Honda X-ADV

Nee Web ....niks meer te koop.
Heb alles in eens verkocht......groot verlies maar niks aan te doen.

De burgman staat reeds 3 dagen in de garage. Het weer nodigt niet echt uit om nu te rijden.
 
Vandaag een nieuwe voorband laten monteren na 10700 km me gediend te hebben in alle omstandig heden.
Terug de Bridgestone Trail Wing 101, ik was heel tevreden over deze band, stuurt neutraal en geeft veel feedback door aan de rijder/bestuurder, kostprijs 125 euro inclusief montage.
 
de dubbele claxon is geinstalleerd en wat een geluid, prachtig. Ook een kettingsmeersysteem geinstalleerd.

full

full
 
Als laatste nu een kettingsmeersysteem geinstalleerd. ik rijd door weer en wind. Het is een systeem met een pluncher die je een keer op en neer beweegt.
 
Ik heb ook een kettingsmeersysteem besteld(Osco handpompje),alleen ben ik nog aan het denken waar ik hem plaats er zijn niet zoveel mogelijkheden...
 
Jammer dat jullie niet de Cobrra ketting smeer systeem hebben gekocht. Zoveel mooier.
Geen lelijk potje aan de zijkant. En goedkoper meen ik. Google maar is.
En nee, heb geen aandelen met Cobrra. Voortaan meer googlen....lol.
 
Inderdaad mooi systeem, maar die kende ik niet. Dus toch maar dat lelijke potje, is even niet anders, vind het inderdaad wel jammer.
 
Nou heb ik altijd een hekel aan ketting smeren, en nog meer aan schoonmaken. Geven de automatische ketting smeersystemen altijd de juiste hoeveelheid olie? Of moet je dat langdurig afstellen om er geen knoeboel/roestende ketting van te maken?
 
Die Cobrra's zijn wel oké.
Maar iemand nog een goeie tip welk handig borsteltje te kopen?
Eens in de zoveel tijd zand etc. tussen de ketting vandaan halen is ook wel nodig.

Mvg. Jan
 
Ik heb in oktober mn CBF600sa tophalf in nieuwstaat met alle optie’s verkocht, dus aan het kijken voor een fun motor, en vind de x-adv als opvolger wel leuk. Enige wat me tegenhoud is de ketting en het al bij 6000rpm in de begrenzer gaan. Gelukkig is dat laatste wat opgelost in model 2018. Ik ben benieuwd wat Webengine er voor race monster van maakt. :)
 
Vroeg of laat denk ik zo'n UpMap kit T800 er op dat is wel een hele moderne gadget via app.
De uitlaat en linkpijp zonder collector die op de Upmap kit aansluiten liggen al in de kast.
 
Ik ben een doorrijder in regen en ook in de winter. Het opspattende water, zand en modder vallen met tegen. Je wordt tot op je rug nat gesproeid bij een nat wegdek. De hugger scheelt al wat maar veel minder dan ik had verwacht. Zijn daar nog andere oplossingen voor?
 
Die spatboard spray guard die tegen het achterwiel aan zit scheelt een hele hoop.
En als ik jou foto zo bekijk wel nodig als preventief hulpmiddel

Givi heeft hem onder de naam: "RM02 Universal spray guard"
Deze pakt het opspattende water vanuit het bandenprofiel dus bij de wortel aan, de spray guard zit dan ook op een minimale afstand van de band zodat er nauwelijks water kan ontsnappen.

de kit bestaat uit 2 los te bestellen onderdelen:

spatbord-rm02

bevestigingskit (Niet op voorraad bij leverancier!!! Ergens anders kopen dus)

De spray-guard is er ook nog van een paar andere b.v. deze CNC gefreesde aluminium custom uit Taiwan in zwart of zilver, vindt hem net wat fraaier als de Givi, kost ook iets duurder ± 190, ex. verzenden/invoeren.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php



Dit preventieve hulpmiddel is overigens ook goed om er op te zetten maar dan voor de voorkant.
ik heb hem hier ook liggen.
klikkerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Beetje stom misschien om een Italiaans product via Engeland te kopen.
Maar daar is de complete kit set op dit moment zeer aantrekkelijk in prijs 99 + 15 verzenden. >>> RM02 + RM1156KIT
Koop zelf vaak op Ebay, en ook wel uit Italië, maar die zijn vaak veel duurder in verzenden, daarnaast zijn de Givi spray guard prijzen daar behoorlijk uiteenlopend tot 185 euro ex verzenden aan toe.
Google zelf maar eens op de Givi set met de trefwoorden: "givi-honda-X-ADV-750-2017-2018-rm02-rm1156kit" op Ebay Europe dan kun je dat zien

En anders even mailen naar RAD en vragen hoe lang dat gaat duren voor ze de bevestigingskits RM1156KIT weer in huis hebben.
Desalniettemin blijft en is de Engelse route op dit moment het goedkoopst, daar kan niemand tegen op.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik had deze givi spray guard ook staan op mijn x adv maar de x adv is al lang de deur uit.
 
Die spatboard spray guard die tegen het achterwiel aan zit scheelt een hele hoop.
En als ik jou foto zo bekijk wel nodig als preventief hulpmiddel

Givi heeft hem onder de naam: "RM02 Universal spray guard"
Deze pakt het opspattende water vanuit het bandenprofiel dus bij de wortel aan, de spray guard zit dan ook op een minimale afstand van de band zodat er nauwelijks water kan ontsnappen.

de kit bestaat uit 2 los te bestellen onderdelen:

spatbord-rm02

bevestigingskit (Niet op voorraad bij leverancier!!! Ergens anders kopen dus)

De spray-guard is er ook nog van een paar andere b.v. deze CNC gefreesde aluminium custom uit Taiwan in zwart of zilver, vindt hem net wat fraaier als de Givi, kost ook iets duurder ± 190, ex. verzenden/invoeren.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Dit preventieve hulpmiddel is overigens ook goed om er op te zetten maar dan voor de voorkant.
ik heb hem hier ook liggen.
klikkerdeklik

Hallo Webengine,

Die spray guard uit Taiwan met Aluminium bevestigingen interesseert me wel! Het ziet er veel beter uit dan de Givi variant. Heb je evt een link naar hun site?

Alvast bedankt,

Domi.
 
Klopt kwaliteit uit Taiwan is altijd goed en mooi custom.
Wel vaak duur, maar kwaliteit kost gewoon geld ;)
Ik koop zelf al enkele jaren succesvol spullen uit Taiwan.
Meeste van deze lui uit Taiwan hebben geen webshop maar bieden hun handel aan via FB groepen.
In de regel zeg je dan via FB groep dat je er een wil hebben, en vervolgens wissel je via de privé app 'Messenger' je gegevens uit.
Vaak sturen ze je dan een invoice, die betaal je waarna je spullen worden verstuurd.

Ik ben lid van alle Honda X-ADV clubs in de wereld, daar wordt dit aangeboden.
In dit geval staat de advertentie op "Honda X-ADV Custom" (Italiaanse club)
Maar ook op 'HONDA X-ADV TAIWAN CLUB'

Kijk even op de FB groep: "Honda X-ADV Custom"
Vrijwel boven aan (12 berichten naar beneden) staat het bericht van 'Ko Sam' met de foto's van de spray guard.
https://www.facebook.com/groups/1221523001292711/

Screenshot van bericht op "Honda X-ADV Custom"
UcKQSl.png


Screenshot van mijn toevoeging aan de prive app 'messenger'
pxh4Hk.png


Meestal kun je ook goed prijs afspraken met ze maken, dit houdt in dat de prijs op de doos wordt aangepast aan een bedrag wat makkelijk door de douane komt. anders wordt het al snel te duur, je betaalt immers ook import kosten over de verzendkosten etc.

Heb in de loop der jaren hier diverse kennissen aan overgehouden waarvoor ik soms zelfs spullen naar Taiwan verstuur.
In de regel zijn ze allemaal zeer betrouwbaar, komen hun afspraken na en leveren kwaliteit, zijn prettig in de omgang en welwillend om in het Engels met je te chatten.
De meeste van zulk soort aanbieders hebben zelf een klein fabriekje met CNC freesbank etc. om een oplage te maken van populaire onderdelen die zij vervolgens in de FB groepen aanbieden. In Azië is deze vorm van verkopen vrij normaal.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Klopt kwaliteit uit Taiwan is altijd goed en mooi custom.
Wel vaak duur, maar kwaliteit kost gewoon geld ;)
Ik koop zelf al enkele jaren succesvol spullen uit Taiwan.
Meeste van deze lui uit Taiwan hebben geen webshop maar bieden hun handel aan via FB groepen.
In de regel zeg je dan via FB groep dat je er een wil hebben, en vervolgens wissel je via de privé app 'Messenger' je gegevens uit.
Vaak sturen ze je dan een invoice, die betaal je waarna je spullen worden verstuurd.

Ik ben lid van alle Honda X-ADV clubs in de wereld, daar wordt dit aangeboden.
In dit geval staat de advertentie op "Honda X-ADV Custom" (Italiaanse club)
Maar ook op 'HONDA X-ADV TAIWAN CLUB'

Kijk even op de FB groep: "Honda X-ADV Custom"
Vrijwel boven aan (12 berichten naar beneden) staat het bericht van 'Ko Sam' met de foto's van de spray guard.
https://www.facebook.com/groups/1221523001292711/

Screenshot van bericht op "Honda X-ADV Custom"
[afbeelding]

Screenshot van mijn toevoeging aan de prive app 'messenger'
[afbeelding]

Meestal kun je ook goed prijs afspraken met ze maken, dit houdt in dat de prijs op de doos wordt aangepast aan een bedrag wat makkelijk door de douane komt. anders wordt het al snel te duur, je betaalt immers ook import kosten over de verzendkosten etc.

Heb in de loop der jaren hier diverse kennissen aan overgehouden waarvoor ik soms zelfs spullen naar Taiwan verstuur.
In de regel zijn ze allemaal zeer betrouwbaar, komen hun afspraken na en leveren kwaliteit, zijn prettig in de omgang en welwillend om in het Engels met je te chatten.
De meeste van zulk soort aanbieders hebben zelf een klein fabriekje met CNC freesbank etc. om een oplage te maken van populaire onderdelen die zij vervolgens in de FB groepen aanbieden. In Azië is deze vorm van verkopen vrij normaal.

Mvg. Jan

Super, bedankt Jan.
PS: Ik ben enkel lid van X-ADV France FB groep en X-ADV Owner Group op Google+ :)
 
@ France ben ik ook lid ;)

Ben trouwens zelf reeds in gesprek met die Sam Ko.
Dan ga ik alvast bestellen, want ik wil hem ook, hij is nu aan het kijken wat de verzendkosten zijn naar NL.

Ben al een tijdje bezig spullekes te verzamelen want alles bij elkaar ben je een paar duizend extra kwijt aan al die onzin die ik nodig vindt om zo'n Honda fatsoenlijk op te leuken.

Koop ik alles in één keer dan vindt mijn geldbuidel dat niet zo leuk. In etappes valt dat wat minder op, en als dan straks de moto er is kan ik alles er in één keer gezellig op monteren.

Volgende week even de Garmin beugel in Taiwan bestellen bij TBS, de eigenaar Tanson ken ik al een paar jaar van bestellingen en privé chats.

Mvg. Jan
 
@ France ben ik ook lid ;)

Ben trouwens zelf reeds in gesprek met die Sam Ko.
Dan ga ik alvast bestellen, want ik wil hem ook, hij is nu aan het kijken wat de verzendkosten zijn naar NL.

Ben al een tijdje bezig spullekes te verzamelen want alles bij elkaar ben je een paar duizend extra kwijt aan al die onzin die ik nodig vindt om zo'n Honda fatsoenlijk op te leuken.

Koop ik alles in één keer dan vindt mijn geldbuidel dat niet zo leuk. In etappes valt dat wat minder op, en als dan straks de moto er is kan ik alles er in één keer gezellig op monteren.

Volgende week even de Garmin beugel in Taiwan bestellen bij TBS, de eigenaar Tanson ken ik al een paar jaar van bestellingen en privé chats.

Mvg. Jan

zou ik niet doen zo n steun bestellen daar
heb er een en ben er niet tevreden over veel te zwak voor een navigatie
als je rijd trilt de navigatie heel de tijd en is ie bijna niet af te lezen
en je windscherm kan niet meer op zijn hoogst en zijn laagst
zonden van je geld

staat er bij mij nog wel op maar ben aan het kijken voor iets anders maar nog niets gevonden op de zelfde manier
 
Terug
Bovenaan Onderaan