De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Tot nu toe wel n gedoe hoor en daar houd ik niet van.
Dat ding moet t gewoon doen en de playstore ook.


Naja het is maar hoe zwaar je aan playstore tilt. De alternatieve app stores werken wel heb er daar 2 van getest en dat werkt net zo goed. Echter gaat de fabrikant morgen hier wel weer voor aan de slag dus zal me benieuwen!
 
Als je nu een willekeurige app installeer vanuit de playstore (neem iets heel eenvoudigs); hoe reageert Playstore dan?

Het zelfde had ik zelf inderdaad ook al bedacht dat het misschien aan bepaalde apps zou liggen. Maar maakt helaas geen verschil!
 
Wat zou dan de reden zijn waarom de tomtom app niet wordt ondersteund?
Wat denk jij

Om eerlijk te zijn gok ik dat de fout zit in de rom van prolech. Dat hun foutieve informatie hebben ingevoerd waardoor de playstore dit advies aangeeft. Aangezien ik hem als apk bestand wel gewoon kan instaleren voldoet het toestel dus blijkbaar wel aan de eisen anders zou er dan wel een fout melding komen!
 
Om eerlijk te zijn gok ik dat de fout zit in de rom van prolech. Dat hun foutieve informatie hebben ingevoerd waardoor de playstore dit advies aangeeft. Aangezien ik hem als apk bestand wel gewoon kan instaleren voldoet het toestel dus blijkbaar wel aan de eisen anders zou er dan wel een fout melding komen!

Datzelfde heb ik met een (chinese) tablet. Maar goed, met APK-bestanden werkt het wel goed en daarom installeer én update ik net zo snel via een APK-bestand.
 
Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn gok ik dat de fout zit in de rom van prolech. Dat hun foutieve informatie hebben ingevoerd waardoor de playstore dit advies aangeeft. Aangezien ik hem als apk bestand wel gewoon kan instaleren voldoet het toestel dus blijkbaar wel aan de eisen anders zou er dan wel een fout melding komen!

Nee dat is niet zo.
Ik had dus n asus met intel processor die dus niet werd ondersteund en dus niet meer in de playstore verscheen.
Maar met t apk bestand ging t wel gewoon goed.
 
Dank je.
Dat met die playstore heb ik ook. Een bug dus, waar men (neem ik aan) aan werkt.
IGO Primo ziet er goed uit, maar is wel de auto versie. En ik denk dus dat hij ook alleen kml files accepteert.

Hardware ziet er echt helemaal goed uit en ik zal hem volgende week gebruiken op de motor.

We moeten ons er trouwens wel bewust van zijn dat deze nav's nog in de test fase zitten. Zij schreef dat deze week nogmaals en leunt sterk op ons twee. Je ziet ook nog vrij veel Chinees in de schermen, bv het GPS test scherm.
Dat is natuurlijk helemaal goed.
Williej en ik gaan afstemmen hoe haar het beste feedback te geven.

Buglijst:

1. Playstore perikelen


Verdachte zaken:

1. GPS ontvangst?

Ik mis trouwens een kleine manual. Over aanzetten, uitschakelen, reset, wat doet deze? Etc, etc.

gr Marten
 
Weet iemand wat de Carrier inhoud bij de Playstore betekent?

full


Ik wil naar Prolech aangeven dat zij genoeg info mee moeten geven richting Playstore dat alle apps die kunnen draaien op KitKat 4.4.2, ook zichtbaar worden in de playstore en uiteraard geinstalleerd kunnen worden.

Ik wilde bv OsmAnd proberen, maar die komt niet in de lijst voor. Zij zeggen dat het kunnen installeren van OsmAnd afhankelijk is van toestel en Android versie.

Dat was het weer effe.

gr M
 
Idd leuke video, ben zelf uit ervaring met de peaklife niet zo te spreken over " houder " waar je unit indrukt op motor. Met name het laden wil door vast gaan zitten van de " contactpunten " nog wel eens problemen gaan opleveren.

Ben wel benieuwd naar jullie verdere bevindingen, alhoewel ik zeer tevreden ben met de igo versie samen met de versie van Hozirra.

Keep up the good work 👌
 
Goed punt van die contactpunten. Ik zet dat altijd in de vaseline, maar de kwaliteit van het materiaal moet dan wel ok zijn, zodat de pennen soepel blijven. De peaklife had er inderdaad last van en net een vriend op bezoek die er ook al een opmerking over maakte.
 
Goed punt van die contactpunten. Ik zet dat altijd in de vaseline, maar de kwaliteit van het materiaal moet dan wel ok zijn, zodat de pennen soepel blijven. De peaklife had er inderdaad last van en net een vriend op bezoek die er ook al een opmerking over maakte.
Je hebt een PM.
 
Even een vraag voor de eerste gebruikers; is het scherm helder? Hoe vinden jullie het scherm tov de voorgaande prolech versies (Peaklife, enz.).
 
Dit lijkt mij een top oplossing voor het gebruik zoals ik dat dagelijks doe.

1) muziek via bluetooth naar mijn Uclear setje
2) beeld van mijn digitale achteruit kijk spiegel (camera met WIFIAV app)
3) navigatie van punt A naar B (tourritjes ben ik eigenlijk altijd volger dus kronkelroutes vind ik zelf niet belangrijk)
File nieuws vind ik ook niet bijzonder belangrijk, met de motor heb je daar toch minder last van dan met de auto en die gebruik ik niet voor woon werk verkeer.
Nu alleen nog iets uitvogelen waarmee ik een soort stop / pause / skip / play balkje met grote knoppen ónder het schermpje van de camera kan krijgen.

@Mr. M, leuk filmpje, thanks !
 
Even een vraag voor de eerste gebruikers; is het scherm helder? Hoe vinden jullie het scherm tov de voorgaande prolech versies (Peaklife, enz.).


Goeie vraag en ik vind het scherm goed.
Ook de schittering is vrij laag met name onder een hoek wat ik erg fijn vind!
Hier onder een vergelijking met een Gorider Extensa ik heb de toestellen in de schittering van het raam gelegd zodat het licht van buitenaf direct op het scherm komt.

full

full



En wordt de file informatie doorgegeven via tethering telefoon :)

Ja dat werkt hier onder het bewijs.

full

full
 
Dit lijkt mij een top oplossing voor het gebruik zoals ik dat dagelijks doe.

1) muziek via bluetooth naar mijn Uclear setje
2) beeld van mijn digitale achteruit kijk spiegel (camera met WIFIAV app)
3) navigatie van punt A naar B (tourritjes ben ik eigenlijk altijd volger dus kronkelroutes vind ik zelf niet belangrijk)
File nieuws vind ik ook niet bijzonder belangrijk, met de motor heb je daar toch minder last van dan met de auto en die gebruik ik niet voor woon werk verkeer.
Nu alleen nog iets uitvogelen waarmee ik een soort stop / pause / skip / play balkje met grote knoppen ónder het schermpje van de camera kan krijgen.

@Mr. M, leuk filmpje, thanks !

Ga je nooit in je eentje toeren dan? Kronkelroutes zijn dan zo leuk!

Filenieuws: ik was met mn vriendin aan t toeren en waren bij arnhem en wilde de brug over, blijkt er veteranendag te zijn waarbij de brug afgesloten te zijn...chaos.
Nog makkelijker, we waren n route aan t rijden, itn, en toen bleek die weg afgesloten te zijn.
Later nog n weg afgesloten.
De tomtom go mobile geeft dat meteen bij t starten aan en gaat daar omheen.


Willie.....jaaa goede foto's :Y
 
Laatst bewerkt:
.....
Buglijst:

1. Playstore perikelen


Verdachte zaken:

1. GPS ontvangst?

Ik mis trouwens een kleine manual. Over aanzetten, uitschakelen, reset, wat doet deze? Etc, etc.

gr Marten

Er komt een oplossing voor de Playstore issues. Men zegt deze week ...

Vandaag meegehad in de auto met IGO. Geen GPS ontvangst issues, ook niet in de stad.
IGO geeft een zwart scherm met wat data (snelheid, richting pijlen, etc) tijdens het navigeren. Dat moet ergens een setting zijn (batterij besparend? Hoewel het ding gewoon aan de stroom hing)? Tevens in het midden van het scherm een analoge snelheidsmeter. Die mag ook weg. Ik ga es in mijn IGO manual duiken.
Ik vind het scherm ook heel helder.

En hij draait stukken soepeler als mijn Holux/Wince (GoRider Excalibur). Heel fijn.

Marten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan