Handkappen motorfiets

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
4.938
2.506
Hallo iedereen,

Ik wil graag handkappen op mijn CBF600 zetten tegen de koude wind. Ik weet echter nog niet goed welke er passen en wat een beetje kwaliteit is. Ik zie handkappen voorbij komen van 100 euro+ maar dit vind ik toch wat te duur voor wat je krijgt. Heeft er hier iemand ervaring met goedkopere goede handkappen voor zijn of haar motor?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Jaa ik heb al (aftermarket, extra lange) stuurgewichtjes. Dus dan zal ik nóg langere nodig hebben waarschijnlijk. Heb ook al instructiefoto's van de verkoper toegestuurd gekregen. Dankjewel voor je reactie :)

Zou je de instructiefoto's kunnen doorsturen naar mij of in dit topic? Ik heb namelijk gisteren dezelfde handkappen ontvangen en heb ook even geen idee hoe ik ze moet monteren -O-
 
Heb de oranje reflectoren eraf gehaald en maar wat oude rimstriping dat ik nog had liggen erop geplakt, oogt toch wat mooier.

MTRXfSi.jpg
 
Ik heb ze er zaterdag opgeknutseld. Helaas zitten er op een Funduro enorme stuurgewichten. Dan zouden de handkappen teveel naar buiten komen. Nu he ik het dikke deel van de Chinese stuurproppen afgezaagd en gebruikt. De originele stalen liggen nu op de plank. Ik wacht eerst even af of dit slapende handen oplevert, anders maak ik van een stukje stalen staf even nieuwe kortere gewichten.
Links kon ik het originele sleuf stripje gebruiken. Rechts heb ik zelf een korter stripje gemaakt.
.
Nu komen de hendels ook precies uit in de verdieping van de kappen. Afzagen van de hendels is natuurlijk gekkenwerk. Als je iets wil afzagen doe dan je originele stuurgewichten, deze brengen de kappen teveel naar buiten.
 
Ben er bijna jaloers op. Staat niets eens zo slecht als je tenminste een motor met kuip hebt. Op een naked bike oid staat het natuurlijk echt als een vlag.
Jammer dat die dingen niet een wat neutraler mat zwart zijn ipv dat super glimmende hoogglans zwart met die strepen.
 
Ik dacht een geintje. Maar dit is wel een bijzondere oplossing.

Doordat de vorige eigenaar de motor eens om heeft laten vallen was een van de hendels sowieso al beschadigd. Wil er daarom nieuwe op zetten maar is er nog niet van gekomen. Daarom het zagen als tijdelijke oplossing. Heb alleen die balletjes aan het einde afgezaagd, lijkt me niet echt een probleem.
 
Kappen ook binnen gekregen, helaas passen de chinese stuurgewichten niet in mijn stuur -Dif900-De originele stuurgewichten hebben een schroefdraad in het stuur. Ga nu proberen of in de originele stuur gewichten een gat kan boren en M6 schroefdraad te draaien.
 
Kun je de kappen niet monteren tussen het stuur gewicht en het stuur in?
Mmh, daar zeg je wat, niet naar gekeken. Links lijkt me goed mogelijk, rechts mag je natuurlijk geen cruise control krijgen. Met een paar flinke carroserie ringen moet je wel wat kunnen regelen. Ik moet nog een Funduro doen, ik zal eens kijken.
Goeie tip, bedankt.
 
Hebben jullie ook twee identieke kappen ontvangen? _O-

Ze zien eruit alsof er een links en een rechts is... ze zijn echter beiden identiek. Aan 1 kant komt de bevestiging dus aan de onderkant _O-
 
khoop dat ze effect hebben. ik rijd deze winter voor het eerst met een fiets met kappen, maar merk er niet echt veel van. Vanaf gevoelstemperatuur van +3 C en onder, moet mn verwarmde handschoenen toch wel aan. En dat was bij mijn vorige motor ongeveer ook zo.

En bij warm weer mis ik de koele wind over mijn handen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan