Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook weer met problemen :/ De laatste keer dat ik met de Div heb gereden begaven de remmen ..

Heb je nog de originele remleidingen? Die oude rubberen dingen willen ook weleens verstoppen. Vooral als het een opknapper is geweest kan het best zijn dat het onderhoud ook niet altijd op tijd is uitgevoerd..
Misschien, als je het er nog voor over hebt kun je die vervangen voor stalen remleidingen. Zijn de kosten ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Nog een andere vraag hier van mijzelf.
Ben met mijn vriendin op haar Div600 5 dagen naar de Eiffel geweest en terugweg over de autobahn terug. Gewoon 120-130 gereden maar wel lang achter elkaar.

Nu lekt de motor sinds dat laatste ritje olie. Meestal paar druppels en er ligt een klein plasje na een poosje rijden. Maar ik kan niet vinden waar het vandaan komt. Het hele carter deksel aan de voorkant is nat. Natuurlijk lastig gissen via internet maar wat zou de oorzaak kunnen zijn? Carter pakking vergaan door de warme olie?
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog de originele remleidingen? Die oude rubberen dingen willen ook weleens verstoppen. Vooral als het een opknapper is geweest kan het best zijn dat het onderhoud ook niet altijd op tijd is uitgevoerd..
Misschien, als je het er nog voor over hebt kun je die vervangen voor stalen remleidingen. Zijn de kosten ook niet.

Er zitten nu stalen op inderdaad :)
 
Niet langs het oliefilter ?

Nee daar is het kurkdroog.
Bijzondere is ook dat we in de Eifel flink hebben gereden. De instructeur zei juist dat ze meer in toeren moest rijden. Daar 0,0 last gehad van olielekkage. Dat heb ik zelfs nog een keer gecontroleerd omdat oliepeil iets gezakt was. Waarschijnlijk door de agressievere rijstijl.

In ieder geval reden we terug naar Nederland door Duitsland en we hebben vooral rond de 120 gereden en soms zelfs 100 omdat het met bakken uit de hemel kwam. We zijn in de buurt van Emmen gestopt en toen zag ik voor het eerst drupjes op de grond. Voorkant onderaan het blok was toen zweterig van olie.
Gezien we nog maar klein stukje moesten maar naar huis gereden. Daar naar een oorzaak gekeken maar niets gevonden. Beetje schoongemaakt en de volgende keer maar kijken.

Maar eerstvolgende keer was weer het hele carter zweterig maar ik kan nergens een "lek" vinden. Olieplug zit ook goed dicht. Ook al kwam het daaruit kan het nog niet verklaren waarom de voorkant van het carter dan nat is. Zal straks eens een foto maken.
 
Heeft er nog iemand belangstelling voor een kofferrek met koffers?

kofferrek.jpg


Het betreft dit type koffer:
$_85.JPG
 
Ben ondertussen in ernstige twijfel geraakt om de Diversion te verkopen, evt. in onderdelen. Mocht je iets zoeken, laat 't maar weten. Bij genoeg animo ga ik de motor dan demonteren en kunnen de spullen ook weg.

30222221_1592758170839499_3088279552535822336_o.jpg



Het is dus een Diversion 900 uit 1995 met nu 118.000km op de teller, met Delkevic dempers en werkende benzine meter, achterband is van Maart dit jaar. Motorisch perfect, veel aan gedaan de laatste 1,5 jaar. Nu echter een lekke voorvorkkeerring op de rechter poot (onderdelen zijn aanwezig), en een probleem met de voorremmen (remdruk valt weg bij hitte met nieuwe remolie in het systeem, remolie blijft aan peil). Incl. topkoffer, ik heb bij zowel de motor als de topkoffer 2 sleutels. Motor staat op Nederlands kenteken. Evt. incl. set progressieve voorveren, maar die zijn evt. ook los tekoop. Nieuw in verpakking, nog niet gebruikt.


(ps. ik wacht eerst hier de reacties af om evt. later een advertentie te plaatsen).
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk interesse in je achterwiel. Als deze nog mooi is en vooral vanwege de nieuwe band.
Doe maar een PB als je besluit te demonteren, kom dan de beug over het Zwarte water wel even over.
 
Waarom pak je de problemen niet aan en verkoop je hem in goede staat?

Die optie staat ook zeker nog overeind, het is ook meer om te kijken of het enigsinds zinvol is om hem nu te verkopen of te slopen voor de onderdelen, aangezien dat toch ook wel een bepaald bedrag zal moeten opleveren :)

Zo te lezen zijn het geen lastige problemen.

Dat zou je inderdaad zeggen, maar waar komt het vandaan dat een motor die stilstaat remdruk verliest, terwijl de remolie gewoon op peil blijft staan en er nergens een spoor van lekkage is? Als het oude remolie is die heet wordt kan ik het me nog voorstellen, maar dit is totaal verse remolie, gereviseerde klauwen, stalen remleidingen, nieuwe ringen tussen de slangen/klauwen/rempomp, etc :?

Die keerringen, dat is inderdaad het werk niet. Maar ik wil geen motor verkopen waarmee de koper vervolgens misschien een ongeluk krijgt omdat de rem het weer begeeft... Dat wil ik zelf niet meer meemaken (ging nog net goed...) maar ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat dat met iemand anders gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Dus geen remdruk en geen lekkage. Aangezien je al nieuwe en tevens staalomvlochte remleidingen hebt zijn er nog maar twee mogelijkheden:

- Een luchtbel ergens in het systeem.
- Defecte rempomp.

Luchtbellen kunnen hardnekkig zijn. Maar daar moet je uit kunnen komen. Tikken, remklauw loshalen, banjo bouten even lossen om te kijken of er toevallig nog lucht ontsnapt, etc.

Zo niet dan is het de rempomp. Ik heb er nog eentje waarmee je het kan proberen. Toch zonde om een Diversion van de weg te halen voor zo'n klein probleem.
 
Rempomp is reeds vervangen na de vorige keer dat dit probleem optrad.

Een luchtbel in het systeem, niet volgens mijn ontluchter.

Laatst bij mijn achterrem kreeg ik hem ook niet op druk zonder zichtbare lekkage. Toen heb ik de draad van de ontluchters(2) met gas of vloeistof tape omwikkeld.

Het is misschien een longshot maar ik zoume voor mijn kop slaan als dat het blijkt te zijn en ik niks gezegd heb!

Sucses in ieder geval met wat je beslissing ook word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan