Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

maardiekomtvaneenlopendeband-13ineendozijn-fabriek

Qua verbruik is ie goed vergelijkbaar :+

Behalve de vering zie ik uitsluitend middelmatigheid qua componenten, maar blok zal ongetwijfeld als een dolle lopen.
Dus vind ik het prijsverschil normaal, handgebouwd is duur. Kijk eens wat een norton kost, bv.
 
Behalve de vering zie ik uitsluitend middelmatigheid qua componenten, maar blok zal ongetwijfeld als een dolle lopen.
Dus vind ik het prijsverschil normaal, handgebouwd is duur. Kijk eens wat een norton kost, bv.

En met de Corsaro ZZ hebben we het over een Italiaans Raspaard, vergelijkbaar met een Arabische volbloed. *O*

In vergelijking is de Yamaha een manegepaard -O-
 
Laatst bewerkt:
Handgebouwd, raspaard, volbloed of niet, 't blijft niet meer dan een upgrade van de 2006 Corsaro ;) Old school €20.000+ excl. BPM

Geen ride by wire, geen instelbare mappings, geen traction control, geen electronische vering, geen bochten ABS, geen auto-blip, etc.


En hij is naar mijn mening nog minder mooi ook dan zijn voorganger

Ik blijf bij m'n 2009 volbloed Corsaro 1200 Veloce :]
 
Ik dacht wel auto-blib maar hebbik niet nodig. Wel mooie vering en remmen.
ff andere uitlaat erop, klaar.
Maar ja, mijn 2006 is op tank, zitje, spatborden, kuipje en frame na ook weer helemaal nieuw ;)
 
Handgebouwd, raspaard, volbloed of niet, 't blijft niet meer dan een upgrade van de 2006 Corsaro ;) Old school €20.000+ excl. BPM

Geen ride by wire, geen instelbare mappings, geen traction control, geen electronische vering, geen bochten ABS, geen auto-blip, etc.


En hij is naar mijn mening nog minder mooi ook dan zijn voorganger

Ik blijf bij m'n 2009 volbloed Corsaro 1200 Veloce :]

Over smaak valt te twisten, de gehele motor oogt smaller en stoerder op veel punten. Vernieuwd frame, 190 achterband. Super gespoten etc etc. Ik ben van mening dat nieuw niet altijd beter hoeft te zijn maar in dit geval is het helaas wel zo. Althans zo ervaar ik het.

Ik ken trouwens ook iemand die nog steeds beweerd dat zijn guzzi lemans 1 de ideale superbike is. Iedere keer als ik hem vertelde over een nieuw model zij hij. He volgens mij heb ik die van het weekend nog ingehaald.

Kom kijken en je kan het met eigen ogen ervaren.

Over de opties en functionaliteit daarvan valt te twisten
. Ride by wire heeft veel nadelen. ( vooral voor de zelfsleutelaar)
ABS zit erop. Alsmede navi op het tft dashboard ( hoe het werkt weet ik alleen nog niet. High Class carbon en led verlichting. Nieuwe verfijnde ecu met het rs4 blok gecombineerd met dubbele lambda en natuurlijk euro 4. Lichtere y10 Spaaks velgen alsmede veel special made delen. Let wel bij morini zijn het allen kleine series waardoor de productie ook kostbaar is. Eigenlijk kost deze 99% made in italy maar € 16000,- de rest is onze bijdrage aan onze fantastische wegen en bijdrage aan onze politieke keuzes.
 
Laatst bewerkt:
'

Wow...

Een Yamaha MT10 SP bijvoorbeeld kost 19k incl. BTW/BPM.

Yamaha blijft natuurlijk een 13 in een dozijn fiets. Niets mis mee natuurlijk maar iedereen kan er 1 kopen. Over een morini moet je wat meer gevoel bij hebben. Denk dat hij meer in de Ducati 1200R range zit. Morini heeft daarin tegen een paar pk tjes meer. Ducati geeft krukas op morini achterwiel pk s.
 
Over de opties en functionaliteit daarvan valt te twisten
. Ride by wire heeft veel nadelen. ( vooral voor de zelfsleutelaar)
ABS zit erop. Alsmede navi op het tft dashboard ( hoe het werkt weet ik alleen nog niet. High Class carbon en led verlichting. Nieuwe verfijnde ecu met het rs4 blok gecombineerd met dubbele lambda en natuurlijk euro 4. Lichtere y10 Spaaks velgen alsmede veel special made delen. Let wel bij morini zijn het allen kleine series waardoor de productie ook kostbaar is. Eigenlijk kost deze 99% made in italy maar € 16000,- de rest is onze bijdrage aan onze fantastische wegen en bijdrage aan onze politieke keuzes.


Gasreactie en soepelheid door de nieuwe ECU zijn de testers zeer over te spreken. En afwerking/kwaliteit materialen ziet er goed uit.
 
Yamaha blijft natuurlijk een 13 in een dozijn fiets. Niets mis mee natuurlijk maar iedereen kan er 1 kopen. Over een morini moet je wat meer gevoel bij hebben. Denk dat hij meer in de Ducati 1200R range zit. Morini heeft daarin tegen een paar pk tjes meer. Ducati geeft krukas op morini achterwiel pk s.

De Monster 1200R heeft toch 160 (krukas)pk?
 
Ga 'ns kijken of dit wat is:

full


7" LED koplamp met dagrijverlichting, dimlicht en grootlicht.
 
Ja die koplampen zijn top.
Zou er alleen een meer "naked" schermpje voor de bedrading bij zetten, denk ik.
03_bigs.jpg


Eigenlijk helemaal naked, maar niet te doen met onze dradenzooi bij het balhoofd.

Of gewoon twee joekels, a la ouwe speed :)
 
Ga 'ns kijken of dit wat is:

[afbeelding]

7" LED koplamp met dagrijverlichting, dimlicht en grootlicht.
Zoiets wil ik hebben voor mijn volgende project. Eerst de Bimota tank lekdicht krijgen.

Bedoeling is om op basis van een MV800 een neo classic te bouwen. Wordt dus licht, sterk, snel en wendbaar. Zeg maar richting de 1:1 pk/gewicht.
Qua styling wil ik de Honda 300TT als leidraad gaan aanhouden. Dus klassiek modern met gebruik van moderne materialen.
 
Vandaag eindelijk eerste rit van kleine 300 km gereden, nu hij bij Marc geweest is voor onderhoud en afstellen loopt hij prima! *O*
Marc en MC Rijen bedankt!! :t
En nu kilometers maken!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan