Handkappen motorfiets

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
4.938
2.506
Hallo iedereen,

Ik wil graag handkappen op mijn CBF600 zetten tegen de koude wind. Ik weet echter nog niet goed welke er passen en wat een beetje kwaliteit is. Ik zie handkappen voorbij komen van 100 euro+ maar dit vind ik toch wat te duur voor wat je krijgt. Heeft er hier iemand ervaring met goedkopere goede handkappen voor zijn of haar motor?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
De duurdere hebben er een aluminium beugel in zitten, ter bescherming bij een val. Als je alleen een windvanger wilt hebben heb je dat niet nodig. Heb je wel ruimte genoeg op je stuur?
 
Ze zijn er ook die je in je stuur eind zet, en die aan de stuur zijde niet vast zitten.
(heb ik nog liggen, (nog) niet gemonteerd heb de juiste bouten nog niet gevonden)
Die van mij hebben ook DRL. komen van Banggood.com (zoeken op hand guard)
 
Hallo iedereen,

Ik wil graag handkappen op mijn CBF600 zetten tegen de koude wind. Ik weet echter nog niet goed welke er passen en wat een beetje kwaliteit is. Ik zie handkappen voorbij komen van 100 euro+ maar dit vind ik toch wat te duur voor wat je krijgt. Heeft er hier iemand ervaring met goedkopere goede handkappen voor zijn of haar motor?

Alvast bedankt voor het meedenken.

2824.jpg
 
Ik heb deze van Ali

Grote zwarte kappen, beschermen mijn handen goed tegen de kou. (hoef nog geen winterhandschoenen aan)
Ze zijn aan de hoge kant, da's fijn want dan houden ze zoveel mogelijk wind tegen.

Wel zijn ze gruwelijk lelijk, dat dan weer wel.
 
Ik heb deze van Ali

Grote zwarte kappen, beschermen mijn handen goed tegen de kou. (hoef nog geen winterhandschoenen aan)
Ze zijn aan de hoge kant, da's fijn want dan houden ze zoveel mogelijk wind tegen.

Wel zijn ze gruwelijk lelijk, dat dan weer wel.

Heb dezelfde op Ebay besteld :
2x Brush Bar Hand Guards Handguard For 7/8" Universal handlebar Motorcycle Bike | eBay
Inderdaad, lelijker bestaat niet, maar hoe groter hoe beter. Ik zoek nog iets soortgelijks voor mijn voeten, want mijn kuip stopt net boven mijn voeten. (en mijn waterdichte laarzen zijn toch niet zo waterdicht als de bedoeling was :( ).
 
Ik heb ze ook maar even besteld, voor 11 euro is het het proberen toch wel waard. Vanochtend weer op werk aangekomen met koude handen..

Link

$_57.JPG


Heb ze gevonden via de link van Rappie, even doorklikken en ik kwam bij deze. Ze lijken hetzelfde alleen de mijne lijken iets meer te glimmen op de foto. Kan ook optisch bedrog zijn :+
 
Ik heb deze van Ali

Grote zwarte kappen, beschermen mijn handen goed tegen de kou. (hoef nog geen winterhandschoenen aan)
Ze zijn aan de hoge kant, da's fijn want dan houden ze zoveel mogelijk wind tegen.

Wel zijn ze gruwelijk lelijk, dat dan weer wel.
Oeh! ideaal voor op de jawa!
(maar ik zie niet direct hoe je ze aan het stuur klemt? :$ )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze ook maar even besteld, voor 11 euro is het het proberen toch wel waard. Vanochtend weer op werk aangekomen met koude handen..

Link

[afbeelding]

Heb ze gevonden via de link van Rappie, even doorklikken en ik kwam bij deze. Ze lijken hetzelfde alleen de mijne lijken iets meer te glimmen op de foto. Kan ook optisch bedrog zijn :+
Ze staan hier ook in de bestelling. De Funduro heeft kleine kapjes waarbij je klauwen nog in de wind zitten.
Nitromax heeft ze ook en is er tevreden over. Hij heeft wel die gele stickertjes er af gehaald, dat ziet er net even strakker uit.

@Sammie, ze zitten niet aan je stuur, maar op het scharnier schroefje van je hendels. Ik weet niet of dat ideaal is, maar anders verzin ik wel iets anders.
 
Oh, dank voor de voorlichting, ik denk dat ik ze ook maar bestel..
als het radiootje aankomt wat ik over alieexpres heb besteld, wordt intussen wel hoog tijd..
Maar ik ben benieuwd of die ali-dingen groot genoeg zijn, ook dat je er met motorwanten achter kan?
 
Laatst bewerkt:
Ze staan hier ook in de bestelling. De Funduro heeft kleine kapjes waarbij je klauwen nog in de wind zitten.
Nitromax heeft ze ook en is er tevreden over. Hij heeft wel die gele stickertjes er af gehaald, dat ziet er net even strakker uit.

@Sammie, ze zitten niet aan je stuur, maar op het scharnier schroefje van je hendels. Ik weet niet of dat ideaal is, maar anders verzin ik wel iets anders.

Nice, ben benieuwd hoe ze bij jou staan. Ik ga die oranje stickers er waarschijnlijk ook afhalen. Ik dacht dat ze bevestigd werden aan je stuureinden? De boutjes waarmee je stuurgewichtjes mee vastzitten zeg maar?
 
Laatst bewerkt:
Vraag 1, heb je al stuurgewichtjes op de motor zitten? Dan heb je de linker vier items niet nodig.
Waarschijnlijk heb je dan wel langere boutjes nodig voor de de stuurkappen en originele stuurgewichtjes.
 
Laatst bewerkt:
Vraag 1, heb je al stuurgewichtjes op de motor zitten? Dan heb je de linker vier items niet nodig.
Waarschijnlijk heb je dan wel langere boutjes nodig voor de de stuurkappen en originele stuurgewichtjes.

Jaa ik heb al (aftermarket, extra lange) stuurgewichtjes. Dus dan zal ik nóg langere nodig hebben waarschijnlijk. Heb ook al instructiefoto's van de verkoper toegestuurd gekregen. Dankjewel voor je reactie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan