Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie bike, knippers zitten idd een beetje op een vreemde plek tov het 1e model ja... :/

Zit ie niet op dezelfde plek als bij het 1e model, achter de linker zijkap bij de tank?

 
Laatst bewerkt:
Strakke fiets! :t

Relais; bij de mt-09 zit ie onder het zadel, en was wel nieuwsgierig waar ie dan bij de 7 zat.
Nou, "iets" meer verstopt:



EDIT: pfff, te laat, nog de zelfde link ook _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb die van TST ook al gezien, maar het zijpaneel haal je er met de 2018 precies niet zomaar af. Woensdag speur ik alvast nog even verder.

Facelift is altijd leuk, maar accessoires en how-to's zijn dan altijd wel iets meer beperkt ;(

Edit: 2 boutjes lossen en de zijkant kwam er al af. Met wat alcohol durft een mens wel eens een boutje meer te lossen. :+

Relais zit quasi op dezelfde plaats, gewoon meer verborgen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Strakke fiets! :t

Relais; bij de mt-09 zit ie onder het zadel, en was wel nieuwsgierig waar ie dan bij de 7 zat.
Nou, "iets" meer verstopt:

EDIT: pfff, te laat, nog de zelfde link ook _O-
Was ook al na middernacht he, dan maakt het ook allemaal niet meer uit... :P :+
 
Laatst bewerkt:
Heb die van TST ook al gezien, maar het zijpaneel haal je er met de 2018 precies niet zomaar af. Woensdag speur ik alvast nog even verder.

Facelift is altijd leuk, maar accessoires en how-to's zijn dan altijd wel iets meer beperkt ;(

Edit: 2 boutjes lossen en de zijkant kwam er al af. Met wat alcohol durft een mens wel eens een boutje meer te lossen. :+

Relais zit quasi op dezelfde plaats, gewoon meer verborgen.
Dan hebben ze die tov het 1e model wat gebruiksvriendelijker gemaakt, daar moet toch iets meer voor losgeschroefd worden. Maar toppie dat het geregeld is... :t
 

Mooie fiets!

Was afgelopen drie dagen in de Eifel en daar ook het nieuwe model MT-07 gespot. Deze had die persoon gehuurd. Vind de nieuwe MT er ieder geval vet uit zien!

Zal nog wel een verslagje posten/filmpje posten. Genoeg gefilmd ieder geval :9 . De SW-Motech koffers (die van stof) bevallen ieder geval prima.
 
Lekker man, je hebt het lekker getroffen daar. :]

Die koffers, zitten die iets van de kontkappen af of komen die er tegenaan? Ben op de een of andere manier altijd een beetje huiverig dat die dingen langs de kappen schuren. Ze lijken me wel erg handig.
 
Hallo motorvrienden! Ik ben 25 jaar en woon in Belgie (Sint-truiden).
Ik heb 2 weken terug een nieuwe mt07 gekocht.

Na 350Km kwam een man naar mij toe gelopen en zei dat ik mijn ketting dringend moest aanspannen omdat hij het hoorde ratelen. Dus nam ik mijn handleiding van de motor erbij en zag dat de ketting van 51mm tot 58mm mocht zijn van de kettingbeschermer. Wanneer ik het zelf ging meten zag ik dat mij ketting redelijk los zat, (Al na 350Km) 70mm!

Dus ik heb ze laten bijspannen (51mm) door een vriend die al jaren ervaring heeft. Na 150 km ging ik terug meten, 60mm was het nu. Dus na 500Km heb ik het al 2x moeten aanspannen.
Maandag had ik een afspraak bij de dealer (felix & jos) en daar vertelde ze me dat het normaal was.

Veel vrienden van mij zeggen dat het niet zo oke is als je in het begin al zoveel speling hebt en al zoveel moet bijspannen. Ik ben van het eerste lijntje al naar 2,5 gegaan op de eerste 500km. Dan denk ik toch dat de ketting niet lang meer mee gaat gaan toch?

Ik heb al eerder op de rijschool met een mt07 moeten rijden en die had geen ketting geluid, terwijl mijn ketting enorm lawaai maakt als ik op lage toeren rij. Wat zeer vervelend is.

Weet iemand hier meer over en kan mij zeggen of het zovaak aanspannen in het begin wel normaal is & hoe ik de ketting geluid weg kan krijgen?

Alvast bedankt!
Groetjes
Arsen
 
Weet iemand hier meer over en kan mij zeggen of het zovaak aanspannen in het begin wel normaal is & hoe ik de ketting geluid weg kan krijgen?

Alvast bedankt!
Groetjes
Arsen

Die van mij heb ik maar 1 keer moeten stellen. Na een goeie 500km eventjes gekeken en toen had ie wel wat teveel, toen heb ik hem (een beetje te kort volgens het boekje) gespannen. Nu, 4 maanden en 3500km later staat ie netjes op ongeveer 50mm.

Ik kreeg vandaag een brief van de Yamaha in de bus met de melding dat er een terugroep actie was op het 2018 model. Ik was al bang dat ik hem voorlopig moest missen, maar schijnbaar is er een probleem met de bevestiging van het kettingscherm...
 
Lekker man, je hebt het lekker getroffen daar. :]

Die koffers, zitten die iets van de kontkappen af of komen die er tegenaan? Ben op de een of andere manier altijd een beetje huiverig dat die dingen langs de kappen schuren. Ze lijken me wel erg handig.

Jazeker :] . Voor het beschermen van de MT heeft mijn vader een bescherming gemaakt. Hij rijdt ook op een MT-07 en had deze koffers al eerder dan ik. Ik post daar nog wel even een foto van. Anders ben ik idd ook bang dat de koffers tegen de kappen gaan schuren.
 
Hallo motorvrienden! Ik ben 25 jaar en woon in Belgie (Sint-truiden).
Ik heb 2 weken terug een nieuwe mt07 gekocht.

Na 350Km kwam een man naar mij toe gelopen en zei dat ik mijn ketting dringend moest aanspannen omdat hij het hoorde ratelen. Dus nam ik mijn handleiding van de motor erbij en zag dat de ketting van 51mm tot 58mm mocht zijn van de kettingbeschermer. Wanneer ik het zelf ging meten zag ik dat mij ketting redelijk los zat, (Al na 350Km) 70mm!

Dus ik heb ze laten bijspannen (51mm) door een vriend die al jaren ervaring heeft. Na 150 km ging ik terug meten, 60mm was het nu. Dus na 500Km heb ik het al 2x moeten aanspannen.
Maandag had ik een afspraak bij de dealer (felix & jos) en daar vertelde ze me dat het normaal was.

Veel vrienden van mij zeggen dat het niet zo oke is als je in het begin al zoveel speling hebt en al zoveel moet bijspannen. Ik ben van het eerste lijntje al naar 2,5 gegaan op de eerste 500km. Dan denk ik toch dat de ketting niet lang meer mee gaat gaan toch?

Ik heb al eerder op de rijschool met een mt07 moeten rijden en die had geen ketting geluid, terwijl mijn ketting enorm lawaai maakt als ik op lage toeren rij. Wat zeer vervelend is.

Weet iemand hier meer over en kan mij zeggen of het zovaak aanspannen in het begin wel normaal is & hoe ik de ketting geluid weg kan krijgen?

Alvast bedankt!
Groetjes
Arsen

Hmmmm, dan lijkt mij de ketting niet van goede kwaliteit te zijn. Ik kan mij herinneren dat ik zelf een keer de ketting heb gesteld (na grofweg 1.000 km) en dat mijn dealer het een keer gedaan heeft toen ik nieuwe banden heb gekregen. Dit zal om en nabij de 12.000 km zijn geweest. Nu heb ik er 19.500 km nogwat op staan en heb de ketting nog geen één keer hoeven stellen. De ketting speling voldoet nog steeds aan de voorgeschreven spanning uit het handboek van de MT-07.

Heb wel eens een motor gehad waarbij ik de ketting erg vaak moest stellen, maar dat bleek een erg slecht merk te zijn :o . Bij deze valt mij dat erg mee. Ik zou er dan idd mee terug gaan naar je dealer. Dan is vermoedelijk iets niet goed met het materiaal van je ketting.

Lawaai (nou ja eigenlijk meer trillen) doet mijn ketting wel eens, maar dan ben ik vergeten de ketting te smeren. Had dit in de Eifel nog op de terugweg. Gelukkig heb ik altijd een busje ketting spray bij me om de ketting in te sprayen.
 
Hallo motorvrienden! Ik ben 25 jaar en woon in Belgie (Sint-truiden).
Ik heb 2 weken terug een nieuwe mt07 gekocht.

Na 350Km kwam een man naar mij toe gelopen en zei dat ik mijn ketting dringend moest aanspannen omdat hij het hoorde ratelen. Dus nam ik mijn handleiding van de motor erbij en zag dat de ketting van 51mm tot 58mm mocht zijn van de kettingbeschermer. Wanneer ik het zelf ging meten zag ik dat mij ketting redelijk los zat, (Al na 350Km) 70mm!

Dus ik heb ze laten bijspannen (51mm) door een vriend die al jaren ervaring heeft. Na 150 km ging ik terug meten, 60mm was het nu. Dus na 500Km heb ik het al 2x moeten aanspannen.
Maandag had ik een afspraak bij de dealer (felix & jos) en daar vertelde ze me dat het normaal was.

Veel vrienden van mij zeggen dat het niet zo oke is als je in het begin al zoveel speling hebt en al zoveel moet bijspannen. Ik ben van het eerste lijntje al naar 2,5 gegaan op de eerste 500km. Dan denk ik toch dat de ketting niet lang meer mee gaat gaan toch?

Ik heb al eerder op de rijschool met een mt07 moeten rijden en die had geen ketting geluid, terwijl mijn ketting enorm lawaai maakt als ik op lage toeren rij. Wat zeer vervelend is.

Weet iemand hier meer over en kan mij zeggen of het zovaak aanspannen in het begin wel normaal is & hoe ik de ketting geluid weg kan krijgen?

Alvast bedankt!
Groetjes
Arsen


Is het een 2018 model? Want ik heb een brief gekregen van de importeur vanwege een terugroep actie met de ketting. Best even polsen bij je verkooppunt.
 
Alvast bedankt!
Groetjes
Arsen

Ik weet dat een MT-07 in de regel een boel gerattel met zich mee brengt. Van mijn MT-07 rattelde mijn ketting, de steller, de kast an zich en ik had ook nog een rattel in de uitlaat. Daar zou ik me dus niet zo een zorgen om maken. Dat je al zo vaak moet stellen kan ik echter niet verklaren. Dat is wel heel opmerkelijk. Mijn hoop is dan ook gevestigd op de opmerking van Crnchtm.
 
Laatst bewerkt:
Maar ff een klein verslagje van de Eifel 3-daagse. Afgelopen vrijdag met twee motoren vertrokken richting de Eifel. Hier overnacht bij een Nederlands hotel (Bikersmoment) in het plaatsje/stadje Daun. Super goed voor elkaar en lekker eten.

Het was wel wat warm, maar als je maar genoeg dronk was het prima vol te houden. Denk dat we zaterdag zeker 2,5 liter gedronken hebben (2 liter water en de rest cola :P ). Dit ook natuurlijk om concentratie verlies te voorkomen.

Ergens bij een tankstation voor een water- en tankstop. Koffers bevallen prima!
full


Veel drinken om geconcentreerd te blijven!
full


Bij Daun bleken oude kraters te liggen. Eén werd als zwem meer gebruikt.
full


Vanwege het zweten de motorbroeken maar op het balkon laten luchten ;)
full


Terug vier landen aangedaan: Duitsland, Luxemburg, België en Nederland. Friet gegeten in België. Wist niet dat ze er ook frikadellen hadden :P.
full


Bij thuiskomst bleek het dat we 1406,8 km gereden hadden :].
full


Tot slot nog twee filmpjes (linkjes zijn klikbaar):

Naar beneden richting Piesport (zeer bekend plaatsje in de Eifel van de wijn en de mooie weg daar ;).

Wat een uitzicht op de helft!. Dit prachtige uitzicht is vanaf hier te zien. Ik rijd hier met het onboard filmpje naar beneden.
 
Maar ff een klein verslagje van de Eifel 3-daagse. Afgelopen vrijdag met twee motoren vertrokken richting de Eifel. Hier overnacht bij een Nederlands hotel (Bikersmoment) in het plaatsje/stadje Daun. Super goed voor elkaar en lekker eten.

Het was wel wat warm, maar als je maar genoeg dronk was het prima vol te houden. Denk dat we zaterdag zeker 2,5 liter gedronken hebben (2 liter water en de rest cola :P ). Dit ook natuurlijk om concentratie verlies te voorkomen.

Ergens bij een tankstation voor een water- en tankstop. Koffers bevallen prima!
[afbeelding]

Veel drinken om geconcentreerd te blijven!
[afbeelding]

Bij Daun bleken oude kraters te liggen. Eén werd als zwem meer gebruikt.
[afbeelding]

Vanwege het zweten de motorbroeken maar op het balkon laten luchten ;)
[afbeelding]

Terug vier landen aangedaan: Duitsland, Luxemburg, België en Nederland. Friet gegeten in België. Wist niet dat ze er ook frikadellen hadden :P.
[afbeelding]

Bij thuiskomst bleek het dat we 1406,8 km gereden hadden :].
[afbeelding]

Tot slot nog twee filmpjes (linkjes zijn klikbaar):

Naar beneden richting Piesport (zeer bekend plaatsje in de Eifel van de wijn en de mooie weg daar ;).

Wat een uitzicht op de helft!. Dit prachtige uitzicht is vanaf hier te zien. Ik rijd hier met het onboard filmpje naar beneden.
Wat een omgeving zeg, echt mooi... :9 :t
 
Verdomme. Trek in een frikandel nu.

_O- De frikandel was wel goed. De patat vond ik wat minder. Dat kunnen ze hier in Nederland toch beter. Alhoewel dit er ook niet echt uit zag als Belgische friet. Maar goed, zo`n frietkenner ben ik nu ook weer niet _O- .

Wat een omgeving zeg, echt mooi... :9 :t

Zeker. Echt een aanrader om eens te gaan rijden :] . Relatief dichtbij en een heel andere omgeving dan hier. Dan is rijden in Nederland opeens niet meer leuk -O- .

Dit heb ik trouwens onder mijn tassen set. Mijn vader heeft dit bescherm spul op maat geknipt zodat het precies onder de buddy seat past. Zo schuren de tassen niet meer over de lak heen. Werkt prima :t .


full
 
Zeker. Echt een aanrader om eens te gaan rijden :] . Relatief dichtbij en een heel andere omgeving dan hier. Dan is rijden in Nederland opeens niet meer leuk -O- .

Dit heb ik trouwens onder mijn tassen set. Mijn vader heeft dit bescherm spul op maat geknipt zodat het precies onder de buddy seat past. Zo schuren de tassen niet meer over de lak heen. Werkt prima :t .


[afbeelding]
Dat is een mooie oplossing, vind die tassenset trouwens ook een van de mooiere :t
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje geleden heb ik in het forum het gehad over het ombouwen van een 35KW MT-07 naar volvermogen. Volgens mij was het technisch mogelijk aangezien het motorblok hetzelfde is, alleen teruggevoerd. Ik heb contact gehad met de dealer (Gebben) en nou blijkt het niet mogelijk te zijn. Het gaat om een 2016 MT-07 die af fabriek 35KW is. Dat was een Euro 3 motor. Yamaha heeft alleen voor de Euro 4 motoren een kit gemaakt om van 35KW naar volvermogen (55KW) te gaan. Dus alleen voor 2017 en nieuwer is de MT-07 officieel om te bouwen.

Het plan was eigenlijk om de MT te houden en er nog een paar jaar op rond te rijden, maar heb hem toch ingeruild op een Kawasaki Z900. Even op gereden en dat beviel mij super, lage zit, breed stuur en plenty power. Mijn advies is dan ook als je een A2 rijbewijs hebt, kijk goed als de motor ook later echt om is te bouwen.

Achteraf gezien had ik het anders gedaan, door bijvoorbeeld een volvermogen MT door de dealer terug te laten voeren, zodat het er later weer afgehaald kan worden. Maar ondanks dat heb ik heel veel plezier gehad op de MT-07 en kan hem dan ook aan iedereen aanbevelen.

Ik ga volgend jaar ook kijken voor de Z900 Performance of de MT-09SP. Ik zit beter op de Z900 qua been lengte dan op de MT-09SP. Laatst genoemde is een beest van een fiets. Jammer dat de Z900 een quickshifter mist en Ohlins dempers. Was vrijdag bij Goedhart Motoren en kwam Joost tegen en die zei doe maar proefrijden als je zin hebt maar ja had niets bij me en liep in korte broek. Nu sparen en hopen dat het 2019 model wel standaard voorzien word van een quickshifter.
Mijn MT hoeft niet per se weg en zal denk ik wel snel weer door verkocht worden aangezien deze makkelijk van A naar A2 begrensd kan worden en de zeer lage km-stand <10k (model 2014).
 
Ik ga volgend jaar ook kijken voor de Z900 Performance of de MT-09SP. Ik zit beter op de Z900 qua been lengte dan op de MT-09SP. Laatst genoemde is een beest van een fiets. Jammer dat de Z900 een quickshifter mist en Ohlins dempers. Was vrijdag bij Goedhart Motoren en kwam Joost tegen en die zei doe maar proefrijden als je zin hebt maar ja had niets bij me en liep in korte broek. Nu sparen en hopen dat het 2019 model wel standaard voorzien word van een quickshifter.
Mijn MT hoeft niet per se weg en zal denk ik wel snel weer door verkocht worden aangezien deze makkelijk van A naar A2 begrensd kan worden en de zeer lage km-stand <10k (model 2014).
Niet waarschijnlijk. Heb ik ook wel eens aangekaart bij een vertegenwoordiger. Kawasaki heeft heel bewust heeft gekozen om geen Tractie controle en Quick shifters toe te voegen op de Z900. Want 'natuurlijker'.

De een stuk later geïntroduceerde Z900RS heeft dan weer wel tractie controle. Allicht dat ze van hun geloof af gevallen zijn. Dat, of meer shit toe voegen om de price bump van 3 ruggen te kunnen onderbouwen _O-

Moet wel zeggen dat de Z900 van zichzelf al wat rijwielgedeelte betreft een stuk sportiever is dan de MT-09. Die SP is in mijn optiek hoe de MT-09 altijd al had moeten zijn. De öhlins was wel een beetje nodig, zeg maar. Z900 niet. Mits je natuurlijk een zwakte hebt voor goud kleurige onderdeeltjes met blauwe lettertjes erop. Dat kan ook. Heb ik zelf ook last van.
 
Maar ff een klein verslagje van de Eifel 3-daagse. Afgelopen vrijdag met twee motoren vertrokken richting de Eifel. Hier overnacht bij een Nederlands hotel (Bikersmoment) in het plaatsje/stadje Daun. Super goed voor elkaar en lekker eten.

Ha wim wat leuk, ik vertrek morgen met 4 vrienden naar de Eifel, overnachten ook bij Bikers Moment. Kan niet wachten, heerlijk rijden daar.
 
Windschermpje gemonteerd, heb nu tenminste niet meer het gevoel dat ik van de moto zal gecatapulteerd worden boven de 80km/u (lichtgewichtje :) ).




Wat is jullie mening trouwens over het verwijderen van de DB-killer? Die euro4 akrapovic met de carbon tip klinkt best ok, maar ik zou het toch graag een tandje luider willen.
Naar het schijnt is het verwijderen hiervan wel absurd luid, maar eventueel een beetje aan knutselen en terug plaatsen?
Of gewoon een no-go?
 
Mooi ruitje, scheelt het veel? Ik ben een iets hoger ruitje gewend, maar dat is iig een stuk beter dan zonder :Y

Op de mt van mijn vrouw zit ook een Akra gemonteerd, met killer klinkt het erg netjes. Mooie roffel en met het gas max open komen de decibellen er goed uit.
Heb de killer er eens uitgedaan, maar dat was echt too much. Klonk bijna gekker dan mijn sp (en die klappen zijn eigenlijk al teveel van het goede). Om niet teveel negatieve aandacht te krijgen heb ik de killer er weer in gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan