Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik vind het wel mooi staan. :Y
Maar wat een verhaal van die kogels.
Als het tegen zit heb je gewoon een nieuwe vork nodig.
Dat lijkt mij toch echt niet reclame van BMW. :N


ik heb bij deze opmerking van die betreffende dealer ook mijn twijfels, ze zitten vast met locktight borg,
kwestie van verwarmen en klaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erg netjes van Jensen dus!

Zo zie je maar weer wat een beetje shoppen voor verschil kan maken. Hou je lekker vakantie geld in je zak.
 
Mijn S gisteren voor een kleine beurt naar een andere garage gebracht dan de bmw dealer hier.

Was wel even schrikken toen ik zag wat ik moest betalen.....


Voor de totale beurt ongeveer hetzelfde bedrag als ik bij bmw dealer alleen al voor de olie betaal....
 
Laatst bewerkt:
en voor diegene die nog andere rem/koppelingshendel willen zien.
deze van v-trec erop, tüv gekeurd etc.

2ibox3p.jpg


verstelbaar in lengte en gevoeligheid en klapbaar
 
ik heb bij deze opmerking van die betreffende dealer ook mijn twijfels, ze zitten vast met locktight borg,
kwestie van verwarmen en klaar.

Heb net een filmpie zitten kijken op you tube van het verwijderen van deze stuur kogels.
Lijkt mij dan ook geen probleem, inderdaad verwarmen en met een slagsleutel los maken.
Je moet dan wel ff een grote dopsleutel kopen.
Het zal wel fijn draad wezen dus voorzichtigheid is wel gepast.
Heb er zin in morgen de proefrit op de K.
Moet hiervoor naar motoport Uithoorn.
Daar staat een K met 38000 kilometer.
Vind ik persoonlijk te veel, maar het gaat even om de beleving. *D
 
Update Michelin Road 5 goede band, grip top, slijtvastheid niet bijzonder, na 5000 km heb ik er weer een nieuwe achter omgezet. Voor is nog heel goed, maar die gebruik ik ook niet veel :-) ik denk dat ik hierna voor de Dunlop Roadsmart ga, die moet nog slijtvaster zijn, iemand ervaringen? Oja ook nieuwe koppelingsplaten erin, schakelt en rijd weer als nieuw. Gelijk nieuwe cardanolie en kleppen stellen. Heeft het vakantie geld ook maar weer een bestemming.
 
wat vooro koppelingsplaten heb je erin laten zetten?
Ik zelf zit te denken aan BARNETT kevlar platen die gaan een leven lang mee.
mijn andere fiets rijd er al een goeie 50k mee
 
Heb net een filmpie zitten kijken op you tube van het verwijderen van deze stuur kogels.
Lijkt mij dan ook geen probleem, inderdaad verwarmen en met een slagsleutel los maken.
Je moet dan wel ff een grote dopsleutel kopen.
Het zal wel fijn draad wezen dus voorzichtigheid is wel gepast.
Heb er zin in morgen de proefrit op de K.
Moet hiervoor naar motoport Uithoorn.
Daar staat een K met 38000 kilometer.
Vind ik persoonlijk te veel, maar het gaat even om de beleving. *D
Dat is een hele mooie K! Heb hem bekeken. Smetteloos, die 38000 is geen probleem trouwens!
 
wat vooro koppelingsplaten heb je erin laten zetten?
Ik zelf zit te denken aan BARNETT kevlar platen die gaan een leven lang mee.
mijn andere fiets rijd er al een goeie 50k mee

Ik heb het bij motorexperts in Menaldum laten doen, merk weet ik niet, ze moesten van 2 verschillende sets er 1 maken. De 1e set slipte door. Had te maken met mijn bouwjaar, een tussenmodel noemde BMW het. BMW wilde een complete kit van € 900 aanleveren als dit niet zou lukken met de aftermarket platen. Gelukkig werkt het nu weer perfect.
 
Update Michelin Road 5 goede band, grip top, slijtvastheid niet bijzonder, na 5000 km heb ik er weer een nieuwe achter omgezet. Voor is nog heel goed, maar die gebruik ik ook niet veel :-) ik denk dat ik hierna voor de Dunlop Roadsmart ga, die moet nog slijtvaster zijn, iemand ervaringen? Oja ook nieuwe koppelingsplaten erin, schakelt en rijd weer als nieuw. Gelijk nieuwe cardanolie en kleppen stellen. Heeft het vakantie geld ook maar weer een bestemming.

Na 5000 al een nieuwe achterband :? Das erg snel zo'n road moet langer mee gaan lijkt me.
 
Heb er zin in morgen de proefrit op de K.
Moet hiervoor naar motoport Uithoorn.
Daar staat een K met 38000 kilometer.
Vind ik persoonlijk te veel, maar het gaat even om de beleving. *D

38.000 is niet veel voor deze machines mits ze maar netjes onderhouden zijn. De mijne was pas echt lekker los bij 20.000 km.
Ik heb op de site gekeken. Ziet er goed uit en te oordelen naar het ruitje is er meer mee getoerd dan gescheurd. Zo te zien zitten alle opties op "jouw" machine en er zal best nog een setje nieuwe banden en nieuwe olie en filters uit te slepen zijn.

Ben benieuwd naar je ervaring tijdens de proefrit.
 
Laatst bewerkt:
Vind em vrij prijzig. Kocht er 1 uit 2013 met 6000km erop voor 11.000€. Full options met BOS demper etc en in de kleur zwart.

Proefrijden kan sowieso geen kwaad natuurlijk.
 
Vind em vrij prijzig. Kocht er 1 uit 2013 met 6000km erop voor 11.000€. Full options met BOS demper etc en in de kleur zwart.

Proefrijden kan sowieso geen kwaad natuurlijk.

Nou zo denk ik nu ook over deze proef gereden motor.
Had de wauw factor verwacht maar kwam toch een beetje teleurgesteld terug.
Motor stuurde beter dan op de eerder proefgereden K1300S.
Maar deze had later gebleken een versleten voorband.
De K waar ik vanmorgen opgereden heb stuurde wel goed,
maar was erg aan het schokken als ik er langzaam mee reed.
Soort van aan uit effect.
Blok was ook al open geweest aan de koppeling zijde aan de vloeibare pakking te zien.
Volgens de dealer kon het wel aan de mapping liggen dat hij anders was ingesteld.
Beetje vreemd allemaal, de eerder gereden S had hier geen last van.
Verder vind ik de R wel mooier, maar de zit is wel laag voor mijn gevoel.
Kreeg het een beetje in mijn rug.
Vandaar de optie super bike stuur ook beter zou zijn voor mij.
Ga er nog eens over denken, of nog eens een andere proberen. :]
 
ze hebben dat bokkende effect volgens mij allemaal, over 2 weken pas ik de mapping aan en dan is dat verleden tijd :)
het is een 4 cylinder die houdt van wat toeren, ipv een 2 cylinder :0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De K waar ik vanmorgen opgereden heb stuurde wel goed,
maar was erg aan het schokken als ik er langzaam mee reed.
Soort van aan uit effect.
Blok was ook al open geweest aan de koppeling zijde aan de vloeibare pakking te zien.
Volgens de dealer kon het wel aan de mapping liggen dat hij anders was ingesteld. :]

Voor die prijs moet alles wel in orde zijn, natuurlijk. Daaronder begrepen ook de mapping. Die moet de meeste recente zijn die BMW voor het model heeft.
Dat het koppelingsdeksel eraf geweest is, kan wel kloppen omdat de eerste jaargangen achteraf van een nokkenasketting-overspringbeveiliging zijn voorzien. Maar vloeibare pakking? Volgens mij gebruikt een BMW dealer een papieren pakking of de originele rode metalen/siliconen pakking (die is dikwijls te hergebruiken).

Misschien moet je deze even op de reservebank zetten.

In meer of mindere mate bokken bij lage toerentallen in hoge versnelling, doen ze allemaal. Ecu tuning of Power Commander en dergelijke, kan dit verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
ja dat is wel heel rap. Misschien een 1 vergeten?
Ik heb op de pilot road 4 16000 km gereden met m'n z750.

Een 750 doet er zoiezo wat langer mee denk ik kwa vermogen/koppel verschil. De levensduur van je band zit voor een groot deel in je rechter hand.
 
Bij mij is het deksel bij het onder garantie plaatsen van de overspring beveiliging ook met vloeibare pakking en de oude boutjes terug geplaats.

Normaal nieuwe pakking en boutjes maar dat is onder garantie schijnbaar te duur ;(

Ik vind het niet terecht maar kijk er niet vanop.

Voor die prijs moet alles wel in orde zijn, natuurlijk. Daaronder begrepen ook de mapping. Die moet de meeste recente zijn die BMW voor het model heeft.
Dat het koppelingsdeksel eraf geweest is, kan wel kloppen omdat de eerste jaargangen achteraf van een nokkenasketting-overspringbeveiliging zijn voorzien. Maar vloeibare pakking? Volgens mij gebruikt een BMW dealer een papieren pakking of de originele rode metalen/siliconen pakking (die is dikwijls te hergebruiken).

Misschien moet je deze even op de reservebank zetten.

In meer of mindere mate bokken bij lage toerentallen in hoge versnelling, doen ze allemaal. Ecu tuning of Power Commander en dergelijke, kan dit verhelpen.
 
Ik heb de nak overspring etc destijds zelf geplaatst en de onderdelen betaald. Bij BMW Nederland was men nog niet zo ver om die modificatie onder garantie te doen. Brief kwam pas bijna een jaar later.
Ja, die achterlijk dure boutjes... Ik heb ze toen vervangen maar of ze nou echt geen 2x te gebruiken zijn?...
 
Bij mij is het deksel bij het onder garantie plaatsen van de overspring beveiliging ook met vloeibare pakking en de oude boutjes terug geplaats.

Normaal nieuwe pakking en boutjes maar dat is onder garantie schijnbaar te duur ;(

Ik vind het niet terecht maar kijk er niet vanop.

Ik heb die modificatie vaak zat uitgevoerd, en een pakking + boutjes werden gewoon vergoed door BMW. Een andere werkwijze werd zelfs verboden.
 
Zo hoort het.
Geen lekkage betekende bij mij geen issue dus prima. Heb zelf de boel vervangen ivm versnellingsbak. Lastige was even dat ik alles moest schoonmaken.

Boutjes waren onder de kop wel wat dunner... Ze horen niet zo heel vast gedraaid maar ze hoeven normaal niet voor niets vervangen te worden lijkt mij.

Ik heb die modificatie vaak zat uitgevoerd, en een pakking + boutjes werden gewoon vergoed door BMW. Een andere werkwijze werd zelfs verboden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan