Ervaringen met Xenon van Ebay?

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Hallo allemaal,

Ik zat even te zoeken naar een setje bi-xenon en kwam deze tegen.
Als het goed werkt is dat super voor 13 euro, maar kan xenon echt zo goedkoop zijn? Iemand ervaring met een goedkoop xenonsetje (misschien toevallig van deze verkoper)? Zal er wel twee moeten kopen omdat ik twee dimlichten heb, maar dan alsnog, 26 euro voor een complete set :o Wat zijn de risico's voor mijn motor? To buy or not to buy?

$_57.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, als het minimaal een jaartje meegaat vind ik het prima, heb ze besteld. :)
Had Philips halogeenlampjes erin zitten, Diamond Vision. Die waren ook bijna wit maar werden steeds geler... Dus maar is tijd voor echte xenon, ben benieuwd. Ik zal wel wat foto's en bevindingen posten als ik ze binnen heb en ze heb weten te installeren met mijn kennis. :+
 
sNachts zal je er zeker profijt van hebben, maar is het overdag ook een aanrader om Xenon verlichting te hebben?
Bedoel, valt het beter op dan een gloeilampie?
 
sNachts zal je er zeker profijt van hebben, maar is het overdag ook een aanrader om Xenon verlichting te hebben?
Bedoel, valt het beter op dan een gloeilampie?

Ik rij vaak ook 's avonds. En nu het ook later licht wordt en eerder donker zal ik nog vaker in het donker moeten rijden, dus voor mij heeft het sowieso profijt. Maar overdag is xenon ook beter zichtbaar naar mijn mening. Bovendien vind ik het ook veel mooier dan halogeen.

Dubbele set voor 22 euro gekocht op ebay. Werkt al jaren prima.

Hopelijk bevalt die van mij ook zo. :Y
 
Laatst bewerkt:
En houdt er rekening mee dat motoren met een glazen koplamp meer strooilicht hebben dan die met plexiglas en een reflector. (Glas is eigenlijk niet geschikt) Eigenlijk zijn de armaturen niet gemaakt voor Xenon. Dus goed afstellen!
 
En houdt er rekening mee dat motoren met een glazen koplamp meer strooilicht hebben dan die met plexiglas en een reflector. (Glas is eigenlijk niet geschikt) Eigenlijk zijn de armaturen niet gemaakt voor Xenon. Dus goed afstellen!
Gezien het brandpunt van 95% van de xenonlampen verkeerd is, is er weinig op af te stellen. Hooguit een beetje corrigeren.

Er is in ieder geval één merk lampen, dat eenzelfde brandpunt in de lamp heeft, als de originele halogeen lamp. Die geven dus een gegarandeerd juist lichtbeeld.

Kosten meer dan 13 euro.
 
En houdt er rekening mee dat motoren met een glazen koplamp meer strooilicht hebben dan die met plexiglas en een reflector. (Glas is eigenlijk niet geschikt) Eigenlijk zijn de armaturen niet gemaakt voor Xenon. Dus goed afstellen!

Als ik me niet vergis heb ik wel kunststof dus denk dat het wel meevalt. Anders polijst ik ze ook nog wel even. Tegenwoordig hebben weinig voertuigen nog glazen koplampen geloof ik.
 
Ik heb m'n setje er al vanaf 2009 in en alleen 2 keer de diode in de kabelboom afgebroken.
de 2e keer iets verplaats want die draaide naar mijn zin teveel op het balhoofd, maar uitermate tevreden hoor.
Gewoon besteld hier in nederland bij carparts.
jouw objectlocatie is iig hongkong. Dusss..., kan wel ff duren voor je m hebt. ;-)
 
Ik heb m'n setje er al vanaf 2009 in en alleen 2 keer de diode in de kabelboom afgebroken.
de 2e keer iets verplaats want die draaide naar mijn zin teveel op het balhoofd, maar uitermate tevreden hoor.
Gewoon besteld hier in nederland bij carparts.
jouw objectlocatie is iig hongkong. Dusss..., kan wel ff duren voor je m hebt. ;-)

Jep, tussen 16 nov en 6 dec. Hoop zo snel mogelijk maarja, voor dat geld wil ik wel even wachten :P Vanaf 2009 is ook al een tijdje. Wat kostte die ongeveer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan