Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
...Controle bouten en moeren, afstellen hendels indien nodig.
Ketting stellen wanneer nodig...
 
Zaterdag mijn Akrapovic uitlaat gemonteerd. Nu klinkt het tenminste weer een beetje als een motor.
Montage van de voorste pijpen was even friemelen, maar uiteindelijk toch gelukt.
IMG_1020_zpsik0z4bc4.jpg

IMG_1023_zpswiqwlzye.jpg

IMG_1025_zpsymyxwdzk.jpg
 
Ben er ook heel blij mee. Klinkt best goed, mooi donker geluid. Had gisteren wat audio willen opnemen, maar is niet gelukt door de vele wind.
 
Hey allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik ook de trotse bezitter van een gloednieuwe MT-07 matt grey.

Ik ben meteen aan de slag gegaan met het verwijderen van de tanksticker met een fohn en WD-40. Dit is aardig goed gelukt en het je ziet het echt bijna niet meer. Ik ben echter een perfectionist en wil graag die aller- allerlaatste ruwheid en dofheid ook weg hebben.

Heeft iemand de wijsheid in pacht om mij een veilig advies te geven? Ik wil mijn lak graag mooi houden! :)

Alvast bedankt!
 
Na een flinke zoektocht en twijfel toch dan toch afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt.
Het zou of een Kawasaki Versys 650, Z650 of een MT07 worden, was al een paar maanden aan het inlezen en rondkijken.

Zaterdag kwam ik deze tegen en gelijk een proefritje op gemaakt gevolgd door een:
Ja die wil ik :]

Zaterdag ga ik hem ophalen.
full
 
Ik heb een vraagje, bij mijn LeoVince uitlaat zat een rond plaatje met 5 gaten erin (misschien voor in de uitlaat ergens oid?) Herkent iemand zoiets van een andere uitlaat? Ik heb namelijk geen idee of ik het nou wel of niet in de uitlaat moet zetten...

Het was zo'n onderdeel dat je tegenkomt na montage wat je eigenlijk vergeten bent en dat het praktisch onnodig blijkt te zijn :9

Ik ben benieuwd!
 
Binnenkort mijn Delkevic uitlaatsysteem aangeboden. Zeer bruut geluid en op constante snelheid prima mee te leven, geen overdreven luide toon.


 
Ik heb een vraagje, bij mijn LeoVince uitlaat zat een rond plaatje met 5 gaten erin (misschien voor in de uitlaat ergens oid?) Herkent iemand zoiets van een andere uitlaat? Ik heb namelijk geen idee of ik het nou wel of niet in de uitlaat moet zetten...

Het was zo'n onderdeel dat je tegenkomt na montage wat je eigenlijk vergeten bent en dat het praktisch onnodig blijkt te zijn :9

Ik ben benieuwd!

Geen idee. Had ik niet bij de Akra. Op de tekening zie ik dat ook niet terugkomen.
https://storage.sbg1.cloud.ovh.net/...0f9f33012daf94/static/products/dt/DT-8796.pdf
 
VNIfl5K.jpg


Iemand belang bij een evotech radiator guard nieuw in gesealde verpakking?
Normaal £61,- ex verzenden vanuit GB (dus €82) nu €61,- inclusief verzending. Per ongeluk dubbel besteld.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Iemand belang bij een evotech radiator guard nieuw in gesealde verpakking?
Normaal £61,- ex verzenden vanuit GB (dus €82) nu €61,- inclusief verzending. Per ongeluk dubbel besteld.

Mooier dan die van mij vind ik! Want deze bedekt de hele radiator.
maarrrrr.

Is deze minder compatible met andere onderdelen?

Zou wel fijn zijn dat te weten.

Altijd huilie huilie als je aan de gang gaat en
het ligt allemaal uit elkaar als je daar achter komt.
 
Mooier dan die van mij vind ik! Want deze bedekt de hele radiator.
maarrrrr.

Is deze minder compatible met andere onderdelen?

Zou wel fijn zijn dat te weten.

Altijd huilie huilie als je aan de gang gaat en
het ligt allemaal uit elkaar als je daar achter komt.

Geen flauw idee, wat moet je er nog meer mee kunnen dan monteren voor je radiator?
 
Vanmiddag weer heerlijk op de Mt07 in retro outfit geknalt, zolang je niet op de snelweg rijd kom je niks te kort tussen de dikke supersport apparaten. Wat een plezier, en niemand snapt dat je maar 75pk hebt.
 
Beste mensen,

Een vriendin van mij rijdt ook op zo'n mooie MT07. Echter over het geluid is ze niet zo tevreden, dat zou wat ruiger mogen. Ik heb hier een paar vragen over:
- Is de standaard uitlaat te modificeren tot een wat bruter geluid, en hoe?
- Bereik je met een vervangingsdemper een mooi resultaat? Adviezen over dergelijke dempers?
- Heeft iemand ervaring met het complete systeem van GPR?
- Moet de mapping worden aangepast na de montage van een nieuwe uitlaat?

Graag wat goede en bruikbare tips van jullie kant :-)

Vriendelijke groeten,
Twan
 
Beste mensen,

Een vriendin van mij rijdt ook op zo'n mooie MT07. Echter over het geluid is ze niet zo tevreden, dat zou wat ruiger mogen. Ik heb hier een paar vragen over:
- Is de standaard uitlaat te modificeren tot een wat bruter geluid, en hoe?
- Bereik je met een vervangingsdemper een mooi resultaat? Adviezen over dergelijke dempers?
- Heeft iemand ervaring met het complete systeem van GPR?
- Moet de mapping worden aangepast na de montage van een nieuwe uitlaat?

Graag wat goede en bruikbare tips van jullie kant :-)

Vriendelijke groeten,
Twan

1. Ja. Met een boormachine. Raad ik je heel sterk af.
2. Als je met resultaat prestaties bedoeld, dan nee, althans niet direct merkbaar. Als je bedoeld qua geluid dan absoluut. Je gaat van scooter naar een van de best klinkende motoren van het moment. Of je dr nu een toiletrol op schroeft of perse net als de rest van de wereld voor een Akrapovic gaat (sorry jongens)
3.Ik persoonlijk niet, maar wel veel over gelezen. Opsommend: Goedkope zooi.
4.Moet niet. Mocht je perse die extra 3 tot 5 pk extra willen dan wel.
5. Laat haar zelf is registreren. We need some women around here. :} *O*
 
Laatst bewerkt:
Geen flauw idee, wat moet je er nog meer mee kunnen dan monteren voor je radiator?

Al ik mij goed herinner passen de radiator side covers hier niet op.
Vandaar dat ik ook deze erop heb zitten.
Ik denk dat dit toch ook wel het meest lelijke onderdeel van de MT-07 is.
Zal wel weer een bult geld kosten zou je die mooi zwart willen zoals
ze dat wel mooi hebben gedaan op zijn grotere broer de MT-09.
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
1. Ja. Met een boormachine. Raad ik je heel sterk af.
2. Als je met resultaat prestaties bedoeld, dan nee, althans niet direct merkbaar. Als je bedoeld qua geluid dan absoluut. Je gaat van scooter naar een van de best klinkende motoren van het moment. Of je dr nu een toiletrol op schroeft of perse net als de rest van de wereld voor een Akrapovic gaat (sorry jongens)
3.Ik persoonlijk niet, maar wel veel over gelezen. Opsommend: Goedkope zooi.
4.Moet niet. Mocht je perse die extra 3 tot 5 pk extra willen dan wel.
5. Laat haar zelf is registreren. We need some women around here. :} *O*

Bedankt voor de bruikbare info :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan