Bo Bendsneyder deel 2

Ik denk dat Herve een mooiere worst heeft voorgehouden dan hij waar kan/wil maken.

Ik mag aannemen dat Bo ook wist dat de Mistral niet echt het meest competitieve chassis is binnen de Moto2...
En ervan uit ging dat hij na een jaar wennen in de Moto2 op de Mistral, het 2e jaar met een fatsoenlijke motor kon knallen.
 
Wilde vandaag een KTM kopen heb het niet gedaan :o

Wow, je hebt wel wat teweeg gebracht zeg! Ik lees net dat ze bij KTM naar aanleiding van jou twijfel, de bezetting voor volgend jaar willen heroverwegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond Bo toch erg positief aan het eind van het interview. Hij reageerde lachend op de vraag; Volgend jaar een Nederlands feestje ?
Ik heb Bo toch ook in interviews gezien dat de teleurstelling van zijn gezicht is af te lezen.

Het kan zomaar al rond zijn ;)
 
Ik hoorde Herve zeggen dat Gardner al een team heeft voor volgend jaar.
En Jarno zei dat ze al 1 rijder hebben gecontracteerd voor volgend jaar.

Het zal toch niet????
 
Ik hoorde Herve zeggen dat Gardner al een team heeft voor volgend jaar.
En Jarno zei dat ze al 1 rijder hebben gecontracteerd voor volgend jaar.

Het zal toch niet????


Hoop van wel dat er plek is voor Bo. Maar sorry ik vrees het ergste en dat deze plek niet voor bo is.
 
Bij RW moet de coureur geld meenemen en de gratie van de Japanners hebben, zo lijkt het. Bo is in elk geval strijdlustig, ik heb er alle vertrouwen in dat-ie wel een zitje vindt. Op dit moment is dat eigenlijk het enige wat er toe doet: meedoen is voorlopig belangrijker dan winnen. Bring it Bo!
 
Laatst bewerkt:
Toch snap ik ergens Oetll niet. Wordt hij echt hoger ingeschat dan Bo? Beiden toppers uit de RBR.. maar Oetll rijd al langer rond in moto3 dan Bo deed, maar om nou te zeggen dat hij heel veel beter gepresteerd heeft.. denk dat de afzetmarkt hier een flinke rol in speelt.

Gun het Oetll overigens wel. Helaas dat het ten koste gaat van Bo.

Over RW... Bo bij RW zie ik nog steeds niet zitten. Maar beter iets dan niets. Aan de andere kant zou punten rijden met het Japanse frame ook iets positiefs teweeg kunnen brengen. 2019 blijft uiteindelijk voor iedereen een gok.
 
Dat zal echt met Red Bull en KTM te maken hebben. Oettl was sowieso klaar voor de overstap naar de Moto2 in 2019, de vraag was alleen nog hoe en in welke setting. Met het Schedl team van zijn vader of een ander team proberen te vinden? En vergeet niet: Oettl ziet Oostenrijk als zijn thuis GP. Dus een semi-Oostenrijker in een Oostenrijks team met Oostenrijkse sponsor?

Dat is praktisch hetzelfde als dat een hoop van ons het totaal niet erg zouden vinden als Roberts of Odendaal de laan uit wordt gestuurd om Bendsneyder bij het Nederlandse RW onder te brengen. Met dien verschil dat je bij Tech3 / KTM wel in een heel gespreid bedje terechtkomt en je bij RW (ondanks de samenwerking met NTS en de indrukwekkende resultaten) het gevoel blijft houden dat je een stap 'terug' doet.

Ik hoorde Herve zeggen dat Gardner al een team heeft voor volgend jaar.
En Jarno zei dat ze al 1 rijder hebben gecontracteerd voor volgend jaar.

Het zal toch niet????
De indruk die Janssen op mij maakt is er meer één van: Nederlandse rijder in een Nederlands team is een leuk scenario, en dat vonden wij vorig jaar al maar toen pakte het niet uit omdat Bo voor Tech3 koos. Wij zitten niet per se om zijn diensten verlegen momenteel dus moet je het ons ook niet kwalijk nemen als wij uiteindelijk niet met Bendsneyder in zee gaan...

Ik denk echt dat de al vastgelegde coureur ofwel Roberts ofwel Odendaal is, en ik hoop zelf erg op Joe Roberts. Dat is een protegé van Kurtis Roberts (alhoewel geen familie, dacht ik), en wordt als een enorm talent gezien.

De woorden van Poncharal vind ik moeilijk. Hij kan zich geen 2019 Moto2 grid voorstellen zonder Bo en dat ze er alles aan gaan doen om hem op de grid te krijgen. Maar dat 'alles' is dus 'alles', zonder hem in het team te houden. Wat kan hij dan nog doen? Aanbevelingsbrieven schrijven voor hem bij andere teams? Bo een donatie toestoppen? Ik vind het een krasse uitspraak.

Overigens wel heel erg veel respect voor Bo dat hij zich voor de camera hierover laat interviewen. Ga er maar aan staan: net te horen gekregen dat je wordt vervangen, je wilt je op weekend concentreren omdat je ook voor de lange termijn die resultaten nodig hebt qua loopbaan, en dan toch de interviewer hierover te woord staan. Dat kan niet makkelijk zijn.
 
Dat zal echt met Red Bull en KTM te maken hebben. Oettl was sowieso klaar voor de overstap naar de Moto2 in 2019, de vraag was alleen nog hoe en in welke setting. Met het Schedl team van zijn vader of een ander team proberen te vinden? En vergeet niet: Oettl ziet Oostenrijk als zijn thuis GP. Dus een semi-Oostenrijker in een Oostenrijks team met Oostenrijkse sponsor?

Dat is praktisch hetzelfde als dat een hoop van ons het totaal niet erg zouden vinden als Roberts of Odendaal de laan uit wordt gestuurd om Bendsneyder bij het Nederlandse RW onder te brengen. Met dien verschil dat je bij Tech3 / KTM wel in een heel gespreid bedje terechtkomt en je bij RW (ondanks de samenwerking met NTS en de indrukwekkende resultaten) het gevoel blijft houden dat je een stap 'terug' doet.De indruk die Janssen op mij maakt is er meer één van: Nederlandse rijder in een Nederlands team is een leuk scenario, en dat vonden wij vorig jaar al maar toen pakte het niet uit omdat Bo voor Tech3 koos. Wij zitten niet per se om zijn diensten verlegen momenteel dus moet je het ons ook niet kwalijk nemen als wij uiteindelijk niet met Bendsneyder in zee gaan...

Ik denk echt dat de al vastgelegde coureur ofwel Roberts ofwel Odendaal is, en ik hoop zelf erg op Joe Roberts. Dat is een protegé van Kurtis Roberts (alhoewel geen familie, dacht ik), en wordt als een enorm talent gezien.

De woorden van Poncharal vind ik moeilijk. Hij kan zich geen 2019 Moto2 grid voorstellen zonder Bo en dat ze er alles aan gaan doen om hem op de grid te krijgen. Maar dat 'alles' is dus 'alles', zonder hem in het team te houden. Wat kan hij dan nog doen? Aanbevelingsbrieven schrijven voor hem bij andere teams? Bo een donatie toestoppen? Ik vind het een krasse uitspraak.

Overigens wel heel erg veel respect voor Bo dat hij zich voor de camera hierover laat interviewen. Ga er maar aan staan: net te horen gekregen dat je wordt vervangen, je wilt je op weekend concentreren omdat je ook voor de lange termijn die resultaten nodig hebt qua loopbaan, en dan toch de interviewer hierover te woord staan. Dat kan niet makkelijk zijn.

Ja dat melde ik ook elders,dan ben je gewoon een goed prof.
Vergis je niet in Steven,die heeft hem samen met z'n mams goed opgevoed.....je oogst wat je zaaid 😜
 
Misschien heeft Wilco wel een babbeltje gedaan bij Rossi om Bo op te nemen in het VR46 Sky Team.

Oh ja .....dromen mag hè.🤔
Vind ik niet eens zo'n gekke gedachte. Niet bij Sky maar iemand als Wilco is toch geen kleine jongen in het rennerskwartier, Wilco en Bo kunnen toch aardig met elkaar overweg, komen uit dezelfde omgeving. Zulke connecties moet je soms ook hebben.
 
Vind ik niet eens zo'n gekke gedachte. Niet bij Sky maar iemand als Wilco is toch geen kleine jongen in het rennerskwartier, Wilco en Bo kunnen toch aardig met elkaar overweg, komen uit dezelfde omgeving. Zulke connecties moet je soms ook hebben.

Wilco heeft hem ook gecoacht tijdens de RBR , dat kan nu in moto2 ff niet want zit kort op elkaar.
 
Zou het niet kunnen dat Bo al de getekende rijder is bij RW, maar dat nu nog niet officieel naar buiten mag?

De lach op Bo z'n gezicht op de vraag of er een Nederlands feestje komt zegt wel wat toch?
 
Wilco heeft hem ook gecoacht tijdens de RBR , dat kan nu in moto2 ff niet want zit kort op elkaar.
Zou hem wel enorm helpen denk ik. Hij verliest gewoon heel veel bij het aanremmen. Die andere mannen gaan dwars de 90 graden bochten in en bij Bo zie je dit veel minder. Je ziet ook dat Bo het veel beter doet op circuits waar je niet van dit soort bochten hebt.
 
Ik denk dat we einde van het seizoen afscheid kunnen nemen van bo, persoonlijk vind ik dat ie gewoon wat geduld had moeten hebben bij ktm ipv met spoed na moto2 bij die framboos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan