Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten, het zal al eerder gevraagd zijn hier, maar op wat voor een bedrag moet ik rekenen voor de 10.000 km beurt (geen klachten verder, ook geen nieuwe banden)?
 
Ola,

Na een motortrip naar de alpen waarbij ik op mijn tandvlees een Street Triple 765RS bij kon houden ben ik op zoek naar een upgrade van mijn voorvork. (Achterveer heb ik al geupgrade naar een K-tech Razor) Zijn er mensen met ervaring met een Cartridge installeren (Ohlins, Andreani, Mupo, Matris oid) om de voorkant wat beter om te laten gaan met het matige asfalt op redelijk tempo?

Makkelijkst is beter leren rijden, maargoed...daar kun je niet zo makkelijk geld tegenaan gooien! 😜
 
@Raowser
Ik was 125 euro kwijt

@Surferboy
Als je de RS bij kon houden dan deed ie niet ze best :P

Nee serieus, als je denkt dat je beter kan leren rijden dan kan je daar echt wel wat geld tegen aangooien. Bochtentrainingen, circuit training, daar kan je wel wat muntjes aan kwijt.
Ik kan niet beoordelen hoe goed jij bent maar aangezien je geen Prof rijder bent kan jij zeker wel jezelf verbeteren dmv een training. Daar heb je op je volgende motor ook wat aan.

Ik rijd nog met de standaard setup, kan je dan ook niet adviseren welke kit de beste zal zijn voor jou
 
Eens dat daar wel muntjes in te steken zijn hoor, maar dat neemt niet weg dat de vering het zwakste punt van de fiets is.

Laat ik het zo stellen, ik heb ca 10k km's ervaring in de Alpen en een paar rijvaardigheidstrainingen gedaan. Ben niet van plan (veel) circuitdagen te doen met de 07, maar voor ons laat ik het bovengemiddelde toer-tempo geeft de voorkant (i.c.m. de matige stijfheid van het frame) te weinig feedback en vertrouwen waardoor degene op de RS flierefluitend afstapt na een dag van 550km aan alpenpassen en ik een stoombad nodig heb.

Vandaar dat ik graag de voorvering wil upgraden....het hoeft geen Street Triple RS te worden, maar een middenweg zou al heel fijn zijn! 😜
 
Hahaha ja de vering van de 07 is idd niet je van het (op ze "zachts" _O- gezegd)

Best een prijzig geheel om de 07 op te krikken naar een hoger niveau kwa vering (in verhouding met de nieuwprijs).
 
Yes! M'n vorige motor (Z750 uit 2008) afgelopen zaterdag verkocht.

Morgen kijken bij een MT-07 en als die goed is gelijk meenemen :-)!

11K op de teller uit 2014, inclusief 6 maanden garantie.

Gaat om deze:

$_86.JPG


Moet ik nog ergens extra op letten bij het checken van de motor?
 
Mooi ding, ziet er volgens mij wel strak uit. Mijn gevoel zegt met dit soort motoren (net een paar jaartjes oud, er netjes uitzien icm met de km's) er niet veel mee aan de hand kan zijn.
Zou gewoon een algemene + optische check doen en lekker proefrijden, dan is het vaak toch wel de 1+1=... Zeker als er nog garantie bij zit, kan je er geen buil aan vallen, het is een fijne bike :] Succes iig en laat even weten of het 'm geworden is... :t
 
Ik kom volgens mij telkens dezelfde type ruitjes tegen, maar dit is voor mij weer een nieuwe. Weet iemand toevallig welk merk/type ruitje dit is, lijkt mij een erg comfortabel model...
1k0.jpg
 
Die snap ik :t . Doel meer op zwakke plekken van een MT 07, het standaard riedeltje ken ik wel na een aantal motoren gekocht te hebben :) .


Hmm.. Bij 11k op de teller zoals je noemde is het eventueel interessant om goed naar het profiel op de banden te kijken. Die kunnen ergens rondom die kilometertellerstand vervangen (moeten) worden. Eventueel kan dat je helpen bij het onderhandelen voor een (lagere) prijs.

Voor de rest doe je alleen maar een goede aankoop voor zover ik op de hoogte ben. :}
 
Moet jij niet een Harley gaan rijden of een tracer met een voorkeur voor zo'n windtunnel ruit?

:] :P
:N Heb zat aan mijn SP en de mt van madame... Het ruitje wat er nu op zit is mooi en doet voor dat modelletje ook wel wat zijn werk, maar dat apparaat lijkt me toch nog wat meer comfort bieden. Dat icm de zithouding lijkt mij wel wat, maar ik ken heel dat model niet...
 
Eens dat daar wel muntjes in te steken zijn hoor, maar dat neemt niet weg dat de vering het zwakste punt van de fiets is.

Laat ik het zo stellen, ik heb ca 10k km's ervaring in de Alpen en een paar rijvaardigheidstrainingen gedaan. Ben niet van plan (veel) circuitdagen te doen met de 07, maar voor ons laat ik het bovengemiddelde toer-tempo geeft de voorkant (i.c.m. de matige stijfheid van het frame) te weinig feedback en vertrouwen waardoor degene op de RS flierefluitend afstapt na een dag van 550km aan alpenpassen en ik een stoombad nodig heb.

Vandaar dat ik graag de voorvering wil upgraden....het hoeft geen Street Triple RS te worden, maar een middenweg zou al heel fijn zijn! 😜

Ik zou eens bij Hyperpro of HK suspensions informeren.
 
Eens dat daar wel muntjes in te steken zijn hoor, maar dat neemt niet weg dat de vering het zwakste punt van de fiets is.

Laat ik het zo stellen, ik heb ca 10k km's ervaring in de Alpen en een paar rijvaardigheidstrainingen gedaan. Ben niet van plan (veel) circuitdagen te doen met de 07, maar voor ons laat ik het bovengemiddelde toer-tempo geeft de voorkant (i.c.m. de matige stijfheid van het frame) te weinig feedback en vertrouwen waardoor degene op de RS flierefluitend afstapt na een dag van 550km aan alpenpassen en ik een stoombad nodig heb.

Vandaar dat ik graag de voorvering wil upgraden....het hoeft geen Street Triple RS te worden, maar een middenweg zou al heel fijn zijn! 😜

Ik heb redelijk recent nog mijn vering een upgrade gegeven. Kon tweedehands van iemand hier op het forum een HyperPro achterveer overnemen, dat scheelde weer wat centjes. En voor de voorvering raadde mijn monteur aan om er dikkere olie in te doen. Volgens mij zat er 10wt in en heeft hij er 15wt in gedaan. Dat scheelt echt al een hele hoop kan ik je zeggen!
 

Helemaal zeker weet ik het niet hoor :P Ik heb trouwens van horen en zeggen dat de Dart Manta als beste uit de bus komt qua windbescherming. Misschien is dat ook wat voor je. Ikzelf heb mijn windscherm op Ebay gekocht voor 2 tientjes, alleen die projecteert dus alles op mijn helm waardoor ik helemaal gek word van het gebulder zelfs met oordoppen. Dus maar weer snel eraf gehaald :')
 
Waarom zet bijna iedereen een ruitje op z'n naked? Ik heb er, naar mijn mening, nog nooit een naked mooier van zien worden. Last van de wind heb ik ook nooit, tenzij ik 150+ rij.
 
Of het er minder mooi van wordt zal mij een worst wezen, bij sommige modellen vind ik een ruitje de motor juist een stuk mooier er uit laten zien. “Last” van wind zonder een ruitje is een groot woord, maar met ruitje vind ik het wel een stuk comfortabeler rijden. Het ruitje wat er op zit, zat er bij aanschaf al op, dus die laten we gewoon zitten. :]
 
Laatst bewerkt:
Eens dat daar wel muntjes in te steken zijn hoor, maar dat neemt niet weg dat de vering het zwakste punt van de fiets is.

Laat ik het zo stellen, ik heb ca 10k km's ervaring in de Alpen en een paar rijvaardigheidstrainingen gedaan. Ben niet van plan (veel) circuitdagen te doen met de 07, maar voor ons laat ik het bovengemiddelde toer-tempo geeft de voorkant (i.c.m. de matige stijfheid van het frame) te weinig feedback en vertrouwen waardoor degene op de RS flierefluitend afstapt na een dag van 550km aan alpenpassen en ik een stoombad nodig heb.

Vandaar dat ik graag de voorvering wil upgraden....het hoeft geen Street Triple RS te worden, maar een middenweg zou al heel fijn zijn! 😜

Ik heb er nu Hyperpro voorveren in zitten en een complete Hyperpro achter schokdemper. Ben over de voorkant alleen nog niet tevreden. Deint nog veel te veel bij sportief rijden. In feite hetzelfde wat jij beschrijft. Als je hard een bocht in hoekt dan geeft dit niet altijd vertrouwen. Er zit overigens geen dikkere olie in naar mijn weten. Wil in mijn vakantie nog eens bij Hyperpro langs om de boel wat te verbeteren.

Ik heb overigens het idee dat als je de demping beter wil hebben, dat er dan complete cartridges in moeten. Met de Hyperpro veren veert hij wel goed in, de demping is alleen nog niet goed. Als ik naast mijn motor sta en in de voorrem knijp en de motor uit de voorveren laat komen dan gaat dit met een deinende beweging. Wel minder dan de MT-07 van mijn vader die standaard voorvering heeft, maar het moet mijns inziens wel beter kunnen ;) .
 
Ik kom volgens mij telkens dezelfde type ruitjes tegen, maar dit is voor mij weer een nieuwe. Weet iemand toevallig welk merk/type ruitje dit is, lijkt mij een erg comfortabel model...
[afbeelding]

Ik weet niet hoe hoog het ruitje is, ik had alleen hetzelfde ruitje als Energyre had (ook via Ebay). Bij mij kwam ook de wind pontificaal tegen mijn helm aan, waardoor ik het ruitje er maar afgehaald heb. Windgeruis en turbulentie op de helm was geen pretje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan