Honda PCX 125/150 deel 5

Ik zal eens op zoek naar een werkplaatshandboek, kan ik een begin maken.
Net getankt, gemiddeld over iets meer dan 300km 1:31. Dat is dus incl 100km met (volgens boordcomputer) 1:24. Niet zoals het hoort te zijn maar wie weet verbetert het nog

Waarschijnlijk een domme vraag, maar bij een verbuik van 1 op 31 en 300km zou je 9.67ltr hebben moeten tanken. Tankinhoud volgens Internet is maar 7.9ltr. Is het verbruik over meerdere tankbeurten gerekend?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar bij een verbuik van 1 op 31 en 300km zou je 9.67ltr hebben moeten tanken. Tankinhoud volgens Internet is maar 7.9ltr. Is het verbruik over meerdere tankbeurten gerekend?
Ik heb 2 maal "getankt" dmv een 5 liter can O-)
Ik houd verbruik bij, er zal ook nog wel eens een "tankbeurt" komen van 20 liter of meer. Ik ga af en toe naar papenburg voor wat zaken. Als ik op het goede moment daar ben tank ik de auto en vul ik de cans, scheelt weer de nodige euro's en een aantal ritten naar het tankstation net over de grens.
Het verschil in prijs was gister 0,04 tussen vlakbij huis en daar. Het scheelt misschien in totaal 75 cent maar alle beetjes helpen.
 
Hier een iets groter verschil met de Zuiderburen. Ik meen iets van €0,30 per liter. De auto wordt daar wel gevuld. Voor de scooter vind ik het te veel moeite. Moet er 22km voor omrijden.
 
Ik tank altijd al in dld, woon 5km van het eerste tankstation daar. Ik had het over prijs verschil tussen D-26831 en D-26871
Met nld verschilt het inderdaad zat.
Maar op de 2 wieler naar papenburg enkel voor de brandstof zit er niet in nee, is 26km ver.
En die 75 cent is het verschil totaal op de 25 liter die ik in de scoot ga gooien.
 
Laatst bewerkt:
Luchtfilterkast open gehaald, veel vette bende
full

full

full

Dit buisje zat ook vol met olie, was al zo bij de testrit
full

En de vonkjeskaars
full

full

full


Oliepeil is prima, net weer gekeken. Maar ik vind de hoeveelheid olie best schokkend, die had ik nog niet eerder meegemaakt. Goed, veel kwaad zal het niet kunnen maar ik heb de boel toch maar even schoongemaakt.

Riem is 22,2mm
 
Laatst bewerkt:
Luchtfilterkast open gehaald, veel vette bende
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit buisje zat ook vol met olie, was al zo bij de testrit
[afbeelding]
En de vonkjeskaars
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Oliepeil is prima, net weer gekeken. Maar ik vind de hoeveelheid olie best schokkend, die had ik nog niet eerder meegemaakt. Goed, veel kwaad zal het niet kunnen maar ik heb de boel toch maar even schoongemaakt.

Riem is 22,2mm

Dat is wel een hele vette bende ja.

Toevallig laatst bij mij opengehaald, beetje vettig. Maar niet zo erg als bij jou...
 
Mijne kurkdroog na 6000km

Wat een zooi joh, hoe komt dat nou in je luchtfilterkast? Was het schone motorolie? Of heeft een grapjas gemeend het luchtfilter 'in te oliën'.
 
Misschien met remmenreiniger een keer helemaal ontvetten. Kun je beter zien of het weer terug komt
 
Hallo,

Even voorstellen; ik ben al enkele maanden geregistreerd op het forum maar heb nog niets gepost (wel al zeer veel zitten lezen en al heel wat bijgeleerd).
Ik heb me zo een 6 maanden geleden een PCX 125 gekocht (JF57-WW125EX2); toen ik hem kocht stond er 1950km op de teller en was hij net geen jaar oud, ondertussen staat de teller wel al op 5000km.
Geen aanpassingen gedaan behalve topbox achterop en een medium hoog givi windscherm. Met het standaard windscherm was het verbruik 2.8l/100 km (ben een Belg dus gewoon om in l/100km te rekenen, maar is dus 1:35 ongeveer) en topsnelheid op teller ~100km/u. Na het installeren van het medium windscherm geen verschil in verbruik maar wel topsnelheid op teller van 110 km/h te halen (dan wel in begrenzer) en veel sneller dat hij naar zijn maximum gaat. Mijn 1m86 zal er wel voor iets tussen zitten... Het zijn enkel woon-werk ritjes dat ik doe ~24km enkel maar van die 24km zijn er wel een 18 tal kms door haven gebied waar er vaak een zeer strakke wind staat (haven van Gent langs kanaal Gent-Terneuzen).

Nu heb ik dus onlangs de motorolie vervangen samen met de final drive gear olie en alles eens goed nagekeken en toen ik de voorrem inspecteerde zag ik dat er aan de vork wat roest zit.

full


Zijn hier anderen die dit ook hebben en wat is het beste om hier mee te doen dat dit zich niet verder zet? Heb er wel deze winter mee doorgereden dus het zout op de baan zal er wel voor iets tussen zitten.

@Monkey:

Wat betreft riembreedte de specs zeggen:

full

Dus is nog binnen specs.
 
normaal is die roest niet maar je bent de eerste niet die dit bij zijn motor ziet. beste is om de boel te demonteren en alle roest goed te verwijderen. wat je er daarna opsmeert is geheel afhankelijk van de staat van het metaal onder de roest. maar iets als tectyl zou kunnen. er zijn ook middeltjes speciaal tegen roest, dat zou ook kunnen.
welke het beste is ga ik me nu niet even aan wagen, daar verschillen de meningen sterk over
 
Dat is wel een hele vette bende ja.

Toevallig laatst bij mij opengehaald, beetje vettig. Maar niet zo erg als bij jou...

Waarschijnlijk toch een keer te veel olie gevuld. Scheefstand, misschien niet gecontroleerd nadat alle olie naar beneden was gezakt.
Te veel aan olie gaat via een carterontluchting naar je luchtfilterhuis.
 
Na een half jaar met een Sym Fiddle 50 cc mijn woon-werk gedaan te hebben,heb ik 14 dagen geleden een 125cc van dit model gekocht.
Leuk ding,maar het is het toch net niet allemaal.
Dus gisteren maar weer een PCX gekocht.
Overjarig model met 0 km voor 2800 euro rijklaar.
Koopje toch?
 
Na een half jaar met een Sym Fiddle 50 cc mijn woon-werk gedaan te hebben,heb ik 14 dagen geleden een 125cc van dit model gekocht.
Leuk ding,maar het is het toch net niet allemaal.
Dus gisteren maar weer een PCX gekocht.
Overjarig model met 0 km voor 2800 euro rijklaar.
Koopje toch?

Gefeliciteerd! *O*
 
Goed gehandeld. Veel plezier ermee.
Misschien kan er nu goed gehandeld worden omdat het nieuwe model in aantocht is.
 
Dat moet bijna wel, ik heb meer voor mijn pcx150 betaald en die had al enige ervaring.
Hoever moet je voor woon-werk?
Ga je vast geen spijt van krijgen, zal een stukje sneller zijn elke dag t.o.v. De 50cc :+


Mijn inhouden probleem blijft. Ik heb voldoende gereden om het los te rijden neem ik aan dus het zal niet veel beter meer worden.
Hij houd het nu af en toe even vol om vol gas te rijden. Op enig moment lijkt het of iemand in de brandstofleiding knijpt. Soms heel even, soms helemaal terug naar 80, volgas en net voldoende power om op te trekken en ineen wel weer al het vermogen.

Vandaag ook het temp lampje aan gehad na een tijdje 100+ op de teller, reed net een P op. Tijdje gewacht en het kwam niet weer terug daarna, ook niet bij binnendoor gejakker. Vreemd.

Verder trilt het ding bij 90 tot 100, doet mij aan als onbalans in de wielen.

Enfin, genoeg redenen om eens terug naar de dealer te gaan. Eens kijken of ze een leenmotor willen meegeven. Ik ben namelijk de hele week thuis wegens het verwijderen van de amandelen bij de vrouw. Ik kan dus wel even weg maar wachten op een diagnose o.i.d. lukt niet denk ik.

Door langzamer te rijden, rustig rijd ik toch wel meestal, heb ik 1:35 gereden over 210km waarvan de helft niet langzamer. Gister 1:41 volgens de BC :9
Een stuk beter dan 1:25 maar nog niet wat ik verwachte helaas. Met 1:35 kan ik overigens prima leven, het alternatief is 1:15 in de auto.
 
Laatst bewerkt:
Thanx allen.

Hoef maar 18 km retour,dus niet echt ver.
Is trouwens al mijn 4e PCX,had hiervoor 1 125er en 2 150ers.
Het blijft toch de fijnste w-w scooter in deze klasse.
 
De 4e PCX inmiddels. Waarom zo vaak gewisseld van PCX?


Ben altijd erg snel uitgekeken op een motor(vervelende eigenschap volgens mijn vrouw)
Heb op 2 jaar tijd dus 4 PCXen gehad met tussendoor nog een SH150,een Peugeot Citystar 125 en al eerder genoemde Sym Fiddle 125....
In oktober vorig jaar ben ik behoorlijk ziek geworden en heb ik bijna alles wat ik had weggedaan.
Nu gaat het weer redelijk en heb ik van januari weer een X-Max 300 naast mijn MT-09
en nu dus ook weer een PCX.
De SH was met stipt de fijnste van de lichte scooters,de PCX staat op de 2e plaats.
 
Hallo.... : en ik dacht dat ik veel motoren gehad had in 10 jaar.....8 :9~
 
En dan ook geen dure advocaten erbij.
Ha ha ha ha
Motor inruilen is ook nog eens veel leuker.
Los van het kunnen en mogen proefrijden op een motorfiets naar keuze, want dat hoort er vaak wel bij toch.
Dat gaat in die andere situatie niet zo snel lukken.
Vr gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan