Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Iemand nog meer info,over dipi of de momo?graag :Y

Alvast bedankt
over de momo niet, dipi een beetje

bas was not amused dat de dag dat ik wou proefrijden, het spetterde en regende... moest ie weer zoveel poetsen
verder wel een tuono en een rsv mille meegekregen om te rijden (had netjes een afspraak)
waar de tuono bij terugkomst gelijk weer de entree binnen gedrukt werdt, voor de aankomende regenbui :')

kan alleen maar zeggen dat hij bijna overdreven zorgzaam met de motoren omgaat...

maargoed, dat werkt wel 2 kanten op natuurlijk...
zo zorgzaam zal hij dus ook met de momo omgaan, die daar staat. :)

verder gewoon prima kerel, als je door dat klinisch schoon heen weet te prikken
(heb je die werkplaats gezien :+ , vast wel als je de momo bekeken hebt)

doe hem de groeten van remond, die de blauwe tuono kwam bekijken
 
over de momo niet, dipi een beetje

bas was not amused dat de dag dat ik wou proefrijden, het spetterde en regende... moest ie weer zoveel poetsen
verder wel een tuono en een rsv mille meegekregen om te rijden (had netjes een afspraak)
waar de tuono bij terugkomst gelijk weer de entree binnen gedrukt werdt, voor de aankomende regenbui :')

kan alleen maar zeggen dat hij bijna overdreven zorgzaam met de motoren omgaat...

maargoed, dat werkt wel 2 kanten op natuurlijk...
zo zorgzaam zal hij dus ook met de momo omgaan, die daar staat. :)

verder gewoon prima kerel, als je door dat klinisch schoon heen weet te prikken
(heb je die werkplaats gezien :+ , vast wel als je de momo bekeken hebt)

doe hem de groeten van remond, die de blauwe tuono kwam bekijken


Een beetje,ik ben gelijk daar "aan de bar"gaan zitten,had gelijk een gesprek en ging natuurlijk naar die gele rakker zitten kijken :P ,daar die bij de balie stond.

Ik lees veel verhalen over Bas,zo zou hij een zelf ingenomen persoon zijn die liegt
Nu had ik die indruk niet :) ,merkte wel dat ie het 1 en ander aandikt (maar ja daar is ie dan ook wel zakennman voor)en ik kan selectief luisteren ;)
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor de info :)
Het meeste is wel te overzien,alleen klepgeleiders is een zwaardere ingreep,staat daar nog een aantal kilometers voor?(deze heeft er ca 13000 km op staan)

Als ie alle updates gehad heeft is ook de teller vervangen en dan is die 13000 een groot vraagteken ... ;)
 
Ik lees veel verhalen over Bas,zo zou hij een zelf ingenomen persoon zijn die liegt
Nu had ik die indruk niet :) ,merkte wel dat ie het 1 en ander aandikt (maar ja daar is ie dan ook wel zakennman voor)en ik kan selectief luisteren ;)
Die indruk had ik ook niet, wel een beetje typisch "nieuwe stijl" verkoper inderdaad. Geen uit de werkplaats getrokken monteur, maar echt verkoper

Maarja, daar is het ook wel een beetje de zaak naar, you like it or not.
Door de mooie verhalen prikken moet je in elke zaak.
 
Zwakke plekken om te checken:

- ... en accuklemmen goed vast

Klopt! Zwak punt weet ik uit eigen ervaring, al is dat niet echt de schuld van de Momo ;-)

Verder zijn onderdelen soms lastig. Voor een aantal zijn prima alternatieven van andere merken beschikbaar, maar niet alles. Ik kreeg van de Star Twin (komt de mijne vandaan) de 'waarschuwing' dat als ik de Momo zou crashen, het wel eens lang zou kunnen duren voordat hij weer opgebouwd zou zijn.

Ik heb de mijne nu vier jaar, en altijd starten en lopen. Enige probleem naast losse accuaansluitingen was een lekke band en de neutraalsensor. Dat was met een m6 ringetje opgelost.
 
Zolang je het feest met die klepgeleiders niet krijgt is het een prima apparaat, zoals je leest. En met wat van die kleinigheidjes weet je wel dat die Italianen hun afkomst niet verloochend hebben bij het bouwen ;).
 
Zolang je het feest met die klepgeleiders niet krijgt is het een prima apparaat, zoals je leest. En met wat van die kleinigheidjes weet je wel dat die Italianen hun afkomst niet verloochend hebben bij het bouwen ;).

Is daar een duidelijke oorzaak voor,of is het willekeurig?
Is het ook van alle bouwjaren?
 
Enige probleem dat ik ermee gehad heb is dat er door de vorige eigenaar een verkeerde mapping op geïnstalleerd stond voor de configuratie van de motor. Dit resulteerde in moeilijk startgedrag. Maar na wat hulp van het forum was dat zo opgelost. Ik rijd toch al niet zo wild dus er staat nu een tour mapping op, en met db-killers rijdtie soepel en 1:17 :t

Oja, en een keer stond ik op de dijk met gescheurde olieleidingen. Niet echt een fout van de Corsaro, maar ook weer van de vorige eigenaar/monteur. De olieleidingen waren om onduidelijke redenen zo geplaatst dat ze tegen het blok aandrukte en schuurde. Dus puur door slijtage. (overigens wel duur grapje, 250euro voor originele olieleidingen)

Voor de rest probleemloze motor. Ook na de winterstop, accu er weer in, direct starten en wegrijden.
 
Oh ja, wat die slangen betreft: spiegler (ebay.de) levert die in RVS voor minder dan eur 70 per set. Enige nadeel: je moet je oude setje opsturen want 1 van de koppelingen is speciaal en wordt overgezet.
Kan helaas geen linkje vinden, voor beter goechelaars, heb wel dit:
eBay-Artikelnummer:
151640135243
 
Laatst bewerkt:
Zo juist de stoute schoenen aangetrokken en naar Dipi motoren gereden.
Ik werd netjes en vrolijk ontvangen :) een goed gesprek gehad en op de fiets gaan zitten(zit lekker,ook met mijn 1.91 meter) :]
Schijnt van 1e eigenaar af te komen en alle modificaties te hebben gehad *D
Ziet er netjes uit ,wat kleine gebruikerssporen,maar dat houd je toch :)
Het is een 2007.
Dus......

Iemand nog meer info,over dipi of de momo?graag :Y

Alvast bedankt

Is dat die gele morini? Hij vertelde ons namelijk wel dat ie die had laten overspuiten. Volgens hem vanwege bubbels in de lak door benzine dampen icm met een kunststof tank.
 
Laatst bewerkt:
Is dat die gele morini? Hij vertelde ons namelijk wel dat ie die had laten overspuiten. Volgens hem vanwege bubbels in de lak door benzine dampen icm met een kunststof tank.

Ja die :) dat wist ik dus niet.

ik moet er toch nog over nadenken.
Bij mijn motor moet de achterband vervangen worden ,het dynamo deksel uitgewisseld,met de circuitfiets, en een keer flink gepoetst :P
Dan zie ik wel weer verder :)
 
Is dat die gele morini? Hij vertelde ons namelijk wel dat ie die had laten overspuiten. Volgens hem vanwege bubbels in de lak door benzine dampen icm met een kunststof tank.


Als de bubles komen door de benzine dampen met kunststof tank kun je ervan uitgaan dat je binnenkort tank moet vervangen. Bovendien past tank dan vaak niet meer omdat deze uitzet. Heb zelfde gehad moest uiteindelijk tank vervangen na twee keer overspuiten.
Probleem komt door de ethanol in de brandstof, beter benzine tanken zonder dit goedje.
 
Als de bubles komen door de benzine dampen met kunststof tank kun je ervan uitgaan dat je binnenkort tank moet vervangen. Bovendien past tank dan vaak niet meer omdat deze uitzet. Heb zelfde gehad moest uiteindelijk tank vervangen na twee keer overspuiten.
Probleem komt door de ethanol in de brandstof, beter benzine tanken zonder dit goedje.

Dan ben ik blij dat wij die tuono daar niet gekocht hebben, daar begonnen de stickers al los te laten. Heb bij mijn morini nog niks geks kunnen vinden.
 
Ik ook niet en tank op tourtjes onderweg (met de standaard e10 "tourmap") ook gewoon E10. Geen enkel probleem tot nog toe. Maar zwarte zijn ook beterder, natuurlijk ;)

Ben benieuwd of de mono s beter remmen ?
Met mijn bamischijven, ouwe klauwen en ebc goldstuff blokken vind je weinig dat beter remt.... In de radials zitten rode brembo's (ook sinter), remt ook prima. Maar dit is eigenlijk een pure "looks" update, beter dan de originele klauwen (en de goeie match tussen blok en schijf, de rode brembo's op de ori schijven hadden de neiging te "rubbelen" doordat er materiaal aan de schijf bleef plakken) wordt het niet.....
 
Ik ook niet en tank op tourtjes onderweg (met de standaard e10 "tourmap") ook gewoon E10. Geen enkel probleem tot nog toe. Maar zwarte zijn ook beterder, natuurlijk ;)Met mijn bamischijven, ouwe klauwen en ebc goldstuff blokken vind je weinig dat beter remt.... In de radials zitten rode brembo's (ook sinter), remt ook prima. Maar dit is eigenlijk een pure "looks" update, beter dan de originele klauwen (en de goeie match tussen blok en schijf, de rode brembo's op de ori schijven hadden de neiging te "rubbelen" doordat er materiaal aan de schijf bleef plakken) wordt het niet.....


Bij de remblokken heb je nu een hele nieuwe voorvork of alleen binnen poten of alleen ondertse bevestiging op binnen poten vervangen ?
En van welke motor komen die oorspronkelijk ?
Staat wel gaaf namelijk kan dan rustig rond zoeken deze zomer en ombouw in winter.
 
Als ik het goed onthoudenheb, komt de voorvork uit een Brutale 910R. Maar of het verder een 1 op 1 vervanging is, dat zal Monstro of Math je kunnen vertellen.
 
Als ik het goed onthoudenheb, komt de voorvork uit een Brutale 910R. Maar of het verder een 1 op 1 vervanging is, dat zal Monstro of Math je kunnen vertellen.

Inderdaad 910R (andere MV's weet ik niet). Beide zijn Marzocchi's. Buitenpoten zijn uitwisselbaar en dat is wat ik gedaan heb. Ik heb de complete 910R binnenwerken in de goudkleurige buitenpoten van de Corsaro gefrot. De binnenpoten verschillen van lengte met die van de Corsaro en het veergedeelte is ook niet uitwisselbaar, enkel het omwisselen van de buitenpoten functioneert. Natuurlijk kun je de complete zwarte poten van de 910R in het T-stuk van de Corsaro schroeven maar ik wilde nu eenmaal goudkleurige hebben. Of het T-stuk past weet ik niet.
Ik heb op mijn gemak naar losse poten en of gedeeltelijke schadevorken gekocht, dat hakt er niet zo hard in als een complete vork. Verder heb je 2 spacers van 3mm nodig tussen wiel en schijven, één bus die het verschil in diameter tussen as en gat in asopname opvangt en een afstandsbus .
Het binnenwerk van de Brutale is kwalitatief veel beter (en beter af te stellen) dan dat van de Corsaro dus dat is mooi meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Wat Math zegt - kon niet posten...
Bovendien moet (met de momo wielen) de linkerbus (in rijrichting) aangepast worden en rechts een extra vulbus - en pasbussen in de binnenpoten, omdat de mm as dunner als die van mv is.

sBezziale nieuws:

26_DSCI1302_1.jpg


26_DSCI1303__kl_1.jpg
 
Hallo - Hier spreekt de Commissaris, attentie - attentie ;)

Wij van Morini adviseren Morini - de motomorini club in dit geval.

Waarom: de club heeft te maken met een stabiel, maar langzaam teruglopend ledenbestand en de focus ligt vooral (maar daar is ook weinig loos) de "klassiekers" - ja, die morini's die nog ouder zijn dan die van jou.

Aan mij de schone taak om hier wat zieltjes te winnen, in eerste instantie om de website wat nieuw leven in te blazen, in tweede instantie om lid te worden. Om dat maar eerst even te bespreken:
Dat kost nu € 17,50 - maar de bedoeling is om dat volgend jaar te verhogen naar € 25 om het te vieren lustrum ook feestelijk te kunnen organiseren.

Wat krijg je daar voor:
• minstens 1x p.j. aan de ALV een toertocht koppelen, 80~100km, al dan niet met camping

• Deelname aan beurzen - bv de motorbeurs evt ism MotoStretta of een andere actieve dealer,
of bv Central Classics of Rosmalen.

• Onderling helpen om niet-lopende motorfietsen weer op de weg te krijgen

• 1 of meerdere Technische dagen, waarbij actief aan de brommert gesleuteld kan worden

• Aanhaken bij evenementen van anderen, zoals b.v. de 1-cilinderdag (Guzzi-/

Ducaticlub), e.d. Er zijn meerdere evenementen waar we kunnen aansluiten.

• 25 mei 'Open Museumdag'. Naast het Laverda Museum in Lisse is doet ook het Moto

Morini / Motormuseum Sassem hieraan mee.


Daarnaast kan nog worden gedacht aan
• Bezoek aan de beurs Milaan-Novegro (vrijdag t/m zondag). In november a.s. wordt

daar 1 dag extra aan gekoppeld (donderdag) voor een bezoek aan de Morini fabriek,

slechts 60 km ten zuiden van Milaan.

Daarnaast natuurlijk de website: http://www.motomoriniclub.nl/forum/index.php?sid=a8c7e29aa6a53adf4ab7bcf2c9d72be0 en het fantastische clubblad, dankzij onze Hombre, de Rebello.

De website
Ik wil graag even focussen op de website. Wij maken gebruik van het motor-forum - en dat moeten we ook zeker blijven doen, want we zijn hier al vele jaren te gast en dat naar volle tevredenheid.
Maar op het moriniclub forum hebben we nu de kans deze opnieuw in te richten. En daarbij gaarne jullie advies.
Ik zit te denken aan een indeling (zoals nu) per type, met de gebruikelijke topics, zoals show je brommert, gezellig wauwelen, nieuws, accessoires, kleding, helmen etc. etc. etc.
Maar daarnaast zou ik graag de volgende rubrieken vullen:
- Onderdelen (de befaamde duitse en engelse lijst met universele/vervangingsonderdelen, maar dan actueel en in het nederlands)
- Techniek, onderverdeeld in motor, elektra, rijwielgedeelte, gadgets
- How to's
- Voor ons natuurlijk mapping en alles wat daarbij hoort

Graag hoor ik van jullie welke rubrieken jullie nog zouden willen toevoegen. Ik probeer dan de komende maanden van alle mij bekende fora de krenten uit de pap te halen en die in de juiste rubriek (en in monstrodutch ;)) te proppen, zodat we wat overzichtelijker alles kunnen presenteren. Op het motor-forum moet je door 10 Morini threads ploegen, als je iets over een probleem wilt vinden.

Wil hier graag tijd aan besteden, maar moet wel het gevoel hebben dat ik niet aan een dood paard loop te trekken. Dus gaarne jullie input!

Lidmaatschap Moto Morini Club Nederland

Mocht je lid willen worden (of meer informatie), is een mailtje aan:

Ton Langeveld, Voorzitter Moto Morini Club Nederland, mmsassem@gmail.com

met daarin je naam, adres en e-mailadres voldoende.

Commisaris uit.
 
Laatst bewerkt:
Het punt van" Onderling helpen om niet-lopende motorfietsen weer op de weg te krijgen"spreekt me wel aan , tenminste als de morini blijft .
Eerst maar is terug krijgen van de monteur en dan zien we verder .
 
Hallo - Hier spreekt de Commissaris, attentie - attentie ;)

Wij van Morini adviseren Morini - de motomorini club in dit geval.

Waarom: de club heeft te maken met een stabiel, maar langzaam teruglopend ledenbestand en de focus ligt vooral (maar daar is ook weinig loos) de "klassiekers" - ja, die morini's die nog ouder zijn dan die van jou.

Aan mij de schone taak om hier wat zieltjes te winnen, in eerste instantie om de website wat nieuw leven in te blazen, in tweede instantie om lid te worden. Om dat maar eerst even te bespreken:
Dat kost nu € 17,50 - maar de bedoeling is om dat volgend jaar te verhogen naar € 25 om het te vieren lustrum ook feestelijk te kunnen organiseren.

Wat krijg je daar voor:
• minstens 1x p.j. aan de ALV een toertocht koppelen, 80~100km, al dan niet met camping

• Deelname aan beurzen - bv de motorbeurs evt ism MotoStretta of een andere actieve dealer,
of bv Central Classics of Rosmalen.

• Onderling helpen om niet-lopende motorfietsen weer op de weg te krijgen

• 1 of meerdere Technische dagen, waarbij actief aan de brommert gesleuteld kan worden

• Aanhaken bij evenementen van anderen, zoals b.v. de 1-cilinderdag (Guzzi-/

Ducaticlub), e.d. Er zijn meerdere evenementen waar we kunnen aansluiten.

• 25 mei 'Open Museumdag'. Naast het Laverda Museum in Lisse is doet ook het Moto

Morini / Motormuseum Sassem hieraan mee.


Daarnaast kan nog worden gedacht aan
• Bezoek aan de beurs Milaan-Novegro (vrijdag t/m zondag). In november a.s. wordt

daar 1 dag extra aan gekoppeld (donderdag) voor een bezoek aan de Morini fabriek,

slechts 60 km ten zuiden van Milaan.

Daarnaast natuurlijk de website: http://www.motomoriniclub.nl/forum/index.php?sid=a8c7e29aa6a53adf4ab7bcf2c9d72be0 en het fantastische clubblad, dankzij onze Hombre, de Rebello.

De website
Ik wil graag even focussen op de website. Wij maken gebruik van het motor-forum - en dat moeten we ook zeker blijven doen, want we zijn hier al vele jaren te gast en dat naar volle tevredenheid.
Maar op het moriniclub forum hebben we nu de kans deze opnieuw in te richten. En daarbij gaarne jullie advies.
Ik zit te denken aan een indeling (zoals nu) per type, met de gebruikelijke topics, zoals show je brommert, gezellig wauwelen, nieuws, accessoires, kleding, helmen etc. etc. etc.
Maar daarnaast zou ik graag de volgende rubrieken vullen:
- Onderdelen (de befaamde duitse en engelse lijst met universele/vervangingsonderdelen, maar dan actueel en in het nederlands)
- Techniek, onderverdeeld in motor, elektra, rijwielgedeelte, gadgets
- How to's
- Voor ons natuurlijk mapping en alles wat daarbij hoort

Graag hoor ik van jullie welke rubrieken jullie nog zouden willen toevoegen. Ik probeer dan de komende maanden van alle mij bekende fora de krenten uit de pap te halen en die in de juiste rubriek (en in monstrodutch ;)) te proppen, zodat we wat overzichtelijker alles kunnen presenteren. Op het motor-forum moet je door 10 Morini threads ploegen, als je iets over een probleem wilt vinden.

Wil hier graag tijd aan besteden, maar moet wel het gevoel hebben dat ik niet aan een dood paard loop te trekken. Dus gaarne jullie input!

Commisaris uit.


Ik ben om, wat een verhaal wow vol lof.
Waar kan ik lid worden ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan