Honda PCX 125/150 deel 5

Ik heb sinds kort de 13,5 gram in mn 125.

Hij pakt lekkerder op, top iets omhoog, en 80 km/h kruissnelheid voelt wat fijner aan. Naar mijn idee is het verbruik ook iets om laag. Mocht nu tanken bij 220 km. Normaal lag dit bij 200 oid...

Het nauwkeurig wegen van de rolletjes in het setje lijkt mij een beetje verspilde moeite. Knal die dingen er lekker in. Het is een motorscooter, geen motogp machine :+
 
Ga aub voor dr pully sliders 15gr.
Bij een pcx 150 na 2014 zorgt dat voor een lager toerental. Bij mij daalde het verbruik, nam de top toe van 108 naar 116-118

Heb ze er nu een paar duizend kilometer in zitten.
Gaan we doen :Y :t
Ik heb sinds kort de 13,5 gram in mn 125.

Hij pakt lekkerder op, top iets omhoog, en 80 km/h kruissnelheid voelt wat fijner aan. Naar mijn idee is het verbruik ook iets om laag. Mocht nu tanken bij 220 km. Normaal lag dit bij 200 oid...

Het nauwkeurig wegen van de rolletjes in het setje lijkt mij een beetje verspilde moeite. Knal die dingen er lekker in. Het is een motorscooter, geen motogp machine :+
Gp machine of niet, als het trillingen kan voorkomen ben ik bereid de extra moeite te doen. Maar het effect valt mee dus, tnx!
 
Rollen wegen makes sense. Kleine moeite om ze vervolgens tegenover elkaar te plaatsen. Wegen is ook zo gedaan dus ik begrijp je wel.
Over het algemeen loopt de pcx een stuk mooier door de sliders. Vooral het optrekken is een soepele gebeurtenis geworden. Het koppel wordt eerder aangesproken dan bij rollen.
 
Rollen wegen makes sense. Kleine moeite om ze vervolgens tegenover elkaar te plaatsen. Wegen is ook zo gedaan dus ik begrijp je wel.
Over het algemeen loopt de pcx een stuk mooier door de sliders. Vooral het optrekken is een soepele gebeurtenis geworden. Het koppel wordt eerder aangesproken dan bij rollen.

Dit zijn sliders:

SP1917-N

Bedoel je die? Want ik heb nu de dr pulley rollen met de originele honda ‘sliders’. Zit er aan te denken om de dr pulley ‘sliders’ te kopen maar betwijfel of dat enige soden aan de dijk zet
 
Die stukjes die in de link worden aangeboden zitten erbij als het goed is. De sliders hebben een andere vorm dan rollen.. op youtube zijn daar filmpjes over te vinden.
 
weer wat geleerd. je hebt dus sliders en sliding pieces.
De sliding pieces mis ik dus, kijken of het wat helpt. heb ze inmiddels gevonden.

SP2015-J

overigens 3.90 euro shipping vanuit dld. kan meneer maksor nog een puntje aan zuigen :+
 
het komt uit de breedte of de lengte he

maxor levert de SP's er gratis bij en ja het heeft wel degelijk zin om SP's van dr pulley te gebruiken
 
Iemand die een webwinkel weet waar ik onderdelen van plastic body kan vinden? Daarnet een konijn tegengekomen tegen ~100km/uur die mij blijkbaar niet had zien aankomen. Buiten een harde knal en wat troep aan de radiator is onderstaande paneel het enige dat kapot lijkt te zijn op het eerste zicht.

full
 
Vanavond bij nico roskam (maksor) gewest om de sliders op te halen. Gelijk even gewogen:
14,991
14,982
14,972
14,960
14,947
14,945
In gram overigens ;)
Omdat het kan zet ik ze wel een beetje in balans maar met een verschil van max 0,05 gram gok ik zomaar dat het verschil niet gevoeld zou worden als ik het niet zou doen.
 
Vandaar dat ik het ook even post. Ik belde hem vorige week en dacht toen al deze naam te horen. Op zijn website staat overigens ook zijn eigen naam als je goed zoekt.
 
Goed opgelost met de geïmproviseerde sleutel.

Vraagje.
Heeft er hier ook iemand last van een niet werkend knipperlicht?
Mijn rechterknipperlicht doet het weer vaker niet, dan wel, zowel bij de alarmlichten als regulier knipperlicht. Op het moment dat ik het knipperlicht tezamen met het alarmlicht aanzet komt hij wel weer tot leven.

Kortom, geen kapot lampje, maar mogelijk een relais dat blijft hangen dacht de monteur. Maargoed die vervangen kost 140 euro en daar heb ik eigenlijk dan weer geen zin in. (ook omdat er soms tijden zijn dat het wel gewoon normaal werkt)
 
Ja vandaar dat ik vooralsnog ervoor bedankt hebt, maar echt veilig is het niet altijd en om je hand uit te steken bij het afslaan *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan