Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mocht je evt ook nog een ander uitlaatsysteem ervoor willen, zou ik rond de €5750,- bieden. Ik heb die van mijn vrouw met alle opties die je noemt + Akrapovic lijn voor €6000,- gekocht. Weliswaar een jaartje ouder en met 20k op de teller, maar we zijn inmiddels ook weer een jaartje verder. Succes iig met de aanschaf...

Let wel: een 35 kW is op dit moment lastiger te vinden en daarom ook duurder dan een vol vermogen MT-07. Ook mede doordat ie aardig populair is bij A2 rijders.
 
Wat is jullie mening trouwens over het verwijderen van de DB-killer? Die euro4 akrapovic met de carbon tip klinkt best ok, maar ik zou het toch graag een tandje luider willen.
Naar het schijnt is het verwijderen hiervan wel absurd luid, maar eventueel een beetje aan knutselen en terug plaatsen?
Of gewoon een no-go?

Ik heb beide pijpjes aan de binnenkant pakweg 3/4 cm afgezaagd en de killer weer terug in gedaan, aan de buitenkant niets te zien en klinkt stationair rustig, pas bij opentrekken hoor je de Akra.
Helaas was ie met iets te veel geweld eruit geslagen dat ik mijn vervangende DB killer er nooit meer in zal kunnen krijgen.
 
Stond laatst op MP een mooie zwarte rem-schakelset van een schadefiets te koop voor, ik dacht, iets van €125,-.

Denk dat als je zoiets kan fixen en je je eigen set nog voor een mooi prijsje kan verkopen, je zelfs nog wat centen in je pocket kan steken.

De frame covers staan geregeld op ebay.uk of ebay.de te koop.

Ik heb dus nu wel iets gaafs gevonden, en inderdaad goedkoper dan poedercoaten. Echter: dit dekt niet volledig wat ik bedoel, heb je enig idee hoe die andere onderdelen er onder heten? Met die gaatjes e.d.


mh8v89.png


Dan heb je die Frame covers geregeld. Alleen er zit nog wat onder wat de verkeerde kleur heeft. |(
 
Laatst bewerkt:
Na wat gedoe met koelvloeistof resevoirs die er spontaan afdonderden (https://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28784339#28784339), heb ik inmiddels ruim 6k kilometer afgelegd tot vrijwel volle tevredenheid. :} Het enige akkefietje was dat twee bouten van de de rear mudguard zonder toestemming van de fiets zijn gesprongen. Gelukkig heb ik deze weer vast kunnen zetten voordat er vervolgschade kwam, maar slordig was het wel.

Door de vele kilometers is de achterband inmiddels vrijwel versleten en zal dus binnenkort vervangen moeten worden. De voorband lijkt nog in redelijke conditie, dus ik was van plan om alleen de achterband te vervangen door eenzelfde examplaar (Pilot Road 3), tenzij er een gegronde reden is om voor een andere set te kiezen. Wat zijn de ervaringen hier met andere banden op deze fiets? Is het de moeite waard om te switchen?
 
Ik heb er nu de road 5 onder liggen naar volle tevredenheid. Goede waterafvoer en zeer goede grip bij nat maar op droog ook heerlijke grip.
Levensduur schijnt zelfs beter te zijn dan van de Road 4.
Profiel loopt niet vol door naar de zijkant dus bij sportief rijden heb je meer grip/band op het wegdek dan bij andere profiel banden waarbij het profiel wel doorloopt.
 
Ik heb er nu de road 5 onder liggen naar volle tevredenheid. Goede waterafvoer en zeer goede grip bij nat maar op droog ook heerlijke grip.
Levensduur schijnt zelfs beter te zijn dan van de Road 4.
Profiel loopt niet vol door naar de zijkant dus bij sportief rijden heb je meer grip/band op het wegdek dan bij andere profiel banden waarbij het profiel wel doorloopt.

https://webshop.hansvanwijk.nl/mich...l0WXsTFXHwwlKMJwOc-VqgFNmzy6mF-BoC6_UQAvD_BwE

Hier met kürting! :)
 
Ik heb dus nu wel iets gaafs gevonden, en inderdaad goedkoper dan poedercoaten. Echter: dit dekt niet volledig wat ik bedoel, heb je enig idee hoe die andere onderdelen er onder heten? Met die gaatjes e.d.


[afbeelding]

Dan heb je die Frame covers geregeld. Alleen er zit nog wat onder wat de verkeerde kleur heeft. |(
Bedoel je de schetsplaat en van de rem-schakelset?

Had die carbon covers ook op Aliexpress gezien, daar kan je volgens mij alle kappen en kuipen in carbon fixen...
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je de schetsplaat en van de rem-schakelset?

Had die carbon covers ook op Aliexpress gezien, daar kan je volgens mij alle kappen en kuipen in carbon fixen...


Jep. Inderdaad. En passagiers voetsteunen achter.

Poedercoaten lijkt mij voordeliger dan al deze onderdelen proberen in het zwart te verkrijgen, of zelfs carbon. Niet?

Is spuiten anders geen optie? :?
 
Jep. Inderdaad. En passagiers voetsteunen achter.

Poedercoaten lijkt mij voordeliger dan al deze onderdelen proberen in het zwart te verkrijgen, of zelfs carbon. Niet?

Is spuiten anders geen optie? :?
Spuiten van de framecovers zou je zelf kunnen doen, matzwart kan je weinig aan verzieken. De andere onderdelen zou ik dan laten coaten. Maar ik denk dat als je die 2 covers dan mee laat coaten, dat dat niet veel zal schelen qua prijs. Coaten is over het algemeen wel sterker dan spuiten.

Heb even de mt laten shoppen in het fotosoep topic, ondanks dat het niet de juiste kleur zwart is, moet ik nog ff kijken of het 'm wel gaat worden of niet...

Origineel...
1k0.jpg


Geshopt...
awvnfs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Spuiten van de framecovers zou je zelf kunnen doen, matzwart kan je weinig aan verzieken. De andere onderdelen zou ik dan laten coaten. Maar ik denk dat als je die 2 covers dan mee laat coaten, dat dat niet veel zal schelen qua prijs. Coaten is over het algemeen wel sterker dan spuiten.

Heb even de mt laten shoppen in het fotosoep topic, ondanks dat het niet de juiste kleur zwart is, moet ik nog ff kijken of het 'm wel gaat worden of niet...

[afbeelding]


Mooi! Ik heb net een offerte gekregen voor €75,- voor alles wat ik wil laten doen. Beide kanten. Gaan we natuurlijk hartstikke doen! *O*
 



Valt dit nog mooi te krijgen of is dit een miskoop? Wil niet de volle prijs er voor betalen en kwam deze toevallig tegen. Als dat roest schoon valt te krijgen of niet opvalt is het het eventueel waard om hem voor de helft te kopen. Werkt nog volledig. Thoughts!?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb beide pijpjes aan de binnenkant pakweg 3/4 cm afgezaagd en de killer weer terug in gedaan, aan de buitenkant niets te zien en klinkt stationair rustig, pas bij opentrekken hoor je de Akra.
Helaas was ie met iets te veel geweld eruit geslagen dat ik mijn vervangende DB killer er nooit meer in zal kunnen krijgen.

Dit ben ik ook aan het overwegen, maar kan er geen draad getapt worden waar het gat geboord is, en eventueel een schroef insteken?

Het jeukt zo hard om het toch even te proberen |(
 
[~[url="https://thumb.ibb.co/jU9xy9/86_2.jpg"]afbeelding~][/url] [~[url="https://thumb.ibb.co/krSvkp/86_1.jpg"]afbeelding~][/url] [~[url="https://thumb.ibb.co/mCmMQp/86.jpg"]afbeelding~][/url]


Valt dit nog mooi te krijgen of is dit een miskoop? Wil niet de volle prijs er voor betalen en kwam deze toevallig tegen. Als dat roest schoon valt te krijgen of niet opvalt is het het eventueel waard om hem voor de helft te kopen. Werkt nog volledig. Thoughts!?

Dat is geen titanium zeker? Anders met een staalborstel op een boormachine en dan verder oppoetsen met Never Dull.
 
Is idd geen titanium, dus dat moet wel lukken. Overigens zal dat denk ik niet eens zo opvallen als ie er onder hangt... Akra is iig nooit een miskoop :)
 
Laatst bewerkt:
Dit ben ik ook aan het overwegen, maar kan er geen draad getapt worden waar het gat geboord is, en eventueel een schroef insteken?

Het jeukt zo hard om het toch even te proberen |(

Ik heb nog de oude Titanium pijp van Yamaha waar gewoon een inbus schroef in de DB-killer zit dus ik hoef niets uit te boren oid maar je zou kunnen proberen of een self-tap schroef erin past na boren of houtschroef...Geen idee hoe of wat het eruit ziet na uitboren.
 
Is idd geen titanium, dus dat moet wel lukken. Overigens zal dat denk ik niet eens zo opvallen als ie er onder hangt... Akra is iig nooit een miskoop :)

Klopt inderdaad wel, als ie er onder hangt zie je er ook maar weinig van. Echter de voorste 2 pijpjes vind ik wel altijd netjes als ze wat glimmen. Maar zelfs op mijn Titanium Akra is dat niet schoon te houden.
 
:^ Is idd een nette prijs :Y Denk dat iemisschien voor €400 rond ook wel mee te pakken is, maar dan bellen en zeggen dat je 'm direct op kom halen. Maar het is een motorzaak, dus kans aardig aanwezig dat ie niet voor minder weg gaat, dan alsnog gelijk regelen mocht je 'm echt willen. Zie nl dat er meerderen zijn die 'm opgeslagen hebben als favoriet, kans is dan aardig aanwezig dat ie voor je neus weggekaapt wordt. Het is iig een mooi systeem met een mooi geluid :Y
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat dacht ik nog als extra te kopen voor de motor waar ik eerder over vertelde.

Ga vanmiddag kijken bij een MT met een SC Project full black gemonteerd.. Scheelt me misschien toch dat roest er af poetsen. Wellicht voor iemand anders dus nog een optie om te kopen!?
 
Als je die SC-Project hoort dan koop je de motor gelijk, dan ben je die Akra heel snel vergeten

huh, Akra? Was dat :] :}

En gelijk heb je gekregen. Wat heb ik 'm gekocht en wát brult dat ding onwijs lekker zeg. Niet eens schofterig! *O*

Zou iemand mij kunnen helpen met het afsluiten van een (goede) verzekering? Ik ben woonachtig in Amsterdam dus ik verzeker hem sowieso WA Plus (met diefstal e.d.). Echter vroeg ik mij af, is het ook van belang om het volgende mee te verzekeren? Kleine €2,- per optie:

290yffc.png


Thanks!

Als iemand m'n wilt zien hoor ik het graag hoor...
 
Gefeliciteerd *O* En een feauteau is altijd welkom :9

Ik heb ze er allemaal bij verzekerd, op winterstop na, die optie heeft mijn verzekering niet. Dit vind ik persoonlijk toch wel belangrijke onderdelen die in een motorverzekering moeten zitten. Veel ongelukken gebeuren niet door de rijder zelf, maar door drama's op de weg die ff niet opletten en je er ff bij helpen :/
Voor die paar euro per maand extra zit je dan toch een stuk relaxter op de motor. :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan