Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er rijders hier die een R6 gashendel hebben gemonteerd op hun MT-07? Ik ben er over aan het denken om te doen, maar weet niet wat de gasrespons dan wordt en of dit dan lekker rijden is.
Zover ik weet zorgt die aanpassing er enkel voor dat de gashendel aanzienlijk minder ruimte heeft van een gesloten naar vol open positie. Lijkt mij meer iets om te monteren op het moment dat je actief bent met groeperingen zoals Wheelietime enzo.
 
Zijn er rijders hier die een R6 gashendel hebben gemonteerd op hun MT-07? Ik ben er over aan het denken om te doen, maar weet niet wat de gasrespons dan wordt en of dit dan lekker rijden is.


Ik had op mijn MT een gashendel van een R6 gemonteerd, is echt een aanrader. Het enige wat het doet is inderdaad je gasslag korter maken, de motor voelt dus wat "feller"
 
Laatst bewerkt:
Met die groepering heb ik niet zo veel. Zou een iets betere gasrespons wel fijn vinden. Bij inhalen vaker gehad dat mijn pols helemaal bij de tank zat bij vol gas. Niet dat het vervelend is, maar het is tijdelijk wat ongemakkelijk. In Nederland zie ik niet veel rijders dit doen. Of ze melden het niet. Als ik door deze modificatie nog meer plezier heb met de MT, dan graag.
 
Met die groepering heb ik niet zo veel. Zou een iets betere gasrespons wel fijn vinden. Bij inhalen vaker gehad dat mijn pols helemaal bij de tank zat bij vol gas. Niet dat het vervelend is, maar het is tijdelijk wat ongemakkelijk. In Nederland zie ik niet veel rijders dit doen. Of ze melden het niet. Als ik door deze modificatie nog meer plezier heb met de MT, dan graag.

Het feit dat je je pols zo ver moet draaien om tot vol gas te komen is de reden dat ik de modificatie heb uitgevoerd.

Een gashendel van een R6 kost zo'n 25 euro, installatie is 15-30min en dan voel je gelijk het verschil. Ik zou het zeker proberen. Onderdeel nummer 2C0-26240-00-00
 
Laatst bewerkt:
Okè, bedankt voor de info! :t Straks even naar de motorzaak om te bestellen.
Mocht het niets zijn dan is alles zo weer omgezet.
 
Hier idem, op mijn MT07 destijds heb ik ook een R6 gashendel gemonteerd. Ik vond het echt een verbetering. Alhoewel hij natuurlijk wel wat gevoeliger wordt (meer gas in een kleienere beweging).

En inderdaad, goedkope en makkelijke aanpassing.
 
Uitlaat past zeker. Zelfde motorblok en frame.
Verwacht dat de R6 upgrade moet lukken.

Vanmorgen even bij dealer geweest en R6 gashendel kost € 26,30. Waarschijnlijk volgende week binnen en dan in het weekend monteren.
 
Uitlaat past zeker. Zelfde motorblok en frame.
Verwacht dat de R6 upgrade moet lukken.

Vanmorgen even bij dealer geweest en R6 gashendel kost € 26,30. Waarschijnlijk volgende week binnen en dan in het weekend monteren.

Wordt dan een soort van snel-gas :) .

Voor wat betreft de achterschokbreker ben ik er uit. Wordt een Hyperpro waarbij je naast de spanning van de veer (veervoorspanning) ook de uitgaande demping kunt instellen. Er is ook een duurder type waarbij de ingaande demping ook nog instelbaar is, maar dat lijkt mij wat overdone. Heb Hyperpro aan de telefoon gehad en zij gaven aan dat de eerste demper (veervoorspanning + uitgaande demping instelling) het meest verkocht wordt voor de MT-07. Qua stuur/rij eigenschappen wordt het ie ieder geval stukken beter!

Verder is ie geschikt voor solo rijden en als je tussen de 60 en 100 kg bent. Kan met mijn 61 kg prima dus ;) . Al zit ik wel in de onderste regionen.

Edit: heb er trouwens al voorveren van Hyperpro in zitten.
 
Wordt dan een soort van snel-gas :) .

Voor wat betreft de achterschokbreker ben ik er uit. Wordt een Hyperpro waarbij je naast de spanning van de veer (veervoorspanning) ook de uitgaande demping kunt instellen. Er is ook een duurder type waarbij de ingaande demping ook nog instelbaar is, maar dat lijkt mij wat overdone. Heb Hyperpro aan de telefoon gehad en zij gaven aan dat de eerste demper (veervoorspanning + uitgaande demping instelling) het meest verkocht wordt voor de MT-07. Qua stuur/rij eigenschappen wordt het ie ieder geval stukken beter!

Verder is ie geschikt voor solo rijden en als je tussen de 60 en 100 kg bent. Kan met mijn 61 kg prima dus ;) . Al zit ik wel in de onderste regionen.

Edit: heb er trouwens al voorveren van Hyperpro in zitten.

Wat kost zo'n geintje? 61KG ? Da's niet veel. Ik ben 1.63m en weeg 77/78 KG maar ja ik sport erbij. ;)
 
De groeten van Dave!

Hahah, mooie vent. :}

Met die groepering heb ik niet zo veel.

Haha, dat geloof ik direct. Ik zat me gewoon te bedenken waarvoor je dat zou willen. Eerste wat me te binnen schoot was dan stuntwerk. Nu zo even terug denkend aan mijn goeie ouwe MT-07 tijd kan ik me inderdaad nog wel herinneren heel erg me best te hebben moeten om het gas vol open te krijgen. *O*
 
Wat kost zo'n geintje? 61KG ? Da's niet veel. Ik ben 1.63m en weeg 77/78 KG maar ja ik sport erbij. ;)

Haha, ik denk dat ik te veel aan cardio doe _O- (ben overigens 1.71 m).

De achterschokdemper kost €604,- . Deze staat trouwens niet op de site. Op de site van Hyperpro staat alleen een achterschokdemper waarvan alleen de veervoorspanning instelbaar is. Daarna heb ik Hyperpro rechtstreeks gebeld (de site is van hun verkoop punt) en zij gaven mij deze demper door.

Als je voor nog geen vervangingsveren hebt, dan zou je ook de Streetbox van Hyperpro kunnen aanschaffen. Hierin zitten vervangings voorveren en de achterschokdemper met veervoorspanning en uitgaande demping instelling (klik). Dan is de motor ook beter in balans en je bent in verhouding goedkoper uit.

Reden dat Hyperpro geen losse buitenveer voor de achterschokdemper van de MT-07 heeft, is omdat Hyperpro "niets" met de standaard achter schokdemper kan (daar valt niets aan te verbeteren met een andere buitenveer). Vandaar dat er alleen een complete schokdemper bij hen verkrijgbaar is.
 
Is er überhaupt iemand al geweest die zo'n klein potje van SC-PROJECT hebben gemonteerd. Gaat om de CRT. Vind 'm wel lekker klinken op de filmpjes!
 
Is er überhaupt iemand al geweest die zo'n klein potje van SC-PROJECT hebben gemonteerd. Gaat om de CRT. Vind 'm wel lekker klinken op de filmpjes!

Zou zeker 1 van mijn favorieten zijn geweest maar....
Helaas niet street legal: https://www.youtube.com/watch?v=TkUImqIz3XI
En met de huidige wetgeving en dat de controles flink verscherpt zijn lijkt
mij dit geen goede zet. 1 ding is zeker ze horen jou zeker aankomen :Y
 
Reden dat Hyperpro geen losse buitenveer voor de achterschokdemper van de MT-07 heeft, is omdat Hyperpro "niets" met de standaard achter schokdemper kan (daar valt niets aan te verbeteren met een andere buitenveer). Vandaar dat er alleen een complete schokdemper bij hen verkrijgbaar is.

Hyperpro heeft wel degelijk een progressieve veer voor de orginele achterschokbreker. Het zal niet meer dan een beetje helpen maar het kan net genoeg zijn, bovendien stuk voordeliger.

Vering Hyperpro SHOCK-KIT - zwarte schokbrekerveer - MT-07 (USA: FJ-07) Tracer 16>
 
Laatst bewerkt:
Is er überhaupt iemand al geweest die zo'n klein potje van SC-PROJECT hebben gemonteerd. Gaat om de CRT. Vind 'm wel lekker klinken op de filmpjes!
Prachtige pijp. Ik durf het alleen echt niet aan zonder E-keur te rijden. Kwestie van tijd tot ze hier WEL actief op gaan controleren en de bekeuringen zijn niet misselijk. Als in, 500 euro plus.
 
Wow best prijzig zo'n streetbox. Ik ben geen fan van externe dingen zoals die reservoir voor de achter schokbreker.

Zou een Ohlins willen hebben....ooit of wanneer ooit komt is wellicht de motor al weg. Hahaha.
Sinds deze maand een dikke Audi A3 SB S-Line editie (2017) aangeschaft (prive) dus het geld is wel een beetje op.
 
Laatst bewerkt:
Hyperpro heeft wel degelijk een progressieve veer voor de orginele achterschokbreker. Het zal niet meer dan een beetje helpen maar het kan net genoeg zijn, bovendien stuk voordeliger.

Vering Hyperpro SHOCK-KIT - zwarte schokbrekerveer - MT-07 (USA: FJ-07) Tracer 16>

Hey, verhips. Dankjewel voor de link! Wel bijzonder dat ze bij Hyperpro hier dan geen reclame voor maken :+ . Heb er nog specifiek naar gevraagd (naar een losse buitenveer). Ik heb overigens de keus al gemaakt, ik ga voor de vervangingsdemper van Hyperpro :Y .

Wow best prijzig zo'n streetbox. Ik ben geen fan van externe dingen zoals die reservoir voor de achter schokbreker.

Zou een Ohlins willen hebben....ooit of wanneer ooit komt is wellicht de motor al weg. Hahaha.
Sinds deze maand een dikke Audi A3 SB S-Line editie (2017) aangeschaft (prive) dus het geld is wel een beetje op.

De prijs viel mij nog we mee. Toen ik nog races deed heb ik wel eens aan Ohlins gedacht voor de racer, maar dat was pas prijzig :X . Wel erg mooi spul trouwens :} . Zo`n TTX36 achterschokbreker is erg gaaf!

Ah, dat is ook mooi natuurlijk. Kan mij dan voorstellen dat het geld voor de motor dan een beetje op is.
 
Vandaag de R6 gashendel opgehaald bij de dealer. Kosten € 25,18.
Helaas pas zaterdag monteren. Moet wat langere dagen maken op mijn werk en heb geen licht in onze garagebox. Dan natuurlijk ook testen op de weg. Het weekend schijnt met zonneschijn te zijn, dus veel rijden.
 
Inmiddels is er een mooi compleet systeem van SC-Project besteld waar nog een paar weekjes op gewacht moet worden. T.z.t. zal ik een foto posten met eventueel een geluid opname :]

- Modificeren, nooit doen tenzij je er iets uit kunt halen wat ook weer terugkan. Je zult het daarna weer terugplaatsen omdat het meestal een lelijk blikkerig geluid geeft.

- GPR ziet er best aardig uit en wat is de definitie van goedkope zooi? Orginele uitlaten zijn dan misschien prima voor de motor ontwikkeld maar is in dit geval ook goedkope zooi.

- Mapping hangt sterk af per motor en uitlaat, soms klopt er niks meer van en soms hoef je niks te doen.

- ik heb voor slechts €225 een Delkevic systeem die als je als een bruut geluid wilt zeker niet zal teleurstellen en goed presteert superlicht is en helemaal zo'n troep nog niet is. Want ik wilde namelijk persee een Akrapovic Titanium wanneer ik die 2e hand zou tegenkomen omdat ik dat de coolste uitlaat vind op de XSR700. Wat je mooi vind op de MT07 mag je natuurlijk zelf bepalen, ik vind het mooier dan menig ander systeem.

 
Inmiddels is er een mooi compleet systeem van SC-Project besteld waar nog een paar weekjes op gewacht moet worden. T.z.t. zal ik een foto posten met eventueel een geluid opname :]

Goed gedaan kerel:) Maar....
Welk compleet systeem van SC-Project????

Mijn bestelling staat ook reeds sinds de motorbeurs.
Ook een compleet systeem van SC-Project.
De FULL SYSTEM 2-1 with CONIC SILENCER - BLACK EDITION :9
http://www.sc-project.com/yamaha_mt_07_photogallery_conic_black.htm
Ik heb nog niets vernomen van de firma -O-
Maar dat zal niet lang meer duren denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan