Honda X-ADV

Nu ik ze erop heb zitten zijn ze ook al de nodige km's getest. Ook gewoon op de weg is het best fijn een andere houding aan te kunnen nemen. Met mijn voeten op de steppies voelt het ongeveer hetzelfde als op de NC750X, alleen beter.
 
Ik zit alleen nog maar op de steppies,
voetboard is zo goed als overbodig geworden na installatie van de steps en voelt nu zelfs vreemd aan :]
 
Laatst bewerkt:
Die stepjes zien er dik uit, ook die van Ali!
Wat was de prijs van Ali tov originele?

Ik lees t nu....holy crap wat n verschil :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren besloten een nachtrit te maken om de verlichting uit te proberen. Ik moest wel even wennen aan de led-verlichting. Op de snelweg met veel verkeer viel de helderheid mij wat tegen, echter op stukken waar je alleen op de weg bent was het goed. Vooral de combinatie met dim+groot licht op een stille weg is prettig. Wat ik minder vond is het licht in de bocht. Zodra je de bocht instuurt is het licht weg en zie je echt niets meer.

Ik heb voor mijn topkoffer wat reflecterende stickers gemaakt:

5emqHuz.jpg

Qd3fd0s.jpg

D8UgGQk.jpg

uYITXBz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zou jij een guideline willen maken hoe je stap voor stap alles los haalt aan de linkerkant om bv het voortandwiel te kunnen vervangen?

Even terug komend op een eerdere vraag van jou

Dat is helaas wel een dingetje bij de X-ADV.
De X-ADV zit niet al te makkelijk in elkaar.
Zodoende moet de gehele linker zijkant er af om bij het voor tandwiel te komen.
Dit ondanks dat het tandwiel helemaal onderop zit.

Alle fixatie punten van elk deel wat je dient aan te brengen bij montage dien je namelijk telkens op een onderliggend kuipstuk te fixeren.
Het onderste deel kun je er dus nooit afhalen zonder eerst
de bovenliggende delen te verwijderen.

Mis hieronder overigens nog enkele kleine details maar het is me voor nu te veel
om dit hier nu gedetailleerd neer te zetten.
Heb het zelf wel allemaal al eens los gehad, en wil benadrukken dat het geen pretje is.

Opmerking:
Foto's komen uit wphb, en de tekeningen komen uit
diverse losse pdf's zoals owner manual/handvatverwarming manual etc.


1a/
ChJcR7.png

1b/
image.php


2a/
5XLbgP.png

2b/
image.php


3a/
KFwvSO.png

3b/
image.php


4/
TKzcne.png


5a/
RtJyPT.png

5b/
image.php


6a/
XwS3vE.png

6b/
image.php


7a/
Tijdens het verwijderen van het grote zijpaneel niet vergeten de knipperlicht connector nummer 3 ook los te halen!
HqSJrN.png

7b/
Tijdens het verwijderen van het grote zijpaneel niet vergeten de knipperlicht connector ook los te halen!
image.php


8a/
C8mhHS.png

8b/
Deze voorzichtig los draaien en proberen niet naar binnen te duwen
tijdens draaien!!!!

image.php

8c/
image.php


9/
CnPn6o.png


10/
469MPI.png


11/
V90vjj.png


12/
JKxU0t.png


12/
wsRkLF.png


13/
image.php


14/
Achter-as moer aanhaalkoppels 98 N-m
6uI7jn.png


image.php


Download vanuit mijn Google-drive een off-line tutorial
van dit bericht in PDF formaat á 7 Mb
>>> Honda X-ADV - Tandwielen Vervangen WebEngine

Mvg. Jan

p.s.
leuk dat je dat zelf de stickers kunt maken, ze zitten netjes horizontaal
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jan, dit gaat zeker helpen. Gaat een dure grap worden wanneer je naar de garage gaat voor nieuwe ketting en tandwielen, gelukkig doen we dat zelf.
 
Geen dank ;)

Het zal allemaal nog wel even duren met het vervangen van de tandwiel/ketting set.
Kwestie van aankijken met daarnaast ter verduurzaming op tijd reinigen/smeren.

Met merken als JT Sprockets lijkt OEM mij ook overbodig?

Voortandwiel is 17T
JT Sprockets Part Number: JTF1373 (circa 25 euro)

Achtertandwiel is 38T
JT Sprockets Part Number: JTR1316 (Geen NL Google hit?)


JT specificaties t.b.v. de Honda X-ADV
Url....: JT Sprockets: Catalogue

X-ADV ketting type is de DID520V0 en heeft 118 schakels
De "D.I.D 520 VX2 Pro Street X-Ring Ketting" met 118 schakels
lijkt een mooie vervanger voor circa 80 euro.

Als je een kettingbreker en klink gereedschap reeds bezit,
dan spaar je idd. met de D.I.Y methode ± 3 werkuren á 82 euro p/u. uit.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooi, sluit goed aan bij wat ik bedoel qua merk.
Kon alleen niet zo snel de url vinden op mijn smartphone.

Mvg. Jan
 
Gevonden op Ali, maar niet onder rubriek X-ADV ;)

Silicone beschermhoes voor ± 2 euro bij Ali
Let op verzendkosten zijn niet gratis maar ook circa 2 euro.

NO FANCY COLORS "BLACK ONLY" :Y

Let op het detail:
Honda logo aan achterkant van A.B. uitgespaard.

8K03Aj.png


v5mEcX.png


>>> Silicone beschermhoes

ergens anders, minder fraai en leipe kleurtjes ex shipping 18 euro :X

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul, en goedkoop! Blijft je ab mooi van. :Y Pakt het gemakkelijk uit de broekzak?, of is het te stroef?
 
Laatst bewerkt:
Geen flauw idéé, eigenschap van silicone v.s. kleding kan idd. stroef zijn.
Maar mag van mij zoveel mogelijk in de broekzak blijven zitten. Je hebt hem voor de rest ook niet nodig als je de knop op de brommer uit of aan zet.
De a.b. is eigenlijk gemaakt om in je broekzak te laten zitten.
We gaan het anders gewoon net als alle andere Ali handel testen voor die paar centen.
Tot nu toe is steeds alles t.b.v. de X-ADV bij Ali vandaan van een acceptabele kwaliteit.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Externe host heeft de laatste weken wel eens kuren :(
Maar zie zo zelf nu even niets vreemd?

Hou het meestal wel in de gaten en kom er altijd wel weer op terug
als iets weg blijkt te zijn.
Bedankt in ieder geval voor de vermelding, had hem gisteren ook nog wat uitgebreid met extra plaatjes die er mijn inziens soms net wat eenvoudiger uit zien als de zwart/wit foto's uit het wphb, die overigens wel op volle Dpi waren in gescand maar gewoon zo zijn als ze zijn.
Jammer want ik ben de laatste jaren eigenlijk behoorlijk verwend.
Kymco brengt alles haarscherp in geuren en kleuren en fijn gedetailleerd.
Als groot wphb kenner kunnen nog heel wat merken iets leren van mijn Taiwanese vrienden.

Hopelijk komt er nog eens iets moois op mijn pad, de CRF1000L Africa Twin 2017 heb ik b.v. wel in geuren en kleuren, maar dan bij de NC700 NC750 of SH300 zit ik weer met zwart/wit plaatjes/tekeningen zoals die van het X-ADV wphb.
Nou kunnen zwart/wit plaatjes soms ook heel mooi en gedetailleerd zijn kijk daarvoor maar eens naar enkele opvolgende berichten van mijn uitgebreide tut's in het BMW topic, maar van de zwart/wit plaatjes van sommige type Honda's wordt ik niet echt vrolijk.

Dit soort zwart/wit plaatjes zijn dan wel weer opbeurend
image.php



Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Check via gsm, en zie het nu ook.
Zal ze waarschijnlijk later vanavond even via de good old MF server uppen dan is het op zeker goed.

Mvg. Jan
 
Foto's zijn aangepast.
Onder aan het bericht kun je de MF tutotial ook downloaden als PDF om off-line te bekijken.
 
Vandaag het eerste tourtje gemaakt.
Vanmorgen een ontbijtje gehaald in de Eifel.
200 km,verbruik 1:28,5 liter,op het display geeft hij aan 1:26
Netjes toch?
Wat me opvalt als je het ding doortrekt tot 6000 touren,plm.120kmh,blijft hij in de 4e versnelling hangen en bij het gas loslaten terug tot 80 duurt het toch wel enkele seconden voor hij weer opschakelt naar de 5 en de 6.
Beetje vreemd eigenlijk....
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het eerste tourtje gemaakt.
Vanmorgen een ontbijtje gehaald in de Eifel.
200 km,verbruik 1:28,5 liter,op het display geeft hij aan 1:26
Netjes toch?
Wat me opvalt als je het ding doortrekt tot 6000 touren,plm.120kmh,blijft hij in de 4e versnelling hangen en bij het gas loslaten terug tot 80 duurt het toch wel enkele seconden voor hij weer opschakelt naar de 5 en de 6.
Beetje vreemd eigenlijk....

Hoi is in de s stand zeker ??
 

Vreemd nog niet gehad in D
Kan ook aan me rijstijl liggen natuurlijk dat ik dat niet heb

In de s stand vind ik wel dat ie blijft hangen te lang naar me zin maar rijd ook bijna niet in de s stand

Vind het ook niet echt een motor voor mee te jakkeren gewoon lekker rustig touren

Koop ik wel weer een tracer terug als ik dat wil
 
Zegt mij ook helemaal niets.
Ik zou in zo'n geval anders even voor de test overstappen op het manueel flipperen.
En vervolgens kijken of je manueel aan 120km/h ook gewoon in je 6e versnelling kan komen.
Kan hij dat niet aan dan zal hij manueel niet eens naar de 5e gaan,
of soms kortstondig wel om vervolgens direct weer vanzelf terug te schakelen naar de 4e.

In S stand zijn de versnellingen wel wat langer, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling om een beetje leuk door te trekken.
In D zit ik bij 80 reeds in de 6e.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul, en goedkoop! Blijft je ab mooi van. :Y Pakt het gemakkelijk uit de broekzak?, of is het te stroef?

Kwaliteit is zeer goed en fraai afgewerkt met alle gaatjes ook voor de led op de juiste plek.
Pakt makkelijk uit de broekzak is ook niet vervelend silicone-stroef, in tegendeel.
Aanrader om je spullen mooi te houden, overigens nu ook voor een habbekrats (nog geen 2 euro) in rood en blauw verkrijgbaar van een andere verkoper.

>>> Condooms via Ali

LtcWGc.png


Heb nu nog wat crashpad protektie producten in de bestelling bij Ali o.a. Crash-Pads-Exhaust-Sliders en deze x4 voor rond de valbeugels.
Nu nog eens een paar mooie 'wheel crash sliders' op de kop zien te tikken, die had ik op mijn vorige scoot ook.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan