Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Het voordeel van half rondje IJsselmeer/Rondje Markermeer is dat we wat meer de ruimte hebben. Dat vind mijn brommer lekkerder dan kruip door - sluip door in Utrecht en Groene Hart.
Ik heb dit gegoogeld. Lekker simpel en niet te lang, niet te kort:
Rondje Markermeer | Amsterdam | Strava

Maar als het kastelen worden, dan worden het kastelen, wat mij betreft.

Zitten wel een paar stukken in waar ie z'n beentjes kan strekken zeg maar }) En met een beetje geluk kun je nog meeuwen koppen ook :]
 
Beste allen,

Ik ben nieuw hier en vind het interessant om te lezen wat iedereen hier allemaal met zijn BMW doet en modificeert. Zelf ben ik in het bezit van een K1200R en probeer altijd te kijken of ik wat kan vernieuwen.

De volgende dingen staan op mijn lijstje om aan te passen:

1. ik zou graag dagrijverlichting willen monteren. Liefst zou ik iets willen monteren dat zowel als knipperlicht en dagrijverlichting functioneert. Heeft iemand hier toevallig daar ervaring mee?

2. Ik wil een usb connector maken om mijn telefoon of gopro op te kunnen laden tijdens het rijden. Daarvoor heb ik in gedachten om de standaard optimate adapter met usb aan te sluiten op de accu. om vervolgens de accu via de canbus aan de druppelader te hangen. (optimate 4). Iemand hier ook ervaring mee.

3. Zou ik graag een onderspoiler willen voor de bescherming van het spruitstuk aan de onderkant van de motor. Kan niet echt iets op internet vinden maar misschien weten jullie wat winkels?

Dat zijn voor nu een beetje de dingen die mijn aandacht hebben daarna kijken we wel weer verder!
 
Beste allen,

Ik ben nieuw hier en vind het interessant om te lezen wat iedereen hier allemaal met zijn BMW doet en modificeert. Zelf ben ik in het bezit van een K1200R en probeer altijd te kijken of ik wat kan vernieuwen.

De volgende dingen staan op mijn lijstje om aan te passen:

1. ik zou graag dagrijverlichting willen monteren. Liefst zou ik iets willen monteren dat zowel als knipperlicht en dagrijverlichting functioneert. Heeft iemand hier toevallig daar ervaring mee?

2. Ik wil een usb connector maken om mijn telefoon of gopro op te kunnen laden tijdens het rijden. Daarvoor heb ik in gedachten om de standaard optimate adapter met usb aan te sluiten op de accu. om vervolgens de accu via de canbus aan de druppelader te hangen. (optimate 4). Iemand hier ook ervaring mee.

3. Zou ik graag een onderspoiler willen voor de bescherming van het spruitstuk aan de onderkant van de motor. Kan niet echt iets op internet vinden maar misschien weten jullie wat winkels?

Dat zijn voor nu een beetje de dingen die mijn aandacht hebben daarna kijken we wel weer verder!

Mijn ervaring is dat de optimate 4 canbus niet goed werkte met het canbus boord systeem van m'n 1300 S.

Lees pagina 20 21
 
Laatst bewerkt:
De Optimate4 werkt bij mij prima!!!
Zeer tevreden, heeft mijn accu al 4 winter seizoenen optimaal gehouden👍🏻
 
1. ik zou graag dagrijverlichting willen monteren. Liefst zou ik iets willen monteren dat zowel als knipperlicht en dagrijverlichting functioneert. Heeft iemand hier toevallig daar ervaring mee?

Geen ervaring mee. Ik heb wel ervaring met het CAN bus gedoe. Dat monitort het stroomverbruik per stroomkring. Extra stroomgebruikers op het boordnet aansluiten, zal zeer waarschijnlijk foutmelding op dashbord geven. Proberen kan altijd maar direct op de accu aansluiten middels een relais, zal geen problemen geven. Het kleine kerstboom lampje in de koplamp (zit dit ook in K1200R?) zit volgens mij niet onder de CAN bus monitoring, daar kan je eventueel je aanstuurstroom voor het relais vandaan halen. Gaat je dagrijverlichting branden zodra je het contact aan zet en heb je geen extra schakelaar nodig. De dagrijverlichting functioneert dan weliswaar niet als richtingaanwijzer maar volgens mij is dat wettelijk ook niet toegestaan.

... om vervolgens de accu via de canbus aan de druppelader te hangen. (optimate 4). Iemand hier ook ervaring mee.

Zie reactie van Sjon-71. Het werkt bij sommige exemplaren, bij andere gaat het mis.
 
Een CAN bus zoals dat op een bmw motorfiets zit is een middel voor regeleenheden om onderling te communiceren. De lampjes zijn geen regeleenheden. :)
 
Een CAN bus zoals dat op een bmw motorfiets zit is een middel voor regeleenheden om onderling te communiceren. De lampjes zijn geen regeleenheden. :)

Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik had het anders moeten zeggen. Dat stadslichtje wordt volgens mij niet door de ZFE gemonitoord. Dus als dat verbruikspunt iets meer stroom afneemt dan normaal, bijvoorbeeld om tevens een relais aan te sturen, dan wordt er door de ZFE geen alarm geslagen.
 
1. ik zou graag dagrijverlichting willen monteren. Liefst zou ik iets willen monteren dat zowel als knipperlicht en dagrijverlichting functioneert. Heeft iemand hier toevallig daar ervaring mee?

Geen ervaring mee. Ik heb wel ervaring met het CAN bus gedoe. Dat monitort het stroomverbruik per stroomkring. Extra stroomgebruikers op het boordnet aansluiten, zal zeer waarschijnlijk foutmelding op dashbord geven. Proberen kan altijd maar direct op de accu aansluiten middels een relais, zal geen problemen geven. Het kleine kerstboom lampje in de koplamp (zit dit ook in K1200R?) zit volgens mij niet onder de CAN bus monitoring, daar kan je eventueel je aanstuurstroom voor het relais vandaan halen. Gaat je dagrijverlichting branden zodra je het contact aan zet en heb je geen extra schakelaar nodig. De dagrijverlichting functioneert dan weliswaar niet als richtingaanwijzer maar volgens mij is dat wettelijk ook niet toegestaan.

... om vervolgens de accu via de canbus aan de druppelader te hangen. (optimate 4). Iemand hier ook ervaring mee.

Zie reactie van Sjon-71. Het werkt bij sommige exemplaren, bij andere gaat het mis.

Ik bedoelde eigenlijk meer naar producten zoals deze:
micro Rhombus PL
Dus niet dat het dagrijvelichting functioneert als richtingaanwijzer, maar meer dat beide functionaliteiten in 1 unit zitten.

Bedankt voor de beschrijving van het kerstboomlampje, ja die zit ook bij mij op de k1200r.

Verder is optimate 4 met canbus stekker binnen en die ga ik dit weekend testen.
 
Gaaf ding, die Rhombus PL.
Als je het probeert, ben ik wel benieuwd of er een LAMPF melding op het display verschijnt.
Houd ons op de hoogte!
 
Iemand dit gedaan?

BMW K1300R Evolution Twin Air Intake Kit | eBay

Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Ik heb zo’n set gemonteerd op mijn 1200r het verschil i.c.m. Een Powercommander is dag en nacht. Fantastisch! Het inlaat geluid verandert niet heel veel, maar inlaatgrom wordt iets mooier. Het is ff pielen om de gaten te maken. Vooral het koppel bij lage toerentallen 2-5K gaat fors omhoog.
 
Ik bedoelde eigenlijk meer naar producten zoals deze:
micro Rhombus PL
Dus niet dat het dagrijvelichting functioneert als richtingaanwijzer, maar meer dat beide functionaliteiten in 1 unit zitten.

Bedankt voor de beschrijving van het kerstboomlampje, ja die zit ook bij mij op de k1200r.

Verder is optimate 4 met canbus stekker binnen en die ga ik dit weekend testen.

Kijk dat is een mooie oplossing.
Maar niet een mooie prijs ik ga eens kijken of Alie zoiets heeft!
 
geïnteresseerden voor een RAM balhoofd-steun?
(winkelprijs is 50euro) een PB-tje met een goed bod en hij is van jou

6b5e3yh.jpeg
 
Ik heb zo’n set gemonteerd op mijn 1200r het verschil i.c.m. Een Powercommander is dag en nacht. Fantastisch! Het inlaat geluid verandert niet heel veel, maar inlaatgrom wordt iets mooier. Het is ff pielen om de gaten te maken. Vooral het koppel bij lage toerentallen 2-5K gaat fors omhoog.


Had je Powercommander al toen je deze mod uitvoerde, of heb je de mod ook zonder PC ervaren (en uiteraard, zo ja - was er toen ook al een verschil te merken?)
 
Had je Powercommander al toen je deze mod uitvoerde, of heb je de mod ook zonder PC ervaren (en uiteraard, zo ja - was er toen ook al een verschil te merken?)

Ja die had ik hal, heb na de aanpassing, toen ook de standaard map gewijzigd naar die van een k1200s. Helaas zonder daarover kan ik niets zeggen. Naar het schijnt past de ecu de verhouding lucht/benzine iets aan op de extra lucht. Is en blijft een gok...
 
Afgelopen week nog een paar ritjes op de K gemaakt, zo ook woensdag namiddag, samen met een kameraad met een k1200s, heerlijk, we kwamen wel behoorlijk verkleumd terug, gelukkig had hare majesteit de hachee gereed, dat gaat er dan wel in! Nu met de mini winter zal hij wel weer even op stal blijven staan. Ze zullen wel gaan strooien, dan hebben we eerst weer flink regen nodig om die pekel bende weg te spoelen. Hebben jullie hem al weer de sporen gegeven? Geen gedoe met ethanol?
 
Ik misbruik de mijne vooral voor woonwerk verkeer, dus de stal ziet ie nooit.
Wel afgelopen dinsdag nieuw rubber eronder laten gooien. Heerlijk rijdt dat weer.
Maar idd: opzouten met die pekel :Y

Woensdag was het zeker lekker rijden, eindelijk weer een keer droge weg, wel zo fijn als er verse banden onder zitten. Komende dagen helaas weer prutweer.
 
ik rijd ook woon werk verkeer, mijn k/r ziet regelmatig de wasstraat en poetsdoeken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan