De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Leuk he :)

Nu moeten we straks Shirley uitleggen dat zij IGO moet verbouwen, want we willen gewoon GPX routes kunnen laden, maar herberekenen uit kunnen zetten.
En tracks, onafhankelijk van de kaart de track met misschien wel 3500 punten tonen.

Mens krijgt nog een hart-aanval van ons (mij) :) :)

Goed weekend folks, Marten

Ga je dan verder met de iGo versie of ga je toch aan de slag met TomTom?
 
IGO in eerste instantie. Ik vind de motor-editie ver uitsteken boven Becker, zeker als het gaat om rijden van voorgeprogrammeerde routes. Alleen dat KLM gedoe ben ik wel beu.
Dan is de vraag waar de MT 5001 mee komt.

Dus als antwoord op je vraag: we testen alles, geven feedback en hopen dat we per activiteit de beste App kunnen adviseren, lees feedback op kunnen geven.

Ik zit nu 1 keer in de week op de motor van Wgn -> Westland en dan is file info wel fijn.
Krijg ik dat bij IGO? Is TT beter?
En dan routes rijden (gpx files) op asfalt en tracks (allRoad). Wat is de beste app?
Etc.

gr M
 
Voor files: TomTom.

Nogmaals, ik ben fulltime taxichauffeur en doe veel verre ritten.
De TomTom is ongekend goed. Ik word zo vaak gered.

Alleen al vandaag Rong 1600 bij Amersfoort. Blijkbaar iets gebeurd op A1 want meer dan 1 uur vertraging (!).

TomTom stelde meteen voor om bij Hoogland eraf te gaan en de rondweg te nemen.
Deze gaat parallel langs de snelweg en ja hoor...muurvast.

Ook wegopbrekingen, mobiele flitsers, top
 
IGO in eerste instantie. Ik vind de motor-editie ver uitsteken boven Becker, zeker als het gaat om rijden van voorgeprogrammeerde routes. Alleen dat KLM gedoe ben ik wel beu.
Dan is de vraag waar de MT 5001 mee komt.

Dus als antwoord op je vraag: we testen alles, geven feedback en hopen dat we per activiteit de beste App kunnen adviseren, lees feedback op kunnen geven.

Ik zit nu 1 keer in de week op de motor van Wgn -> Westland en dan is file info wel fijn.
Krijg ik dat bij IGO? Is TT beter?
En dan routes rijden (gpx files) op asfalt en tracks (allRoad). Wat is de beste app?
Etc.

gr M

Ik heb vanavond een versie van iGo Nextgen getest. Het is een versie met file-informatie, weersoverzicht ("op uw eindbestemming regent het") en heeft curvy routes. Maar goed, dat was testen. Het beeld is erg subtiel (met handschoenen niet gebruiken).

Aan alle plussen zitten behoorlijke minnen.
 
Laatst bewerkt:
Voor files: TomTom.

Nogmaals, ik ben fulltime taxichauffeur en doe veel verre ritten.
De TomTom is ongekend goed. Ik word zo vaak gered.

Alleen al vandaag Rong 1600 bij Amersfoort. Blijkbaar iets gebeurd op A1 want meer dan 1 uur vertraging (!).

TomTom stelde meteen voor om bij Hoogland eraf te gaan en de rondweg te nemen.
Deze gaat parallel langs de snelweg en ja hoor...muurvast.

Ook wegopbrekingen, mobiele flitsers, top

TomTom vind ik ook een fijne app maar... ik twijfel heel sterk of deze voldoende heeft aan de 512 Mb geheugen in de navi. Op een telefoon met Android 4.2.X en 512 Mb 'klapt' de app er regelmatig uit.
 
TomTom vind ik ook een fijne app maar... ik twijfel heel sterk of deze voldoende heeft aan de 512 Mb geheugen in de navi. Op een telefoon met Android 4.2.X en 512 Mb 'klapt' de app er regelmatig uit.

Werkgeheugen is inderdaad wel aan de lage kant voor dit toestel... Maar wat voor processor zit er in het telefoon toestel wat je als vergelijking gebruikt?
 
Werkgeheugen is inderdaad wel aan de lage kant voor dit toestel... Maar wat voor processor zit er in het telefoon toestel wat je als vergelijking gebruikt?

Iets ondefineerbaars. Processor zal het goed moeten maken. En als ik de vervolgberichten lees (de navi komt binnen enkele dagen) dan weten we voor de kerst of het mogelijk is. :+
 
Zojuist verwachte leverdatum bekend ik moet een dagje langer dan Marten wachten! 14 december it is! :p
 
Interessant maar jammer van de prijs en het beperkte werkgeheugen. Als de rom die ze gebruiken een beetje geoptimaliseerd is met niet te veel onnodige rommel die meedraait op de achtergrond moet het net voldoende zijn. Ik weet niet hoe lang ze hem al produceren maar volgens mij kan dit veel goedkoper - de prijzen voor rijdelijke high-end chinaphones liggen al jaren zo laag. Was al een tijdje aan het kijken naar een waterdichte android gps uit China en dit is eigenlijk de eerste die ik zie. Kwestie van tijd voordat andere fabrikanten volgen en de prijzen zullen zakken.. mocht deze succesvol zijn :)

Benieuwd naar jullie ervaringen!
 
Interessant maar jammer van de prijs en het beperkte werkgeheugen. Als de rom die ze gebruiken een beetje geoptimaliseerd is met niet te veel onnodige rommel die meedraait op de achtergrond moet het net voldoende zijn. Ik weet niet hoe lang ze hem al produceren maar volgens mij kan dit veel goedkoper - de prijzen voor rijdelijke high-end chinaphones liggen al jaren zo laag. Was al een tijdje aan het kijken naar een waterdichte android gps uit China en dit is eigenlijk de eerste die ik zie. Kwestie van tijd voordat andere fabrikanten volgen en de prijzen zullen zakken.. mocht deze succesvol zijn :)

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Dit is een eerste beperkte batch dus het toestel is echt net uit. De prijs van een kleine 130 euro inclusief verzendkosten vind ik juist best wel mee vallen. Ik denk wel dat de prijzen als de productie voluit draait iets zullen zakken richting de 100 euro. Maar we zullen nog even geduld moeten hebben!
 
130 is toch helemaal niet duur?
Moet je zien wat voor mooie set bevestigingen erbij zit.

TomTom heb ik al, op Android smartphone (ook uit China trouwens. Beste telefoon die ik heb gehad, 6 inch, 80 GB, 3GB werk, 6300 MaH accu, 200 euro)
 
TomTom heb ik al, op Android smartphone (ook uit China trouwens. Beste telefoon die ik heb gehad, 6 inch, 80 GB, 3GB werk, 6300 MaH accu, 200 euro)

Even off topic,

Ja ik heb een OnePlus telefoon ook uit China.... Super toestel ook 8-) owja en gave functies O-)

Mocht het iemand interesseren hier een linkje.... https://oneplus.net/nl/
 
Waar staat ie dan aangeboden voor 130 euro? Of welke wisselkoers gebruiken jullie? :P Ik zie hem staan voor 198 USD inclusief verzenden op aliexpress via Prolech.
 
Laatst bewerkt:
Waar staat ie dan aangeboden voor 130 euro? Of welke wisselkoers gebruiken jullie? :P Ik zie hem staan voor 198 USD inclusief verzenden op aliexpress via Prolech.


Je kunt em nie meer kopen aangezien hij uitverkocht is.. Alleen kan prolech hem niet gelijk van aliexpress wissen dus zetten de ze prijs heel hoog tot de advertentie verloopt, zodat niemand hem besteld. Mocht je hem toch bestellen dan annuleren ze hem weer.

Ik zag het ook al en had het even gevraagd toen kreeg ik dus dat als antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook apart dan.

Schoot me ineens te binnen dat er waarschijnlijk n minimum resolutie is voor TomTom Go Mobile en die is 800x480 en dus precies genoeg
En Android minimaal 4.0 3 en dus ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Schoot me ineens te binnen dat er waarschijnlijk n minimum resolutie is voor TomTom Go Mobile en die is 800x480 en dus precies genoeg
En Android minimaal 4.0 3 en dus ook goed.

Hahaha ik twijfelde er ook al over en had het ook al gecontroleerd.

Als het goed is heeft Marten hem vandaag in huis ik ben benieuwd naar zijn eerste ervaring O-)
 
Vergeet het maar ......

Shipment on hold BRUSSELS - BELGIUM


Gisteren lag hij netjes op Schiphol, incl. Custom Clearance en zou afgeleverd worden eind van de dag (vandaag).
Nu ligt hij plotseling in Brussel.

C'est la vie ...
 
Vergeet het maar ......

Shipment on hold BRUSSELS - BELGIUM


Gisteren lag hij netjes op Schiphol, incl. Custom Clearance en zou afgeleverd worden eind van de dag (vandaag).
Nu ligt hij plotseling in Brussel.

C'est la vie ...

Balen man!

Die van mij zou nu in Amsterdam moeten zijn.
 
Komt misschien morgen, maar ja, ik heb pas vrijdag weer tijd helaas.
Moet Williej maar even de kastanjes uit het vuur halen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan