Honda X-ADV

Welke helmen passen zover in de buddybak:

* Schuberth J1 maat 58/59 : past
* Shark Drak : past
* Shoei J-Cruise maat M : past
* Shoei Neotec 2 : past
* Arai SZ ram maat L : past
- Shark Evoline Series 3 : past niet!
- Nolan N104A : past niet!
 
Laatst bewerkt:
Nolan N104A past niet. :(

Bedankt Jan, jouw info over het loshalen van de kunststof delen en elektrische aansluitingen kwam precies op tijd. Ik heb vandaag de navigatie geplaatst.

Een vraag:

Ik heb al heel wat schroeven los gehad en geprobeerd maar durf eigenlijk niet verder te gaan, ik ben bang dat ik iets kapot trek. Zou jij een guideline willen maken hoe je stap voor stap alles los haalt aan de linkerkant om bv het voortandwiel te kunnen vervangen? Zou ik zeer waarderen. Het liefst hoe alle kunststof delen verwijderd kunnen worden op de juiste manier.
 
s.v.p. liever niet direct op de accu aansluiten, dat is om te beginnen niet echt de bedoeling van een navigatie, voor de navigatie is een contact geschakelde aansluiting een beter idee
Daarnaast maak je het je zelf extra moeilijk omdat de accu verder weg zit van de navigatie dan het centrale contact geschakelde knooppunt.
Hoe korter de draadjes hoe beter het uiteindelijk is.

[afbeelding]


4 x rivet verwijderen.
De bovenste 2 op foto de pikkies naar buiten trekken,
en de onderste 2 de pikkies induwen voor verwijderen
[afbeelding]

2x imbus (rode markering)
Vervolgens begin je te trekken van boven af bij de contactslot schakelaar.
De fixatie punten >> (blauwe markeringen trek je dan vanzelf los)
Wees niet bang het lijkt erg vast te zitten maar uiteindelijk trek je plots zomaar
de fixatie punten los en heb je al snel het hele paneel er vanaf.
[afbeelding]

Centraal geschakelde plus knooppunt is het oranje blokje op mijn foto, je mag willekeurig aansluiten op elke rose of rode draad met streepje, en net als ik plaats je daar ook de zekering zodat je er in de toekomst makkelijk bij kan komen.
[afbeelding]

Centraal Min/Massa knooppunt zit rechts onder op mijn foto
(de groene draden)
daarvoor wel even dat kleine zwarte kapje wat voor de benzinetankklep zit verwijderen.
Dat is opzich heel makkelijk. 2 rivets zitten in het benzine klepje en 2 imbus zitten aan de buitenkant
[afbeelding]


WebEngine in "Honda X-ADV"

Succes gewenst en groetjes van Jan

Thanx Jan!
 
Amauta is vanaf nu ook:
1. Ik wil mij graag aanmelden bij het X-ADV rijders front.

2. Gisteren mijn NC750X DCT ingeruild op een vonkelnieuwe X-ADV in de kleurstelling victory red.

3. Met een beetje mazzel kan ik hem vrijdag ophalen.

4. Wat een vooruitgang wat betreft zithouding en rijeigenschappen. Helemaal de derde generatie software voor de DCT is een verademing met wat ik gewend was op mijn NC.

5. Ik heb al even wat gezocht op internet naar voetsteunen. Iemand een tip?
Goedenavond Amauta, ;)

1. Welkom! :t

2. Lekker hoor. :9~ Toevallig (op voorhand) nog proefgereden?
Of gewoon du-momemt bij ’t kruisje van de X-Adv-koopovereenkomst getekend. O-)

3. En inmiddels zijn we een ruime 24 uur verder. Uw eerste reactie in deze? :]

4. Ja, is dat werkelijk zo? Zou u kunnen aangeven, wélke verschillen daarbij voor u het méést in het oog springen? Ben ik feitelijk wel benieuwd naar. :) Klaarblijkelijk hebben we – met u – een DCT-gebruiker van het eerste uur binnen de gelederen. Voor mij persoonlijk is het de eerste keer, dat ik met dit automatische schakelsysteem van doen heb. Ik vind het geweldig! :Y Vanmiddag nog relaxed door de Achterhoek en de Veluwe getokkeld en mijn Japanse vriend al het schakelwerk laten doen, terwijl ikzelf héérlijk ontspannen van de omgeving zat de genieten. :]

5. U zou natuurlijk voor het origineel kunnen gaan. Echter; daar hoort óók een origineel prijskaartje bij: $670,36 (lees: €570,66). Zelf heb ik verleden jaar gekozen voor een set van het Italiaanse OmniaRacing.
Om twee redenen. Ik wilde absoluut géén blauwe en/of rode kleuraccenten bij die stijgbeugels en dan was er nog eens dat prijsvoordeel van ± €186,36 ten opzichte van het origineel. :/

Nota bene: vórig jaar waren diezélfde OEM-beugels van Honda nog iets van ± €535,–!!! Al het soort prijsverhogingen van dat OEM-spul gaan op ’t laatst natuurlijk he-le-maal nergens (!) meer over. Aan het materiaal en/of vormgeving is niets veranderd, behalve de (verkoop-)prijs. |(

Terugkomend op uw vraag, is de Tip-Van-Flip Boxershort voor dit weekend: deze dus. Ik ben benieuwd, waar of u uiteindelijk mee zult thuiskomen. We zien uw plaatjes met belangstelling tegemoet. :)
 
Laatst bewerkt:
WebEngine in de rol van organisator:
De X-ADV familie wordt steeds groter, misschien dat ik maar eens een toertje met etentje vanuit het midden van het land op poten moet gaan zetten.

Ik denk hierbij b.v. aan Bodegraven/Goedhart met de koffie corner als startplaats en dan vanaf daar lekker alle bochtjes van "De Meije" nemen om vervolgens een lunch te nuttigen in Alphen aan de Rijn bij b.v. Bistrobar "Bij Hen" om vervolgens weer een stukje zuidelijker naar de provincie Utrecht af te zakken.
Dit komt zo maar in mij op en bij animo zal ik er eens voor gaan zitten om een mooie ritje met lunch op poten te zetten

Mvg. Jan
Goedenavond Jan, ;)



wdynvrqcop1e.jpg

’k Las ergens iets over een X-Adv-meeting in Bodegraven. 8-)
Maar vooralsnog was ik de enige X-Adv-rijder die vandaag bij de start verscheen. :/
Of was het niet vandaag? :+



sg3wpfa.jpg

In ieder geval wél van de gelegenheid gebruik gemaakt, de nieuwe X-Adv voor 2019 te aanschouwen. :P
Is wel een mooie en compacte fiets geworden. Maar ik kan mij voorstellen dat sommigen van u iets van moeite zullen hebben, met de hoeveelheid beenruimte (en dan met name het ontbreken daarvan).
De prijs van dit moois valt trouwens alleszins mee. ;)
 
Voor Theunie kan het feest eindelijk beginnen:
1. Zo. Net op de valreep voor het weekend het kenteken binnen en hem opgehaald.

2. Eerste indruk in de eerste en tweede versnelling voel je hem toch wel schokken. In de hogere versnellingen niet zo.

3. De d modus staat idd niet bekend om zijn verschroeiende acceleratie.
Ga hem niet martelen de eerste kilometers, ga er van uit dat hij in de S-modus wel wat sneller is.

4. Op dit moment valt me de hoogte en het gewicht wat tegen. Kwestie van wennen.

5. Verder is het een plaatje om te zien, alleen maar enthousiaste reacties van iedereen.

6. Vanavond het instructieboekje eens doorspitten en volgende week terug naar de dealer om het citypack te installeren.
Goedenavond Theunie, ;)

1. Er zijn vervelender manieren te bedenken, om het weekend te beginnen. :)

2. ‘k Heb er vandaag (tijdens de Oost-Nederland-rit) nog expliciet op gelet, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het door u geschetste beeld niet (her-)ken. :/ Oók bij mijn eerste 1000 inrij-kilometers verliepen alle schakelpatronen gestroomlijnd.

3. In de S-modus komt de zaak zéker iets vlotter in beweging.
Na de 1000 km.-oliewissel kan voor u het feest gaan beginnen. :]

4. Als in: de voetjes (iets?) moeilijker bij de grond?

5. Ja, leuk is dat hè? :Y Vandaag ook, over de snelweg, richting Bodegraven. Automobilisten blijven soms minutenlang naast je rijden. Kinderen zie je dikwijls (meerijdend vanuit hun ouders auto) druk gebarend naar pa dat hij langzamer moet gaan rijden, zodat de jonge kroost iets langer naar de X-Adv kan gluren. _O-

6. Meteen maar gelijk de 1000 km.-oliewissel laten doen? Of was u nog niet zover? O-)
 
WebEngine heeft zijn keuze gemaakt.:
Shark Evoline Series 3 mag hier nu na 5,5 jaar met pensioen.

Heb nu de Shoei J-Cruise (ook weer jet) en past perfect onder het zadel,
daarnaast is dit wel een heel erg fijne stille en lichte helm... Wooow dit bevalt zeer goed.

Mvg. Jan
Goedenavond Jan, ;)



bm9h7661k.jpg

’k Vind het een fijne helm, die Shark Evoline. :Y Die van mij is nu 3 jaar.
Is voorlopig nog wel een blijvertje, om zo nu en dan (om-en-om) te gebruiken met die Arai.
Laatstgenoemde past overigens met geen mogelijkheid onder het zadel :/ …..
 
Laatst bewerkt:
…..En dus,….

was het verder vandaag een uitstékende dag om weer eens het oostelijk deel van Nederland een bezoek te brengen. ’t Was per slot van rekening alweer een paar dagen geleden (…..) dat ik daarzo heb rondgereden.


f4hqyrf.jpg

En zo rolden vandaag de kilometers onder mij vandaan.
Vanuit de Achterhoek, langs het Lommerrijk gelegen Lochem….



5ckuxg44d74.jpg

…..recreëren in een oase van rust…..



…..met slechts een kleine onderbreking,
ergens op de Veluwe…..​



h378aln6.jpg

…..kronkel ik, langzaam maar zeker, aan het einde van de dag huiswaarts.
't Was weer een mooie dag geworden ;) .....
 
Laatst bewerkt:
Welke helmen passen zover in de buddybak:

* Schuberth J1 maat 58/59 : past
* Shark Drak : past
* Shoei J-Cruise maat M : past
* Shoei Neotec 2 : past
* Arai SZ ram maat L : past
- Shark Evoline Series 3 : past niet!
- Nolan N104A : past niet!

@ Aumate
ik zal mijn best doen om je te voorzien

@ Theunie
Geen dank, als je meer info nodig hebt vraag het me dan.

’k Vind het een fijne helm, die Shark Evoline. :Y
Vond het ook altijd een prima helm, maar ben er nu klaar mee na zoveel jaar.
Tijd voor wat anders en eigenlijk wel jammer dat ik nu pas de Shoei J-Cruise
ontdek want die vindt ik wel erg lekker zitten, en voldoet daarnaast aan mijn behoefte.

’k Las ergens iets over een X-Adv-meeting in Bodegraven. 8-)


Uhm.. dat wist ik even niet, anders had ik er geweest.
Heb ondertussen wel in de gaten dat dit een Walhalla-tent is op tweewieler gebied,
dus bij uitstek een startplek voor een toertje op een van de leukste plekjes van het land.

p.s.
U lijkt wel op een jong godje :t
wdynvrqcop1e.jpg



Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
2. Lekker hoor. :9~ Toevallig (op voorhand) nog proefgereden?
Of gewoon du-momemt bij ’t kruisje van de X-Adv-koopovereenkomst getekend. O-)
Er stond een nieuwe in de garage, model 2017. Deze moest uiteraard op korte termijn verkocht gaan worden en stond er tegen een aantrekkelijke prijs. We hebben eerst gekeken of we enigszins bij elkaar in de buurt zouden komen met de inruil en aan de hand daarvan heb ik wel een proefrit kunnen maken. Helemaal omdat ik van een soortgelijke motor kom en ook zeker wilde weten of de meerprijs de moeite waard is.

3. En inmiddels zijn we een ruim 24 uur verder. Uw eerste reactie in deze? :]
*O* Zeer positief. Ik had zelfs het geluk dat ik hem donderdagmiddag al kon ophalen! De eerste 800km zitten er al op!

xyZJpNz.jpg

maKk3mK.jpg

Aj6ihjC.jpg


4. Ja, is dat werkelijk zo? Zou u kunnen aangeven, wélke verschillen daarbij voor u het méést in het oog springen? Ben ik feitelijk wel benieuwd naar. :) Klaarblijkelijk hebben we – met u – een DCT-gebruiker van het eerste uur binnen de gelederen. Voor mij persoonlijk is het de eerste keer, dat ik met dit automatische schakelsysteem van doen heb. Ik vind het geweldig! :Y Vanmiddag nog relaxed door de Achterhoek en de Veluwe getokkeld en mijn Japanse vriend al het schakelwerk laten doen, terwijl ikzelf héérlijk ontspannen van de omgeving zat de genieten. :]
De NC750X van 2014 heeft alleen een D en S stand. Ten opzichte van de X-ADV is de D stand nog trager en de S stand vergelijkbaar met S2 of S3, dat weet ik zo niet precies. In ieder geval, de D is sloom, bij 20 naar de 2, 30 naar de 3, 40 naar de 40, 50 naar de 5 en 60 naar de 6e versnelling. Wat mij het meest eraan stoorde (D stand) is dat de motor daarbij op ongunstige momenten besluit te gaan schakelen. Op de rotonde net te laat (in de bocht naar links) terug naar de 2e versnelling. Elke keer met de hand uit voorzorg alvast terugschakelen, neem je daarna de rotonde toevallig even wat sneller bestaat de kans dat hij net voordat je van de rotonde af wilt rijden weer naar de 3e gaat en je al stotterend de rotonde verlaat. Dit alles is op te lossen door in de S stand te rijden, echter is naar mijn smaak de S weer veel te sportief voor rustig te toeren, hij blijft immers heel lang in een lage versnelling hangen. Waar ik dus veel mee bezig was is schakelen tussen de D en S op momenten dat het beter uit kwam, of handmatig even corrigeren.

Tweede puntje was dat bij 50km in de 5 in de bebouwde kom de NC te laag in toeren rijdt (D stand), met minimaal gas open. Dit gaf vaak een stotterend effect, zeer irritant. Bij de eerste 800km op de X-ADV heb ik veel in de D als in de S1 stand gereden met een brede glimlach op mijn gezicht en van bovenstaande helemaal geen last gehad.

Vanmiddag ga ik toeren met een vriend met een BMW 1200RS. Die gaat het ook nog zwaar krijgen want ik heb de route gemaakt en dat is 150km helemaal binnendoor over landwegen. _O-


5. U zou natuurlijk voor het origineel kunnen gaan. Echter; daar hoort óók een origineel prijskaartje bij: $670,36 (lees: €570,66). Zelf heb ik verleden jaar gekozen voor een set van het Italiaanse OmniaRacing.
Om twee redenen. Ik wilde absoluut géén blauwe en/of rode kleuraccenten bij die stijgbeugels en dan was er nog eens dat prijsvoordeel van ± €186,36 ten opzichte van het origineel. :/
Ik zal mijn ogen eens goed de kost geven. Mijn voorkeur zou zijn origineel, maar jongens wat een prijs voor een paar steppies. -O-
 
Vervolgens begin je te trekken van boven af bij de contactslot schakelaar.
De fixatie punten >> (blauwe markeringen trek je dan vanzelf los)
Wees niet bang het lijkt erg vast te zitten maar uiteindelijk trek je plots zomaar
de fixatie punten los en heb je al snel het hele paneel er vanaf.
[afbeelding]


Die 6 bevestigingspunten had ik al losgehaald maar ik durfde niet hard aan het paneel te trekken.
Nu eigenlijk nog niet '(
 
Goedenavond Theunie, ;)

1. Er zijn vervelender manieren te bedenken, om het weekend te beginnen. :)

2. ‘k Heb er vandaag (tijdens de Oost-Nederland-rit) nog expliciet op gelet, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het door u geschetste beeld niet (her-)ken. :/ Oók bij mijn eerste 1000 inrij-kilometers verliepen alle schakelpatronen gestroomlijnd.

3. In de S-modus komt de zaak zéker iets vlotter in beweging.
Na de 1000 km.-oliewissel kan voor u het feest gaan beginnen. :]

4. Als in: de voetjes (iets?) moeilijker bij de grond?

5. Ja, leuk is dat hè? :Y Vandaag ook, over de snelweg, richting Bodegraven. Automobilisten blijven soms minutenlang naast je rijden. Kinderen zie je dikwijls (meerijdend vanuit hun ouders auto) druk gebarend naar pa dat hij langzamer moet gaan rijden, zodat de jonge kroost iets langer naar de X-Adv kan gluren. _O-

6. Meteen maar gelijk de 1000 km.-oliewissel laten doen? Of was u nog niet zover? O-)


Er staat nu 35 km op de teller,ff geen tijd om te rijden dus die 1000 beurt duurt nog ff :)
Hij is iig een flink stuk zwaarder dan mijn X-Max 300 of MT-09.
 
WebEngine verklaart zijn keuze:
1. Vond het ook altijd een prima helm, maar ben er nu klaar mee na zoveel jaar. Tijd voor wat anders en eigenlijk wel jammer dat ik nu pas de Shoei J-Cruise ontdek want die vindt ik wel erg lekker zitten, en voldoet daarnaast aan mijn behoefte

2. Uhm.. dat wist ik even niet, anders had ik er geweest.

3. Heb ondertussen wel in de gaten dat dit een Walhalla-tent is op tweewieler gebied,
dus bij uitstek een startplek voor een toertje op een van de leukste plekjes van het land.

4. U lijkt wel op een jong godje
[afbeelding]

5. Mvg. Jan
Goedemorgen Jan, ;)

1. Begrijpelijk. :) Iets met: “Verandering van Spijs”. …..Zoiets? O-) …..
Er is immers zóvéél moois te koop. ’k Heb dat zelf ook wel. Vandaar ook mijn twee botsmutsen.

2. ’t Was ook maar gekkigheid natuurlijk. Voelt u zich absoluut niet bezwaard hoor. :) Mijn bestemming in de provincie Zuid-Holland (gisterenochtend) was Nieuwerkerk aan den IJssel. Al rijdende bedacht ik mijzelf zaterdagochtend A QuickStop te maken bij mijnheer Berry. Per slot van rekening; ’t lag het allemaal keurig op de route. Na de spontaan ingelaste PhotoShoot besloot ik nog snel wat vloeibaar bonenspul naar binnen te slobberen om tot slot nog even gauw door te winkel te rennen. Je kunt je daar écht hele dagen vermaken, zoveel is er te zien. Maar die tijd was er even niet. Om 10.00 uur namelijk, had ik nog een afspraak staan. Een paar dorpen verderop.

3. Dat is het zeker! :Y Wat speelgoedpaleis Bart Smit is voor de kleine kindertjes, is Goedhart Motoren in Bodegraven voor de grote kindertjes onder ons. :+

4. Het mag er – anno 2018 – allemaal ook wel wat méér ontspannen uitzien, toch? O-) Neemt natuurlijk niet weg dat alle kleding én schoeisel hetgeen u ziet (op de afgebeelde foto) is volgepropt met: rug-, schouder-, elleboog-, heup-, knie-, scheen- en enkelprotectie, alsmede divers kevlar (zo links en rechts) hetgeen in de kleding is verwerkt. Maar bij kledingmerken als: Macna en Rev’it is dit prima geregeld. Want hoe cool 8-) ook; we gaan natuurlijk wél voor veilig. ;)

5. :t
 
Amauta geeft uitgebreide toelichting:
1. Er stond een nieuwe in de garage, model 2017. Deze moest uiteraard op korte termijn verkocht gaan worden en stond er tegen een aantrekkelijke prijs. We hebben eerst gekeken of we enigszins bij elkaar in de buurt zouden komen met de inruil en aan de hand daarvan heb ik wel een proefrit kunnen maken. Helemaal omdat ik van een soortgelijke motor kom en ook zeker wilde weten of de meerprijs de moeite waard is.

2. *O* Zeer positief. Ik had zelfs het geluk dat ik hem donderdagmiddag al kon ophalen! De eerste 800km zitten er al op!

3. [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

4. De NC750X van 2014 heeft alleen een D en S stand. Ten opzichte van de X-ADV is de D stand nog trager en de S stand vergelijkbaar met S2 of S3, dat weet ik zo niet precies. In ieder geval, de D is sloom, bij 20 naar de 2, 30 naar de 3, 40 naar de 40, 50 naar de 5 en 60 naar de 6e versnelling. Wat mij het meest eraan stoorde (D stand) is dat de motor daarbij op ongunstige momenten besluit te gaan schakelen. Op de rotonde net te laat (in de bocht naar links) terug naar de 2e versnelling. Elke keer met de hand uit voorzorg alvast terugschakelen, neem je daarna de rotonde toevallig even wat sneller bestaat de kans dat hij net voordat je van de rotonde af wilt rijden weer naar de 3e gaat en je al stotterend de rotonde verlaat. Dit alles is op te lossen door in de S stand te rijden, echter is naar mijn smaak de S weer veel te sportief voor rustig te toeren, hij blijft immers heel lang in een lage versnelling hangen. Waar ik dus veel mee bezig was is schakelen tussen de D en S op momenten dat het beter uit kwam, of handmatig even corrigeren.

Tweede puntje was dat bij 50km in de 5 in de bebouwde kom de NC te laag in toeren rijdt (D stand), met minimaal gas open. Dit gaf vaak een stotterend effect, zeer irritant. Bij de eerste 800km op de X-ADV heb ik veel in de D als in de S1 stand gereden met een brede glimlach op mijn gezicht en van bovenstaande helemaal geen last gehad.

5. Vanmiddag ga ik toeren met een vriend met een BMW 1200RS. Die gaat het ook nog zwaar krijgen want ik heb de route gemaakt en dat is 150km helemaal binnendoor over landwegen. _O-

6. Ik zal mijn ogen eens goed de kost geven. Mijn voorkeur zou zijn origineel, maar jongens wat een prijs voor een paar steppies. -O-
1. U zult ongetwijfeld met een grote glimlach zijn teruggekomen van uw proefrit. *D

2. Dit soort van berichten lezen wij graag. :Y Je blíjft rijden op zo’n ding hè? :]

3. Dát zijn de plaatjes! :}

4. Dank voor uw uitgebreide uitleg. Aanvankelijk dacht ik met reclamepraatjes van doen te hebben, toen motorjournalisten schreven dat die DCT-bak significant anders (lees; beter) schakelde t.o.v. de eerste generatie. Maar de bak is dus écht verbeterd. :)

5. Dat wordt genieten vandaag. 8-) Fijne rit! :]

6. Hiervoor mag ik u graag verwijzen naar onderstaande reactie. O-)
 
Theunie geeft korte toelichting:
Steppies bij Aliexpress iets van 130 euro.
Goedemorgen Theunie, ;)

Laat ik er maar schaamteloos voor uitkomen: mensen die mij iets beter kennen (…..) weten; O-)
Ik kan op sommige momenten een nogal ongeduldig menneke zijn. Iemand van het type Snelle Jelle. Beslissingen neem ik kan ik in a split second nemen, zónder daarbij (achteraf) spijt te krijgen (danwel te hebben).
De aankoop van mijn laatste Honda is daarvan wellicht het meest recente voorbeeld. :X

Bij de introductie van die X-Adv (in 2017) waren er niet of nauwelijks accessoires voor onze bewuste Honda verkrijgbaar. Ja, van Honda zelf. Maar dáár hing ook een substantieel prijskaartje aan vast (en dáár had ik nu weer geen zin in :Z ). Internet bood uitkomst. :Y

Al snuffelend kwam ik bij OmniaRacing terecht. Op dat moment de enige met die FootPegs voor de Honda X-Adv én een (voor mij) acceptabel prijsniveau. Dezelfde dag nog kieperde ik zo’n set in het winkelmandje en wandelde vervolgens in een strak tempo naar de digitale kassa. Maar ik geef ruiterlijk toe; eigenlijk is het volslagen krankjorum, zóvéél geld uit te geven voor een paar stukjes aluminium. |(
…..Maar het vlees is zwak :j …..



tnqe2u8.jpg

’k Ben even zo vrij geweest het plaatje erbij te zoeken.
Bovenstaande prijzen ogen alweer een stuk vriendelijk. :Y
En dus bij deze: Theunie’s Tip voor deze week. *D
 
Theunie heeft helaas andere prioriteiten:
1. Er staat nu 35 km op de teller, ff geen tijd om te rijden dus die 1000 beurt duurt nog ff :)

2. Hij is iig een flink stuk zwaarder dan mijn X-Max 300 of MT-09.
1. ’t Is ook al leuk, om er gewoon naar te kijken. Gewoon van-tijd-tot-tijd even de garage binnenwandelen. ;)

2. Aan de hand “eventjes” keren (vanuit de losse pols) gaat’em niet worden. :/
Maar goed, al rijdend, voelt u van al dat (over-?)gewicht niets meer. :]
 
Welke helmen passen zover in de buddybak:

* Schuberth J1 maat 58/59 : past
* Shark Drak : past
* Shoei J-Cruise maat M : past
* Shoei Neotec 2 : past
* Arai SZ ram maat L : past
- Shark Evoline Series 3 : past niet!
- Nolan N104A : past niet!
Schuberth C4maat L: past
 
Welke helmen passen zover in de buddybak:


* Schuberth J1 maat 58/59 : past
* Schuberth C4 maat L : past
* Shark Drak : past
* Shoei J-Cruise maat M : past
* Shoei Neotec 2 : past
* Arai SZ ram maat L : past
- Shark Evoline Series 3 : past niet!
- Nolan N104A : past niet!
 
:]
Hoi mede Scooter avonturiers.
Gister mijn bullet X-ADV mogen ontvangen.
Hier in het erg verre oosten heeft dat enige voet in de aarde gehad, maar goed we hebben hem.
moet zeggen komend van X10-350 is dit wel een stalen ros om op te klimmen.
inmiddels kleine 200km gecruised op de brede wegen alhier.

ik moest vanwege lokale regels een tol apparaatje monteren, doet wel een beetje af aan het zicht.
gelijk leer je dan de machine van close te bekijken.

helm HJC RAPHA MAX EVO maat L past.

Greets uit Sing...
Peter
full
 
Welkom op MF Peter *O*

Ben zelf al enkele jaren lid van het Singapore Bikes Forum.
Ken de gang van zaken een beetje van hoe het er in Singapore aan toe gaat.

Zelf een keertje van Thailand naar Maleisië gereden. De wegen zijn daar perfect.
Een ritje van Singapore naar zuid Thailand
zou ook leuk zijn, en is prima te doen.

Het blijft altijd wat apart om de motors uit Singapore te zien met hun front kenteken sticker.
Ik wens je veel veilige kilometers toe.
De helm zal ik toevoegen aan het lijstje.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Welkom op MF Peter *O*

Ben zelf al enkele jaren lid van het Singapore Bikes Forum.
Ken de gang van zaken een beetje van hoe het er in Singapore aan toe gaat.

Zelf een keertje van Thailand naar Maleisië gereden. De wegen zijn daar perfect.
Een ritje van Singapore naar zuid Thailand
zou ook leuk zijn, en is prima te doen.

Het blijft altijd wat apart om de motors uit Singapore te zien met hun front kenteken sticker.
Ik wens je veel veilige kilometers toe.
De helm zal ik toevoegen aan het lijstje.

Mvg. Jan

Dank je Jan,
klein vraagje, de rode draad die je bij de oranje plug hebt toegevoegd, heeft die een pen of een bus? of gewoon erin geschoven?

vwb ritjes is SG wel klein. ben regelmatig in Kuala Lumpur, tol weg noord zuid is wel ok maar saai.
ik rijdt vaker in Indonesia op een 650 Versys. das meer avontuur.

:] :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan