Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij geeft de led genoeg licht.

Vreemd bij mij was het dimlicht plots heel zwak, kan ook aan de LED liggen kwam voor een paar euro uit china. Viel me ook op dat deze geen aparte kant heeft voor dim en groot licht, dus misschien toch de verkeerde geweest.
 
Heeft iemand nog een 4-1 uitlaat ( de bochten) over voor een xj 600 diversion ?
Of te koop natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo! Nieuw hier sinds gisteren ook div 600 rijder. Ik heb ook nog een xtz750 super tenere maar deze is als backup/speelfiets/n+1 motor erbij.
full
 
Laatst bewerkt:
Beste Diversion-fans, sedert een paar dagen is het rubberen dopje op de knop om de dagteller terug te zetten verduurd uit elkaar gevallen. Mijn Diversion 900 is van 1996... Is er iemand die dergelijk dopje nog heeft liggen? Ik lees hier regelmatig over donor-motoren, misschien kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Geert
 
Ik heb ook alvast een vraag, hoe ver rijden jullie op de tripmeter van een 600 totdat je naar de pomp gaat? En na ongeveer hoeveel km is de reserve nodig?
 
Ik heb ook alvast een vraag, hoe ver rijden jullie op de tripmeter van een 600 totdat je naar de pomp gaat? En na ongeveer hoeveel km is de reserve nodig?

Het is misschien een beetje extreem, ik doe het bij 200km op de teller. Reden is ook dat mijn reserve het niet doet en ik nog geen zin heb gehad mijn kraantje te reviseren.

Reserve van 3,5L komt ook pas in actie na de eerste 13,5L.
 
Thanks, goeie info. Ik hou tussen 200 en 250 aan dan komt het helemaal goed zo te lezen.

Wie heeft trouwens ooit bedacht dat deze motoren saai zouden zijn? Dat lees je wel eens maar ik begrijp er niets van.. :D
 
Thanks, goeie info. Ik hou tussen 200 en 250 aan dan komt het helemaal goed zo te lezen.

Wie heeft trouwens ooit bedacht dat deze motoren saai zouden zijn? Dat lees je wel eens maar ik begrijp er niets van.. :D
Is ook onzin, had destijds een Div900 en dat vond ik een fantastische machine :t
 
Ik heb ook alvast een vraag, hoe ver rijden jullie op de tripmeter van een 600 totdat je naar de pomp gaat? En na ongeveer hoeveel km is de reserve nodig?

Ik heb het even terug gekeken op Spritmonitor, ik ben met mijn Div600 nooit verder gegaan dan 220km zie ik, om er dan krap 11L bij te krijgen. 250km zonder de reserve te gebruiken lijkt me wel realistisch dan :)
 
Wie heeft trouwens ooit bedacht dat deze motoren saai zouden zijn? Dat lees je wel eens maar ik begrijp er niets van.. :D
Snap ik ook absoluut niet, het is voor mij een ideale beginners motor(A2), maar mede door zijn smalle banden vind ik hem fantastisch de bocht in vallen en af en toe open gooien gaat ook goed. Het is zelfs zo dat hoe meer ik van de Div ontdek hoe leuker ik het ga vinden. Op het ontdekken van problemen na dan :P . Ik ben er ontzettend blij mee en waardeer hem steeds meer!
 
Thanks, goeie info. Ik hou tussen 200 en 250 aan dan komt het helemaal goed zo te lezen.

Wie heeft trouwens ooit bedacht dat deze motoren saai zouden zijn? Dat lees je wel eens maar ik begrijp er niets van.. :D

Tja...het went op een gegeven moment, en dan mis ik gewoon vermogen....

Zoals vorige week, naar Assen met een R1 en een 1098.
 
Snap ik ook absoluut niet, het is voor mij een ideale beginners motor(A2), maar mede door zijn smalle banden vind ik hem fantastisch de bocht in vallen en af en toe open gooien gaat ook goed. Het is zelfs zo dat hoe meer ik van de Div ontdek hoe leuker ik het ga vinden. Op het ontdekken van problemen na dan :P . Ik ben er ontzettend blij mee en waardeer hem steeds meer!
Beginners motor ? Ik ben nu 70 en heb mijn FZX 750 mooi gepoetst in de schuur staan en ben nu overgestapt naar de diversion 600. Net zoveel lol op als op de FZX. Alhoewel de FZX toch wel een beest van een motor is.
 
Ik heb ook alvast een vraag, hoe ver rijden jullie op de tripmeter van een 600 totdat je naar de pomp gaat? En na ongeveer hoeveel km is de reserve nodig?

Verschilt bij mij tussen de 275 en 325 km over het algemeen. Ik tank vrijwel altijd bij dezelfde pomp en mijn verbruik kun je vinden als je hier klikt. En ja, ik rij veel en tank vaak O-)
 
Alhoewel de FZX toch wel een beest van een motor is.

Precies dat bedoel ik, plus de mijne is nog begrenst op 35kW. Ik ben er echt van overtuigt dat dit een goede instap is, in de zin van gebruiksvriendelijk ook wat onderhound betreft. Tuurlijk kun je er veel plezier mee hebben begrijp me niet verkeerd. Maar ja ik vind hem wel geschikt als beginners motor. Ik ben er immers ook mee begonnen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan