Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb een xj600s diversion uit 2001 met verhoogd windscherm en een topkoffer.
Nu heb ik een keer het stuur losgelaten en dan treed er dus een behoorlijke shimmy op.
Ik heb gehoord dat dit normaal is bij deze motoren en niets te maken heeft met een mankement ( balhoofd e.d.)
Klopt dat??
Gr Peter scheidsbach
wat je gehoord hebt is flauwekul, het is echt niet normaal bij de Divjes. Oorzaak zou kunnen zijn:.
Je topkoffer - probeer het eens zonder.
Je verhoogde ruit

Of:
balhoofd lager.
Voorband.
Te slappe voorvering.
 
Spul staat inmiddels als 4dgn in de WD40 zonder resultaat...
WD 40 kan dan wel als veelzijdig wondermiddel ingezet worden..
Het is geen volwaardige kruipolie.
Inderdaad IMAL (ik maak alles los) gebruiken of andere kruipolie.

Cola schijnt ook wel te werken.
Kun je misschien heel dat stuk in onder dompelen.


Zitten hier nog forumleden die niet op het XJ 600..900 topic komen ?
Ik zit met een carburatie probleem bij mijn XJ 700 Maxim X.
De Div's hebben toch dezelfde blokken ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb een xj600s diversion uit 2001 met verhoogd windscherm en een topkoffer.
Nu heb ik een keer het stuur losgelaten en dan treed er dus een behoorlijke shimmy op.
Ik heb gehoord dat dit normaal is bij deze motoren en niets te maken heeft met een mankement ( balhoofd e.d.)
Klopt dat??
Gr Peter scheidsbach

Bandenspanning ook even checken!
 
De volgende aflevering van de Div900 remproblemen soap:

Inderdaad maar eens andere remslangen bestellen, genoeg om het peil te laten zakken is het niet maar het zou heel goed wel genoeg kunnen zijn om de remdruk weg te laten vallen...

38462798_1745792558869392_4596587864057184256_n.jpg


Ik was een poging aan het doen om wederom met verse remolie het systeem handmatig opnieuw te ontluchten, toen ik ineens nattigheid op de remslang zag. Op het punt waar ze roestig lijken te zijn zitten ze normaal in een houder, dus dat was me eerder niet opgevallen. Houder eraf gehaald en in eerste instantie doorgegaan met ontluchten terwijl ik die punten in de gaten hield.. Een precies lek heb ik niet gezien, maar het bleef nat worden daar.
 
Laatst bewerkt:
Een precies lek heb ik niet gezien, maar het bleef nat worden daar.

Lijkt dus toch op een klein probleem waarbij je je voor de kop kan slaan dat je het gemist hebt *D
Hopelijk is dat het probleem.

Klein beetje olie er uit, lucht er in en geen remdruk meer meer lijkt mij wel plausibel.
 
Laatst bewerkt:
De volgende aflevering van de Div900 remproblemen soap:

Inderdaad maar eens andere remslangen bestellen, genoeg om het peil te laten zakken is het niet maar het zou heel goed wel genoeg kunnen zijn om de remdruk weg te laten vallen...

[afbeelding]

Ik was een poging aan het doen om wederom met verse remolie het systeem handmatig opnieuw te ontluchten, toen ik ineens nattigheid op de remslang zag. Op het punt waar ze roestig lijken te zijn zitten ze normaal in een houder, dus dat was me eerder niet opgevallen. Houder eraf gehaald en in eerste instantie doorgegaan met ontluchten terwijl ik die punten in de gaten hield.. Een precies lek heb ik niet gezien, maar het bleef nat worden daar.

*O*
Eindelijk!
 
Iemand suggesties? Of adres die dit voor mij kan doen?
Moet voorkomen dat ik hem beschadig, dus zelf verder prutsen niet erg handig.

Ik had hetzelfde, maar ik maakte het alleen maar erger door zo een linkse draad tap er ook nog in af te breken. Haha stom van me. Ik heb met de dremel en zo een diamant balletje met heel veel geduld de boel eruit geslepen en met een staal graveer bijteltje de boel er uit getikt. Uiteindelijk paste wel alle originele onderdelen, al dan wel met teflon tape om de draad.
 
Bij het verversen van de remvloeistof van mijn xj600 1992 de twee nippels afgebroken van de achterremklauw....

Inmiddels geprobeerd met een linkse tap ze eruit te draaien.
Echter zoveel weerstand dat de tab muurvast zit en de wringtool er overheen draait :(

Spul staat inmiddels als 4dgn in de WD40 zonder resultaat...
Tweedehands remklauw niet te vinden...

Iemand suggesties? Of adres die dit voor mij kan doen?
Moet voorkomen dat ik hem beschadig, dus zelf verder prutsen niet erg handig.

[afbeelding]

[afbeelding]

Remklauw nodig, stuur maar pb! Uitboren tappen is niks waard, been there done that, je hebt namelijk kans dat het gaat lekken omdat de draad net te ruim is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb een xj600s diversion uit 2001 met verhoogd windscherm en een topkoffer.
Nu heb ik een keer het stuur losgelaten en dan treed er dus een behoorlijke shimmy op.
Ik heb gehoord dat dit normaal is bij deze motoren en niets te maken heeft met een mankement ( balhoofd e.d.)
Klopt dat??
Gr Peter scheidsbach


Toevallig Bridgestone band?
 
De volgende aflevering van de Div900 remproblemen soap:

Inderdaad maar eens andere remslangen bestellen, genoeg om het peil te laten zakken is het niet maar het zou heel goed wel genoeg kunnen zijn om de remdruk weg te laten vallen...

[afbeelding]

Ik was een poging aan het doen om wederom met verse remolie het systeem handmatig opnieuw te ontluchten, toen ik ineens nattigheid op de remslang zag. Op het punt waar ze roestig lijken te zijn zitten ze normaal in een houder, dus dat was me eerder niet opgevallen. Houder eraf gehaald en in eerste instantie doorgegaan met ontluchten terwijl ik die punten in de gaten hield.. Een precies lek heb ik niet gezien, maar het bleef nat worden daar.

De aanhouder..... *O* *O* *O* *O* *O*
 
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb een xj600s diversion uit 2001 met verhoogd windscherm en een topkoffer.
Nu heb ik een keer het stuur losgelaten en dan treed er dus een behoorlijke shimmy op.
Ik heb gehoord dat dit normaal is bij deze motoren en niets te maken heeft met een mankement ( balhoofd e.d.)
Klopt dat??
Gr Peter scheidsbach
Bandenspanning ook even checken!
Stuur niet loslaten wil ook wel eens helpen :P
 
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb een xj600s diversion uit 2001 met verhoogd windscherm en een topkoffer.
Nu heb ik een keer het stuur losgelaten en dan treed er dus een behoorlijke shimmy op.
Ik heb gehoord dat dit normaal is bij deze motoren en niets te maken heeft met een mankement ( balhoofd e.d.)
Klopt dat??
Gr Peter scheidsbach
Deed hij bij mij ook. Na een nieuwe voorband was het weg.
 
Scheelt zo een verhoogd windscherm veel op een 600? Zat er ook al aan te denken maar als er shimmy daarmee komt kijken... :P
 
Heerlijk, 100% motorforum, "Stuur niet los laten" of "Alleen ventieldopjes zijn uitwisselbaar" ;-)
 

Als je nog nieuwe rubbers zoekt voor achter (keer en stof ringen) dan moet je mij even een PB sturen.
Heb een setje besteld voordat ik de klauw uit elkaar had. Bij demontage bleken de zuigers ook naar de klote dus moest een complete set bestellen waar rubbers bij zaten. Heb nog een origineel setje van Yamaha liggen.
Wel van een XJ600.
 
Waarschijnlijk gaat mijn Div de verkoop in, begon er net zo lekker aan te wennen :(

Ik vind het flink balen maar ik ben dat gezeik met de RDW over die 35KW en die belachelijke kosten zo zat...

Nu zou ik nog wel een andere motor willen kopen die wel 35KW is, maar eigenlijk was de Div ideaal. Makkelijk sleutelen, lekker een beetje opknappen.

Tevens hoor ik ook steeds vaker dat er een hele nare agent rondrijdt in de buurt die sowieso moeilijk gaat doen. Misschien hem even bellen of hij t gedoogd dat ik met een certificaat rondrijdt of dat het echt zo een zak is ;P.
 
Wat moet je dan zoal regelen voor 35kW? lijkt me niet al te lastig toch? Volgens mij is er een setje inlaatrubbers voor de Div600 tekoop waardoor de motor geknepen wordt, rollerbank uitdraai laten maken, en dan naar de RDW. Probleem opgelost :?
 
Dat is wat ik dacht, maar de RDW prutser zei dat je per se naar Lelystad moet voor een keuring, doen ze ook geluid en dergelijken zei hij. Als ik bijvoorbeeld even naar Roosendaal kon rijden en even het certificaat laten zien en klaar, wat ik gehoopt had, was het niet zo erg.
 
Heb je dan niet-orginele dempers ofzo? Waarom zou een motor naar Lelystad moeten, alleen om het vermogen aan te passen op de papieren :?

Binnen Yamaha weet ik het niet, maar als je vast zit aan A2/35kW: Koop dan een Suzuki GS500E, standaard 35kW :) Zit je niet met dat gezeur. Weet niet of er binnen Yamaha een GS500 alternatief is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb originele dempers, maar ze willen zelfs remmen testen en dergelijken. Ik word er zo moe van, en veel te vaak ook boos vanwege dat nutteloze regel gezeik. Ik kan nog proberen naar Roosendaal te rijden en vragen of ze wat er mee kunnen, wat zoals je zegt is het onzin om naar Lelystad te moeten en dan een Indivuduele Keuring Speciaal(IKS) te moeten doorlopen.

Maar net wat je zegt een GS500E lijkt me wel een hele leuke (A2 35KW inderdaad), al word het afscheid van de Div niet leuk, ondanks de mankementen haha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan