Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Oliefilter alternatief - volgens onze italiaanse morini vriendjes: https://www.motoshopitalia.com/oil-filter-moto-morini-1200.html


Met het nummer er bij moet het filter hier ook gewoon te bestellen zijn !

Vanmiddag halve snipperdag genomen en lekker gereden met de morini - geeft toch wel heel veel rij beleving /plezier .
Helaas slaat de motor soms af als ik van het gas ga , maar de ecu is een tijd terug vervangen en deze moet nog afgesteld worden . Ik zal binnenkort een afspraak maken bij Ruud Frederiks .
 
Met het nummer er bij moet het filter hier ook gewoon te bestellen zijn !

Vanmiddag halve snipperdag genomen en lekker gereden met de morini - geeft toch wel heel veel rij beleving /plezier .
Helaas slaat de motor soms af als ik van het gas ga , maar de ecu is een tijd terug vervangen en deze moet nog afgesteld worden . Ik zal binnenkort een afspraak maken bij Ruud Frederiks .

Dat kan ook een te zwakke accu/slecht contact accu polen, zijn.
 
Laatst bewerkt:
Oliefilter alternatief - volgens onze italiaanse morini vriendjes: https://www.motoshopitalia.com/oil-filter-moto-morini-1200.html


Hier gebruik ik uitsluitend OEM filter.
(Buiten het hele technische verhaal bij sommige merken. Maar dat laat ik even achterwege)

Als wij Morini straks ook nog de oliefiters af moeten pakken voor die euro's waar blijft het dan.
Is het een sport om juist zo veel mogelijk aftermarket te gebruiken? Of concessi op de euro's?
Als zo merk dat tzt ten ziele gaat hoor je altijd "is toch zonde van zo'n merk" terwijl we met zijn allen eraan mee gewerkt hebben.

Bezint eer ge begint
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ook een te zwakke accu/slecht contact accu polen, zijn.


Er zit net een nieuwe Li-Ion accu in dus dat zal het denk ik niet zijn , soms doet hij het wel en soms niet , als ik van het gas kom is het ineens plof uit , en daarna met starten komt die soms moeizaam op gang , net of die verzuipt , ik denk dat het gewoon de afstelling is . Zal van het weekend een afspraak maken met ome Ruud !
 
Er zit net een nieuwe Li-Ion accu in dus dat zal het denk ik niet zijn , soms doet hij het wel en soms niet , als ik van het gas kom is het ineens plof uit , en daarna met starten komt die soms moeizaam op gang , net of die verzuipt , ik denk dat het gewoon de afstelling is . Zal van het weekend een afspraak maken met ome Ruud !

Klinkt haast als een kapotte krukas sensor. Spreek uit ervaring: 2 weken geleden een kapotte krukas sensor op mijn Ducati Monster. Dit gebeurde er:

- motor viel totaal uit bij 120km/u,
- alle electra, lampjes, knipperlichten, startmotor de hele mik-mak werkte normaal, maar motor sloeg niet meer aan. Pas 10~12 minuten later bij een hernieuwde startpoging kreeg ik het blok weer aan de praat,
- later die dag viel de motor opnieuw uit terwijl ik slechts 20km/u reed.

Bij een vriend van mij met een 1200cc Morini is de krukas sensor ook gesneuveld.

N.B. dit onderdeel is niet Italiaans, maar Duits (Bosch) ;( .
 
Laatst bewerkt:
Hier gebruik ik uitsluitend OEM filter.
(Buiten het hele technische verhaal bij sommige merken. Maar dat laat ik even achterwege)

Als wij Morini straks ook nog de oliefiters af moeten pakken voor die euro's waar blijft het dan.
Is het een sport om juist zo veel mogelijk aftermarket te gebruiken? Of concessi op de euro's?
Als zo merk dat tzt ten ziele gaat hoor je altijd "is toch zonde van zo'n merk" terwijl we met zijn allen eraan mee gewerkt hebben.

Bezint eer ge begint

You're absolutely right! :Y
 
Het lijkt mij slim dat moto morini een soort van "budget" lijn ,net als MV Augusta met b.v. de F3 doet. :t
Exclusief is leuk,maar wil je een merk op de kaart zetten dan zou je ook wat instap modellen kunnen voeren.
Iets groter worden zou Moto morini best wel goed kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij slim dat moto morini een soort van "budget" lijn ,net als MV Augusta met b.v. de F3 doet. :t
Exclusief is leuk,maar wil je een merk op de kaart zetten dan zou je ook wat instap modellen kunnen voeren.
Iets groter worden zou Moto morini best wel goed kunnen doen.
MV heeft dat geprobeerd en dit is niet goed gegaan. MV is nu dan ook weer aan het herstructureren en mikt weer op de hogere prijsklasse. Motoren zijn gemiddeld dan ook 30÷ duurder geworden en productie teruggebracht van 10.000 naar 5.000
 
Het lijkt mij slim dat moto morini een soort van "budget" lijn ,net als MV Augusta met b.v. de F3 doet. :t
Exclusief is leuk,maar wil je een merk op de kaart zetten dan zou je ook wat instap modellen kunnen voeren.
Iets groter worden zou Moto morini best wel goed kunnen doen.


Wat is wijsheid.

Een standaard corsaro kost net zoveel qua arbeids uren dan bv een veloce. Verschil zit hem in de componenten en aantallen. Heb je geen aantallen dan worden de componenten duurder. Heb je meer aantallen (dus ook meer personeel) dan word je overhead zwaarder waardoor je nog meer moet produceren. Klapt de markt dat weten wij wat er kan gebeuren.

Prijs verlaging is meestal een afbreuk op kwaliteit. Het moet ergens vandaan komen.

Misschien is exclusief dan wel het beste.
Van de zz1200 zullen er straks een paar gaan rijden vermoed ik. Als wij 18 dealers zouden hebben en elke dealer zou er 2 verkopen dan schiet het wel op.

Misschien een lease restwaarde inruil plan bedenken ????
 
Klinkt haast als een kapotte krukas sensor. Spreek uit ervaring: 2 weken geleden een kapotte krukas sensor op mijn Ducati Monster. Dit gebeurde er:

- motor viel totaal uit bij 120km/u,
- alle electra, lampjes, knipperlichten, startmotor de hele mik-mak werkte normaal, maar motor sloeg niet meer aan. Pas 10~12 minuten later bij een hernieuwde startpoging kreeg ik het blok weer aan de praat,
- later die dag viel de motor opnieuw uit terwijl ik slechts 20km/u reed.

Bij een vriend van mij met een 1200cc Morini is de krukas sensor ook gesneuveld.

N.B. dit onderdeel is niet Italiaans, maar Duits (Bosch) ;( .

Mocht de jouwe ooit sneuvelen - hij zit op de voorste kop. Het is nl een nokkenassensor.
Marc heeft ooit een mooi verhaal gepubliceerd over een goeie en slechte met oscilloscoop beelden.

Mijne heeft helaas ook (weer) last van (soms) afslaan. Sinds de eerste re-map indertijd nooit meer last van gehad.
Gaat dagenlang goed en dan ineens voor het stoplicht - uit. Starten, lopen. En treedt alleen op als de motor echt warm is, na meer dan een uur.
Heb alles vervangen (sensors, kabelboom, accu, bougies, bobines, gasklephuis) en onlangs nogmaals klepspeling en timing gechecked, verschillende maps, tps reset en gaskleppen gesync-ed, maar nog steeds af en toe poef uit.
Heb het oorzaak zoeken nu maar even opgegeven :(
 
Laatst bewerkt:
MV heeft dat geprobeerd en dit is niet goed gegaan. MV is nu dan ook weer aan het herstructureren en mikt weer op de hogere prijsklasse. Motoren zijn gemiddeld dan ook 30÷ duurder geworden en productie teruggebracht van 10.000 naar 5.000

Heeft dat niet deels te maken gehad met de standaard beroerde mapping die men in,eerste instantie,in de ECU gezet had?
Prachtige machine die F3 :9 ,alleen door de beroerde mapping reden ze slecht :')
 
Heeft dat niet deels te maken gehad met de standaard beroerde mapping die men in,eerste instantie,in de ECU gezet had?
Prachtige machine die F3 :9 ,alleen door de beroerde mapping reden ze slecht :')
Nee. Ze werden goed verkocht (10k per jaar) maar om de productie te verhogen moet je investeren. Daar heb je kapitaal voor nodig en dat was er niet voldoende.
Daarnaast moest de productie nog verder omhoog om winst te maken. Kwaliteit ging ook nog eens omlaag. Nu hebben ze weer gekozen voor een premium product met mooie materialen. Ik kan het niet meer betalen maar ben er toch wel blij van eigenlijk.
 
Heeft dat niet deels te maken gehad met de standaard beroerde mapping die men in,eerste instantie,in de ECU gezet had?
Prachtige machine die F3 :9 ,alleen door de beroerde mapping reden ze slecht :')

Ook fout natuurlijk maar dat was alleen in het begin, door de druk om te verkopen. Maar dat werd relatief snel gecorrigeerd. Je ziet het bij MV aan de spullen die ze monteren.. bokkiewokkie remtangen met Brembo erop , cheapo voorvork en monoshock.. los van het design waar op bespaard werd. Check het lijnenspel eens uit verschillende hoeken bij een 910R en de latere Brutale versies, zowel 4- als 3-cylinders... Hoe later geproduceerd, hoe slechter het design..
 
Ook fout natuurlijk maar dat was alleen in het begin, door de druk om te verkopen. Maar dat werd relatief snel gecorrigeerd. Je ziet het bij MV aan de spullen die ze monteren.. bokkiewokkie remtangen met Brembo erop , cheapo voorvork en monoshock.. los van het design waar op bespaard werd. Check het lijnenspel eens uit verschillende hoeken bij een 910R en de latere Brutale versies, zowel 4- als 3-cylinders... Hoe later geproduceerd, hoe slechter het design..

F3 Oro :9 :9

full
 
full


Wordt wel steeds minder herkenbaar als een Corsaro :P Geen uitlaten onder de kont meer, geen dubbele koplampen, geen Mickey Mouse spiegels :+
 
Klinkt haast als een kapotte krukas sensor. Spreek uit ervaring: 2 weken geleden een kapotte krukas sensor op mijn Ducati Monster. Dit gebeurde er:

- motor viel totaal uit bij 120km/u,
- alle electra, lampjes, knipperlichten, startmotor de hele mik-mak werkte normaal, maar motor sloeg niet meer aan. Pas 10~12 minuten later bij een hernieuwde startpoging kreeg ik het blok weer aan de praat,
- later die dag viel de motor opnieuw uit terwijl ik slechts 20km/u reed.

Bij een vriend van mij met een 1200cc Morini is de krukas sensor ook gesneuveld.

N.B. dit onderdeel is niet Italiaans, maar Duits (Bosch) ;( .

Bij mij zit er een peugot sensor in , de monteur heeft deze er een paar jaar terug in gezet . Ik neem aan dat het enkelt een pulse kontakt door geeft en dat ik deze kan door piepen .
Misschien is het de boosdoener maar ik betwijfel het , toch bedankt voor de info .
 
Haha - hier schijnt ook de zon (ok, bij uitzondering :) )

@Denni: weet 't nog niet :? In ieder geval complimenten voor het andere paden inslaan..... en voor het netjes wegwerken vd bedrading :t

En deze was tenslotte ook niet slecht - van deze kant dan
110617top-i-1.jpg
 
full


Draden wegwerken komt later :j en naast de koplamp komen aan weerszijden mooie (zwarte) gaasjes, als in het kontpaneel.
 
Haha - hier schijnt ook de zon (ok, bij uitzondering :) )

@Denni: weet 't nog niet :? In ieder geval complimenten voor het andere paden inslaan..... en voor het netjes wegwerken vd bedrading :t

En deze was tenslotte ook niet slecht - van deze kant dan
[afbeelding]

Is toch een mooi ding die milano :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan