Honda PCX 125/150 deel 5

Vreemd verhaal vandaag bij mijn dealer.
De nieuwe PCX kan je alleen op bestelling krijgen.
Honda Nederland ziet het niet zitten om hem in het progamma aan te bieden omdat er te weinig vraag naar is.
Dit terwijl hij wel op de website staat.....


over welke nieuwe pcx heb je het dan

heb wat gelezen over een hybride pcx en een vol electrice pcx

persoonlijk heb ik wel interesse in 1 van de 2 :)

alleen wanneer deze naar europa komen is mij onduidelijk ????
 
Ik zit ook met knipperlicht problemen (PCX gekocht model 2016). Ik heb onlangs via een webshop 12v oranje strobo lampjes besteld en ik heb deze aangesloten op de 12v van de USB die ik heb geknipt en hier op heb aangesloten. Sindsdien heb ik problemen met de 4 pinkers die soms wel en soms niet werken. Nu sinds vandaag werken soms mijn pinkers ook niet meer. Kan toeval zijn maar toeval bestaat niet zegt men soms.
Ik zou willen kijken of wat ik heb bijgeplaatst elektrisch een effect kan hebben op de pinkers maar ik vind nergens geen up to date bedradingschema. Heeft er iemand een service manual met een up to date bedradingschema van de PCX met Led verlichting waar ook de 4 pinkers en de USB op staan?
Heeft de nieuwe versie van de PCX nog een apart relais of zit dit een de LED module?


Ben ik gelukkig niet de enige;) :) Bij mij deden de knipperlichten het gisteren en vandaag weer naar behoren, (daarom laat ik het voorlopig maar zo) want weet niet wat het probleem zou kunnen zijn en wat het kost om het op te lossen. (heb ook 2016 model)

Werkt het wel op het moment dat je die bedrading weer los maakt?
 
maar volgens mij geen 150cc versie meer toch? Belangrijkste vraag, is die dan net zo snel als een 150cc nu?
 
maar volgens mij geen 150cc versie meer toch? Belangrijkste vraag, is die dan net zo snel als een 150cc nu?
De nieuwe zit op 9kW?
Volgens mij heeft de 150 11kW. Ik zou
zeggen nee, niet even snel.
ik heb bij 24000 km mijn pcx een onderhouds beurt gedaan 4 weeken terug

-v snaar vervangen ( gelukkig maar deze was al helemaal uitgedroogd )
-nieuw motor olie
-overgestapt op 80W90 voor de eind overbrenging
-DR pullie 16gr sliders er in
-koudere bougie ( orgineel zat er nog in )
-lucht filter vervangen (oude was al helemaal door geslagen deze ga ik nu tergelijk met doe olie
interval doen ipv wat honda voorschrijft )

echt een hele verademing pcx loopt nu echt lekker
kan met gemak 130+ halen (opteller)

rij nu met 10 liter 595 km :) wat echt supper zuinig is
ik ben te lui om elke 2 dagen te gaan tanken dus heb een jerrycan van 10 liter in de schuur staan
waar ik 1 week mee kan rijden
Doe ikdus ook. Maar ik ben nog luier, ik heb 55 liter staan :+

Motorolie en 80w90 heb ik inmiddels ook gedaan. Snaar wacht nog maar ff (km stand 14.500). 15g sliders.
Luchtfilter is een goede, moet ik nog steeds doen namelijk. Zo maar eens even openschroeven om te zien of het deze week nog moet.
Waarom is er een koudere bougie in gegaan? En wat is het beoogde effect?

Ik kom nu tot 106km/h gps, tegen de 120 km/h op de teller.
 
Oude 125 heeft 8,6 kw.
150er heeft 10 kw.
Verschil 2 pk.
Nieuwe 125er heeft 9kw.
Verschil tussen oude en nieuwe is dus 0,5 pk.
Of je dat verschil merkt?
Nee.
 
Oude 8,6 kw is 11.7 pk.
Nieuwe 9 kw is 12,2 pk.
Verschil is volgens mij toch echt 0,5 pk ;)
Ik heb het over de 125er.
Het verschil tussen de oude 125 en 150 is 2 pk.
Dat merk je een beetje.
 
Laatst bewerkt:
Oude 8,6 kw is 11.7 pk.
Nieuwe 9 kw is 12,2 pk.
Verschil is volgens mij toch echt 0,5 pk ;)
Ik heb het over de 125er.
Het verschil tussen de oude 125 en 150 is 2 pk.
Dat merk je een beetje.
My bad, zie nu dat je inderdaad verschil tussen de 2 125's bedoelt
 
Heb zelf 2 125ers en 2 150ers gehad.
Persoonlijk vind ik het vermogensverschil van 2 pk al niet erg merkbaar.
Top is iets hoger maar met accelereren is er praktisch geen verschil.
 
De nieuwe zit op 9kW?
Volgens mij heeft de 150 11kW. Ik zou
zeggen nee, niet even snel.Doe ikdus ook. Maar ik ben nog luier, ik heb 55 liter staan :+

Motorolie en 80w90 heb ik inmiddels ook gedaan. Snaar wacht nog maar ff (km stand 14.500). 15g sliders.
Luchtfilter is een goede, moet ik nog steeds doen namelijk. Zo maar eens even openschroeven om te zien of het deze week nog moet.
Waarom is er een koudere bougie in gegaan? En wat is het beoogde effect?

Ik kom nu tot 106km/h gps, tegen de 120 km/h op de teller.



Jo Jo monkey

De renden van de keuze om met een koudere bougie te gaan rijden is

Ik had 18 grams rollen en ben nu naar 16 grams gegaan hier door word mijn rpm hoger

Even uit mijn hooft zat er een hittegraad 6 of 7 in
Aan gezien er nog geen motor is kapot gelopen op een te koude bougie. Maar wel op een te warme. Ben ik maar op safe gaan zitten. 😁😁
En heb ik er voor gekozen voor een andere hittegraad
 
Jo Jo monkey

De renden van de keuze om met een koudere bougie te gaan rijden is

Ik had 18 grams rollen en ben nu naar 16 grams gegaan hier door word mijn rpm hoger

Even uit mijn hooft zat er een hittegraad 6 of 7 in
Aan gezien er nog geen motor is kapot gelopen op een te koude bougie. Maar wel op een te warme. Ben ik maar op safe gaan zitten. 😁😁
En heb ik er voor gekozen voor een andere hittegraad
Wat heb je er nu in zitten dan?
Maar het is enkel omdat je van 18 naar 16 gram gegaan bent? Want zelfs 16 gram is zwaarder dan origineel toch? Of heb je nu de originele kaars er weer in zitten?

Zo, nu is hij versleten. Beide foto's net genomen, hij slijt onregelmatig. Vorige week nog 1,2mm gemeten dus dacht nog wel tot het einde van de week te redden. Maar hier ga ik niet meer mee rijden, daar komt een nieuwe onder.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Ben ik gelukkig niet de enige;) :) Bij mij deden de knipperlichten het gisteren en vandaag weer naar behoren, (daarom laat ik het voorlopig maar zo) want weet niet wat het probleem zou kunnen zijn en wat het kost om het op te lossen. (heb ook 2016 model)

Werkt het wel op het moment dat je die bedrading weer los maakt?
Nee heb die eens terug los gemaakt voor enkele dagen maar het probleem blijft. En zoals bij jouw pinkt hij soms wel en soms niet, ook uitvallen terwijl hij al aan het pinken is doet hij soms.
 
Dank je. Was ik zeker benieuwd naar!

Ik lees ook het één en ander over lagerschade bij Yamaha majesty scooters. Ik heb naast de pcx een Yamaha YP 250 uit 1997 en ik denk dat ik hier ook andere transmissieolie ga gebruiken. Bij dit model wordt namelijk ook 10w30 aanbevolen, net als bij Honda.
 
Terug
Bovenaan Onderaan