Honda X-ADV

Het meest benieuwd ben ik inderdaad naar het schakelen, hoe soepel dat gaat en dat icm de power :)

Je info is weer top Jan.
 
WebEngine en het feest der herkenning:
1. Goed verhaal, omtrend de custom ombouwkit, zo zat het wel zo'n beetje in elkaar :}

2. Tomtom heeft de laatste jaren een flinke inhaalslag gemaakt, voorheen was het altijd Garmin Zumo en niks anders. Hoor steeds meer tevreden mensen over TomTom, enige puntje is nog dat in de volle zon de Garmin Zumo nog steeds beter afleest, op zo'n zonnig moment dan wel zowat in zwart/wit met zeer weinig contrast. Wat betreft het kleurijke mooie contrast wint de TT, dat staat buiten kijf.

3. Onze grote vriend Hans Vaessen (Mr. GPS) heeft er wel een paar leuke vergelijkingen op los gelaten.

Mvg. Jan
Goedenavond Jan, ;)

1. Plezant om te lezen dat u (zo is mijn vermoeden; door uw gezonde dosis nieuwsgierigheid) net als ik, belangstelling toont voor motorscooters in het algemeen, doch de X-Adv in het bijzonder. :Y En zo kan het dus zijn dat men (onafhankelijk van elkaar) tóch uitkomt bij dezelfde verhalen die op internet de revue passeren. :)

2. Sinds 2013 ben ik mij pas (een beetje) gaan verdiepen in die materie van navigatie-systemen. Ik begon zo links-en-rechts wat informatie te verzamelen, van wat er zoal in deze wereld te koop was. Kort daarop kreeg ik een review van zo'n TomTom Rider 5 onder ogen. Geschreven door iemand die zo’n-ding een-week-of-wat-daarvoor had gekocht. Ik las het en legde datzelfde artikel vervolgens terzijde, maar tóch dwaalden mijn gedachten – een dag daarna – diverse keren af naar dat stuk geschreven tekst. :z

Toen wist ik: “dat is degene die ik moet hebben.” De volgende dag kocht ik mijzelf zo’n Rider 5. Ik hoef daar dan ook niet lang(er) over na te denken. Tot op de dag van vandaag géén spijt van gehad en 5 jaar lang met ontzettend veel plezier gebruik van gemaakt tijdens de diverse toertochten in binnen- en buitenland.

In de jaren, ná 2013, trokken daarop de TT400, TT410 en TT450 als een karavaan aan mij voorbij, maar de Rider 5 voldeed destijds nog volledig aan mijn verwachtingen, dus waarom van TomTom verversen? Maar toen kwam daar in ene de 550 in beeld…. Na wat leeswerk was de keuze (wederom) snel gemaakt. Dit moest de vervanger (gaan) worden. :Y

3. Wie ben ik om te zeggen dat deze persoon een autoriteit is op het gebied van GPS-systemen, O-) maar
de beste man heeft in elk geval wél een behoorlijke hoeveelheid kennis in huis. Tot zover is mij duidelijk. :}
 
WebEngine doet een boekje open:
1. Termignoni UPmap kit T800-SL010572 voor de Honda X-ADV '17/'18

2. Vorig jaar in mijn eerste berichtgeving over de Termignoni UPmap kit T800-SL010572-HOXADV-17 voor de Honda X-ADV '17/'18 was er nog geen enkele map leverbaar, kort daarna waren dat er 4 en ondertussen zijn er 10 verschillende setup mappen. Waarbij ik nog even wil opmerken dat het natuurlijk niet noodzakelijk is om precies net als de setup opgeeft de Termignoni slip-on te gebruiken. Elke andere gelijkwaardige setup met willekeurige after-market uitlaat met of zonder katloze collector zou ongeveer het zelfde resultaat moeten geven.

3. Voor de liefhebbers heb ik een NL. vertaling gemaakt van alle mappen die sinds de introductie vorig jaar te koop zijn. Kies uw map met de UpMap-applicatie die op uw smartphone is geïnstalleerd...
... en krijg tot +7 pk meer op uw Honda X-ADV.


U kunt kiezen tussen: …….

Mvg. Jan
1. Ik blijf me soms verbazen Jan. ;)
Met welk een niet aflatend enthousiasme u ons keer-op-keer van boeiende informatie blijft voorzien. :}

2. …..Hhmm, is wel interessant om te weten O-) …..

3. :t
 
ferry34 toont belangstelling:
Het meest benieuwd ben ik inderdaad naar het schakelen, hoe soepel dat gaat en dat icm de power :)

Je info is weer top Jan.
Goedenavond Ferry, ;)

Dat DCT-systeem werkt subliem. Je voelt nauwelijks iets van schokken tijdens het opschakelen. :]
Die Honda blijft maar gáán (ervan uitgaande dat men natuurlijk wél de gaskraan blijft opendraaien). O-)
 
@ Boxershort

de beste man is gewoon 'DE' autoriteit op gps gebied :Y
Ken en volg hem sinds 2010, ooit met de overgang (medio 2012) van Mapsource naar Basecamp ook een cursus geregeld door Waypoint bij hem persoonlijk gevolgt.

Voorheen 'Mapsource', tegenwoordig 'Basecamp' is het aan Garmin navigatie systemen gekoppelde PC programma om je route of spoor te maken, welke je na dat het klaar is middels de usb kabel naar je Garmin kan transporteren.

Ik ben een vervend gebruiker van het programma Basecamp en laat daarom Garmin nooit zo maar los, ik kan er alles mee, en met o.a. gebruik makend van (gratis) Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap kan ik daarnaast ook in elk land van de wereld een route/spoor op poten zetten, en heb dat dan ook al wel al gedaan in het verleden.
Dat Openstreetmap is voor TT nog een brug te ver, dit voornamelijk omdat Garmin al veel langer met dit bijltje hakt, en er dus daadwerkelijk al jaren lang naast de betaalde kaarten een gratis opensource systeem op na houd wat je in staat stelt om gewoon lekker een route/spoor in b.v. Thailand te gaan rijden, maar hem dan ook eerst thuis zelf te maken of te doorlopen zodat je reeds op de hoogte bent van wat je zo'n beetje staat te wachten.

Routes/Sporen maken met Basecamp is echt een hobby van me, en ga tot het gaatje om voor een tourtje een leuk gek weggetje uit te zoeken wat ik dan ook wel ga vinden met het in Basecamp geïntegreerde GoogleMaps & Google Streetview.
Ik kan en heb zelf avonturen van mij zelfs met foto's en al ge-upload naar de Garmin cloud van waar ze voor iedereen toegankelijk zijn om te bekijken.
Ik kan dus een route/spoor maken en onderweg stoppen en een foto nemen en die foto dan op de juiste plek in de route of spoor plaatsen, zodat het er net wat leuker uitziet als een ander hem gaat bekijken in Basecamp.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Termignoni UPmap kit T800-SL010572 voor de Honda X-ADV '17/'18

Vorig jaar in mijn eerste berichtgeving over de Termignoni UPmap kit T800-SL010572-HOXADV-17 voor de Honda X-ADV '17/'18 was er nog geen enkele map leverbaar, kort daarna waren dat er 4 en ondertussen zijn er 10 verschillende setup mappen.
Waarbij ik nog even wil opmerken dat het natuurlijk niet noodzakelijk is om precies net als de setup opgeeft de Termignoni slip-on te gebruiken.
Elke andere gelijkwaardige setup met willekeurige after-market uitlaat met of zonder katloze collector zou ongeveer het zelfde resultaat moeten geven.


Voor de liefhebbers heb ik een NL. vertaling gemaakt van alle mappen die sinds de introductie vorig jaar te koop zijn.


Kies uw map met de UpMap-applicatie die op uw smartphone is geïnstalleerd...
... en krijg tot +7 pk meer op uw Honda X-ADV.


U kunt kiezen tussen:

Map XADV-17-OEM
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV-standaard (originele uitlaat), uitgerust met de UpMap-set. De lambda-sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, in vergelijking met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +3,05 pk bij 6.300 tpm en wordt het koppel verhoogd met +3,43 Nm bij hetzelfde aantal toeren per minuut.

Map XADV-17-OEM-ST2
De beste prestaties voor je Honda X-ADV-standaard, uitgerust met de Upmap met de luchtfilter "snorkels" verwijderd. De lambda-sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, vergeleken met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +5.15 ​​pk bij 5.700 tpm en wordt het koppel verhoogd met +6,37 Nm bij hetzelfde aantal toeren per minuut.

Map XADV-17-H142-SO
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV uitgerust met de Termignoni slip-on met referentie nr. H14208040ITC en de UpMap-set. De lambda-sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, in vergelijking met de machine zonder Upmap, neemt het maximale vermogen toe met +7,43 pk bij 5.800 tpm en het koppel wordt verhoogd met +9,02 Nm bij hetzelfde tpm .

Map XADV-17-H142-SO-ST2
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV uitgerust met de Termignoni slip-on met referentie nr. H14208040ITC en de UpMap-set en zonder de airbox "snorkelen". De lambda-sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, in vergelijking met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +6,96 pk bij 6.200 tpm en het koppel wordt verhoogd met +7,94 Nm bij hetzelfde aantal toeren.

Map XADV-17-H142-FO
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV uitgerust met de Termignoni slip-on met referentie nr. H14208040ITC, collector Termignoni met referentie nr. H14209410IXX en de UpMap-set. De lambda-sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, vergeleken met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +6,93 pk bij 6.300 tpm en het koppel wordt verhoogd met +7,85 Nm bij hetzelfde aantal toeren.

Map XADV-17-H142-FO-ST2
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV uitgerust met de Termignoni slip-on met referentie nr. H14208040ITC, collector Termignoni met referentie nr. H14209410IXX en de UpMap-set. De snorkels van het luchtfilter zijn verwijderd en de lambda-sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, in vergelijking met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +8,64 pk bij 6.300 tpm en wordt het koppel verhoogd met +10,50 Nm bij hetzelfde aantal toeren per minuut.

Map XADV-17-H142-FR
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV uitgerust met de Termignoni-slip on met referentie nr. H14208040ITC zonder dB-killer, collector Termignoni met referentie nr. H14209410IXX en de UpMap-set. De lambda-sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, in vergelijking met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +7,57 pk bij 6.300 tpm en het koppel wordt verhoogd met +8,43 Nm bij hetzelfde aantal toeren.

Map XADV-17-H142-FR-ST2
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV uitgerust met de Termignoni slip-on met referentie nr. H14208040ITC zonder dB-killer, collector Termignoni referentie H14209410IXX en de UpMap-set. De snorkels van het luchtfilter verwijderd en de lambda- sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, in vergelijking met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +9,07 pk bij 6.300 tpm en wordt het koppel verhoogd met +10,99 Nm bij hetzelfde aantal toeren.

Map XADV-17-OEM-N
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV uitgerust met de originele Honda-geluiddemper, collector Termignoni met referentie nr. H14209410IXX en de UpMap-set. De lambda-ensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, vergeleken met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +5,31 pk bij 6.400 tpm en het koppel wordt verhoogd met +5,88 Nm bij hetzelfde tpm.

Map XADV-17-OEM-N-ST2
De beste prestaties voor uw Honda X-ADV uitgerust met de originele Honda-geluiddemper, collector Termignoni referentie H14209410IXX en de UpMap-set. De snorkels van de airbox zijn verwijderd en de lambda-sensor is uitgeschakeld. In deze configuratie, vergeleken met de machine zonder Upmap, wordt het maximale vermogen verhoogd met +6,99 pk bij 5.700 tpm en het koppel wordt verhoogd met +8,73 Nm bij hetzelfde aantal toeren.

Bron:
Termignoni store

Installatie van de UPmap kit T800

Verwijderen van de luchtfilter snorkels

Het goedkoopst is de UPmap kit T800-SL010572-HOXADV-17 voor de Honda X-ADV '17/'18
als je hem hier via Ebay besteld.
Andere webshop prijzen variëren van 313 euro t/m. 360 euro ex. verzendkosten

Opmerking:
Alle mappen kosten 49 euro per stuk, met uitzondering van map: Map XADV-17-H142-FR-ST2 die geeft het meeste Pk's, namelijk: 9,07 Pk.
Download de UPmap app via de Google playstore:
https://play.google.com/store/apps/details?id=it.upmap.upmap
Via de app kun je de diverse mappen bestellen en gelijk de prijzen er van inzien.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mvg. Jan


Ik zou dit toch allemaal met een korreltje/potje zout nemen...
Het gaat meestal om de combinatie van.
Ik had de snorkels niet verwijderd maar volledig ingekort langs binnen, uitlaat termignoni demper met db killer en cat loze collector. Dit gaf al een groot verschil zonder de upmap. Ik ga ervan uit dat de upmap bij deze setup max 3 pk zal geven en de rest is van de uitlaat enz. De snorkels en cat geven het meeste kwa vermogen. Ikzelf zou de db killer niet demonteren bij deze set-up, teveel lawaai.

Heb ook getest zonder de airbox kap (wel met de carroserie cover) , dit ging even goed, super goed maar kreeg ik error op display. Na reset en test gebeurde het opnieuw, niet meer verder getest, ook veel lawaai natuurlijk.
Hiermee verschoot ik echt kwa extra vermogen van 1 naar 2de versnelling kwam wiel voorste wiel van de grond (welliswaar minimaal).

Ik mis mijn x-adv ondertussen ;(
heb ondertussen een proffesionele zadel bouwer ontdekt die de zadel kan aanpassen zodat de kuip in de zadel weg kan, dit zou een oplossing kunnen zijn voor mijn rug.
 
Ik zou dit toch allemaal met een korreltje/potje zout nemen...
Het gaat meestal om de combinatie van.

Zoals in mijn bericht gemeld neem ik ook alle door uitlaat fabrikanten opgegeven specificaties met de diverse set-ups met een korreltje zout.
Nuchter als ik ben blijf ik daar altijd wel sceptisch onder.

maar allicht zal er toch enigszins zolang je je aan de specifieke map houd die bij je setup hoort toch een vorm van waarheid in zitten.

Ik had de snorkels niet verwijderd maar volledig ingekort langs binnen
Niet handig want zo help je de originaliteit om zeep terwijl dat in het geval Honda X-ADV niet nodig is omdat dit een van de weinige motors is die ik tegen ben gekomen waarbij de lucht-inlaat happers niet gelijmd maar er gewoon los in zitten waardoor je ze er zo kunt uit trekken ;)
Ben zelf wel van mening dat met deze mate van lucht-aanzuiging een sportluchtfilter noodzaak is om net iets vaker het luchtfilter te reinigen als dat het periodiek onderhoud opgeeft. En dat zal ik ook doen.

Ikzelf zou de db killer niet demonteren bij deze set-up, teveel lawaai.
100% mee eens :Y

Ik mis mijn x-adv ondertussen ;(
heb ondertussen een professionele zadel bouwer ontdekt die de zadel kan aanpassen zodat de kuip in de zadel weg kan, dit zou een oplossing kunnen zijn voor mijn rug.
Ik als rug patiënt (2 hernia operaties waarvan 1 mislukt) zit helemaal perfect op het zadel, het bevalt zover prima zonder rugklachten terwijl ik die wel bij het minst geringste heb.

Zomaar nog een opmerking:
Termignoni (de Upmap leverancier) zal natuurlijk altijd zeggen dat je de Termignoni slip-on dient te gebruiken in de diverse setups, dit is natuurlijk kolder, een ieder zou moeten begrijpen dat elke after-market uitlaat ongeveer gelijk is aan een Termignoni slip-on, maarja als Termignoni ga je natuurlijk niet over de concurrent Leovince. Akrapovic etc. praten

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De 1000km. beurt:
Vandaag voor het eerst direct na de 1000km. beurt bij het terrein van Goedhart afrijdend de sport-stand 3 ingesteld.... Ha ha dat is een goeie en de terugschakel-afrem op de motor.... W0000, ha ha ik wist niet dat dit bestond zoals dat het met DCT gaat is het behoorlijk pittig/bruut en fijn zoals ik het graag zie.... als het er op aankomt zat ik vandaag pas echt met een big smile op dat ding... Hi hi, dit is echt dikke pret :]

Beetje tussen door spelen met de manuele plus/min op sport stand is ook geinig :9~

Radiator etc. afwikkelingen
Heb ook een regeling getroffen betreffende aflever verbeteringen met meneer Berry waarin ik me prima kon vinden, dus dat is ook klaar.
Helaas geeft dit mogelijk wel een smetje op de relatie met een echt gave motor-toko... maarja ik kan er niets aan doen... zakelijke dingetjes kunnen soms mogelijk toch een relatie verstoren, en ik ben er eigenlijk niet op uit om mensen te wijzen op een specifieke afhandelingswijze, maar ja soms moet je toch even je zegje doen waar het op staat.
Voor de rest geen fout woord over deze super echte motor-toko in hart en nieren, en Berry heeft het na onderhandelen met mij na behoren financieel afgehandelt. :t

Periodiek onderhoud
Gelukkig is de X-ADV ook onderhoudsvrij, want de volgende beurt is pas bij 12000km., terwijl ik dacht dat het bij 6000 al zou zijn.
Uiteraard zal ik tussentijds zelf de moto in conditie houden d.m.v. banden wissel en remblokken etc.
Wel overigens nog 81 euro mogen aftikken voor de 1000km. beurt met de volgende werkzaamheden:
1 uur werk
Olie filter
Olie filter dual-clutch
Olie 10W40
klein materiaal
milieu heffing


Alles valt op zij plek
Wat een top scooter is dit met hoe ik nu kan rijden, het voelt allemaal goed en zo geweldig op zijn plek qua handelingen/gedrag... man O man wat is dit komende van cvt een openbaring voor mij.
Heb ook nog even een paar keer de max geprobeerd en kom dan op dit moment uit op 163 @ gps... uiteraard gaat dan de km. teller op de moto door de 170km/pu.
Top snelheid rijden is mijn inziens met geen enkele motor ontspannen rijden, maar toch vaak wordt het getest uit nieuwsgierigheid, zo nu ook ;)

Dit is het
Wat een openbaring is dit op automaat gebied, ik ben helemaal om :}


We zijn er bijna
nog een aantal spulletjes zijn onderweg en komen wat minder snel als verwacht.
De tail-tiddy komt hopelijk a.s week binnen, de spray-guard uit Taiwan waarschijnlijk een week daarna.
De stepjes is nog steeds wat vaag, maar zijn wel beloofd voor over een week of 2.
Upmap nog niet besteld maar gaat na dat ik het karakter van de motor een beetje ken wel spoedig gebeuren.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Zo te horen bevalt de DCT uitstekend :) Goed om te horen.

En het sturen, heeft dat meer van een scooter of een motorfiets?
 
WebEngine gaat helemaal los:
De 1000km. beurt:
1a. Vandaag voor het eerst direct na de 1000km. beurt bij het terrein van Goedhart afrijdend de sport-stand 3 ingesteld…. Ha ha dat is een goeie en de terugschakel-afrem op de motor.... W0000, ha ha ik wist niet dat dit bestond zoals dat het met DCT gaat is het behoorlijk pittig/bruut en fijn zoals ik het graag zie.... als het er op aankomt zat ik vandaag pas echt met een big smile op dat ding… Hi hi, dit is echt dikke pret :]

1b. Beetje tussen door spelen met de manuele plus/min op sport stand is ook geinig :9~

Radiator etc. afwikkelingen
2a. Heb ook een regeling getroffen betreffende aflever verbeteringen met meneer Berry waarin ik me prima kon vinden, dus dat is ook klaar. Helaas geeft dit mogelijk wel een smetje op de relatie met een echt gave motor-toko... maarja ik kan er niets aan doen... zakelijke dingetjes kunnen soms mogelijk toch een relatie verstoren, en ik ben er eigenlijk niet op uit om mensen te wijzen op een specifieke afhandelingswijze, maar ja soms moet je toch even je zegje doen waar het op staat. Voor de rest geen fout woord over deze super echte motor-toko in hart en nieren, en Berry heeft het na onderhandelen met mij na behoren financieel afgehandelt. :t

Periodiek onderhoud
3. Gelukkig is de X-ADV ook onderhoudsvrij, want de volgende beurt is pas bij 12000km., terwijl ik dacht dat het bij 6000 al zou zijn.
Uiteraard zal ik tussentijds zelf de moto in conditie houden d.m.v. banden wissel en remblokken etc. Wel overigens nog 81 euro mogen aftikken voor de 1000km. beurt met de volgende werkzaamheden: 1 uur werk – Olie filter – Olie filter dual-clutch – Olie 10W40 – klein materiaal – milieu heffing

Alles valt op zij plek
4a. Wat een top scooter is dit met hoe ik nu kan rijden, het voelt allemaal goed en zo geweldig op zijn plek qua handelingen/gedrag... man O man wat is dit komende van cvt een openbaring voor mij. Heb ook nog even een paar keer de max geprobeerd en kom dan op dit moment uit op 163 @ gps… uiteraard gaat dan de km. teller op de moto door de 170km/pu. Top snelheid rijden is mijn inziens met geen enkele motor ontspannen rijden, maar toch vaak wordt het getest uit nieuwsgierigheid, zo nu ook ;)

4b. Dit is het Wat een openbaring is dit op automaat gebied, ik ben helemaal om :}

We zijn er bijna
5a. nog een aantal spulletjes zijn onderweg en komen wat minder snel als verwacht.
De tail-tiddy komt hopelijk a.s week binnen, de spray-guard uit Taiwan waarschijnlijk een week daarna.
De stepjes is nog steeds wat vaag, maar zijn wel beloofd voor over een week of 2.

5b. Upmap nog niet besteld maar gaat na dat ik het karakter van de motor een beetje ken wel spoedig gebeuren.

6. Mvg. Jan
1a. De (meeste?) X-Adv rijders kunnen zich (zo denk ik vrijblijvend O-) ) hier wel in vinden, zoals u ’t nu beschrijft. In dat opzicht was ook bij mij de verrassing compleet. :Y Nadat ik, bij het passeren van die 1000-km beurt, voluit mocht gaan en kon ervaren waartoe deze Adventure-fiets allemaal in staat is. 8-)

1b. :] :] :]

———————
2. Er is een consensus gezocht én gevonden, waarin beide partijen zich konden vinden. Helemaal goed toch? Daarbij; u heeft uw punt(en?) van kritiek kunnen maken. En niet geheel onbelangrijk, daar is naar geluisterd. Binnenkort dan maar weer eens op de koffie in Bodegraven? :)

———————
3. Klopt. ;) Echter; ’t zit er nogal ingebakken bij mij. :/ Nieuw seizoen, nieuwe olie. En dat viel (in mijn geval) toevalligerwijs samen met de km.-stand van 6000.

———————
4a. Er zijn dan nog hele volksstammen die —> denken–zeggen–vinden–beweren <— dat (motor-)scooterrijden tóch wél zo’n bééééétje (….. :Z …..) een suffe aangelegenheid is. Zeg ik daarop: …..Dream on :P …..

Echter; daarbij móet ik de kanttekening plaatsen dat – men name – Millennials wél enthousiast reageren.
Zoals bijvoorbeeld wanneer ik bij een benzinepomp sta te tanken en anders op de snelweg mensen van de laatstgenoemde generatie tegenkom. Prachtig om te zien :) (en te mogen ervaren) dat deze individuen niet belast zijn met de vooroordelen, die klaarblijkelijk (bij velen van motorrijdend Nederland) nog steeds bestaan omtrent het verschijnsel motorscooters.

4b. En ’t mooie van dit alles is; ook nú nog gewoon te koop hè? :Y
In de diverse theaters van (officiële) Nederlandse Honda-dealers. *D

———————
5a. Wachten wij (als belangstellenden van dit inmiddels tóch wel boeiende topic) de ontwikkelingen rustig af en laten ons graag verrassen met uw photoshoot van de laatst gemonteerde accessoires. ;)

5b. Gaat het u hierbij specifiek om de enkele pk’s méér die deze Upmap teweeg zouden brengen, een mooier motorverloop of een combinatie van beide?

———————
6. :t
 
Laatst bewerkt:
Bij ferry34 loopt de spanning inmiddels hoog op:
Jan oh Jan, geweldig dit.
Ik ga echt s n keer proefrijden op zo'n Honda hoor!
Goedemorgen Ferry, ;)

In dat geval heb ik misschien wel goed nieuws voor u. :Y Nu wil het toeval dat op zaterdag 9 juni aanstaande “iets” is te doen in Zoetermeer. Op zich niets bijzonders natuurlijk,

….maar O-) ….


aw82p39xru.jpg

…..naar het schijnt, kan daar ook met een X-Adv worden proefgereden. Iets voor u, misschien :) …..
 
Laatst bewerkt:
@ Boxershort

de beste man is gewoon 'DE' autoriteit op gps gebied :Y
Ken en volg hem sinds 2010, ooit met de overgang (medio 2012) van Mapsource naar Basecamp ook een cursus geregeld door Waypoint bij hem persoonlijk gevolgt.Ik ben een vervend gebruiker van het programma Basecamp en laat daarom Garmin nooit zo maar los, ik kan er alles mee, en met o.a. gebruik makend van (gratis) Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap kan ik daarnaast ook in elk land van de wereld een route/spoor op poten zetten, en heb dat dan ook al wel al gedaan in het verleden.
Dat Openstreetmap is voor TT nog een brug te ver, dit voornamelijk omdat Garmin al veel langer met dit bijltje hakt, en er dus daadwerkelijk al jaren lang naast de betaalde kaarten een gratis opensource systeem op na houd wat je in staat stelt om gewoon lekker een route/spoor in b.v. Thailand te gaan rijden, maar hem dan ook eerst thuis zelf te maken of te doorlopen zodat je reeds op de hoogte bent van wat je zo'n beetje staat te wachten.

Routes/Sporen maken met Basecamp is echt een hobby van me, en ga tot het gaatje om voor een tourtje een leuk gek weggetje uit te zoeken wat ik dan ook wel ga vinden met het in Basecamp geïntegreerde GoogleMaps & Google Streetview.
Ik kan en heb zelf avonturen van mij zelfs met foto's en al ge-upload naar de Garmin cloud van waar ze voor iedereen toegankelijk zijn om te bekijken.
Ik kan dus een route/spoor maken en onderweg stoppen en een foto nemen en die foto dan op de juiste plek in de route of spoor plaatsen, zodat het er net wat leuker uitziet als een ander hem gaat bekijken in Basecamp.

Mvg. Jan

Deze al eens geprobeerd?
Log in – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool

Ik ben er weg van. Heel eenvoudig.
 
Beste HarryKTM,
je qoute mij dus:
met alle respect maar ondanks dat ik alles weet wat er te doen is op gps gebied gebruik ik dat niet, dit ondanks dat ik weet dat het werkt.
Dat is meer iets voor mensen die van makkelijk houden, maar ik ben een professioneel basecamp gebruiker dus is dat absoluut niets voor mij.

Gaat het u hierbij specifiek om de enkele pk’s méér die deze Upmap teweeg zouden brengen, een mooier motorverloop of een combinatie van beide?

Kan ik helaas geen goed antwoord op geven, maar om toch wat te zeggen zeg ik: ik doe het omdat het gewoon kan en de kosten met dit moderne systeem (in mijn geval) relatief goedkoop zijn.
Uiteraard zal een aantal Pk's meer leuk zijn, maar besef ook al te goed dat fabrikanten vaak hun cijfers iets te rooskleurig opgeven.
Dus het is voornamelijk nieuwsgierigheid voor een bedrag wat niet al te duur is als je het vergelijkt met setups op scooters die op de dyno bank moeten en reeds 4 á 500 euro uitgeven aan alleen al een fuel-controller en dan nog moeten afwachten of hun setup aansluit op de fuel-controllere mapping, of om het sluitend te maken op hun setup dynobank kosten via fine-tunen dienen te betalen.
Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
WebEngine kiest voor experiment:
Kan ik helaas geen goed antwoord op geven, maar om toch wat te zeggen zeg ik: ik doe het omdat het gewoon kan en de kosten met dit moderne systeem (in mijn geval) relatief goedkoop zijn. Uiteraard zal een aantal Pk's meer leuk zijn, maar besef ook al te goed dat fabrikanten vaak hun cijfers iets te rooskleurig opgeven. Dus het is voornamelijk nieuwsgierigheid voor een bedrag wat niet al te duur is als je het vergelijkt met setups op scooters die op de dyno bank moeten en reeds 4 á 500 euro uitgeven aan alleen al een fuel-controller en dan nog moeten afwachten of hun setup aansluit op de fuel-controllere mapping, of om het sluitend te maken op hun setup dynobank kosten via fine-tunen dienen te betalen.

Mvg. Jan
Thanks voor de reactie Jan. :t
 
Kreeg een leuk uitje aangeboden van Honda waar ik naar toe zal gaan.


NXrbmq.png



Beste heer .....,

Gefeliciteerd! Door de aankoop van uw nieuwe Honda Adventure motor krijgt u gratis een unieke en exclusieve Honda Adventure Experience ter waarde van € 199,-. De Honda Adventure Experience is een training van een hele dag, op het Honda Park in Balen, waarbij in verschillende ‘hoofdstukken’ alle aspecten van het on- en off-road rijden aan bod komen. Zo leert u uw nieuwe Honda X-ADV en uzelf nóg beter kennen!


Bij deze is uw aanmelding bevestigd. We zien u graag op de Honda Adventure Experience op het Honda Park in Balen op 08 juni.
Tot dan!


Heb me dus aangemeld met een speciale bevestigings-code.
Nu nog even aankijken of dat allemaal goed gaat komen.
De afstand naar België is absoluut geen bezwaar en hopelijk houden ze rekening met aan-reis-tijd uit NL.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De spray guard houdt niet al het spatwater tegen, maar samen met de hugger scheelt het toch aardig wat. Zit nu al aan de 5800 km. De machine loopt echt geweldig. Vorige week met een toerrit kon ik prima meekomen in een rondje over de Veluwe terug naar Twente en de Achterhoek (thuisbasis). We deden onderweg het Harley museum in Raalte aan. Was daar net een soort markt. Alleen maar Harley's en een verdwaalde Honda Xadv. Voor een oud Harley frame met een verroest blok vroegen ze gewoon € 7.000. Niet te filmen. Stond een Engelsman met een vier cilinder in lijn, een Henderson, waarbij je de kleppen mooi kon zien, op en neer gaan, bij het draaien van de motor. Het museum zelf is echt een aanrader.
 
He Jan,
Nu al 5800 km? Je reed altijd al veel, toch? Veel veilige kilometers toegewenst op je mooie Honda. :)

Mish
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan