Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met "On tour" bedoel ik natuurlijk als je meerdere dagen onderweg bent. Dan is het toch wel zo verstandig om na vijf á zeshonderd km. de kettingspray te gebruiken. Dan is de middenbok ideaal.
Is het ook :Y

In onze situatie (jonge kids), komt het voorlopig (nog) niet voor dat we meerdere dagen pleite gaan.
 
Yes, Breda, werk regelmatig in Etten-Leur :)

Jij hebt toch die hyperpro las ik ergens? Bevalt ie?

Klopt inderdaad, zit er nu 2 weken op volgens mij. Is echt een wereld van verschil. In plaats van 3x naveren na een drempel is het gewoon bam-bam klaar met veren. Het is dat ik hem voor een mooie prijs kon overnemen van iemand, anders had ik het niet gedaan hoor. Dikkere olie in je voorvork is ook een dikke, en redelijk goedkope, tip.
 
Klopt inderdaad, zit er nu 2 weken op volgens mij. Is echt een wereld van verschil. In plaats van 3x naveren na een drempel is het gewoon bam-bam klaar met veren. Het is dat ik hem voor een mooie prijs kon overnemen van iemand, anders had ik het niet gedaan hoor. Dikkere olie in je voorvork is ook een dikke, en redelijk goedkope, tip.

Ja ze zijn niet goedkoop idd.. zat al wel te kijken naar andere progresieve voorveren en dikkere olie idd. Dat valt nog redelijk mee qua kosten.
Ben nu de FT Ecu kit aan het monteren, altijd spannend :+

766A4EC8-9C63-44A0-B1FE-6ABB4F067613.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ben heel benieuwd naar die FT Ecu kit.
Als je jouw bevindingen zou posten zou ik dat wel waarderen:)
En wat je allemaal nodig hebt qua hard/software om dit te kunnen doen.
Ik geloof dat je 1 licentie afkoopt voor motor toch?
 
Ben heel benieuwd naar die FT Ecu kit.
Als je jouw bevindingen zou posten zou ik dat wel waarderen:)
En wat je allemaal nodig hebt qua hard/software om dit te kunnen doen.
Ik geloof dat je 1 licentie afkoopt voor motor toch?


Hij zit al aangesloten, en het is eigenlijk heel simpel.
Je heb 3 pinnetjes die in de ECU-connector moeten, en een massa kabel die aan het chassis moet.
Wel zorgen dat de plugjes die op de plek zitten waar de pinnetjes in moeten er goed uit zijn, dat liep bij mij even niet lekker :z
Verder heb je dan alleen een laptop nodig (Windows, mac wordt niet ondersteund tenzij je virtual box ofzo gebruikt, dat werkte bij mij wel :+ ) en een actieve internet verbinding.
Support is ook top, er was voor mijn ECU (vroeg 2014) nog geen unrestricted image, die maken ze gewoon voor je.
Helaas gister en vandaag een beetje te druk om een rondje te doen, dus weet nog niet wat het verschil is met deze aanpassingen. Overigens moet de motor ook nog terug in elkaar :P :P

Mocht er interesse zijn, ik heb de kabel om op de laptop aan te sluiten nu.
Je kan een losse bike-harness aanschaffen en dan nog een licentie, dan kan ik de image er in knallen voor je.
Je kan wel alleen maar 3 of 10 extra licenties bestellen, dus dan moeten we even kijken of er nog meer geïnteresseerd zijn...
 
hahahaa, We're sorry but all combinations for this product are currently out of stock.
Lekker hoor:)
 
Hallo Allen,

Vorige week heb ik mijn rijbewijs en een prachtige MT-07 kunnen ophalen. Ik heb deze mede gekocht gebaseerd op alle ervaringen die ik erover heb kunnen lezen in dit topic.

Het betreft een zilveren uit 2015, volledig stock, gekocht van een Yamaha dealer. Tot nu toe ben ik er ontzettend tevreden over, het is een fiets die ook een nieuweling als ik ontzettend veel vertrouwen geeft. Het karakter van de motor is geweldig, altijd vermogen bij vrijwel elk toerental en lekker schakellui rijden. Enig nadeel is de veel gehoorde klacht over de stock exhaust, die klinkt inderdaad wat tam. Voorlopig kan ik daar echter prima mee leven. Bijgevoegd is een foto'tje van mijn exemplaar.

Degenen met scherpe ogen zullen daaraan meteen kunnen zien dat er een onderdeel mist. Het kapje inclusief de koelvloeistof resevoir is er namelijk binnen een week na aanschaf van de motor geflikkerd tijdens het rijden. Ik vermoed dat deze simpelweg niet goed is vastgezet toen ze de afleverbeurt deden. Balen natuurlijk, kan nu even niet rijden. Los van de ronddwarelende koelvloeistof resevoirs is het echter een topmotor !
full
 
Welkom hier :W

Mooi exemplaar :t

Aardig gek dat je je reservoir met kap kwijt bent, zou best slordig zijn als het met de afleverbeurt niet goed vastgezet is. Heb je er al contact over gehad?
 
Vond het zelf inderdaad ook al erg slordig, maar ach, fouten maken is menselijk zullen we maar zeggen. De enige andere mogelijkheid zou zijn dat iemand dit gestolen heeft, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Er zijn verder geen enkele sporen van geweld en de motor heeft de grootste deel van de tijd op bewaakt terein gestaan.

Gelukkig lijkt de zaak waar die vandaan is gekomen het sportief op te vatten. De afwikkeling van de reparatie is echter wat gecompliceerder omdat ik deze week in Duitsland verblijf en van het weekend weer terugmoet naar Nederland, dus heb inmiddels de onderdelen in bestelling staan bij de lokala Yamaha boer. Nu maar hopen dat deze op tijd binnenkomen, zo niet dan zit me ondertussen al te beraden hoe risicovol het zou zijn om terug naar Nederland te rijden met de motor in de huidige staat (350km).
 
Nu maar hopen dat deze op tijd binnenkomen, zo niet dan zit me ondertussen al te beraden hoe risicovol het zou zijn om terug naar Nederland te rijden met de motor in de huidige staat (350km).

Neem mij niet kwalijk. Je bent dus nu op vakantie met je motor terwijl er geen koelvloeistof aanwezig is? Begrijp ik dat goed?
 
Neem mij niet kwalijk. Je bent dus nu op vakantie met je motor terwijl er geen koelvloeistof aanwezig is? Begrijp ik dat goed?
Het resevoir (zo noemt de handboek het, maar is volgens mij meer een expansievat, correct me if I'm wrong)is er inderdaad vanaf gevallen. De radiateur zelf zit wel gewoon vol met koelvloeistof, deze heb ik nog specifiek gecontroleerd en iets bijgevuld (100ml ongeveer erbij). De motor staat gewoon stil sinds het resevoir weg is, in deze toestand ga ik er zeker niet voor de lol erop rondrijden.

Edit: zeker = zeker niet
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Eind deze maand ben ik ook in het bezit van een nieuwe MT07 in de kleur blauw. Moet alleen over 1.5week nog op voor AVD examen. Heb al veel in deze topics gelezen en dacht laat ik me ook eens aanmelden. Aangezien het nieuw is hoop ik ook nog eens gebruik te kunnen maken van jullie tips en adviezen.

Heb via Barracuda al valdoppen en een korte kentekenplaat houder besteld. Alleen kwam ik er achter dat ik dan ook andere knipperlichten moet hebben. Maar ik heb de tijd nog even gelukkig.
 
Hoi allemaal,

Eind deze maand ben ik ook in het bezit van een nieuwe MT07 in de kleur blauw. Moet alleen over 1.5week nog op voor AVD examen. Heb al veel in deze topics gelezen en dacht laat ik me ook eens aanmelden. Aangezien het nieuw is hoop ik ook nog eens gebruik te kunnen maken van jullie tips en adviezen.

Heb via Barracuda al valdoppen en een korte kentekenplaat houder besteld. Alleen kwam ik er achter dat ik dan ook andere knipperlichten moet hebben. Maar ik heb de tijd nog even gelukkig.

Ola :t

En weerstandjes als je led-knipperlichten normaal wil laten knipperen. Plus een setje rubber adaptor plaatjes is aan te raden O-)

Enneee succes met examen :]
 
zo niet dan zit me ondertussen al te beraden hoe risicovol het zou zijn om terug naar Nederland te rijden met de motor in de huidige staat (350km).

Gewoon niet doen. Koelvloeistof gaat eruit lopen, koelvloeistof voor je achterband betekend op je plaat. Niet voldoende koelvloeistof (hoe kan je dat controleren als je geen reservoir hebt waar je het min/max level ) is warm lopen motor = kromme kop = stilstaan.

Zoek anders Yamaha dealer in de buurt op en haal daar het reservoir (desnoods halen ze het van een nieuwe motor)

Ik zou echt niet gaan rijden zo.

Suc6 :t
 
Gewoon niet doen. Koelvloeistof gaat eruit lopen, koelvloeistof voor je achterband betekend op je plaat. Niet voldoende koelvloeistof (hoe kan je dat controleren als je geen reservoir hebt waar je het min/max level ) is warm lopen motor = kromme kop = stilstaan.

Zoek anders Yamaha dealer in de buurt op en haal daar het reservoir (desnoods halen ze het van een nieuwe motor)

Ik zou echt niet gaan rijden zo.

Suc6 :t
Bedankt voor het advies, wil er zelf liever ook geen lange reis mee maken in deze toestand vanwege alle genoemde gevaren. Het resevoir staat sinds maandag in de bestelling bij de lokale Yamaha dealer en zou vandaag of morgen binnen moeten komen. Duimen dat dit inderdaad ook gebeurt en ik snel weer kan genieten van deze heerlijke fiets.
 
Hoi allemaal,

Eind deze maand ben ik ook in het bezit van een nieuwe MT07 in de kleur blauw. Moet alleen over 1.5week nog op voor AVD examen. Heb al veel in deze topics gelezen en dacht laat ik me ook eens aanmelden. Aangezien het nieuw is hoop ik ook nog eens gebruik te kunnen maken van jullie tips en adviezen.

Heb via Barracuda al valdoppen en een korte kentekenplaat houder besteld. Alleen kwam ik er achter dat ik dan ook andere knipperlichten moet hebben. Maar ik heb de tijd nog even gelukkig.

Ik heb ook de Barracuda kentekenplaat houder en gelijk kentekenverlichting en knipperlichten gekocht. Knipperlichten zijn goed. De houder en verlichting zijn een beetje ruk... Er is niks bijgeleverd om de bedrading te beschermen en bij elkaar te houden en ik vrees dat als het een keer regent, er allemaal bagger onder mn buddy seat gegooid gaat worden. Na een beetje knutselen ziet het er allemaal wel aardig uit maargoed.
 
@theanimal

Het quoten wil op mn telefoon even niet. Ow dat klinkt niet heel geweldig. Ik heb de kentekenplaat houder gekregen. Maar zelf had ik liever gehad dat ik de originele knipperlichten weer had kunnen gebruiken zoals bij sommige andere wel kan met een adapter. Mja nu opzoek naar knippers die ik wel leuk vind. Wil voor niet meteen aanpassen dus dat is ook de reden mijn voorkeur bij de andere lag.
 
Bedankt voor het advies, wil er zelf liever ook geen lange reis mee maken in deze toestand vanwege alle genoemde gevaren. Het resevoir staat sinds maandag in de bestelling bij de lokale Yamaha dealer en zou vandaag of morgen binnen moeten komen. Duimen dat dit inderdaad ook gebeurt en ik snel weer kan genieten van deze heerlijke fiets.
Inmiddels zit het resevoir er weer op. Wat kan een plastic bakkie toch duur zijn, maar ben allang blij dat het is gefixed en ik weer lekker mobiel ben.

Overigens sprak ik de Nederlandse Yamaha dealer vandaag nog die aangaf dat ik wat hun betreft prima naar Nederland had kunnen rijden zonder resevoir, daar waar de Duitse dealer juist aangaf uiterst voorzichtig te doen en zo min mogelijk ermee te rijden. Altijd leuk als beoogde deskundigen elkaar tegenspreken. Gelukkig hoef ik de keus om al dan niet terug te rijden zonder resevoir niet meer te maken.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels zit het resevoir er weer op. Wat kan een plastic bakkie toch duur zijn, maar ben allang blij dat het is gefixed en ik weer lekker mobiel ben.

Overigens sprak ik de Nederlandse Yamaha dealer vandaag nog die aangaf dat ik wat hun betreft prima naar Nederland had kunnen rijden zonder resevoir, daar waar de Duitse dealer juist aangaf uiterst voorzichtig te doen en zo min mogelijk ermee te rijden. Altijd leuk als beoogde deskundigen elkaar tegenspreken. Gelukkig hoef ik de keus om al dan niet terug te rijden zonder resevoir niet meer te maken.

Haha. OEM Yamaha onderdelen zijn vaak duur helaas.

Ik denk dat je dat het beste kan benaderen als een verstandige expert vs. minder verstandige expert _O-
 
Beste MT's rijders

Ik ben nieuw op dit forum, ik ben Vinoud en eigenaar van een XSR700.
Sinds kort merk ik iets anders aan mijn motor en aangezien de MT07 hetzelfde blok heeft, bedacht ik me dat jullie mij misschien kunnen helpen.

Sinds afgelopen week schakelt mijn XSR niet meer zo soepel als voorheen en het grootste 'probleem' is dat wanneer ik rem voor een stoplicht en wil terugschakelen tijdens het stilstaan, dat de motor niet wil terugschakelen en de gear indicator blank blijft. Dit gebeurt bijvoorbeeld van 4 naar 3 en dan weer van 3>2>1. Het gaat allemaal niet zo soepel of zoals het was en zeker niet zoals het hoort. Wat ik moet doen om het op te lossen, de koppeling iets laten opkomen dan schakelt de motor in een versnelling of de motor omhoog schakelen en vervolgens weer naar beneden.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit 'probleem' zou kunnen zijn?

Wat info over de motor:
bouwjaar: 2016
Kmstand: 1000+/-
De motor heeft zijn laatste beurt september 2017 gehad, maar sindsdien maar 300km gereden.

Alvast bedankt en ik zie jullie antwoorden tegemoet!
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan