Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat mij wel opvalt is dat ik bij 70 tot 90 km/h een soort geklapper/rammel hoor wat mij stoort. Eerst dacht ik dat het de ketting was die 5cm speling had. Na deze gesteld te hebben bleef ik het geluid horen.
Deed die van mij ook. Is niks om je zorgen om te maken.

Van wie is die MT07 die vanmiddag langs een gebouw op Strijp-S stond? Nieuw model, zwart, en met spitfire-mond. Ik heb 'm aangeraakt...

Spitfire mond :-O Nu ben ik wel heel benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig eerder deze maand een USB aansluiting gemaakt. Ik had nog een kabel aan mijn accu hangen om van buitenaf makkelijk te kunnen laden. Die aansluiting heb ik weggewerkt zodat die makkelijk bereikbaar is. Binnenin, in de "bagageruimte" heb ik een usb laadkabel van Optimate, type O101 gemaakt. Die zijn goed te krijgen en kosten maar de helft van de Yamaha kabel. De zijde van de Optimate kabel die het witte aansluitstekkertje bevat, heb ik ook zodanig weggewerkt dat ik het van buitenaf kan aansluiten op de kabel die op de accu zit. De andere zijde, met usb aansluiting, heb ik naar voren geleid en komt bij mijn stuur uit.
Voordeel is dat je niet de hele zijkant eraf hoeft te halen; heb ik geprobeerd, durfde niet omdat het inderdaad erg vast zit en je staat te trekken aan een breekbaar, duur stuk plastic. Ander voordeel is dat ik die hele ingebouwde 12 volt aansluiting met rust kon laten, en nog steeds mijn acculaadkabel bereikbaar heb. Het enige dat ik hoef te doen als ik bv met mijn telefoon wil navigeren, is aan de zijkant twee stekkertjes verbinden en mijn stuur heeft een usb-voeding.

Ik realiseer me dat het een lastig te omschrijven verhaal is, op verzoek maak ik wel een fotootje maar heel veel is daar niet op te zien.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk de nieuwe CRG Arrows en Rhinomoto bar-ends binnengekregen en erop gezet. Ziet er een stuk beter uit nu, zonder die insecten antennes op zn kop. De koppelingshendel is wel net te lang, deze loopt tegen de spiegel aan dus ik moest de hendel wat opschuiven om de spiegel goed te kunnen stellen. Er komen binnenkort toch andere hendels op die korter zijn dus dan is geen probleem meer. Ook zijn de doppen op de bar ends te lang voor de spiegels om eromheen te draaien, dat is wel een minpuntje.

Het zicht is wel fantastisch, ik kan 2x zoveel zien en ik hoef niet meer om mijn eigen armen en schouders heen te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Yamalube 10W40. Ik was ook op zoek, valt me op dat je het op maar weinig plaatsn kunt krijgen.

Hmmmmzzz 10w40 heb ik nog wel liggen van mijn gti. (castrol magnatec 10w40 ) kan dit er ook in ? de 10 w 40 voor motoren heeft een andere verpakking.... is de inhoud van beide 10 w 40 bussen hetzelfde?
 
Hmmmmzzz 10w40 heb ik nog wel liggen van mijn gti. (castrol magnatec 10w40 ) kan dit er ook in ? de 10 w 40 voor motoren heeft een andere verpakking.... is de inhoud van beide 10 w 40 bussen hetzelfde?

Nee geen auto-olie in de motor! Die olie is er niet op gemaakt om de natte koppeling van een motor te smeren, echt specifiek motorfietsolie gebruiken
 
Ik ben op zoek naar een andere navigatiehouder voor op mijn MT-07 voor mijn Tom Tom 410. Welke hebben jullie? Deze lijkt mij wel wat.

Nu heb ik de houder die bij Tom Tom 410 zat. De Tom Tom heb ik nu aan de linkerkant op mijn stuur zitten. De ideale plek lijkt mij boven het tellertje, zoals ook in bijgaande link te zien is.
 
Ik heb een originele Tomtom houder boven mn teller.
hoop dat de foto's werken en beetje duidelijk zijn :9

Werkt perfect, kan de sleutel er nog makkelijk in krijgen.. (wordt misschien iets lastiger als je schermpje hebt) :+

2i6lyyf.jpg

xpd9v6.jpg

906ek1.jpg
 
Ik heb een vraagje!

Ik wil graag een 12v of USB oplaadpunt maken op mijn MT 07 2017.
Wat raden jullie aan/wat hebben jullie?

Groetjes

Ik heb degene uit de link van MTJonne, deze wordt ook door andere bedrijven verkocht voor minder geld maar zijn exact hetzelfde.
Je kan het beste gebruik maken van de aansluiting uit het youtube filmpje ipv direct op de accu, want via de (accesoire) aansluiting op de motor schakel je je lader dan ook via je contactslot.

Groet,
Rembrandt
 
Ik ben op zoek naar een andere navigatiehouder voor op mijn MT-07 voor mijn Tom Tom 410. Welke hebben jullie? Deze lijkt mij wel wat.

Nu heb ik de houder die bij Tom Tom 410 zat. De Tom Tom heb ik nu aan de linkerkant op mijn stuur zitten. De ideale plek lijkt mij boven het tellertje, zoals ook in bijgaande link te zien is.

Ik heb deze kogel gekocht, dan kun je gewoon de bijgeleverde houder blijven gebruiken met die Ram mount klem. Scheelt je weer 110 euro.

BRUUDT CNC Machined Special Parts - Montagekugel für Navigationsgeräte passend für Yamaha MT-07

Dan krijg je een beetje dit idee:
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
De eerste 500 km op de MT07 zitten erop 8-)

Maar nu leest ik veel over een quickshifter... deze zou het rijden nog leuker en makkelijker maken.
ik schakel nu voornamelijk op zonder de koppeling te gebruiken van z'n 2 naar de 6de. Een quickshifter lijkt me een betere oplossing om het gebruik van de koppeling te omzeilen.

Dit moet natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk! _O- heeft iemand ervaring met de universele setjes van ebay/ali of heeft iemand een linkje? *O*

is zoiets als op onderstaande link plug en play :?

Yamaha GYTR Quick Shifter Kit - Fits 2017 FZ-10, 2016-2018 YZF-R1S, & 2018 MT10 | eBay
 
De eerste 500 km op de MT07 zitten erop 8-)

Maar nu leest ik veel over een quickshifter... deze zou het rijden nog leuker en makkelijker maken.
ik schakel nu voornamelijk op zonder de koppeling te gebruiken van z'n 2 naar de 6de. Een quickshifter lijkt me een betere oplossing om het gebruik van de koppeling te omzeilen.

Dit moet natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk! _O- heeft iemand ervaring met de universele setjes van ebay/ali of heeft iemand een linkje? *O*

is zoiets als op onderstaande link plug en play :?

Yamaha GYTR Quick Shifter Kit - Fits 2017 FZ-10, 2016-2018 YZF-R1S, & 2018 MT10 | eBay

Nee, die is niet plug en play want die is voor een MT-09. Healtech levert trouwens wel echt topspul, maar net wat je er voor uit wil geven. Helemaal plug and play is het nooit, want je moet zelf gaan spelen met het onderbrekings interval van de ontsteking. En dat komt soms best wel nauw. Als je interval dus verkeerd staat, kan je je schakelnokken om zeep helpen. Healtech levert een mooie app bij waarmee je dat dus op afstand kan doen. Ik vind het alleen een beetje zonde van t geld voor een straatfiets. Op een circuitmotor kan ik er zeker inkomen maar een straatfiets twijfel ik er over.
 
Laatst bewerkt:
De eerste 500 km op de MT07 zitten erop 8-)

Maar nu leest ik veel over een quickshifter... deze zou het rijden nog leuker en makkelijker maken.
ik schakel nu voornamelijk op zonder de koppeling te gebruiken van z'n 2 naar de 6de. Een quickshifter lijkt me een betere oplossing om het gebruik van de koppeling te omzeilen.

Dit moet natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk! _O- heeft iemand ervaring met de universele setjes van ebay/ali of heeft iemand een linkje? *O*

is zoiets als op onderstaande link plug en play :?

Yamaha GYTR Quick Shifter Kit - Fits 2017 FZ-10, 2016-2018 YZF-R1S, & 2018 MT10 | eBay

Ik heb nog een quickshifter van Healtech voor een 07 op de plank liggen, heb nu een 09 uit 17 namelijk :)
Mocht je interesse hebben dan even een privébericht sturen.
 
Ik heb een originele Tomtom houder boven mn teller.
hoop dat de foto's werken en beetje duidelijk zijn :9

Werkt perfect, kan de sleutel er nog makkelijk in krijgen.. (wordt misschien iets lastiger als je schermpje hebt) :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb deze kogel gekocht, dan kun je gewoon de bijgeleverde houder blijven gebruiken met die Ram mount klem. Scheelt je weer 110 euro.

BRUUDT CNC Machined Special Parts - Montagekugel für Navigationsgeräte passend für Yamaha MT-07

Dan krijg je een beetje dit idee:
[afbeelding]

Dank voor jullie reacties! Ik kwam toevallig op marktplaats een tweedehands Bike P en R houder tegen. Dit ook voor een mooie prijs. Als het goed is komt ie vrijdag of zaterdag binnen. Alsie er op zit, dan maak ik wel een foto :) .
 
Gister mijn MT07 opgehaald! 7100 km op de teller en bouwjaar 2016

Flinke rit naar huis van 160km dus goed kunnen testen })

Ik kwam er al snel achter dat na de 130km/h continu het geen pretje is op de snelweg _O-
Vanmiddag weer lekker gereden op 80 km/h wegen waar hij beter tot zijn recht komt.

Wat mij wel opvalt is dat ik bij 70 tot 90 km/h een soort geklapper/rammel hoor wat mij stoort. Eerst dacht ik dat het de ketting was die 5cm speling had. Na deze gesteld te hebben bleef ik het geluid horen. het geluid zit word niet minder wanneer ik de koppeling inhoud bij deze snelheid. Het zou wel in de transmissie kunnen zitten. Het kan ook zijn dat het niks bijzonders is en dat de bike luidruchtig is omdat er geen kuip om zit. Bij mijn gsxr 1000k6 heb ik deze geluiden namelijk niet.Bij de proefrit merkte ik het ook op maar hechte hier niet echt aandacht aan omdat de motor eigenlijk nieuw is. Blijkt nu dat ik me er toch aan stoor.
Snapt iemand wat ik bedoel??? :? stel me gerust aub :W

Rijd verder wel als een zonnetje en met de mivv pijp zonder db-killers echt het geluid van een kannonenwerper *O* :] nu maar eens op zoek naar velgstriping en grotere knipperlichten (huidige zijn amper zichtbaar )[afbeelding]




Hoe klinkt je uitlaat??
 
Nee, die is niet plug en play want die is voor een MT-09. Healtech levert trouwens wel echt topspul, maar net wat je er voor uit wil geven. Helemaal plug and play is het nooit, want je moet zelf gaan spelen met het onderbrekings interval van de ontsteking. En dat komt soms best wel nauw. Als je interval dus verkeerd staat, kan je je schakelnokken om zeep helpen. Healtech levert een mooie app bij waarmee je dat dus op afstand kan doen. Ik vind het alleen een beetje zonde van t geld voor een straatfiets. Op een circuitmotor kan ik er zeker inkomen maar een straatfiets twijfel ik er over.

Healtech hoor je idd wel goede verhalen over. Een Quickshifter stond ook altijd op mijn verlanglijstje voor mijn racer, alleen is dit er nooit van gekomen. Persoonlijk vind ik het voor een openbare weg motor wat overdone/niet noodzakelijk. Gevoelsmatig vraag ik mij ook af of zo`n ding wel goed werkt als je aan het toeren bent en vrij laag in de toeren overschakelt. Alhoewel er standaard best veel motoren mee worden uitgerust.
 
Ik vind persoonlijk die Yamaha bakken zo gemakkelijk zich clutchless laten bedienen dat ik nooit echt de noodzaak zag voor een quickshifter.
 
zojuist de plug en play versie besteld van Healthtech bij tweewielerservice Veghel... hopelijk voor het weekend binnen :D

Heeft toevallig iemand de instellingen van deze controller voor een 2 cilinder motor? dan heb ik een referentie punt :}
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend even gereden op een 2018 Tracer 900 tijdens een demodag bij een lokale dealer. Wat een lekker blok die CP3. Wel veel knopjes waar ik maar niet ben mee gaan spelen. Was wel redelijk onder de indruk van de fiets, maar deze gaat er voorlopig niet komen ivm het financiële plaatje.
De 07 bevalt me ook nog steeds en krijgt over een kleine twee weken de 20000 km beurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan