Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 14 -

Stoppen of doorgaan met dit topic?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .
Eej Gijs, gefeliciteerd :)

Vandaag openingsrit van Motorclub SpatLab gehad op mijn CBF, want FJR heeft een storing, en om nu rond te gaan rijden met een "Check Engine" lampje leek me geen goed plan.

Ondertussen ben ik er achter dat er heel veel verschillende redenen kunnen zijn waarom het "Check Engine" lampje aan kan gaan. Een absurd verschil tussen snelheid voor en achterwiel (dyno), Detectie dat de standaard uitklapt terwijl de motor in de versnelling staat, niet snel genoeg de sleutel omdraaien of de sleutel net niet op ON hebben staan terwijl je de motor start. En in al deze gevallen staat er een error in de computer die je er alleen via de dealer uitkrijgt.

Gelukkig heb ik gevonden dat bij een FJR bouwjaar 2016 en hoger een OBD interface is net als een auto, zodat je met een bleutooth dongle en je telefoon foutmeldingen kan lezen en wissen. Kan ik in de toekomst zelf het probleem detecteren en verhelpen. Het kabeltje is besteld dus binnenkort hang ik mijn telefoon maar eens aan de motor om te kijken.

Owja... er schijnt ook een Firmware update te zijn van mijn motor... daar gaan we ook maar eens om vragen bij de dealert.

We hebben het nog steeds over een motor... toch?

Hoop dat jullie hier minstens net zo hard om kunnen lachen als ik... het voelt alsof ze een BEETJE doorgeschoten zijn met electronica ;) Achja... ik ben zelf software engineer dus meer werk voor mij denk ik dan maar :)
 
Bart beumer... Gaat eigenlijk nergens meer over inderdaad... Liever zo gewoon mogelijk zonder abs etc etc.... Mijn lijkt dat diezelfde elecronica vaker problemen geeft dan nodig is, al is het maar om andere te spekken in hun borherham.....Gelukkig kun je het zelf uitlezen, en is er tegenwoordig het internet waar je eigenlijk bijna alles op kunt vinden...


Hier vanaf 16 mei even niet zelf rijden zo'n 6 weken...
Orthopeed vind dat ik na anderhalf jaar fysiotherapie, vele spuiten verder mijn sleutelbeen af moet laten zagen...
Laterale clavicula resectie heet het, mijn ac gewricht is helemaal kaduuk...
Tis niet anders heb het zo lang mogelijk proberen te rekken, maar slaap slecht en meerdere problemen met mijn rechterarm.......
Ach ja 6 weken zijn zo voorbij,op rijd klaar voor onze motorvakantie en dat is pas 17 augustus dus ruim op tijd.....
 
Hier vanaf 16 mei even niet zelf rijden zo'n 6 weken...
Orthopeed vind dat ik na anderhalf jaar fysiotherapie, vele spuiten verder mijn sleutelbeen af moet laten zagen...
Laterale clavicula resectie heet het, mijn ac gewricht is helemaal kaduuk...
Tis niet anders heb het zo lang mogelijk proberen te rekken, maar slaap slecht en meerdere problemen met mijn rechterarm.......
Ach ja 6 weken zijn zo voorbij,op rijd klaar voor onze motorvakantie en dat is pas 17 augustus dus ruim op tijd.....

Konden ze bij jou de boel ook maar even simpel resetten en nieuwe firmware in je sleutelbeen zetten, Karin!
Hopelijk gaat het na de ingreep op 16 mei weer een stuk beter met je!
Ik weet niet of het helpt; maar ik zal dan voor je duimen. :t
 
Adjuh bedankt, maar ik ben niet zo bang uitgevallen al zoveel operaties gehad,stelt niet veel voor buiten de longoperatie en nek operatie en ook daar was ik niet bang voor....
Ben helemaal van prednison af daar ben ik al zo blij om en dat lopen etc en motorrijden weer goed gaan...
 
Bart beumer... Gaat eigenlijk nergens meer over inderdaad... Liever zo gewoon mogelijk zonder abs etc etc....

Hier vanaf 16 mei even niet zelf rijden zo'n 6 weken...
Een beetje electronica is wel handig, ABS zou ik niet zonder willen. Maar hier zijn te een beetje doorgeschoten. Morgen ga ik naar de garage en dan lezen ze de computer uit enzo.

Het zit je niet mee... hoop dat je snel hersteld.


EDIT: Gisteren heeft de dealer de motor aan de computer gehangen. De reden van het "Check engine" lampje was omdat de computer gedetecteerd had dat hij 2x slecht gestart heeft, niets meer of minder.
 
Laatst bewerkt:
@bart beumer .

Nou niets meer en niets minder,omdat je bang was heb je toch niet gereden....
Staan trouwens op internet geen codes voor foutmeldingen??

En beetje electronica is makkelijk ja,maar old skool is blijft aantrekkelijker vind ik dan he...
al moet ik tegenwoordig ook een motor kiezen met scherm etc omdat mijn nek etc anders problemen geeft.
Naked bike liefst zo weinig mogelijk electro heeft mijn voorkeur,mijn man zijn xjr 1300 vind ik een hele mooie motor bijvoorbeeld rijd ook super,zelfs nog lichter als mijn xj900 ...
fijn weekend allemaal
 
ben ik ff blij dat we dat soort meldingen lekker allemaal op de zaak direct kunnen uitlezen ;).
Maar zie het wel vaker dat er een foutmelding is terwijl er niets (meer) aan de hand is.
of dat de sensor die iets moet meten defect is, maar het eigenlijk geen probleem is behalve de defecte sensor.
 
Goeiemorgen! :W

Ben het schijtweer hier een beetje beu.
Koffer staat gepakt in de hal;
Over een uurtje ben ik weg naar naar Meloneras (Gran Canaria).
Hopelijk is het daar wat beter dan hier.
 
Zaterdag wordt het toch gewoon richting de 20 graden ;)

Gran Canaria is best mooi (vorig jaar geweest)
En heerlijk gegeten bij papis grill op Playa des ingles (ligt achter de parkeerplaats vanaf de zee gezien dus niet rechtstreeks aan de boulevard.
Veel plezier alvast!
 
hahahaha have fun adjuh ;) ik ga zo mn tanktas monteren en gooi mn paspoort erin, usb oplader van telefoon en ik kachel naar bels denk ik
als er nog iemand mee wilt. 0615519998 bel me!
binnen nu en 45min ben ik weg
 
Laatst bewerkt:
gister 300km gereden. Ehvd-roermond-duitsland in gegaan en in de buurt van Munchengladbach gereden- Nederland overgestoken ter hoogte van Maastricht door naar bels via Bree naar Budel en daar even gestopt bij een vriendin en daarna door naar Eindhoven en naar gemert.

Was een lekker ritje, volgende keer verder naar het zuiden rijden want in dit gedeelte is duitsland nog aardig vlak.
 
Het is hier ook bij Weeze en de richting van Kevelaar niet echt spannend rijden nee, enkel leuk weggetje maar dan houdt het snel op idd.
 
Weer een leuk dagje gehad.
Eerst met een joekel van een catamaran de zee op geweest en als afsluiter nog lekker met een jetski op zee geknald.😎
 
Lekker Lekker Adjuh!!

Inmiddels al de hele week met de motor naar t werk gegaan:D behalve de maandag haha.
Heeeerlijk!! t is 's ochtends nog een beetje frips maar zo eind vd middag! lovely.

Kwam gister nog een MV tegen in Nuenen.. was jij dat toevallig Lambal?
 
Afgelopen woensdag? Was ik niet.
Stond vorige week donderdag stil bij 't stoplicht en de motor (de CBF) sloeg af. Stoplicht ervoor liep-ie al erg onrustig stationair. Accu leeg. Ik hoefde gelukkig maar een paar honderd meter te duwen en toen kon ik thuis e.e.a. doormeten. Bleek de stator kapot.Zojuist een nieuwe geplaatst en weer 14,2 vdc bj lopende motor. *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan