Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Hoi,

Mijn snelheidsmeter is kapot, en nou heb ik een vervangende gekocht. Het is welliswaar een tweedehandse, maar het komt volgens de verkoper van een rijdende motor af.
De zekering is goed.

Is er een manier om te testen of de snelheidsmeter nog goed is?
En welke afstand moet er tussen de sensor en schijf zitten? Bij mij zaten er een handvol shims tussen.

Hoor het graag.

Groet, Tom

Ik denk gewoon erop zetten tom. Afstand sensor 0,4 /0,6 mm. Als de tule van de sensor gebroken is zet er dan maar een nieuwe op.
 
Jongens bedankt voor reactie. Heb het gevonden.
Heb ecu los gehad en toen weer aangesloten. Makkelijker was accu los om boel te resetten.
Toen kon ik gericht zoeken. Blijkt de neutraal sensor kapot te zijn.

Mark heb je die liggen ? Anders kom ik morgen ff langs op weg naar assen.

Bedankt voor alle reacties en meedenken.
 
De Russen hebben de Corsaro en de andere 1200cc modellen ontdekt! Let vooral op de afbeeldingen, zoals bijvoorbeeld:

a7b8649e2112.jpg
:X :X :X

Meer van zulks:

Moto Morini - Форум Ducati Club Russia - Bet on Red!
 
Laatst bewerkt:
Zo zou het er ook kunnen uitzien als Kawasaki ons geliefde Morini zou overnemen _O-
Dat was precies wat ik ook dacht, haha.
Op pagina 12 passeert de Morini van DenniZX10 ook nog bij de Russen. Mijn Russisch is alleen niet erg goed, dus ik heb in ieder geval geen idee wat ze er van vinden.
 
Uiteraard louter positief. Это гладкий велосипед, так что ...


Google translate: Morini zal niet opgeven. Dit is de enige Motik met wie ik praat te veel Ik was een avontuur met hem en rijdt als geen ander. En dus op de plaats van een groot aantal wensen.
Dat is geldig.
Wordt je niet heel veel wijzer van dus....
 
Uiteraard louter positief. Это гладкий велосипед, так что ...


Google translate: Morini zal niet opgeven. Dit is de enige Motik met wie ik praat te veel Ik was een avontuur met hem en rijdt als geen ander. En dus op de plaats van een groot aantal wensen.
Dat is geldig.
Wordt je niet heel veel wijzer van dus....
Een dikwijls beter werkende vertaalsite is http://www.vertalen.nu/
veronderstellend dat "Motik" een slang woord is voor motor geeft dit het onderstaande. Lijkt net iets beter te begrijpen. Alleen het woord praat is ook wellicht weer een manier van zeggen die rare vertaling oplevert.
-
Dit is de enige motor met wie ik teveel praat, ik heb avonturen met hem en rijdt als geen ander. En een heleboel geïnteresseerden.
 
Een dikwijls beter werkende vertaalsite is http://www.vertalen.nu/
veronderstellend dat "Motik" een slang woord is voor motor geeft dit het onderstaande. Lijkt net iets beter te begrijpen. Alleen het woord praat is ook wellicht weer een manier van zeggen die rare vertaling oplevert.
-
Dit is de enige motor met wie ik teveel praat, ik heb avonturen met hem en rijdt als geen ander. En een heleboel geïnteresseerden.


Mijn vertaalsite geeft:

'Dit is echt de mooiste Morini die ik ooit heb gezien, ik zou er zelfs mijn vrouw -tevens miss Rusland- voor willen inruilen'




:P :+ :+
 
Mijn vertaalsite geeft:

'Dit is echt de mooiste Morini die ik ooit heb gezien, ik zou er zelfs mijn vrouw -tevens miss Rusland- voor willen inruilen'




:P :+ :+

En de gemiddelde rusland kenner weet waarom :+
6d9d7128e4e92e85499be2b9193adbcb.jpg


En die was wel aardig vergeleken met daarop volgende jaren ;)
 
Zou iemand misschien de diameter van 1 enkele koplamp willen meten. Ik heb bij benadering wat gemeten van een plaatje wat neer zou komen op 11 a 12 centimeter. Maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel aan. :P Ik heb geen Corsaro by the way. ;)

Alvast bedankt.
 
Weet iemand welke kant op die bout van het voortandwiel losgedraaid moet worden? Kan het nergens vinden. Met klok mee of ertegenin?
 
Beste mede momo liefhebbers, daar ik vorig jaar mijn competizione heb moeten opgeven wegens een wheely die 180 graden bedroeg,heb ik nu een groot aantal onderdelen in de verkoop staan. Ik ben overgestapt naar een dikke tweecilinder cruiser met hetzelfde aantal cc's en dezelfde koppel, maar de helft aan vermogen :-(
de complete lijst van alle onderdelen ; een compleet achterwiel zwart met goede band (zit wél een prop in?), orgineel zadel, orgineel passagierzadel, zadel omlijsting met wat schade, orginele led achterlicht, 4 orginele knipperlichten compleet met draden, een oliefilter nieuw in plastic, afdekkingkapje van de accu,passagierssteunen compleet met steps,afdekkappen L&R van de uitlaten zwart, afdekkappen L&R zwart voor de uitlaten "met opdruk "corsaro 1200 veloce, orginele kentekenplaathouder met kentekenplaatverlichting, orginele ongebruikte luchtfilter, orginele radiatorbeschermers L&R, ECI dubbel geprogrameerd tbv open termignoni, orginele rem- én koppelingshendel onbeschadigd, 3 stuks rvs uitlaatklem, ongebruikte orginele dempingsrubbers achterwiel, orginele achteras, orginele vóóras, schakelpedaal (beschadigd/krom), 3 stuks uitlaatveren, één uitlaatpakking, twee zwarte stuureind-gewichten waarvan er een beschadigd is, orgineel knipperlicht relais, twee aluminium voet/schoenbeschermplaatjes L&R, één carbonvoetbescherming R,3x wiel-rim stickers (blauw, groen en rood), een afgebroken rempedaalhouder met rempedaal en orgineel stepje er nog aan, moto morini boekje met "warranty card and servicecheck coupons" en als laatste een full carbon buddyseat cover.
het liefst doe ik alles in één keer weg, dus als er iemand hier een goed bod wil doen? Graag! ik heb van elk item een paar foto's gemaakt, die stuur ik graag toe. Evt. is opsturen ook mogelijk. keep on riding! Addict

heb je het dashbord nog of onderdelen ervan? :)
 
Beste mensen,

Bij een ritje vandaag bemerkte ik dat het olie druk lampje ineens niet meer brandde als het contact aanstaat.
Het lampje deed nog wat knipogen bij starten ,maar dat nu ook niet meer.
Als je het contact aanzet brand het lampje wel(allemaal trouwens),maar als heel de opstart procedure is doorlopen (en alle lampjes uitgaan)horen het neutral,mits ie in vrij staat,en het olielampje te blijven branden.
Dat gebeurt dus niet.(alleen neutral brand dan)
Wat kan dit zijn (ikzelf denk dat de olie druk sensor overleden is)??

Alvast bedankt :]

P.s waar zit het ding eigenlijk.

ik was bij de voorste cilinderkop (er zit daar bovenin iets van een opnemer met stroom draad) wat aan de bedrading aan het friemelen deed het lampje het weer even
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan