Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Als je de "werkplaats" dvd van BMW hebt, kom je een heel eind. Het lastige is de kogels uit de vork krijgen. Dat zou je de BMW vakman kunnen laten doen.
Ik heb dit soort akkefietjes eerder aan de hand gehad. Gewoon open kaart spelen met de dealer. Jij doet zoveel mogelijk zelf en levert de losse voorvork bij hem aan. Hij doet dan het lastige deel.
Desnoods koop je de kogels bij hem zodat hij ook nog wat aan de onderdelen verdient.

Als je dealer zo'n plan niet ziet zitten en de hele klus wil doen of helemaal niets, dan weet je dat en kun je beslissen hoe vanaf dat punt verder te gaan.
Daar is volgens mij niets oneerlijks aan en hoeft niemand zich voor te schamen. Het kost allemaal een smak geld en het tijd vretende maar niet echt moeilijke uitbouwen van de vork is dan snel verdiend.
 
zeker, lagers 150 euro per stuk, dan een dagje werk. eind bedrag wist hij nog niet aangezien het de eerste keer ooit voor hun was
 
Ik weet niet hoeveel km je op de klok hebt maar jij of jou dealer zou ff kunnen bellen met bmw. Misschien komen ze je in dit bijzondere geval iets tegemoet. Nee heb je en ja kun je krijgen.
 
Het aantal kilometers telt natuurlijk mee, maar ook het aantal wheelies die met de machine zijn gemaakt door de vorige eigenaar... Daar kunnen balhoofdlagers niet goed tegen en deze kogels zijn min of meer daarmee te vergelijken.
 
Het aantal kilometers telt natuurlijk mee, maar ook het aantal wheelies die met de machine zijn gemaakt door de vorige eigenaar... Daar kunnen balhoofdlagers niet goed tegen en deze kogels zijn min of meer daarmee te vergelijken.

Kan dat dan met zo'n fiets :P Ik laat de asc lekker aan staan vind het wel prettig dat ie niet los komt. Had ik met mijn vorige niet en schrok me regelmatig te pletter.
 
Kreeg je in ieder geval nog iets met een beetje power mee.. Ik kon vorig jaar van m'n 1200 op een 500cc stappen.. Dat is toch wel waardeloos als je een uur op de snelweg naar je werk moet rijden.
Volgende week mag mijn K voor een grote beurt + kleppen.. ik ben benieuwd wat ik dan mee krijg.

Mooie Triumph Tiger 800 mee gekregen. Rijdt een stuk beter dan die bandit :P
Lekkere bochtenmachine en voldoende pit. Maar ik zou toch nog niet willen ruilen hoor :)
 
ECU van BMW is niet eenvoudig te benaderen. Gebruikt hij Rexxer tuning? Ben zeer benieuwd!


Vandaag bij Ruud Frederiks geweest in Goes.
Wat een bijzondere aardige man is dit,...en neem zijn tijd.

Motor op de vermogensbank om te kijken wat hij doet....170 pk / 139NM
Krijgt door de sportuitlaat en luchtfilters op sommige momenten te weinig benzine waardoor je motortemperatuur ook oploopt.

Wat heeft Ruud gedaan aan het hikken (aan/uit effect)

1) complete backup gemaakt van de ECU,..deze bewaar hij op kenteken in geval van !!
2) lambdasonde losgekoppeld en een mapping in de ECU gezet waardoor er geen foutmelding gegeven wordt. En de motor rijker gezet zodat hij meer benzine krijg.
3) Dit in de ECU geflasht en een testrun gemaakt.

Op de terugweg de motor uitgeprobeerd op een dijk hier in de buurt.
50km/h in zijn 6e versnelling @ 1800 Rpm en hij schokt niet meer.
Motor loopt nu heel soepel. Kan zelfs in zijn 1e versnelling stationair rijden zonder schokken.

Ruud liet in het programma zien hoeveel K1200S hij heeft gedaan. Ik schat het wel op 30 stuks.

Deze week maar een paar ritjes maken

xcsqs8.jpg
 
ik heb even verder gevraagd, en het schijnt toch normaal te zijn dat rond 80k-100k de lagers gaan komen.

Simako in Elst kan het doen voor 625 all in, en dat is een hele nette prijs vind ik zelf
alleen geven ze geen garantie op de voorpoot. je weet nooit hoe de lagers eruit komen en of het schroefdraad nog heel is. dan kost het je een nieuwe poot of vervanger (2de hands)

Hier heeft BMW naar mijn mening niet echt over nagedacht.

@ Satfreak : ik ga ook eenbezoekje brengen aan ruud :)
 
@ QPO1665

Krijg je geen spijt van !
Is een hele aardige man met veel geduld.
Vraag maar eens naar zijn stamboom van zijn familie
Daar kan hij uren over praten ;-)
 
ik ken ruud al heel wat jaren hij heeft mijn verbouwde intruder 1400 ook helemaal gekieteld. hij is rete zuinig geworden ondanks getuned.
1:22 is geen uitzondering
 
ik heb even verder gevraagd, en het schijnt toch normaal te zijn dat rond 80k-100k de lagers gaan komen.

Simako in Elst kan het doen voor 625 all in, en dat is een hele nette prijs vind ik zelf
alleen geven ze geen garantie op de voorpoot. je weet nooit hoe de lagers eruit komen en of het schroefdraad nog heel is. dan kost het je een nieuwe poot of vervanger (2de hands)

Hier heeft BMW naar mijn mening niet echt over nagedacht.

@ Satfreak : ik ga ook eenbezoekje brengen aan ruud :)

Lijkt mij ook eerlijke prijs.
BMW zet ze helaas met een ongelooflijk groot koppel vast in de vork en daar zit het risico bij het vervangen.
Succes ermee!
 
Hier nog iemand belang bij een Puig ruitje voor de K1200R of 1300R? Kleur is dark smoke en is 6cm hoger dan origineel "hoog" windscherm en wat breder. ZGAN nog in originele verpakking. PB voor prijs. Doe hem weg omdat ie boven de 200 kmh toch wat trilt.
 
Ben ff aan het kijken naar die verstelbare hendels, bedankt voor de tip, Sjon-71. Daar bestaat best een groot aanbod voor. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Ik wil geen Alibaba, maar ook niet de duurste hendels die er te koop zijn.
 
Ben ff aan het kijken naar die verstelbare hendels, bedankt voor de tip, Sjon-71. Daar bestaat best een groot aanbod voor. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Ik wil geen Alibaba, maar ook niet de duurste hendels die er te koop zijn.


laat maar even weten welke jij hebt gescoord,
ik ben ook al op zoek, het aanbod is inderdaad enorm
 
Terug
Bovenaan Onderaan