Honda PCX 125/150 deel 5

Lijkt me een mooie trip! Zou ik ook wel zin in hebben, nu nog de tijd er voor zien te maken... veel plezier iig
 
Was vanmiddag even bij Maksor hij kreeg op dat moment 7 grote dozen binnen met Dr
Pulley producten o.a V211501 de hit clutch 181401
 
3 weken geleden verhuisd. Paar deuren verder staat af en toe een pcx op de oprit. Toevallig, je ziet ze amper :) iemand van hier? (Julianadorp)
 
Ik zie er in Eindhoven zo nu en dan eentje rijden maar ik kan niet zeggen dat het nou een bekende in het straatbeeld is.

Het valt me sowieso op dat er weinig motor- scooterrijders zijn. Meestal zijn het snorscooters hier en verder rijen met auto's met alleen de bestuurder er in.
 
Vorige week mijn scooter voor een grote beurt bij de garage gehad. Zijn ze 5 uur mee bezig geweest maar dan zijn wel de vloeistoffen vervangen, kleppen gesteld, alles schoongemaakt en nagekeken.
Nu merkte ik na het ophalen dat hij weer wat harder reed (118 op de teller i.p.v. 108). Ook leek het wel alsof er een overdrive ingebouwd was.Bij zo'n 80 km/uur hield hij iets in waarna hij "opschakelde" (het toerental liep terug en je een duwtje in de rug kreeg) waarna hij doorliep tot top. Na de beurt werd gemeld dat de overbrenging wat begint te slijten en dat die de volgende keer waarschijnlijk vervangen moet worden. Ik ging er dus van uit dat het verhaal met het opschakelen te maken had met een groef in de overbrenging waar de riem wat moeilijk overheen liep.

Nu bleek vanmiddag dat hij niet meer opschakelde maar gewoon bij 80 km/uur niet harder wilde. Wel maximum toeren maar geen inhouden op de begrenzer maar iets van weerstand in de overbrenging.
Ik direct terug naar de garage waar ze een andre motor van de heftafel gereden hebben om dit meteen te kunnen bekijken. Er was verder niet zo veel te zien aan de overbrenging maar na controle van de maniet waarop de Drpulley sliders geplaatst waren bleken deze er verkeerd in te zitten. Ik heb de sliders in de originele vario.

Na het goed plaatsen van de sliders loopt hij weer prima en tik ik nu de 120 km/uur aan waarbij er nog geen begrenzer in zicht is.

Blij dat alles weer goed is zodat ik over een dikke twee weken op pad kan richting Zwitzerland.

Weer wat geleerd dus vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week mijn scooter voor een grote beurt bij de garage gehad. Zijn ze 5 uur mee bezig geweest maar dan zijn wel de vloeistoffen vervangen, kleppen gesteld, alles schoongemaakt en nagekeken.
Nu merkte ik na het ophalen dat hij weer wat harder reed (118 op de teller i.p.v. 108). Ook leek het wel alsof er een overdrive ingebouwd was.Bij zo'n 80 km/uur hield hij iets in waarna hij "opschakelde" (het toerental liep terug en je een duwtje in de rug kreeg) waarna hij doorliep tot top. Na de beurt werd gemeld dat de overbrenging wat begint te slijten en dat die de volgende keer waarschijnlijk vervangen moet worden. Ik ging er dus van uit dat het verhaal met het opschakelen te maken had met een groef in de overbrenging waar de riem wat moeilijk overheen liep.

Nu bleek vanmiddag dat hij niet meer opschakelde maar gewoon bij 80 km/uur niet harder wilde. Wel maximum toeren maar geen inhouden op de begrenzer maar iets van weerstand in de overbrenging.
Ik direct terug naar de garage waar ze een andre motor van de heftafel gereden hebben om dit meteen te kunnen bekijken. Er was verder niet zo veel te zien aan de overbrenging maar na controle van de maniet waarop de Drpulley sliders geplaatst waren bleken deze er verkeerd in te zitten. Ik heb de sliders in de originele vario.

Na het goed plaatsen van de sliders loopt hij weer prima en tik ik nu de 120 km/uur aan waarbij er nog geen begrenzer in zicht is.

Blij dat alles weer goed is zodat ik over een dikke twee weken op pad kan richting Zwitzerland.

Weer wat geleerd dus vandaag.

Is dat een pcx 125 of een 150?
Die van mij is een 125 alles origineel met 30.000km met een nieuwe riem. En ik haal maar 100 a 105 op de teller maar nooit in de begrenzer behalve berg af dan haal ik 110.

Mss moeten de sliders vervangen worden, welk gewicht heb je erin gestoken?
 
@ Hendrik: Ik heb een 150cc, met wat oudere riem, inmiddels al 12.000 km met deze riem gereden.

Met een nieuwe riem haal ik ongeveer 110, nu hij wat ouder werd, haalde ik de 110 km/u niet meer.

Toen ik de dr Pulley sliders erin liet zetten resulteerde dit in dat ik wel de 120 haal. (bergje af, dan pas hakt de begrenzer er weer in.)

Het scheelt dus echt met topsnelheid om die dr. pulley te plaatsen gewoon in de originele vario (wel op de juiste manier natuurlijk;)

De standaard sliders moeten sowieso rond de 30.000 km een keer vervangen worden, dat was bij mij ook nog niet eerder gebeurd, maar dus gelijk de dr pulley erin gezet, (15,5 gram, 2016 model)

Overigens heb ik door een kapot scherm, even met het standaard scherm gereden, met opzet schermpje daarop. Dan rijd je qua verbruik denk ik het meest zuinig met de PCX. Haal je haast 1 op 50.

Ik rij nu weer met hoog scherm en opzet stukje, comfortabeler qua windgeruis, danmaar iets minder zuinig, zit graag droog en zoveel mogelijk uit de wind. (voor zover dat kan op een PCX natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
De top van de pcx125 zal sowieso lager liggen denk ik en zal het verschil niet zo groot zijn. Weet iemand hoeveel gram er in de 125 moet? Mss dat ik deze dan eens vervang.

De achter trommel rem is ook bijna aan vervanging toe, zit bijna op het einde van de schroefdraad
 
Ik heb een pcx 150. Zit nu op 23000 km. Bij 20000 km is er een nieuwe riem in gezet omdat de 100 niet eens meer haalde op de teller.
De sliders zitten er sinds 6000 km in. Ik weet eigenlijk niet hoe lang deze mee kunnen. Ik dacht dat ik ergens gelezen has dat deze de 50000 km wel moeten halen.
 
Hey, ik heb een vraagje. Zou graag dr pulley sliders in mijn pcx (2015) plaatsen maar heb echt geen ide van welke ik moet nemen SR2015 maar hoeveel gram.

Had ergens gelezen 10-15% minder dan wat er standaard insteekt maar weer niet welke er in een pcx 2015 steken (15 of 17Gr)

Ik weeg ook rond de 100Kg (dus de pcx is altijd goed geladen :p )

Iemand hier ervaring mee of mij wat kan verderhelpen?
 
Beste GeertM (hey),

Welkom op Motor-Forum. Leuk dat je ook een PCX hebt! De halve gein van dit forum is dat er een giga hoeveelheid info te vinden is en dat je dit zelf heel gemakkelijk kunt vinden door op de 'zoeken' knop te drukken die tussen de actieve onderwerpen en FAQ staat bovenaan de pagina. Hint,.... klop dan eens maksor in en kijk wat er dan gebeurt!

Verder, post eens een leuk ploatje van je pcx en wat je zoal gedaan hebt aan dat ding. Vinden demense leuk hier! Bij voorkeur iets meer dan het plaatsen van een ram-mount. })
 
Laatst bewerkt:
Ok ga ik nu eens doen ze :)

Goh, gebruik dat ding als woon-werk verkeer. Dus handvatverwarming, topcase van 47l en idd een ram mount voor de garmin :p

Ga nu nog juist die sliders steken en 'de tut' uit de uitlaat boren voor een ander lawaaitje (als dat niet zo leuk is misschien de leovince gp corsa, was de goedkoopste die ik vond :) )
Beste GeertM (hey),

Welkom op Motor-Forum. Leuk dat je ook een PCX hebt! De halve gein van dit forum is dat er een giga hoeveelheid info te vinden is en dat je dit zelf heel gemakkelijk kunt vinden door op de 'zoeken' knop te drukken die tussen de actieve onderwerpen en FAQ staat bovenaan de pagina. Hint,.... klop dan eens maksor in en kijk wat er dan gebeurt!

Verder, post eens een leuk ploatje van je pcx en wat je zoal gedaan hebt aan dat ding. Vinden demense leuk hier! Bij voorkeur iets meer dan het plaatsen van een ram-mount. })
 
Mannen!
Ik ben van plan op reis te gaan met m'n PCX125'je 2012... uit voorzorg e.e.a. thuis na aan het lopen (snaar, rollen etc)... nu is de pakking vernaggeld van m'n deksel aan de variokant... is het noodzakelijk er een nieuwe tussen te zetten?

Direct nog een vraag: ik kom hier lastig uit...
Toen ik mijn PCX kocht zat de kat los in de pijp... rammelde enorm. Heb toen een nieuwe uitlaat besteld (standaard modelletje) maar merk nu op dat de hele voorbocht "gedeukt" is. Ofwel verwrongen en naar binnen gebogen. Resultaat is dat ik geen olie af kan tappen zonder eerst de pijp te verwijderen (bocht zit namelijk zowat tegen die bout aan).

Ben inmiddels opzoek naar een andere uitlaat (wederom) maar ik twijfel of ik nu een uitlaat van voor 2012 moet hebben of na 2012. Op de plaatjes die ik tegenkom zijn de voorbochten van diverse uitlaten echt compleet verschillend... iemand die hier meer over weet?

Owja zal me nog even voorstellen, Zollywood (aangenaam!). Ik rijd rond op een grijze PCX... voornamelijk in de Brabantse Kempen kun je me tegenkomen. Daarnaast heb ik nog een Kymco Vitalilty 50 brom, een Tomosje snor en een Suzuki DRZ400SM :)
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel je pakking beschadigd is kunnen wij vanaf het toetsenbord natuurlijk niet beoordelen. Maar die kap moet stof en eventueel wat vocht tegenhouden als je in de regen rijdt. Dat is natuurlijk iets anders als een olie afdichting. Aan de andere kant is het toch ook niet zo een probleem om er een nieuwe pakking tussen te doen. En er bestaat ook nog zoiets als vloeibare pakking.

De bocht van je uitlaat zal toch niet uit zichzelf "gedeukt" zijn lijkt mij. Of laat ik het zo zeggen, daar heb ik geen verklaring voor. En ik ken de PCX ook niet genoeg om aan te kunnen geven welk model je moet hebben. Maar als je een Honda dealer belt en het kenteken of framnummer opgeeft zouden zij je toch moeten kunnen vertellen welke uitlaat je moet hebben.

Die Suzuki DRZ zijn ook leuke fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Mannen!
Ik ben van plan op reis te gaan met m'n PCX125'je 2012... uit voorzorg e.e.a. thuis na aan het lopen (snaar, rollen etc)...:)

Heb je grote plannen? Koop zijn boek ( nee heb geen aandelen)

En kijk naar zijn video's!

Het is allemaal te doen op de pcx, maar helaas kreeg hij in India een gat/scheur in dat deel het carter waar het serie nummer in stond. Dat mocht hij niet vervangen omdat anders het Carnet de passage niet meer zou kloppen ( daarop staat namelijk en je frame en je bloknummer ).
Einde verhaal voor de pcx die toch iets te laag was met al die bagage om door rivierbeddingen te raggen.

full
 
Laatst bewerkt:
Heb je grote plannen? Koop zijn boek ( nee heb geen aandelen)

En kijk naar zijn video's!

Het is allemaal te doen op de pcx, maar helaas kreeg hij in India een gat/scheur in dat deel het carter waar het serie nummer in stond. Dat mocht hij niet vervangen omdat anders het Carnet de passage niet meer zou kloppen ( daarop staat namelijk en je frame en je bloknummer ).
Einde verhaal voor de pcx die toch iets te laag was met al die bagage om door rivierbeddingen te raggen.

[afbeelding]

Ik ken hem, en het boek ;)

Groot valt nogal mee, het plan is om naar Noorwegen te rijden... waarom op de PCX en niet de DRZ? Gewoon, omdat het moet kunnen vind ik ;) en omdat de PCX in sommige opzichten (bagage) wat praktischer is naar mijn beleving.

Heb een andere uitlaat besteld en hoop dat die beter past, we gaan het zien! Omdat ik 60 euro voor een pakkingsetje een beetje gortig vind heb ik die hele "carterhelft" (er zit geen olie) gewoon de oude resten afgestoken en met een fijne korrel wat opgeschuurd. Zowel de kap als de zijde aan het blok. Als m'n nieuwe rollen erin zitten gebruik ik gewoon vloeibare pakking om het af te dichten.. lijkt me prima.

Voor de rest weinig gebreken kunnen vinden, behalve dat er aan de onderzijde van het blok een stuk carter is afgebroken waar de middenbok inhangt, echter deze zit gewoon prima stevig vast. Voor de rest de PCX uitgerust met handvatverwarming, 4 USB aansluitingen, 12v socket en nog wat dingen meer, allemaal niet zo spannend. Topsnelheid heb ik m'n twijfels over haal op de GPS krap 90 maar verwacht niet veel meer nodig te hebben dan dat.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger maakte ik zelf El-Cheapo pakkingen van dat doorzichtige overtrekpapier of als het iets dikker moest zijn uit melk of appelsap-pakken. Bij een goede automaterialenzaak kan je ook pakkingpapier kopen. Veul goedkoper dan bij meneer Honda.

Btw, ben het met je eens de pcx is een prima reismaatje! De BMW GS is 'so overrated'!
 
Laatst bewerkt:
Die 60 euro voor een pakking vind ik ook wel erg veel. Voor het doel van die specifieke pakking zou ik het denk ik net zo als jou hebben opgelost.

Ik weet niet hoe de uitlaat precies loopt. Maar je uitlaat ingedeukt en een gat in je carter. Ben je niet een keertje erg hardhandig van een hoge stoep afgereden of zo? Nomraal gesproken horen er niet vanzelf deuken en gaten in de metalen delen van je scooter te vallen.
 
Die 60 euro voor een pakking vind ik ook wel erg veel. Voor het doel van die specifieke pakking zou ik het denk ik net zo als jou hebben opgelost.

Ik weet niet hoe de uitlaat precies loopt. Maar je uitlaat ingedeukt en een gat in je carter. Ben je niet een keertje erg hardhandig van een hoge stoep afgereden of zo? Nomraal gesproken horen er niet vanzelf deuken en gaten in de metalen delen van je scooter te vallen.

Dat laatste... ben een keer tegen een stoeprandje opgebeukt terwijl vriendinlief achterop zat... ik lees her en der wat over invloed van vsnaar op topsnelheid... geen idee hoe oud m'n snaar is (heb de scoot tweedehands gekocht en geen onderhoudsboekje oid), maar zou het lonen om er een nieuwe snaar in te zetten? Voor de rest is het ding helemaal origineel.. ori vario en er komen 15gr rollen in...

Loopt momenteel op GPS tussen de 82-90kmpu. Huidige snaar vertoont geen slijtage (maar wellicht wat opgerekt)

Overigens, als iemand nog interesse heeft in een hoog Givi windscherm... ik heb een gloednieuwe liggen... PB maar
 
Laatst bewerkt:
Goede avond mede pcx’ers. Mijn pcx 125 van 2011 rammelt bij lage snelheden op slecht wegdek. Of er knikkers inzitten. Hij staat nu op 25000 km en is weer aan een beurtje toe. Zelf verdenk ik de rollers die in de poilie rammelen. Bij mooi wegdek is het minder en bij doorrijden is het helemaal weg. De transmissie schoonmaken en eventueel rollers vervangen door dr pulley sliders en riem controleren en evt. vervangen ? Of is dit een bekend beeld en gewoon negeren ? Hij accelereert en loopt wel soepel. Graag jullie mening. Groeten, Arnold.
 
Dat laatste... ben een keer tegen een stoeprandje opgebeukt terwijl vriendinlief achterop zat... ik lees her en der wat over invloed van vsnaar op topsnelheid... geen idee hoe oud m'n snaar is (heb de scoot tweedehands gekocht en geen onderhoudsboekje oid), maar zou het lonen om er een nieuwe snaar in te zetten? Voor de rest is het ding helemaal origineel.. ori vario en er komen 15gr rollen in...

Loopt momenteel op GPS tussen de 82-90kmpu. Huidige snaar vertoont geen slijtage (maar wellicht wat opgerekt)

Overigens, als iemand nog interesse heeft in een hoog Givi windscherm... ik heb een gloednieuwe liggen... PB maar
Je snaar slijt in de breedte omdat hij in de vario loopt. Het gevolg is dat je snaar niet meer in de hoogste stand komt, hierdoor loopt je toerental op en als gevolg daarvan neemt je topsnelheid af. Als het goed is moeten daar gegevens van zijn met minimale breedte wanneer de snaar zou moeten worden vervangen. En natuurlijk als je beschadigingen ziet zoals rafels of uitdroging of afgebroken "tanden" als je die op je snaar hebt zitten.
 
Enkele jaren geleden heb ik wat accessoires gekocht voor mijn PCX en meteen maar wat meer besteld (Thailand) voor andere leden. Ik heb nog enkele rugsteunen liggen voor de PCX type 1 in zowel zwart als wit, en nog wat sierdeksels voor de uitlaat, ook voor type 1. Iemand interesse? Rugsteun wordt geleverd inclusief bevestigingsmateriaal. 40 euro ex verzendkosten. Uitlaatkap rood 25 euro ex verzenden, zilver 22,50 ex. PB voor telefoonnummer.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan