Honda PCX 125/150 deel 5

Ik heb de dr pulley sliders besteld voor mijn pcx 125, ik heb voor de 13,5gr gekozen.
Ben benieuwd wat het verschil zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja vandaar dat ik vooralsnog ervoor bedankt hebt, maar echt veilig is het niet altijd en om je hand uit te steken bij het afslaan *O*

Kijk anders eens wat het relais op partzilla kost.
Bij motoport vroegen ze 25,- voor de pakking waarmee je aandrijving deksel dicht zit. Partzilla incl verzenden, 12 euro.

En maar gek vinden dat er af en toe weer een dealer over de kop gaat
 
140 euro voor een relais? :+
Jazeker :Y
Link, 20 euro
.
Boonstra, 15 euro

Oem zal duurder zijn en de prijs zal inclusief montage zijn. Maar ik vind alles boven de 75 euro eigenlijk schandalig. Hoeveel werk zou het zijn om bij het relais te komen?

Of de garage heeft een monteur zoals ik in dienst. Ik wilde namelijk de koplamp verstellen en om er achter te komen waar dat moet heb ik de gehele unit gedemonteerd :+
 
Jazeker :Y
Link, 20 euro
.
Boonstra, 15 euro

Oem zal duurder zijn en de prijs zal inclusief montage zijn. Maar ik vind alles boven de 75 euro eigenlijk schandalig. Hoeveel werk zou het zijn om bij het relais te komen?

Of de garage heeft een monteur zoals ik in dienst. Ik wilde namelijk de koplamp verstellen en om er achter te komen waar dat moet heb ik de gehele unit gedemonteerd :+

Binnen een uur kan je alle kappen eraf hebben. Dus idd het is al snel te duur.
 
Onderhoud gestart, tot nu toe alleen motorolie en cardanolie vervangen. De gelinkte 10w30 van bolski zit in het blok en 80w90 voor de cardan.
Nu nog de bougie en het luchtfilter vervangen, makkie. En de klepspeling controle. Ik twijfel nog over de voedermaatjes, ik heb een standaard set of deze van mechanism om bij het eventueel stellen exact te kunnen bepalen wat de speling is.
Ik had me niet goed voorbereid trouwens, wat een klote klus om de 80w90 erin te krijgen door dat minigaatje.
 
Laatst bewerkt:
Onderhoud gestart, tot nu toe alleen motorolie en cardanolie vervangen. De gelinkte 10w30 van bolski zit in het blok en 80w90 voor de cardan.
Nu nog de bougie en het luchtfilter vervangen, makkie. En de klepspeling controle. Ik twijfel nog over de voedermaatjes, ik heb een standaard set of deze van mechanism om bij het eventueel stellen exact te kunnen bepalen wat de speling is.
Ik had me niet goed voorbereid trouwens, wat een klote klus om de 80w90 erin te krijgen door dat minigaatje.

Gewoon met een 50cl injectiespuit? Paar keer spuiten en klaar :) of je airbox er ff af en je sprocket sensor aan de bovenkant eraf meubelen. Heb je een groot gat aan de bovenkant. Normaal is dat veel werk omdat de bagagebak eraf moet, maar aangezien je ook kleppen doet heb je dat al gedaan.
 
Ik heb even een vraag over het type olie.

Honda schrijft synthetische 10w30 voor in e eindaandrijving maar er zijn steeds meer aanwijzingen dat hypoid GL5 80w90 betere bescherming biedt. Ik wil deze gaan gebruiken maar ik kan alleen 80w90 GL 4 of 75w90 hypo GL5 vinden.

Welk merk en welke viscositeit wordt door jullie gebruikt en waarom?
Hoeveel kilometer heb je ermee gereden?
Merk je verschil?
 
Ik heb even een vraag over het type olie.

Honda schrijft synthetische 10w30 voor in e eindaandrijving maar er zijn steeds meer aanwijzingen dat hypoid GL5 80w90 betere bescherming biedt. Ik wil deze gaan gebruiken maar ik kan alleen 80w90 GL 4 of 75w90 hypo GL5 vinden.

Welk merk en welke viscositeit wordt door jullie gebruikt en waarom?
Hoeveel kilometer heb je ermee gereden?
Merk je verschil?

Kroon Oil Gearlube GL-5 80W-90 Transmissieolie | Overweg Olie

300 km

Nee niet echt. Maar had ook geen verschil verwacht.
 
50 nm staat gelijk aan een trekkracht van 200nm op 25cm vanaf het draaipunt haaks op de hefboom gemeten.
De meest juiste manier is een momentsleutel maar ik denk dat de methode zoals ik gedaan heb, meten hoeveel kracht je zet op een bepaalde afstand vanaf het draaipunt, niet minder exact is.
 
ik heb bij 24000 km mijn pcx een onderhouds beurt gedaan 4 weeken terug

-v snaar vervangen ( gelukkig maar deze was al helemaal uitgedroogd )
-nieuw motor olie
-overgestapt op 80W90 voor de eind overbrenging
-DR pullie 16gr sliders er in
-koudere bougie ( orgineel zat er nog in )
-lucht filter vervangen (oude was al helemaal door geslagen deze ga ik nu tergelijk met doe olie
interval doen ipv wat honda voorschrijft )

echt een hele verademing pcx loopt nu echt lekker
kan met gemak 130+ halen (opteller)

rij nu met 10 liter 595 km :) wat echt supper zuinig is
ik ben te lui om elke 2 dagen te gaan tanken dus heb een jerrycan van 10 liter in de schuur staan
waar ik 1 week mee kan rijden

dus een pcx is een top brommertje :)
 
De standaard rollen zijn vervangen door de dr pulley sliders 13,5gr. Trekt beter op maar de top blijft +-104 op de teller. Daardoor ben ik wat teleurgesteld. Het is wel sportiever rijden maakt hogere toeren bij het optrekken en doortrekken van pakweg 40 naar 80.

De vario is wat ingesleten op het einde, nu moet ik de keuze maken om die te vervangen en nog kosten te maken of er niet achter kijken
 
Het gaat wel over de pcx 125cc.
Vandaag een stukje autosnelweg gedaan en de top is toegenomen van 104 naar 110. Toch een kleine winst met de pulley
 
@Hendrik S: zijn dit snelheden op de teller? Bij mij zit hij stock (pcx 2016 125cc - wel met medium sized givi windscherm) op 108kmh op de teller en dan komt de rev limiter opzetten; is dit dan ook het geval bij jou op 110 ?
 
Mijne.PCX 2017 125 top op teller 110 is echt 103kmh.
Verbruik varieert van 1:43 met 2 man,80 en 65 kg tot solo 1:48.
Hoog Givi scherm.
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn snelheden op de teller, heb geen gps. De vario die wat ingeslepen is zal er wel mee te maken hebben. Is wel met half hoog givi scherm en zelf ben ik 195cm en 90kg, zal er ook mee te maken hebben. Ik kan mij voorstellen dat iemand van 160cm en 55kg rapper zal gaan. Ik kom wel niet in de begrenzer. Mss dat het blok na 30k niet meer zijn volle vermogen geeft.
De nieuwe pcx die nu uitkomt zou wel meer vermogen hebben. Van 8,6 naar 9Kw. Heb wel nog geene zien staan
 
Ik zit ook met knipperlicht problemen (PCX gekocht model 2016). Ik heb onlangs via een webshop 12v oranje strobo lampjes besteld en ik heb deze aangesloten op de 12v van de USB die ik heb geknipt en hier op heb aangesloten. Sindsdien heb ik problemen met de 4 pinkers die soms wel en soms niet werken. Nu sinds vandaag werken soms mijn pinkers ook niet meer. Kan toeval zijn maar toeval bestaat niet zegt men soms.
Ik zou willen kijken of wat ik heb bijgeplaatst elektrisch een effect kan hebben op de pinkers maar ik vind nergens geen up to date bedradingschema. Heeft er iemand een service manual met een up to date bedradingschema van de PCX met Led verlichting waar ook de 4 pinkers en de USB op staan?
Heeft de nieuwe versie van de PCX nog een apart relais of zit dit een de LED module?
 
Vreemd verhaal vandaag bij mijn dealer.
De nieuwe PCX kan je alleen op bestelling krijgen.
Honda Nederland ziet het niet zitten om hem in het progamma aan te bieden omdat er te weinig vraag naar is.
Dit terwijl hij wel op de website staat.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan