Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier afwachten. Er mogen van mij eerst een paar flinke plensbuien overheen om de pekel weg te spoelen voordat de MT naar buiten gerold wordt :]

:^ Ik wacht ook af. De wegen zien hier ook wit van de pekel en het is daarnaast ook veel te koud :X . Aankomende week nog strenge vorst. Laat het daarna maar even goed flink regenen, zodat de MT07 weer de weg op kan :] !!

1e circuittraining voor 2018 is geboekt: 5 mei PVI Lelystad!

Meer MT-rijders die komend seizoen circuittrainingen gaan doen?

Netjes! Ik ga op 15 april tijdens de landelijke motordagen op het TT-circuit van Assen één sessie doen. Ben alleen wel benieuwd hoe het gaat. Er zijn geen stersessies meer en in deze groep zou er op het rechte eind niet harder dan 120 km per uur gereden worden :X . Achja, we gaan het zien. Wilde wel eens met de MT07 het circuit op en dat gaan we doen.
 
Hallo allemaal,

Na een aantal zaken te versleuteld te hebben aan mijn MT-07 had ik veel standaard onderdelen over. Nu ik de garage aan het opruimen ben kom ik die zaken weer tegen. Heeft er iemand interesse in de volgende originele en in nieuwstaat verkerende:

-Kettingbeschermer
-Radiator cover (voorkant, aftermarket)
-Radiator cover (zijkanten)
-Rem- en koppelingshendel
-Kentekenplaathouder met achterlicht

Welk onderdeel bedoel je met:
-Kettingbeschermer
 
Ik kan mij nu ook hier melden (na een tijdje meegluren). Sinds afgelopen weekend is deze prachtige MT-07 van mij! Kan er helaas nog niet op rijden, want moet eerst even in april mijn A halen... (nu nog A2).

Tu3OPg6.jpg

Meer foto's hierrrr

Details:
  • Bouwjaar 2015
  • 3500km
  • Akrapovic titanium uitlaat
  • LED knippers
  • Verkorte kentekenplaat houder
  • Wrapped in Audi Nardo Grey
  • Altijd binnen gestaan in showroom. Alleen 2x per jaar naar buiten geweest voor een toer door de Eifel.

Op de planning/onderweg uit china staat een alu windschermpie, radiator beschermplaat en flexibele led-slangen voor in de luchthappers. Dat vind ik zo'n gave mod en had ik in het vorige deel al gezien.
 
Laatst bewerkt:
Dat vroeg ik ook net af, volgens mij zit er origineel geen kettingbeschermer op een MT07.

Thanks voor de reactie. Het is dat kleine spatbord dat boven de ketting loopt. Hetzelfde onderdeel is tegelijk dat spoatbord boven het achterwiel. Als je er even op googled, zie je het onderdeel waarvoor ik het vervangen heb. Dat geeft een goede indruk van het onderdeel aangezien het hetzelfde is, maar dan van plastic.

Chain Guard MT-07 - 1WS-F2311-00-00 - Yamaha Motor UK
 
Ah oké, het zit er in ieder geval niet standaard op.
Gooi het op MP, want de meeste mensen hier zullen met extra onderdelen zitten :p
 
Ah oké, het zit er in ieder geval niet standaard op.
Gooi het op MP, want de meeste mensen hier zullen met extra onderdelen zitten :p

Tja, helaas al geprobeerd, maar het aanbod van winkeliers is zo belachelijk groot dat het weinig biedingen trekt. Dan gaat het de vuilnisbak in.
 
1e circuittraining voor 2018 is geboekt: 5 mei PVI Lelystad!

Meer MT-rijders die komend seizoen circuittrainingen gaan doen?

Yep, 28 april via CRT op Assen. Even kijken hoe mijn 190 slof het doet achterop. Bandenboer beweerde een tijd terug dat t gewoon kon aangezien ie die alleen op voorraad had, alleen ik heb er nog niet echt mee kunnen rijden om het te testen.

Gister ook even de MT gestart na 3 maanden. 1 druk op de knop en lopen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Tja, helaas al geprobeerd, maar het aanbod van winkeliers is zo belachelijk groot dat het weinig biedingen trekt. Dan gaat het de vuilnisbak in.

Ik zou het bewaren voor als je de MT07 gaat verkopen. Schroef je het standaard spul er weer onder en verkoop je de mooie onderdelen los. Dat is veel interessanter!
 
Ja staat wel gaaf en het past alleen lees veel dat een 190 niet veel goeds doet met de rijeigenschappen dus we gaan het zien. Kan als t weer wat mooi weer is wel even een fototje schieten
 
Ik zou het bewaren voor als je de MT07 gaat verkopen. Schroef je het standaard spul er weer onder en verkoop je de mooie onderdelen los. Dat is veel interessanter!

hmmm.... Interesting.

Al ben ik nog lang niet uitgereden op de MT natuurlijk.
 
hmmm.... Interesting.

Al ben ik nog lang niet uitgereden op de MT natuurlijk.

Ik ook nog niet, maar de standaard uitlaat ligt ook ergens in een hoekje te verstoffen. Op het moment dat ik hem zou verkopen, gaat die er weer onder. Dat geldt ook voor extra onderdelen die er ter loops bijkomen.
 
Ik kan mij nu ook hier melden (na een tijdje meegluren). Sinds afgelopen weekend is deze prachtige MT-07 van mij! Kan er helaas nog niet op rijden, want moet eerst even in april mijn A halen... (nu nog A2).

[afbeelding]
Meer foto's hierrrr

Details:
  • Bouwjaar 2015
  • 3500km
  • Akrapovic titanium uitlaat
  • LED knippers
  • Verkorte kentekenplaat houder
  • Wrapped in Audi Nardo Grey
  • Altijd binnen gestaan in showroom. Alleen 2x per jaar naar buiten geweest voor een toer door de Eifel.

Op de planning/onderweg uit china staat een alu windschermpie, radiator beschermplaat en flexibele led-slangen voor in de luchthappers. Dat vind ik zo'n gave mod en had ik in het vorige deel al gezien.

Welkom! Mooie MT hoor *O* .

Edit: laat nu het mooie weer maar komen. Eerst maar wat fikse regenbuien om de pekel te doen verdwijnen ;) .
 
Welkom! Mooie MT hoor *O* .

Edit: laat nu het mooie weer maar komen. Eerst maar wat fikse regenbuien om de pekel te doen verdwijnen ;) .

Thanks! Kan niet wachten tot ik hem hier heb staan.

Gelukkig doet de natuur hier al goed zijn best om de straten schoon te spoelen :Y
 
Hallo, ik sta op het punt een MT07 te kopen op 35kw. Ik ben aan het kijken naar 2 verschillende motoren. 1 met 11K km bij een dealer die ik ken (wel duizend euro duurder, zonder mods.) Of een met 35K km (met alle mods die ik wil: akra uitlaat, tailtidy, ... (2000 euro aan mods)).

Ik de motor van de dealer is een mat grijze, de andere is een racing blue. Maar mijn MT125 was ook racing blue.

Moet ik schrik hebben van de hoge kilometerstand? Ik heb er wel een complete onderhoudsgeschiedenis bij van een dealer.
 
Hallo, ik sta op het punt een MT07 te kopen op 35kw. Ik ben aan het kijken naar 2 verschillende motoren. 1 met 11K km bij een dealer die ik ken (wel duizend euro duurder, zonder mods.) Of een met 35K km (met alle mods die ik wil: akra uitlaat, tailtidy, ... (2000 euro aan mods)).

Ik de motor van de dealer is een mat grijze, de andere is een racing blue. Maar mijn MT125 was ook racing blue.

Moet ik schrik hebben van de hoge kilometerstand? Ik heb er wel een complete onderhoudsgeschiedenis bij van een dealer.

Aangezien het om een 35kw variant gaat, neem ik aan dat je er 2 jaar mee zult rijden en dan voor een andere motor zal gaan?

Als dat het geval is, dan is het nog de vraag hoeveel kilometers zul je gaan rijden per jaar denk je. Want het Mt-07 blok kan makkelijk vele kilometers aan namelijk. Dus ik zou dan toch voor degene gaan die je het mooiste eruit vind zien (accesoires, kleur etc) en naar de prijs kijken. Kilometerstand zegt namelijk niet veel als hij goed onderhouden is.
 
Met mijn mt125 heb ik 10k km gereden (heb er een auto naast). Bedankt voor het antwoord, vermoed dat het dan degene met de hogere kilometerstand wordt. Bedankt!
 
Hallo, ik sta op het punt een MT07 te kopen op 35kw. Ik ben aan het kijken naar 2 verschillende motoren. 1 met 11K km bij een dealer die ik ken (wel duizend euro duurder, zonder mods.) Of een met 35K km (met alle mods die ik wil: akra uitlaat, tailtidy, ... (2000 euro aan mods)).

Ik de motor van de dealer is een mat grijze, de andere is een racing blue. Maar mijn MT125 was ook racing blue.

Moet ik schrik hebben van de hoge kilometerstand? Ik heb er wel een complete onderhoudsgeschiedenis bij van een dealer.
Ik zou gewoon voor de motor met opties voor €1000 minder. Die km-stand is nou niet echt schokkend en als alles er toch op zit wat je wilt hebben, hoef je daar verder ook niet in te investeren. .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de MT07 met de akrapovic gekocht, bedankt voor de hulp!
De voorband is op en de achterband heeft nog 50%. (Bridgestone BattlAx)
Ik had Michelin Pilot streets op mn MT125, waar ik heel tevreden van ben. En ben opzoek naar een goede set voor op de MT07.
Zijn de pilot streets ook goed op de MT07, zag dat ze in de juiste maat bestaan.

Of raden jullie me een andere set banden aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan