Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Lawaai is ook hoe je het je zelf uitkomt ,

Kom regelmatig vroeg in de ochtend in woonwijken met een rammelende vrachtwagen,
gierende PTO en geklapper van stalen bakken.

Die klant, vind het prachtig, want die vroeg om eerste levering en kan meteen beginnen.
( bouwvakkers beginnen ook vroeg )

De buren ... zijn er meestal minder gelukkig mee...
Daar word best wel eens commentaar op gegeven.


Kom je een week later, in dezelfde straat.. bij "de klagers" die dán aan het verbouwen zijn,
vinden ze het helemaal prachtig dat je zo vroeg bent en dat de bouwvakkers meteen
kunnen beginnen. ( en dus geen loze uren worden betaald )



Het is maar, wanneer , je het aan wie vraagt , of iets overlast geeft.
 
Persoonlijk vind ik het gezeik van de mensen. Politie moet gewoon strikt gaan handhaven en vaak in de weekenden controleren op verschillende plekken langs de dijk. Controle op snelheid en uitlaten uitvoeren. Zal naar mijn inzien veel meer helpen dan er een verbod overheen gooien.
 
"Donder Tuono", en je maten heten zeker "Krijsende GSXR" en "Brulpijp Ducati"? :+

Toevallig weet jij niet wat de vertaling van Tuono is? Daarnaast heb ik gewoon netjes de killers in mijn goedkeurde pijpen. Geluid is een van de redenen, maar ik fiets, skate wandel etc ook op de dijk. Het gevaar komt van weggebruikers die zonder af te remmen met een zeer hoge snelheid voorbij komen. Dat zijn ook genoeg auto's.
 
Persoonlijk vind ik het gezeik van de mensen. Politie moet gewoon strikt gaan handhaven en vaak in de weekenden controleren op verschillende plekken langs de dijk. Controle op snelheid en uitlaten uitvoeren. Zal naar mijn inzien veel meer helpen dan er een verbod overheen gooien.
:^
 
1 ding begrijp ik niet helemaal, ik woon niet ver van die dijk vandaan, nou kom ik er nooit met de motor, maar ik heb 2 jaar geleden mijn jetski verkocht, en ik jetski-de altijd op salmsteke, dat is dus het recreatie gebied, met trailerhelling aan de lekdijk.

Wat ik me herinner van de lekdijk is dat er allemaal losse steentjes op de dijk leggen, gewoon dat asfalt wat continu steentjes loslaat.
Ik vind het dus wat vreemd dat er op die dijk zo hard gereden zou worden door sportmotoren, want volgens mij ga ne daar echt je knietjes niet op het asfalt leggen (niet zo lang je banden ook het asfalt raken althans).

Is het dus niet een beetje een storm in een glas water van de omwonende?

Verder vind ik het bijzonder dat als je aan een dijk gaat wonen dat je dan moeilijk gaat doen over motorrijders, vind ik hetzelfde als een tuinhuisje vlak naast zestienhoven kopen en dan gaan klagen dat je niet kan ontspannen door opstijgende vliegtuigen.......
 
Het zijn altijd hetzelfde type mensen.
Langs de dijken willen mensen een schattig huisje met mooi uitzicht en klagen dan over motoren, op de boer willen ze een groot huis met een lap grond en wat rus maar dan klagen ze over de geur van het boerenleven, ze willen een mooi nieuwbouwhuis maar de wijk ligt naast een al meer dan 100 jaar bestaand circuit, ze willen goedkoop wonen dus gaan ze naast een vliegveld wonen enz. enz.
Allemaal mensen die met een bepaalde reden naar een gebied gaan met bepaalde eigenschappen en accepteren vervolgens niet wat die eigenschappen al sinds mensenheugenis met zich meebrengt.
 
is toch mooi zo :?

weekend voor de fietsers en blikkers met hoedjes
en maandag t/m vrijdag voor de motoren :+
zo doen we dat in de eifel en ardennen ook, de weekenden wegblijven en op dinsdag gassen :X
ohja... de Krawall-Tüten thuis laten ;)
 
is toch mooi zo :?

weekend voor de fietsers en blikkers met hoedjes
en maandag t/m vrijdag voor de motoren :+
zo doen we dat in de eifel en ardennen ook, de weekenden wegblijven en op dinsdag gassen :X
ohja... de Krawall-Tüten thuis laten ;)

Meerendeel van de motorrijders werkt van maandag tot de vrijdag om hun motor te kunnen betalen. -O-
 
Meerendeel van de motorrijders werkt van maandag tot de vrijdag om hun motor te kunnen betalen. -O-

oh.... in die groep zit ik niet :+

hypotheek is afgelost, kind de deur uit en de motor met de beurs gekocht :+
 
ach hebben ze goed voor elkaar.... geluidsoverlast zal flink afnemen. Chapeau gemeente.....
Vergeet alleen niet die mafkezen in koekblikken op 4 wielen welke als een kamikaze over de dijk knallen en geen ruimte maken voor andere weggebruikers. Oh wacht... die maken niet zoveel 'geluid', dus dat kan en mag allemaal en heeft niemand last van.

Kansloze regel weer.

Wat wel grappig is om te lezen, is dat het niet mogelijk was om een bepaalde verkeersgroep te weren.... En nu kan dat dus opeens wel? Hoe dan?
 
oh.... in die groep zit ik niet :+

hypotheek is afgelost, kind de deur uit en de motor met de beurs gekocht :+

Ik ook niet, ik werk gewoon onregelmatig ;)

Maar het meerendeel van de motorrijders werkt wel van ma t/m vrij

Edit, hypotheek nog niet afgelost, kinderen heb ik nuet, en allebei m'n motoren zijn ook gewoon van mezelf, en niet van de bank.

Maar er zijn toch echt meer uitgaven in het leven als huis, kind en motor :Y ;) :t
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen wel ff langs en maak een kopie van het verkeersbesluit.
Als er mensen een gescanned kopietje willen om vervolgens hun zienswijze hierop in te dienen, stuur maar een PB.

In 2015 kreeg ik keurig bericht van ontvangst en uiteindelijke besluit.



full
 
'...een verbod voor motoren...'

dus ook electrische

Holland op z'n smalst.



Dijkbewoners is gevraagd om klachten over motoroverlast te blijven melden. "Denk aan ongevallen, geluidsoverlast, hardrijden en agressief verkeersgedrag. Dit alles om het probleem te blijven monitoren en om te kijken of de ervaren overlast bij inwoners afneemt", aldus Westerlaken.


Enkel geluidsoverlast valt af bij elektrische motoren, voor de rest kan je met zo'n ding net zo asociaal rijden als met een verbrandingsmotor.
 
Dijkbewoners is gevraagd om klachten over motoroverlast te blijven melden. "Denk aan ongevallen, geluidsoverlast, hardrijden en agressief verkeersgedrag. Dit alles om het probleem te blijven monitoren en om te kijken of de ervaren overlast bij inwoners afneemt", aldus Westerlaken.


Enkel geluidsoverlast valt af bij elektrische motoren, voor de rest kan je met zo'n ding net zo asociaal rijden als met een verbrandingsmotor.
En als de accu leeg is komen ze bij de dijkbewoners ook nog om stroom bedelen. :P
 
Dijkbewoners is gevraagd om klachten over motoroverlast te blijven melden. "Denk aan ongevallen, geluidsoverlast, hardrijden en agressief verkeersgedrag. Dit alles om het probleem te blijven monitoren en om te kijken of de ervaren overlast bij inwoners afneemt", aldus Westerlaken.


Enkel geluidsoverlast valt af bij elektrische motoren, voor de rest kan je met zo'n ding net zo asociaal rijden als met een verbrandingsmotor.

da's wel leuk gesteld, natuurlijk. maar: als je met je motor niet meer over die dijkjes mag, is er toch ook geen motoroverlast meer? omdat er sowieso geen motoren meer over de dijkjes rijden!

lekker krom geredeneerd weer door de gemeente...
 
Bord... Bord? Welk bord! Ah, de C11.
C11 zie ik als uitnodiging van een mooie toeristische route.
 
da's wel leuk gesteld, natuurlijk. maar: als je met je motor niet meer over die dijkjes mag, is er toch ook geen motoroverlast meer? omdat er sowieso geen motoren meer over de dijkjes rijden!

lekker krom geredeneerd weer door de gemeente...



We hadden het over elektrische motoren, moet je niet ineens ergens anders over beginnen...
 
En als de accu leeg is komen ze bij de dijkbewoners ook nog om stroom bedelen. :P


En dan gaat de gemeente windmolens langs de dijk plaatsen om voldoende stroom op te wekken, moet je dan die dijkbewoners eens horen :+
 
Hardrijders dat zijn de dijk bewoners zelf want die "kennen de weg".
Maar zulk soort regels zet mij weer aan het denken om mijn huidige motor (met open uitlaten) in te ruilen voor iets anders.

ik heb wel meer redenen om mijn motor in te ruilen dus dit helpt wel een beetje mee :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan