Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, hier even de terug koppeling, heb de spanner eraf gehad, deze is nog " veerkrachtig" genoeg. Heb nu mijn kleppendeksel eraf om de ketting te bekijken, deze staat zo strak als een vioolsnaar, en is ook niet van de tandwielen te lichten. Ook tonen de tandwielen geen slijtage kenmerken.

Is er een deskundige die mij kan vertellen of de klepspeling voor het oude xj600 model, hetzelfde is als die van een nieuwere Div? IN .11 - .15 EX .21 - .25?

Heb op 3 ex nokken resp. .12 .10 en .12

Alvast bedankt,

Grtz Sander
 
Laatst bij mijn achterrem kreeg ik hem ook niet op druk zonder zichtbare lekkage. Toen heb ik de draad van de ontluchters(2) met gas of vloeistof tape omwikkeld.

Het is misschien een longshot maar ik zoume voor mijn kop slaan als dat het blijkt te zijn en ik niks gezegd heb!

Sucses in ieder geval met wat je beslissing ook word.

Het probleem is dat mijn motor gewoon perfecte remdruk heeft gehad, maar er iets mis gaat zodra er hitte bij komt, kennelijk :? 2 maanden geleden trad dit probleem op, ik heb toen de rempomp vervangen, weer nieuwe remolie gekocht en dus weer volledig verse remolie in het systeem gedaan en alles volledig ontlucht (wat trouwens best een bitch is bij deze motoren), daarna een paar kilometer gereden met de conclusie dat alles weer prima werkte. Nu staat de motor door o.a een gebroken middenhandsbeentje zo'n 2 maanden stil in een schuurtje waar de gehele dag de zon op schijnt, en de remdruk is weer verdwenen.
 
Het probleem is dat mijn motor gewoon perfecte remdruk heeft gehad, maar er iets mis gaat zodra er hitte bij komt, kennelijk :? 2 maanden geleden trad dit probleem op, ik heb toen de rempomp vervangen, weer nieuwe remolie gekocht en dus weer volledig verse remolie in het systeem gedaan en alles volledig ontlucht (wat trouwens best een bitch is bij deze motoren), daarna een paar kilometer gereden met de conclusie dat alles weer prima werkte. Nu staat de motor door o.a een gebroken middenhandsbeentje zo'n 2 maanden stil in een schuurtje waar de gehele dag de zon op schijnt, en de remdruk is weer verdwenen.
Nooit geweten dat dat er ook op zit, zal 's zoeken :+
 
Hier ook weer met problemen :/ De laatste keer dat ik met de Div heb gereden begaven de remmen het en klapte ik daardoor bijna op een auto. Nadat ik de rempomp had vervangen en opnieuw de remolie had ververst werkte de rem weer perfect, al merkte ik duidelijk aan mezelf dat het vertrouwen in 't ding een beetje weg is. Daarover later meer...

Nou heb ik eind vorige maand mijn middenhandsbeentje gebroken, na 4 weken gips moet de breuk zonder gips verder dicht groeien en de rest van de hand weer wennen aan bewegen en belasten, over ongeveer nog een maand vanaf nu mag ik weer motorrijden.

Lang verhaal kort, vanmorgen stond ik even naast de Div en voelde ik eens aan de voorrem.. Uiteraard, wéér alle remdruk weg, remolie staat gewoon aan peil. Het heeft iets te maken met stilstand en hitte (de motor staat in een slecht geisoleerde schuur waar de hele dag de zon volop op schijnt), lijkt het... Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets mis moet zijn met de remslangen, die ga ik tzt (als mijn hand op kracht is) vervangen en dan hoop ik dat het weer voor elkaar is, ik heb geen zin meer om nog heel veel tijd of geld in de Div te steken en omdat ik mijn oog op een andere motor heb laten vallen (nog geen concreet exemplaar op het oog) is de kans vrij groot dat de Div na de winter (liefst gemaakt) in de verkoop gaat.

Ik heb 'm als opknapper gekocht, toen is me al verteld "Een opknapper moet je na het opknappen weg doen, NOOIT houden", het lijkt erop dat die mensen gelijk hebben. Ik wil een betrouwbare motor voor mijn toerritten/vervoer. Stof om over na te denken dus :/

Lijkt mij toch dat er nog lucht in je systeem zit
 
Mja, bij een gaatje in de leidingen verwacht ik dat er ook remolie zou moeten verdwijnen, dat gebeurd nou juist niet.

Misschien dat ik 'm (zodra ik met mijn hand weer fatsoenlijk kan motorrijden) even naar de motorzaak hier om de hoek breng en hun vraag om diagnose te stellen. Die <1km durf ik wel op de achterrem te rijden :P
 
Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd wat de dealer ervan zegt, vind dat een van de meest vage problemen, eerst wel druk maar daarna niet meer.
 
Mja, bij een gaatje in de leidingen verwacht ik dat er ook remolie zou moeten verdwijnen, dat gebeurd nou juist niet.

Misschien dat ik 'm (zodra ik met mijn hand weer fatsoenlijk kan motorrijden) even naar de motorzaak hier om de hoek breng en hun vraag om diagnose te stellen. Die <1km durf ik wel op de achterrem te rijden :P

Ben benieuwd naar de ontknoping van dit verhaal!

(De Hell's Angels e.d. rijden gewoon door met een gebroken middenhandsbeentje, anders zouden ze meer stil staan dan rijden. O-) )
 
Ben wel benieuwd wat de dealer ervan zegt, vind dat een van de meest vage problemen, eerst wel druk maar daarna niet meer.

Dat dus, ik ben zelf jaren auto monteur geweest, maar dit is van een vaagheid.... :?

Heb het toen ik het werk nog deed ook vaak meegemaakt met auto's: Alle ingrediënten die het ding nodig heeft om het gewoon te doen zijn er, maar hij doet het niet :P

Ben benieuwd naar de ontknoping van dit verhaal!

(De Hell's Angels e.d. rijden gewoon door met een gebroken middenhandsbeentje, anders zouden ze meer stil staan dan rijden. O-) )

Ik zet in op gerepareerd verkopen na de winter OF verkopen aan iemand die 'm voor ongetwijfeld weinig geld weer klaar maakt en er dan nog een tijdje plezier van gaat hebben :)

Dat moeten de Hell's Angels e.d zelf weten ;) Heb in het verleden wel 's wat gesjoemeld met kwetsuur, maar de gevolgen daarvan heb ik ook gezien... Toch maar braaf luisteren naar de Doc.
 
Laatst bewerkt:
Dat dus, ik ben zelf jaren auto monteur geweest, maar dit is van een vaagheid.... :?

Heb het toen ik het werk nog deed ook vaak meegemaakt met auto's: Alle ingrediënten die het ding nodig heeft om het gewoon te doen zijn er, maar hij doet het niet :P
Dat hoor je van mensen die voor allerlei onderzoeken naar het ziekenhuis geweest zijn ook geregeld: "Ze kunnen niks vinden ..." met het bijbehorende zorglijke gezicht '(
 
Heb het toen ik het werk nog deed ook vaak meegemaakt met auto's: Alle ingrediënten die het ding nodig heeft om het gewoon te doen zijn er, maar hij doet het niet :P

Let op: de dealer kijkt er even naar en dan is het iets heel kleins waarvan je zegt: hoe heb ik het kunnen missen |(
 
Als ik mijn Diversion 600 in de eerste versnelling zet gaat dat nogal gepaard met een aardige knal en ook van 1 naar 2. Hoort dit zo? Verder niks anders als lof over deze motor.
 
Als ik mijn Diversion 600 in de eerste versnelling zet gaat dat nogal gepaard met een aardige knal en ook van 1 naar 2. Hoort dit zo? Verder niks anders als lof over deze motor.

Een knal? Je hoort wel een soort "klak"van de versnellingsbak die ineens in het tandwiel grijpt vanuit stilstand (van 1 naar 2 ook een groot verschil qua snelheid van de tandewielen). Als je weg rijdt met choke is dit het ergst, dit omdat dankzij de extra toeren de snelheid van de tandwielen meer verschillen.

Geen idee of je deze knal bedoeld?
 
Een knal? Je hoort wel een soort "klak"van de versnellingsbak die ineens in het tandwiel grijpt vanuit stilstand (van 1 naar 2 ook een groot verschil qua snelheid van de tandewielen). Als je weg rijdt met choke is dit het ergst, dit omdat dankzij de extra toeren de snelheid van de tandwielen meer verschillen.

Geen idee of je deze knal bedoeld?
Dat bedoel ik een beste klak
 
Waarschijnlijk gewoon een heel normaal geluid, maar voor de zekerheid: Kun je het eens opnemen? Vooral van neutraal naar de 1e versnelling.

Ik heb tot nu toe Honda en Yamaha motoren gehad en momenteel een Suzuki van een maat van me te logeren/leen :P En al deze motoren maken een KLAK geluid als je ze van de neutraal in de 1e versnelling zet :)


Let op: de dealer kijkt er even naar en dan is het iets heel kleins waarvan je zegt: hoe heb ik het kunnen missen |(

Zeer waarschijnlijk, maar dat hoop ik eigenlijk ook :)
 
Laatst bewerkt:
Een knal? Je hoort wel een soort "klak"van de versnellingsbak die ineens in het tandwiel grijpt vanuit stilstand (van 1 naar 2 ook een groot verschil qua snelheid van de tandewielen). Als je weg rijdt met choke is dit het ergst, dit omdat dankzij de extra toeren de snelheid van de tandwielen meer verschillen.

Geen idee of je deze knal bedoeld?

Meer een KLUNK

Spelen met de spanning van de kabel en stationair toerental kan verschil maken.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Ik heb een nieuw setje bochten, collector en dempers voor mijn Diversion 900. Die oude set was keiverrot! Nu was ik gister lekker bezig en bleek dat het helemaal niet zo makkelijk was als ik dacht. De eerste keer dat ik hem monteerde kwam ik totaal niet uit met de dempers. Nu heb ik wat zitten rommelen en kom ik bij links wel uit maar rechts net niet.

Is er een volgorde die ik hanteren moet? Ik heb de juiste bocht bij de juiste clilinder :)
 
eerst alles heel losjes monteren, OOK de bout die de collector vast zet aan de onder/achterzijde. En nog 2x controleren of de bochten echt de juiste volgorde hebben. Normaal moet het totaal geen moeite kosten om alles recht te monteren.
 
Bij het verversen van de remvloeistof van mijn xj600 1992 de twee nippels afgebroken van de achterremklauw....

Inmiddels geprobeerd met een linkse tap ze eruit te draaien.
Echter zoveel weerstand dat de tab muurvast zit en de wringtool er overheen draait :(

Spul staat inmiddels als 4dgn in de WD40 zonder resultaat...
Tweedehands remklauw niet te vinden...

Iemand suggesties? Of adres die dit voor mij kan doen?
Moet voorkomen dat ik hem beschadig, dus zelf verder prutsen niet erg handig.

2dayozp.jpg


17u8lv.jpg
 
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb een xj600s diversion uit 2001 met verhoogd windscherm en een topkoffer.
Nu heb ik een keer het stuur losgelaten en dan treed er dus een behoorlijke shimmy op.
Ik heb gehoord dat dit normaal is bij deze motoren en niets te maken heeft met een mankement ( balhoofd e.d.)
Klopt dat??
Gr Peter scheidsbach
 
Laatst bewerkt:
eerst alles heel losjes monteren, OOK de bout die de collector vast zet aan de onder/achterzijde. En nog 2x controleren of de bochten echt de juiste volgorde hebben. Normaal moet het totaal geen moeite kosten om alles recht te monteren.


Kijk, die bout die het het hem denk ik. Die heb ik niet gebruikt. Mijn oude bochten kwamen uit een stuk. Collector en bochten aan elkaar vast en er zat geen extra bout gemonteerd. Ik heb het gat wel zien zitten inderdaad.

Ik ga dat maar even doen.

Verder heb ik van die koperen pakkingringen gekregen. Wat een ellende dingen zijn dat zeg. Ik krijg ze er niet lekker in. Heb die gevlochten aluminium dingen besteld. Voor mijn gevoel wat prettiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan