Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee, daar gaat de monteur over. :+

Ik bedenk wat ik wil, vraag of dat kan en hij zegt dan dat dat wel kan. Of niet O-) Zou ergens zelf wel wat willen doen, maar ben gewoon niet handig en heb in mijn leven al zoveel verkloot aan allerlei voertuigen dat ik het nu gewoon laat doen. Daarbij weinig tijd en ruimte om het te doen.

Zal wel 2 of 3 achter minder zijn, of 1 van voor erbij, lijkt me logisch en gearcommander onderbouwt het. Interessant!
 
Het is al weer lang geleden dat ik hier geweest ben, maar ik rijd nog steeds m'n Div 900. M'n "reserve-div/orgaandonor" gaat er echter uit. Als er iemand interesse heeft.....
Diversion 900 '01, zonder kenteken, ca 95000km. Voor onderdelen, blok is nog in goede staat(duh, het is een diversion). Motor is also gedeeltelijk gedemonteerd, maar in rollende staat. Wat ontbreekt er? Alle kuipdelen op voorspatbord na, accu, cockpit is incompleet/gedemonteerd. Carburateurs, uitlaten, tank, remdelen en nog wat spul zit er los bij. Achterband is vrijwel op, voorband nog redelijk.
Carburateurs zijn nog prima gangbaar een niet vergomd, deze zijn vandaag nl. van de gebruiksdiv af gekomen. Ik heb de carbs die op deze motor zaten op m'n gemak gereviseerd en toen omgewisseld.
37517943_2083863004979681_4964031520344899584_o.jpg

37586968_2083863074979674_4206718633033859072_o.jpg

37599812_2083863281646320_4450602209133985792_o.jpg

reacties bij voorkeur via PB, ik kom hier, zoals ik al zei, eigenlijk zelden meer.
 
Laatst bewerkt:
Yeb, nog steeds hetzelfde telefoon nummer.

En het was toen zelfs in november, bij de open rit van mc de kraats, plaatselijke motorclub.
 
Ik heb laatst 16,75l getankt na 308 km. Stond nog niet op reserve...

Lol , gisteren zo`n 13 liter getankt met ook precies 308 km. Moest hem ongeveer op 300 km op reserve zetten. Nog nooit zo`n zuinige motor gehad , komt natuurlijk ook dat ik er ook lol mee heb om rustig te rijden met deze motor. Tegenwoordig een groot plus punt. :]
 
Bij mijn zoektocht naar mijn volgende motor waarvan ik dacht ga een Fazer worden toch ook nog even naar de XJ6 Diversion gekeken lijkt mij ook een erg leuke motor maar die uitlaat net achter je rechter been gaat je broek dan niet erg van stinken naar een uitlaat lucht?
En iemand enig idee waar ik er een kan huren voor een of 2 dagen op motorshare heb ik hem nog niet gevonden.
Ga over 2 weken met een fazer FZ6 rijden maar wil eigenlijk ook nog op een diversion rijden en een proefrit van een dag zullen de meeste verkopers niet doen (logisch ook).
 
Bij mijn zoektocht naar mijn volgende motor waarvan ik dacht ga een Fazer worden toch ook nog even naar de XJ6 Diversion gekeken lijkt mij ook een erg leuke motor maar die uitlaat net achter je rechter been gaat je broek dan niet erg van stinken naar een uitlaat lucht?
En iemand enig idee waar ik er een kan huren voor een of 2 dagen op motorshare heb ik hem nog niet gevonden.
Ga over 2 weken met een fazer FZ6 rijden maar wil eigenlijk ook nog op een diversion rijden en een proefrit van een dag zullen de meeste verkopers niet doen (logisch ook).


Ik weet niet waar je woont, maar ik dacht dat Jos SMIT in Haarlem hem verhuurt.
 
Op de xj6n waar ik op heb gelest zit de uitlaat zo ver ik kan zien hetzelfde en daar geen last van een naar uitlaatgas stinkende motorbroek.
Daarnaast zijn er ook tal van uitlaten te koop die naast de achterbrug uitkomen.
 
|( :(

Mijn "oude" XJ750 staat sinds kort weer in een inrijklem in de schuur. Nu zie ik ineens een plasje olie onder de inrijklem liggen, zwarte olie, dus geen remvloeistof (gelukkig).
Na een korte inspectie de oorzaak al snel gevonden:

De rechter voorpoot lekt. En dat terwijl de motor al een week of twee stilstaat :?
Kan dat door de warmte komen? Overdruk o.i.d. ?

reparatie moet toch echt even wachten tot na de vakantie
 
Laatst bewerkt:
|( :(

Mijn "oude" XJ750 staat sinds kort weer in een inrijklem in de schuur. Nu zie ik ineens een plasje olie onder de inrijklem liggen, zwarte olie, dus geen remvloeistof (gelukkig).
Na een korte inspectie de oorzaak al snel gevonden:

De rechter voorpoot lekt. En dat terwijl de motor al een week of twee stilstaat :?
Kan dat door de warmte komen? Overdruk o.i.d. ?

reparatie moet toch echt even wachten tot na de vakantie


Hoi Bensi, alles verder oké? Hoop het.
Meestal is het de linkervorkpoot, die als éérste gaat lekken.
Daar staat de meeste druk op, mede door dat de motor op de zijstandaard/jiffy staat.
Ga vóór de originele keerringen, neem geen Saito, géén goede ervaringen mee.
Succes ermee.
En...... een héle fijne vakantie gewenst. :] 🏍🐭😎
 
Hallo, ik heb even een vraagje aan de deskundigen.

Sinds kort ben ik in het bezit van een xj600 het oudere broertje van de Div. Nu zit er een rammel vanuit het blok als ik boven de 2000 toeren kom. Beestje heeft lang stil gestaan, en ik vermoed dat het de nokkenas ketting is, kleppendeksel al eraf gehaald, niets bijzonders te zien.. Nu zat ik te kijken om de naks te verstellen, echter zie ik enkel hele mooie uitvoeringen behalve die er op mijn blok zit. Zie foto
311637980080
hoe is deze te verstellen? Of misschien een deskundige in de omgeving van 070 die wil assisteren cq meekijken?

Alvast bedankt!

Groet Sander
 
Hallo, ik heb even een vraagje aan de deskundigen.

Sinds kort ben ik in het bezit van een xj600 het oudere broertje van de Div. Nu zit er een rammel vanuit het blok als ik boven de 2000 toeren kom. Beestje heeft lang stil gestaan, en ik vermoed dat het de nokkenas ketting is, kleppendeksel al eraf gehaald, niets bijzonders te zien.. Nu zat ik te kijken om de naks te verstellen, echter zie ik enkel hele mooie uitvoeringen behalve die er op mijn blok zit. Zie foto [afbeelding] hoe is deze te verstellen? Of misschien een deskundige in de omgeving van 070 die wil assisteren cq meekijken?

Alvast bedankt!

Groet Sander
Hoi Sander,
De NAKS zou zich zelf moeten verstellen als de ketting slapper begint te worden.
Als je Divje lang stil gestaan heeft zou het heel goed kunnen dat de NAKS zich zelf niet meer versteld door vervuiling / verkleving.

Je kunt hem dan zelf wel weer aan de gang krijgen, zie onderstaande link:
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)
 
Hoi Bensi, alles verder oké? Hoop het.
Meestal is het de linkervorkpoot, die als éérste gaat lekken.
Daar staat de meeste druk op, mede door dat de motor op de zijstandaard/jiffy staat.
Ga vóór de originele keerringen, neem geen Saito, géén goede ervaringen mee.
Succes ermee.
En...... een héle fijne vakantie gewenst. :] 🏍🐭😎
Hoi hoi,

alles ok hier :Y

Ja meestal de linker, maar nu dus zomaar ineens de rechter. De motor stond al langere tijd in de schuur i.p.v. in de garage, en idd op de jiffy. Nou staat ze sinds een maand in de inrijklem en lekt dus de linker poot.
Zaterdag gaan we eerst lekker 2 weekjes weg, daarna zal ik BEIDE voorpoten wel weer eens aanpakken. En zal dan zeker de keerringen bij de dealer halen ;)
 
Hoi Bensi,

Bedankt voor de snelle reactie, dit type ken ik wel, met de bout recht op het blok. Echter heb ik een oud type erop zitten, een lange cilinder rechtstandig op het blok, met haaks erop een boutje, met contramoertje, mijn sleutelwijsheden zeggen mij contramoertje los, motor starten, en dan het boutje indraaien.

Grtz Sander
 
Hoi Bensi,

Bedankt voor de snelle reactie, dit type ken ik wel, met de bout recht op het blok. Echter heb ik een oud type erop zitten, een lange cilinder rechtstandig op het blok, met haaks erop een boutje, met contramoertje, mijn sleutelwijsheden zeggen mij contramoertje los, motor starten, en dan het boutje indraaien.

Grtz Sander
Ooh sorry, overheen gelezen dat het een XJ600 is en geen Divje.

Foto's even bekeken, ik zou ook die eens uit het blok halen en goed schoon / gangbaar maken, eigenlijk net al ik heb gedaan zoals beschreven in de link. Alle vuil en vet verwijderen, goed in olieën, weer monteren en dan, zoals jij zegt, contramoertje los, boutje LOS. Dan zal deze NAKS zich ook zelf moeten verstellen volgens mij. Dan boutje weer vast, motor starten, en dan nogmaals boutje iets lossen. Dan boutje en contramoertje weer vast zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook weer met problemen :/ De laatste keer dat ik met de Div heb gereden begaven de remmen het en klapte ik daardoor bijna op een auto. Nadat ik de rempomp had vervangen en opnieuw de remolie had ververst werkte de rem weer perfect, al merkte ik duidelijk aan mezelf dat het vertrouwen in 't ding een beetje weg is. Daarover later meer...

Nou heb ik eind vorige maand mijn middenhandsbeentje gebroken, na 4 weken gips moet de breuk zonder gips verder dicht groeien en de rest van de hand weer wennen aan bewegen en belasten, over ongeveer nog een maand vanaf nu mag ik weer motorrijden.

Lang verhaal kort, vanmorgen stond ik even naast de Div en voelde ik eens aan de voorrem.. Uiteraard, wéér alle remdruk weg, remolie staat gewoon aan peil. Het heeft iets te maken met stilstand en hitte (de motor staat in een slecht geisoleerde schuur waar de hele dag de zon volop op schijnt), lijkt het... Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets mis moet zijn met de remslangen, die ga ik tzt (als mijn hand op kracht is) vervangen en dan hoop ik dat het weer voor elkaar is, ik heb geen zin meer om nog heel veel tijd of geld in de Div te steken en omdat ik mijn oog op een andere motor heb laten vallen (nog geen concreet exemplaar op het oog) is de kans vrij groot dat de Div na de winter (liefst gemaakt) in de verkoop gaat.

Ik heb 'm als opknapper gekocht, toen is me al verteld "Een opknapper moet je na het opknappen weg doen, NOOIT houden", het lijkt erop dat die mensen gelijk hebben. Ik wil een betrouwbare motor voor mijn toerritten/vervoer. Stof om over na te denken dus :/
 
Laatst bewerkt:
En het is weer zo ver, vandaag weer een olie lekkage. Na een rit van 12km zette ik hem voor het huis om snel even binnen wat te pakken en door te rijden, niks aan de hand. Maar 5km verder voor de apotheek zeikte/zeek er een hele hoop met olie langs m'n bok. Ik heb inmiddels vastgesteld dat het rond het voortandwiel komt, deksel eraf gehaald en stond een plasje olie. Het stomme is, nu lekt hij niet meer en weet ik niet goed wat ik moet doen. Wil sowieso de keerring rond de schakelpook-as vervangen, maar wat zouden jullie doen?
 
Stof om over na te denken dus :/

Had vanmiddag hetzelfde, zat er even helemaal door heen. Vorige week er nog mee mogen lopen naar huis, paar weken daarvoor stuk staal in de achterband. Ik probeer mezelf er van te overtuigen dat het bij iedere motor kan gebeuren, voor de rest vind ik de Div een fijne motor. Maar dat vertrouwen brokkelt inderdaad wat af iedere keer. Ben benieuwd naar je beslissing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan