Motovlog?

Nou nou.. beetje zwakjes om te zeggen dat je niet groot kan worden zonder je blote reet te showen.

Superbike racer is de enige die leuk is om naar te kijken die ook echt rijd. De rest van de motovloggers met veel volgers hebben hun aanhang toch meer vanwege hun karakter dan motor ritjes.

Het is idd een dag taak wat het voor vele lastig maakt, maar consistentie is key denk ik dan
Uh.... dat zeg ik helemaal nergens. :?
Dat maak jij ervan.
 
Laatst bewerkt:
Dat RaceRender wil ik ook wel gaan proberen volgend jaar. Waarmee verzamel jij de data?
Ik doe dat voor een vriend en die heeft een AIM Mychron 3 op zijn motor.

Ik was zelf in de markt dit jaar voor een AIM Solo DL, maar toen bleek dat mijn ecu vermoedelijk niet ondersteund wordt en het geintje kost mij net iets te veel om het maar te proberen in de hoop dat het wel werkt.

Voor mezelf ben ik er dan ook niet uit hoe ik dit kan doen.

Ik gebruik RaceChrono als laptimer en daarmee kan je wel de rondetijden en gps snelheid toevoegen via RaceRender. Voor volgend seizoen ga ik mij daar eens in verdiepen.

Voor circuitfilmpjes voegt data toch wel veel toe vind ik als het om kijkplezier gaat.

Hoewel gewoon de teller\cockpit in beeld ook al veel doet vind ik (als alles werkt dan en dat doet mijn snelheidsmeter helaas nog niet).
 
Laatst bewerkt:
Het wordt denk ik 1 van onderstaande action cams.

  1. Hawkeye Firefly 8s
  2. ThiEYE T5e
  3. SJCAM SJ6 legend

Heb ook gekeken naar Git2 maar die viel af omdat die lijkt een soort wazigheid te hebben.

SJ7 star van SJCAM valt ook af want deze heeft geen digitale stabilisatie op 4K plus de batterij gaat heel kort mee. Ik had een review gelezen die gaf aan dat je beter dan de SJ6 kan hebben, misschien iets minder qua dynamic range maar batterij gaat langer mee en wel digitale stabilisatie op (interpolated) 4K.

De strijd is meer tussen Firefly 8s en ThiEYE T5e
Zijn erg vergelijkbaar qua prestaties dus nu is het denk ik meer een keus tussen welke accessoires erop passen zonder teveel modificaties. Wat dus eigenlijk weer de aantrekking is van de SJ6 legend omdat de meeste GoPro accessoires daar ook makkelijk op passen en SJCAM zelf een scala aan accessoires heeft.

Allen hebben als het goed is een mogelijkheid voor externe microfoon.

Moet nog even vergelijken wat ik precies in het pakket krijg bij aanschaf en de meerprijs bij extra batterij enzo. Dat zou eventueel de doorslag kunnen geven.

Ik gebruik de Git2 vanwege de beeldstabilisatie en die is echt top!
Echter zie je verschil met een GoPro3 als je deze naast elkaar zet. Het beeld van de GoPro is toch wat scherper. Vooral in het originele beeldmateriaal is dat verschil goed te zien.

Echter zou ik toch weer voor de Git2 kiezen vanwege bovenstaande. Als je op goede wegen rijdt heb je die stabilisatie niet nodig, maar trillend beeld kijkt denk ik niemand naar.

Ik heb geen idee hoe de camera's zijn die jij noemt. De Git2 en GoPro 3 zijn inmiddels een beetje gedateerd (maar de prijzen zijn ook niet zo hoog).

Links is een Git2 en rechts een Gopro3. Geeft een indicatie van de Git2.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de Git2 vanwege de beeldstabilisatie en die is echt top!
Echter zie je verschil met een GoPro3 als je deze naast elkaar zet. Het beeld van de GoPro is toch wat scherper. Vooral in het originele beeldmateriaal is dat verschil goed te zien.

Echter zou ik toch weer voor de Git2 kiezen vanwege bovenstaande. Als je op goede wegen rijdt heb je die stabilisatie niet nodig, maar trillend beeld kijkt denk ik niemand naar.

Ik heb geen idee hoe de camera's zijn die jij noemt. De Git2 en GoPro 3 zijn inmiddels een beetje gedateerd (maar de prijzen zijn ook niet zo hoog).

Links is een Git2 en rechts een Gopro3. Geeft een indicatie van de Git2.
Ik vind de beeldstabilisatie eigenlijk minder dan de ThiEYE T5e & FireFly 8S.
Dat baseer ik op een aantal YT filmpjes die deze cams zij-aan-zij getest hebben. Bijvoorbeeld:


Maar daarin zie je ook de wazigheid of 'softness' van de Git2 een beetje. Deze softness zie je ook terug in andere videos die met de Git zijn gemaakt, vandaar dat die voor mij af valt
 
Ja, bij sommige "previews" voor je intro wordt er interesse opgewekt, maar er zullen er ook zijn die bij bepaalde previews wegklikken.
Je geeft de vaste kijken niet direct hun gevoel van thuiskomen (om het zo maar te zeggen).
Maar je volgt wel de hollywood. (kijk maar naar alle series van HBO en netflix, kleine preview en dan pas intro).

Zelf vindt ik intro eerst fijner, al is het maar om hem bij sommige door te kunnen skippen _O-




De meeste vlogs zijn losse pols.
Onderwerp staat soms wel vast, maar soms is het ook maar net wat me bezig houd. Of ik doe een commute en kom thuis met een vlog (drift rant bijvoorbeeld).

Voor intro/outro en de meeste reviews proberen ik wel van te voren wat te verzinnen.
Wat leuke locaties zijn voor foto's of drive by.

Een enkele vlog is van te voren bedacht, soort van "shower idea" die is blijven hangen. Niet dat ze ooit zijn zoals je van te voren bedenkt hoor _O-

Uitschrijven zie ik de meerwaarde niet van in. Interactie met je omgeving en wat er gebeurd is juist belangrijk.


Een preview/teaser voor een intro vind ik zelf juist wel leuk. Het moet dan juist een goede preview zijn (a la Rdalsem) of juist iets grappigs als een blooper die vervolgens niet meer terugkomt (zoals Matt van The Workshop doet).


Ik heb nu zelf mijn eerste rit gedaan als echte gesproken vlog... hopelijk deze week nog online!
Heb een appje gevonden waarmee ik de audio van mijn bluetooth intercom kan opnemen op mijn telefoon. Verbazingwekkend goed verstaanbaar! Mixen met een beetje geluid van de camera voor wat omgevingsgeluid en het klinkt best aardig.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik RaceChrono als laptimer en daarmee kan je wel de rondetijden en gps snelheid toevoegen via RaceRender. Voor volgend seizoen ga ik mij daar eens in verdiepen.

Thanks voor je reactie. RaceRender en RaceChrono ga ik ook checken. Voegt inderdaad wel veel toe aan de beleving bij het kijken van een video.
 
Ik vind de beeldstabilisatie eigenlijk minder dan de ThiEYE T5e & FireFly 8S.
Dat baseer ik op een aantal YT filmpjes die deze cams zij-aan-zij getest hebben. Bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=XkTv3VqWLns

Maar daarin zie je ook de wazigheid of 'softness' van de Git2 een beetje. Deze softness zie je ook terug in andere videos die met de Git zijn gemaakt, vandaar dat die voor mij af valt

Ik denk dat dit de witbalans instelling is. Zo blauw als in jouw voorbeeld is die van mij namelijk niet. Dan kan je terug zien in het vergelijkingsfilmpje met de GoPro3. Het is niet zo scherp als de GoPro, maar zeker niet zo blauw als in jouw filmpje. Eerder misschien een beetje "geel-ig". Het is aan te passen in de camera zelf of via een app (ik meen dat ik dit ook had gedaan). Out of the box is inderdaad niet zo goed.
Ik heb er niet heel veel aandacht aan besteed.

Ik heb verder geen ervaring met de andere camera's. Enkel met de Git2 en (wat oudere Gopro's).

De Git2 is zoals ik aangaf al wat gedateerd (geen idee hoe nieuw die andere zijn). Destijds was dit by far de beste camera met beeldstabilisatie als je een "GoPro" lookalike wilde hebben.

Als ik jouw voorbeeld zo zie dan oogt die ThiEYE T5e het beste. Volgens mij kost die het minst ook nog. :)
Het beeld van die andere vind ik onrustig.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit de witbalans instelling is. Zo blauw als in jouw voorbeeld is die van mij namelijk niet. Dan kan je terug zien in het vergelijkingsfilmpje met de GoPro3. Het is niet zo scherp als de GoPro, maar zeker niet zo blauw als in jouw filmpje. Eerder misschien een beetje "geel-ig". Het is aan te passen in de camera zelf of via een app (ik meen dat ik dit ook had gedaan). Out of the box is inderdaad niet zo goed.
Ik heb er niet heel veel aandacht aan besteed.

Ik heb verder geen ervaring met de andere camera's. Enkel met de Git2 en (wat oudere Gopro's).

De Git2 is zoals ik aangaf al wat gedateerd (geen idee hoe nieuw die andere zijn). Destijds was dit by far de beste camera met beeldstabilisatie als je een "GoPro" lookalike wilde hebben.

Als ik jouw voorbeeld zo zie dan oogt die ThiEYE T5e het beste. Volgens mij kost die het minst ook nog. :)
Het beeld van die andere vind ik onrustig.
Dat zou kunnen inderdaad. De filmpjes die ik heb gezien van Git2 wordt niet vermeld welke settings deze gebruiken

Ja de ThiEYE T5e is qua prijs/kwaliteit verhouding erg goed.
 
Wel de bedoeling ja ;)

Nu skip ik een enkele woensdag video of gebruik ik oud opgeslagen materiaal.

Maar voor de echte vlogs rij ik hele jaar door als het lukt.
Geen reserves ;)
Netjes!!!

Ik wil dat ook, maar m'n Nuda wil ik echt niet door het zout halen! ;(
 
Niet normaal! :o


Ik moet nu alvast maar beginnen met brainstormen voor een 10.000 filmpje denk ik! :$

Ik weet niet wat je gedaan hebt maar het gaat hard, haha. Toen ik je filmpje checkte van je 6K zat je op 7200 en nu zit je alweer op 8392.

//Edit; Exact 12 uur later zit je alweer op 9043 *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je gedaan hebt maar het gaat hard, haha. Toen ik je filmpje checkte van je 6K zat je op 7200 en nu zit je alweer op 8392.

//Edit; Exact 12 uur later zit je alweer op 9043 *O*
Ik denk dat veel filmpjes van mij naar voren komen als mensen zoeken op RJ i.v.m. de Nuda!
 
Zou het ook geen sneeuwbaleffect zijn? Zodra je meer subs hebt zullen mensen eerder naar je linken, zul je eerder in de suggested lijst komen en dergelijke...
 
Zou het ook geen sneeuwbaleffect zijn? Zodra je meer subs hebt zullen mensen eerder naar je linken, zul je eerder in de suggested lijst komen en dergelijke...
Je hebt gelijk denk ik

Een aantal artikelen op google geven inderdaad aan dat YouTube algoritmen hanteert die zien wanneer je meer subs/views krijgt en daardoor worden je videos door YT ook vaker in de zoekresultaten naar boven gebracht en in de 'soortgelijke' videos

Daarbij geven ze ook aan dat vaak de eerste 1,000 subs de langste/moeilijkste weg is voordat je dit zogenoemde sneeuwbaleffect kan creëren
 
Twaap heeft +-50 videos, en heeft 6+k subs, Meifesto heeft +-270 videos en heeft 770 subs :')

Maar toch, Twaap showt graag met haar kont en met die van haar motor :')
 
Twaap heeft +-50 videos, en heeft 6+k subs, Meifesto heeft +-270 videos en heeft 770 subs :')

Maar toch, Twaap showt graag met haar kont en met die van haar motor :')
Onzin! O-) Ik show graag mijn rug, zodat ik mijn gezicht niet hoef te blurren.
Ik kan er niks aan doen dat m'n kont aan m'n rug zijde zit. '(
 
Laatst bewerkt:
Twaap heeft +-50 videos, en heeft 6+k subs, Meifesto heeft +-270 videos en heeft 770 subs :')

Maar toch, Twaap showt graag met haar kont en met die van haar motor :')

It's all about content. Blijkbaar is de content van Meifesto niet zo boeiend. Het is kwaliteit over kwantiteit hoor. Ik kijk niet naar TWAAP omdat ik zo graag naar haar kont kijk maar omdat de content gewoon leuk is.

Ik vind de content van Meifesto best saai. Niks boeiends te zien. TWAAP doet tenminste leuk/gek etc.
 
Bij het Youtube algoritme draait het allemaal om het sneeuwbal effect. Zowel in views als in abonnees. Youtube stelt een video voor aan een gebruiker, gebruiker reageert (like, dislike, comment, abonneert) Dit ziet het algoritme als een succes en zal het nog een keer proberen bij een andere gebruiker.

Momentum is één van de belangrijkste onderdelen. Bovenstaande fases (voorstellen aan gebruiker, reactie van de gebruiker, voorstellen aan nieuwe gebruiker) zal ook steeds sneller gaan. Tot de reacties minder worden, dan zwakt het hele effect weer af.

Heb dit op mijn kanaal ook al meerdere keren meegemaakt. Niet zo extreems als TWAAP. Mijn record is 3000+ abonnees in één rol van een sneeuwbal.
 
It's all about content. Blijkbaar is de content van Meifesto niet zo boeiend. Het is kwaliteit over kwantiteit hoor. Ik kijk niet naar TWAAP omdat ik zo graag naar haar kont kijk maar omdat de content gewoon leuk is.

Ik vind de content van Meifesto best saai. Niks boeiends te zien. TWAAP doet tenminste leuk/gek etc.

Elke man ziet toch liever een leuke vrouw in een filmpje op een motor ipv een andere vent.
Sure, sommige uitgezonderd en daar is niets mis mee, maar het gros zie toch echt liever het andere geslacht. Helemaal als die dan ook nog iets leuks motorgerelateerd brengt.

Nergens voor nodig om daar om heen te lullen. ;)


Men rule the world. Women own it.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan