Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
OMG Kawasaki Z900.
Toen ik mijn MT voor reparatie afleverde mocht
ik dat beest even meenemen met een AKRA.
Heb hem netjes terug gezet om daar niet meer over na
te denken. Dat is een stap te ver voor mij.
Dat vermogen ga ik op ten duur ook gebruiken zodra
ik een beetje gewoon raak met de machine.

Vond het wel de meest verfijnde machine die ik ooit gereden heb.
Ondanks het vermogen gaat alles heel soepel.

Geloof ook dat deze machine prijs voor naked 2017 of 2018 heeft gehad.
En deze eer komt hem ook zeker toe!
 
Laatst bewerkt:
Hahaha kan me voorstellen dat dat niet in verhouding is met een MT'tje.
Maar goed bevallen dus. Zal wel veel te snel veel te hard gaan. Is een MT toch veiliger voor je rijbewijs haha
 
Een tijdje geleden heb ik in het forum het gehad over het ombouwen van een 35KW MT-07 naar volvermogen. Volgens mij was het technisch mogelijk aangezien het motorblok hetzelfde is, alleen teruggevoerd. Ik heb contact gehad met de dealer (Gebben) en nou blijkt het niet mogelijk te zijn. Het gaat om een 2016 MT-07 die af fabriek 35KW is. Dat was een Euro 3 motor. Yamaha heeft alleen voor de Euro 4 motoren een kit gemaakt om van 35KW naar volvermogen (55KW) te gaan. Dus alleen voor 2017 en nieuwer is de MT-07 officieel om te bouwen.

Het plan was eigenlijk om de MT te houden en er nog een paar jaar op rond te rijden, maar heb hem toch ingeruild op een Kawasaki Z900. Even op gereden en dat beviel mij super, lage zit, breed stuur en plenty power. Mijn advies is dan ook als je een A2 rijbewijs hebt, kijk goed als de motor ook later echt om is te bouwen.

Achteraf gezien had ik het anders gedaan, door bijvoorbeeld een volvermogen MT door de dealer terug te laten voeren, zodat het er later weer afgehaald kan worden. Maar ondanks dat heb ik heel veel plezier gehad op de MT-07 en kan hem dan ook aan iedereen aanbevelen.

Dus de euro 4 35kw model is toch wel opvoerbaar naar 55kw? Had gehoord dat ook de nieuwe modellen niet opvoerbaar zijn. Interessant.

EDIT Heb ff dealer gebeld en klopt idd. Scheelt weer andere motor kopen op mn 24e.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook de Akra gereden en die heeft een heel mooi diep geluid!

De Sc-Project heeft een wat feller geluid wat vooral naar voren komt
als je de MT wat doortrekt. Je kan er beschaaft mee rijden als je hem
laag in zijn toeren laat rijden. Dat komt dus weinig voor bij mij:)
Al het bovenstaande is met DB killer.
Zonder DB killer is voor mij not-done dat tikt toch wel het aso aan.

Ik kan mij ook niet vinden in alle filmpjes en het geluid daarbij..
Je moet het live meemaken wat je mooi vind.
Ik heb zeker geen spijt van de Sc-Project.
Wel liet de levertijd nogal te wensen over.
Dat schijnt normaal te zijn bij die italianen.
Eenmaal binnen was ik dat al weer snel vergeten.
De kwaliteit is erg goed tot nu toe.
Ik heb nog geen enkel vreemd plekje kunnen vinden op de uitlaat.
En hij zit er toch al een tijdje op.
Moet ik wel zeggen dat ik mijn motor altijd binnen stal.
En zeker 1 keer in de 2 weken een poets beurt geef.

Succes met je keuze.


Woon je dichtbij Delft? Als je het ok vind zou ik graag je motor willen beluisteren.
 
Hahaha kan me voorstellen dat dat niet in verhouding is met een MT'tje.
Maar goed bevallen dus. Zal wel veel te snel veel te hard gaan. Is een MT toch veiliger voor je rijbewijs haha

En toch vind ik onze MT-07 niet sloom *D . Enige tijd gereden op een MT-09 (de normale versie) proefgereden. Oké, zit echt een hoop power in - zeker op de agressieve stand - maar vind de MT-07 onderin toch net wat levendiger.

De vering van de MT-09 vond ik wel stukken beter (bij sportief rijden ;)). Niet van zijn lijn te krijgen en héél stabiel. Je kunt echt met veel vertrouwen een bocht sportief in sturen. Zelfs in vergelijking met mijn Hyperpro afgeveerde MT-07. De demping van de MT-09 is veel beter. Maar goed, is natuurlijk ook niet te vergelijken. De MT-07 heeft normale telescopische vering en MT-09 heeft up-side down vering en is ook een stuk duurder ;) .
 
Heren, wat waren jullie kwijt bij de 20K beurt?

Dit staat overigens ook in de onderhoudsmanual:

"Every two years replace the internal components of the brake master cylinders and calipers, and chancge the brake fluid"

Ik vraag me af wie dit doet.... Wel is bij de 10K beurt al mijn remvloeistof vervangen terwijl dit niet hoefde.
 
Laatst bewerkt:
Heren, wat waren jullie kwijt bij de 20K beurt?

Dit staat overigens ook in de onderhoudsmanual:

"Every two years replace the internal components of the brake master cylinders and calipers, and chancge the brake fluid"

Ik vraag me af wie dit doet.... Wel is bij de 10K beurt al mijn remvloeistof vervangen terwijl dit niet hoefde.

Geen idee nog. Ik heb er nog geen 20.000 km op staan. Vermoedelijk wel dit jaar en dan ga ik het zien.

Denk dat vrijwel niemand vorenstaande doet. Dat zou betekenen - zo lees ik het - dat je elke twee jaar je rem klauwen en rempompen zou moeten reviseren en moeten voorzien van nieuwe rubbers*. Ik heb mijn remklauwen/voorrempomp van mijn racer wel eens gereviseerd (lees: voorzien van nieuwe afdichtingsrubbers/goed schoon maken en dergelijke), maar dan was daar een reden voor.

* ik neem aan dat Yamaha met internal components de afdichtingsrubbers van de remklauw calipers/zuigertjes en hoofdrem cylinders bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee nog. Ik heb er nog geen 20.000 km op staan. Vermoedelijk wel dit jaar en dan ga ik het zien.

Denk dat vrijwel niemand vorenstaande doet. Dat zou betekenen - zo lees ik het - dat je elke twee jaar je rem klauwen en rempompen zou moeten reviseren en moeten voorzien van nieuwe rubbers*. Ik heb mijn remklauwen/voorrempomp van mijn racer wel eens gereviseerd (lees: voorzien van nieuwe afdichtingsrubbers/goed schoon maken en dergelijke), maar dan was daar een reden voor.

* ik neem aan dat Yamaha met internal components de afdichtingsrubbers van de remklauw calipers/zuigertjes en hoofdrem cylinders bedoeld.

Ze bedoelen idd die dingetjes. Ook remslangen staat maar 4 jaar voor. Ik weet ook de rede niet waarom mijn vloeistof al eens vervangen is, maar volgens mij kan dat weinig kwaad. Ik zie het wel, volgende week mag ie :)
 
Ze bedoelen idd die dingetjes. Ook remslangen staat maar 4 jaar voor. Ik weet ook de rede niet waarom mijn vloeistof al eens vervangen is, maar volgens mij kan dat weinig kwaad. Ik zie het wel, volgende week mag ie :)

De remslangen zelf gaan véél langer mee dan vier jaar. Deze worden idd ook niet vervangen. Zou ook zo niet durven zeggen waarom deze onderhoudsintervallen in de service manual staan. Remvloeistof is idd één keer per twee jaar. Op mijn racer verving ik het elk jaar, maar daar komt dat ook weer wat preciezer.

Dus opzich ook niet erg dat het vervangen is. In een garage is dat zo gebeurd en je hebt weer verse remvloeistof ;) . Met de hand de remvloeistof ontluchten en vervangen duurt wat langer.
 
Laatst bewerkt:
Over remmerij gesproken.... Heeft iemand hier staal omvlochten remleidingen gemonteerd? Zo ja, welke?
Neem aan dat er met abs wat meer bij komt kijken bij de sets dan zonder abs?
 
Over remmerij gesproken.... Heeft iemand hier staal omvlochten remleidingen gemonteerd? Zo ja, welke?
Neem aan dat er met abs wat meer bij komt kijken bij de sets dan zonder abs?

Ben het ooit nog wel van plan. Maar volgens mij gebeurt er niets met de ABS. Die van Goodridge zijn sowieso getest op ABS.
 
Wat een heerlijk weertje he om op de motor te zitten :')
Schermpje geeft bij contact aan al een mooie 38c buiten temperatuur.

Voordeel, banden zijn al enigzins opgewarmd zo *O*

:]
 
Over remmerij gesproken.... Heeft iemand hier staal omvlochten remleidingen gemonteerd? Zo ja, welke?
Neem aan dat er met abs wat meer bij komt kijken bij de sets dan zonder abs?

Ik zit er zelf ook wel eens aan te denken. Iets meer bite met het remmen. Mijn Fazer 600 had ook ABS en heb deze remmen - na het reviseren van de remklauwen - op dezelfde manier ontlucht dan mijn niet ABS fiets. Kan me alleen best voorstellen dat de ABS pomp ook nog ontlucht moet worden. Daarna remde de Fazer ieder geval nog wel goed ;).

Ik zie in de MT-07 service manual staan dat je gewoon op de normale wijze kunt ontluchten.
 
Het is trouwens wel weer eens tijd voor een ploatje, van de week de brommerts even ontdaan van een beste stoflaag (dit keer van het rijden... :+) en daarna maar gepoetst. Als het volgende week weer ietsje koeler is, gaan er weer wat km's bij komen :]
1k0.jpg

1k0.jpg
 
Thanks, na 4 jaar van wederopbouw en (voornamelijk) upgraden, is ie eindelijk klaar :)
Ook een heerlijke machine en met de mt een perfecte combi. :]
 
Heb ff gekeken wat zo'n set van HEL kost, met abs toch even €309,- :o

Voor de set zonder abs is de prijs ook net iets meer als 1/3 van die met abs. Maar dan krijg je met abs daar volgens de site ook 5 leidingen meer voor...

Remleidingen Yamaha MT 07

Aha, heeft vermoedelijk ook te maken met het feit dat er ook stalen leidingen naar de ABS pomp moeten. Daar had ik zo gauw niet bij nagedacht. Wel een flink prijsverschil :o .

Het is trouwens wel weer eens tijd voor een ploatje, van de week de brommerts even ontdaan van een beste stoflaag (dit keer van het rijden... :+) en daarna maar gepoetst. Als het volgende week weer ietsje koeler is, gaan er weer wat km's bij komen :]
[afbeelding]
[afbeelding]

Netjes hoor. Ziet er zo te zien weer super schoon uit!
 
Aha, heeft vermoedelijk ook te maken met het feit dat er ook stalen leidingen naar de ABS pomp moeten. Daar had ik zo gauw niet bij nagedacht. Wel een flink prijsverschil :o .

Als je het goed wil doen moet je die ook vervangen zie ik in de service manual. Anders zit je natuurlijk nog steeds met "gewone" remleidingen haha.

full
 
Ik gok nog de originele. Weet niet hoeveel rem-km's die blokken meegaan? Deze mt is gekocht met 24k aan km's, weet niet of ze daarvoor al vervangen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je meer gaat merken van betere (meer bite) remblokken dan stalen remleidingen.
Alhoewel het natuurlijk wel een mooie upgrade is maar kwa remvermogen gaan andere blokken meer brengen.
 
Denk dat je meer gaat merken van betere (meer bite) remblokken dan stalen remleidingen.
Alhoewel het natuurlijk wel een mooie upgrade is maar kwa remvermogen gaan andere blokken meer brengen.

Denk dat het ook die combi van die twee is, maar idd andere remblokken kun je ook goed vernemen. Kan mij nog herinneren dat ik onder mijn racer de blokken heb vervangen door gesinterde blokken van een raceteam die naast ons in de pitbox stond. Verschil met de originele blokken was goed te vernemen :o :t . Oef, wat remde dat fijn/direct zeg.

Toevoeging: voor op straat natuurlijk wel voor straat legale blokken kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig de flasher relay al gevonden op de 2018 mt-07?





Die originele verpesten echt de look |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan