Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ja, vind ik ook, zeker in zo'n geval, ben al iets ouder maar in zo'n geval komt het slechtste in mij boven, geloof me. Bij die ene afsluiting ook, dan konden ze de moeren vastlassen maar dan nam ik een pijpensnijder mee, maak je daar maar niet druk om...



Welk merk? Kan ik alvast aandelen kopen. ;)
 
Ja, vind ik ook, zeker in zo'n geval, ben al iets ouder maar in zo'n geval komt het slechtste in mij boven, geloof me. Bij die ene afsluiting ook, dan konden ze de moeren vastlassen maar dan nam ik een pijpensnijder mee, maak je daar maar niet druk om...
Is dit een prijsvraag, wie als eerste raadt welke afsluiting hier wordt bedoeld? :)

Maar je wordt wel een beetje moe van al die betutteling.
 

Is dit een prijsvraag, wie als eerste raadt welke afsluiting hier wordt bedoeld? :)


Maar je wordt wel een beetje moe van al die betutteling.

Het lijkt mij die van de titel van dit topic. Maar dan moet je heel veel lezen. De verbodsborden zijn al een paar keer gegapt.
Burgemeester deed huiliehuilie, was best wel sneu })
 
Mooie streek....

full
 
Ik woon aan de andere zijde van deze polder op de dijk langs de Hollandse IJssel. Ook hier is het in het weekend vaak een parade van idioten met een "loud pipes safes lifes" motto.

Ook afgelopen nacht om ca. 5:00u kwam er weer zo'n idioot langs welke ik zeker over een afstand van 10km aan beide zijde van de rivier heb horen rijden.

Nu vind ik zelf motoren prachtig en accepteer daardoor wellicht iets meer dan de gemiddelde burger maar als je zelfs 's-nacht wakker wordt gemaakt door dergelijke idioten dan is ook mijn acceptatie grens wel gepasseerd.

Mensen die dat niet kunnen of willen begrijpen verzieken het voor de andere motorrijders.
De maatschappij kiest nu eenmaal de weg van de minste weerstand en dus kunnen we steeds meer beperkingen verwachten voor motorrijders. De goede zullen lijden onder de kwade.

Zelf ben ik dan ook voorstander van een keiharde aanpak van de overlast en desnoods maar inbeslagname van motor van dergelijke idioten. De pakkans en de bekeuringen nu zijn blijkbaar onvoldoende om deze idioten tot het inzicht te laten komen dat ze niet meer en niet minder zijn dan een stelletje aso's.

Het afsluiten van wegen voor motorrijders daar ben ik zeker niet voor want de lui die maling hebben aan een verbod voor illegale uitlaten, zullen ook maling hebben aan een verbod voor motoren.
 
Ik woon aan de andere zijde van deze polder op de dijk langs de Hollandse IJssel. Ook hier is het in het weekend vaak een parade van idioten met een "loud pipes safes lifes" motto.

Ook afgelopen nacht om ca. 5:00u kwam er weer zo'n idioot langs welke ik zeker over een afstand van 10km aan beide zijde van de rivier heb horen rijden.

Nu vind ik zelf motoren prachtig en accepteer daardoor wellicht iets meer dan de gemiddelde burger maar als je zelfs 's-nacht wakker wordt gemaakt door dergelijke idioten dan is ook mijn acceptatie grens wel gepasseerd.

Mensen die dat niet kunnen of willen begrijpen verzieken het voor de andere motorrijders.
De maatschappij kiest nu eenmaal de weg van de minste weerstand en dus kunnen we steeds meer beperkingen verwachten voor motorrijders. De goede zullen lijden onder de kwade.

Zelf ben ik dan ook voorstander van een keiharde aanpak van de overlast en desnoods maar inbeslagname van motor van dergelijke idioten. De pakkans en de bekeuringen nu zijn blijkbaar onvoldoende om deze idioten tot het inzicht te laten komen dat ze niet meer en niet minder zijn dan een stelletje aso's.

Het afsluiten van wegen voor motorrijders daar ben ik zeker niet voor want de lui die maling hebben aan een verbod voor illegale uitlaten, zullen ook maling hebben aan een verbod voor motoren.

Jij bent 1 van de vele droevige slachtoffers van de hersenspoeling van de automobiel- en andere grote industrieën. Je concentreert je op op kleine anomalieën en ziet daardoor (liever) niet hoe gevaarlijk en verpest onze wereld is door andere oorzaken dan die ene motorrijder om 5 uur 's ochtends.
 
Bij mij in de straat is 's avonds veel overlast van kwakende kikkers. Daar zou de regering wat aan moeten doen. :(
En vergeet de scholeksters niet!
 
Wat mij opvalt is dat er met dit warme weer bijna geen muggen zijn, daar moet de regering wat aan doen want mijn spin heeft honger.
 
Ik woon aan de andere zijde van deze polder op de dijk langs de Hollandse IJssel. Ook hier is het in het weekend vaak een parade van idioten met een "loud pipes safes lifes" motto.

Ook afgelopen nacht om ca. 5:00u kwam er weer zo'n idioot langs welke ik zeker over een afstand van 10km aan beide zijde van de rivier heb horen rijden.

Nu vind ik zelf motoren prachtig en accepteer daardoor wellicht iets meer dan de gemiddelde burger maar als je zelfs 's-nacht wakker wordt gemaakt door dergelijke idioten dan is ook mijn acceptatie grens wel gepasseerd.

Mensen die dat niet kunnen of willen begrijpen verzieken het voor de andere motorrijders.
De maatschappij kiest nu eenmaal de weg van de minste weerstand en dus kunnen we steeds meer beperkingen verwachten voor motorrijders. De goede zullen lijden onder de kwade.

Zelf ben ik dan ook voorstander van een keiharde aanpak van de overlast en desnoods maar inbeslagname van motor van dergelijke idioten. De pakkans en de bekeuringen nu zijn blijkbaar onvoldoende om deze idioten tot het inzicht te laten komen dat ze niet meer en niet minder zijn dan een stelletje aso's.

Het afsluiten van wegen voor motorrijders daar ben ik zeker niet voor want de lui die maling hebben aan een verbod voor illegale uitlaten, zullen ook maling hebben aan een verbod voor motoren.
En de nozems met hun bromfietsen.
 
Jij bent 1 van de vele droevige slachtoffers van de hersenspoeling van de automobiel- en andere grote industrieën. Je concentreert je op op kleine anomalieën en ziet daardoor (liever) niet hoe gevaarlijk en verpest onze wereld is door andere oorzaken dan die ene motorrijder om 5 uur 's ochtends.

Je pikt één ding op uit mijn verhaal en je noemt dat een anomalie. De kern van het verhaal laat je langs je heen gaan omdat de essentie hiervan je kennelijk niet goed uitkomt.

Kennelijk vind jij het een prima idee om asociaal gedrag goed te praten door een ander gehersenspoeld te noemen.

Dit is precies het gedrag wat er voor zorgt dat dadelijk motorrijden op een dijkje verboden wordt. Het gaat uiteraard niet om die enkele randdebiel die 's-morgens om 5:00u met zijn openpijp over een dijkje blaast. (Al komt er 's-zomers in het weekend iedere nacht wel zo'n debiel voorbij.) Het gaat uiteraard om de 10 per uur die er op een zonnige zaterdag en zondag voorbij komen. Hierbij is ons dijkje nog relatief rustig t.o.v. de Lekdijk.

Ga vooral door met het goedpraten van bezopen asociaal gedrag en het motorrijden zal voor steeds meer mensen onmogelijk gemaakt worden. :t
 
@OgriUK. Ik ben bang dat jij het niet snapt.
Het gaat hier over de asociale motorrijder die met een brul of open uitlaat het leefgenot van een ander verpest. Zo'n uitlaat is per definitie asociaal en de aanwezigheid valt wat mij betreft op geen enkele manier goed te praten. Het komt het imago van de motorrijder niet ten goede. Ook onder een auto hoort zo'n ding niet. Maar helaas vinden die uitlaten nog steeds hun weg.
En argumenten als "beleving" "vrijheid" en "genot" van het individu verliezen hun waarde als het leefgenot van velen wordt beperkt. En dat laatste geldt voor de aanwonenden van de dijkweg, maar evenzeer voor al die goedwillende en sociale motorrijders die graag willen genieten van zo'n mooie weg in zijn omgeving.
 
In mijn regio bestaat er zoiets als huur een agent. Niet dat je de agent betaald maar aan kunt geven bijvoorbeeld: controle op de lekdijk. Is dat niet een mogelijkheid om daar met een wijkagent oid een dag in het weekend te staan?
 
open pijp = illegaal. Simpel.
Net zo illegaal als op de stoep rijden en in Rusland hebben ze daar een mooie oplossing voor gevonden.

Aangezien de politie geen mogelijkheid tot handhaven heeft, moet je als burger helaas heft in eigen hand nemen. Doen ze in andere 3e wereldlanden ook, dus waarom niet in Nederland?

Ik stel voor:
- 1 persoon aan iedere kant van de dijk die geluid meet (beetje op gevoel, je hoort snel genoeg of het een blerpijp is)
- groepje techneuten aan iedere kant van de dijk die de doorgang blokkeren op afroep van deze persoon.
- Motorrijder wordt staande gehouden en heeft 2 opties: pijp inleveren of politie bellen.
- Bij escalatie (lees agressie vanuit motorrijder) zelf politie bellen. Bedreigingen komen ze sowieso voor.

Dit hoef je als bewoners 1 weekend te doen. Je haalt het nieuws en aso's weten meteen dat ze niet meer welkom zijn.

Ik als motorrijder word niet goed van al de afsluitingen en rij gewoon rustig door. Met mijn legale uitlaat en snelheden wordt ik overal welkom geheten, ook in afgesloten gebieden. Mocht bovenstaande georganiseerd worden, kom ik graag helpen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met asocialen die het voor anderen verpesten. :+
 
Tja,.. was te verwachten,.. jammer.. maar kan het wel begrijpen.

Ik reed vroeger ook rond met een open pijp.. vind zelf het geluid machtig mooi (Nog steeds overigens).

Maar snap indertussen wel dat niet heel de wereld het mooi vind, en dat je bij tig keer per uur, iedere dag opnieuw, er op een geven moment er behoorlijk een pleuris hekel aan krijgt als je niks met motoren hebt.

Tel daarbij op met wat voor snelheden ze langs wandelaars en fietsers schieten,. tja..

Zou wel liever zien dat ze de idioten aanpakken ipv van verbieden..
 
Laatst bewerkt:
open pijp = illegaal. Simpel.
Net zo illegaal als op de stoep rijden en in Rusland hebben ze daar een mooie oplossing voor gevonden.

Aangezien de politie geen mogelijkheid tot handhaven heeft, moet je als burger helaas heft in eigen hand nemen. Doen ze in andere 3e wereldlanden ook, dus waarom niet in Nederland?

Ik stel voor:
- 1 persoon aan iedere kant van de dijk die geluid meet (beetje op gevoel, je hoort snel genoeg of het een blerpijp is)
- groepje techneuten aan iedere kant van de dijk die de doorgang blokkeren op afroep van deze persoon.
- Motorrijder wordt staande gehouden en heeft 2 opties: pijp inleveren of politie bellen.
- Bij escalatie (lees agressie vanuit motorrijder) zelf politie bellen. Bedreigingen komen ze sowieso voor.

Dit hoef je als bewoners 1 weekend te doen. Je haalt het nieuws en aso's weten meteen dat ze niet meer welkom zijn.

Ik als motorrijder word niet goed van al de afsluitingen en rij gewoon rustig door. Met mijn legale uitlaat en snelheden wordt ik overal welkom geheten, ook in afgesloten gebieden. Mocht bovenstaande georganiseerd worden, kom ik graag helpen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met asocialen die het voor anderen verpesten. :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
open pijp = illegaal. Simpel.
Net zo illegaal als op de stoep rijden en in Rusland hebben ze daar een mooie oplossing voor gevonden.

Aangezien de politie geen mogelijkheid tot handhaven heeft, moet je als burger helaas heft in eigen hand nemen. Doen ze in andere 3e wereldlanden ook, dus waarom niet in Nederland?

Ik stel voor:
- 1 persoon aan iedere kant van de dijk die geluid meet (beetje op gevoel, je hoort snel genoeg of het een blerpijp is)
- groepje techneuten aan iedere kant van de dijk die de doorgang blokkeren op afroep van deze persoon.
- Motorrijder wordt staande gehouden en heeft 2 opties: pijp inleveren of politie bellen.
- Bij escalatie (lees agressie vanuit motorrijder) zelf politie bellen. Bedreigingen komen ze sowieso voor.

Dit hoef je als bewoners 1 weekend te doen. Je haalt het nieuws en aso's weten meteen dat ze niet meer welkom zijn.

Ik als motorrijder word niet goed van al de afsluitingen en rij gewoon rustig door. Met mijn legale uitlaat en snelheden wordt ik overal welkom geheten, ook in afgesloten gebieden. Mocht bovenstaande georganiseerd worden, kom ik graag helpen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met asocialen die het voor anderen verpesten. :+

:+

Ik denk dat overlast bij elke woonvorm wel voorkomt..woon je in of dichtbij de stad dan schoppen ze je fiets klem tussen de rekken en zingen en schreeuwen ze dronken de hele nacht kapot voor aanwonenden.

Gelukkig voor de dijkbewoners hebben ze van de winter weer wat meer rust :t
 
Is gratis oordoppen aanmeten voor de bewoners niet wat? Het onnatuurlijke geluid word eruit gefilterd en ze horen alleen nog de vogeltjes en de kikkers.
 
open pijp = illegaal. Simpel.
Net zo illegaal als op de stoep rijden en in Rusland hebben ze daar een mooie oplossing voor gevonden.

Aangezien de politie geen mogelijkheid tot handhaven heeft, moet je als burger helaas heft in eigen hand nemen. Doen ze in andere 3e wereldlanden ook, dus waarom niet in Nederland?

Ik stel voor:
- 1 persoon aan iedere kant van de dijk die geluid meet (beetje op gevoel, je hoort snel genoeg of het een blerpijp is)
- groepje techneuten aan iedere kant van de dijk die de doorgang blokkeren op afroep van deze persoon.
- Motorrijder wordt staande gehouden en heeft 2 opties: pijp inleveren of politie bellen.
- Bij escalatie (lees agressie vanuit motorrijder) zelf politie bellen. Bedreigingen komen ze sowieso voor.

Dit hoef je als bewoners 1 weekend te doen. Je haalt het nieuws en aso's weten meteen dat ze niet meer welkom zijn.

Ik als motorrijder word niet goed van al de afsluitingen en rij gewoon rustig door. Met mijn legale uitlaat en snelheden wordt ik overal welkom geheten, ook in afgesloten gebieden. Mocht bovenstaande georganiseerd worden, kom ik graag helpen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met asocialen die het voor anderen verpesten. :+

En welke (relatief kleine en duidelijk herkenbare) groep zondaars denk je na deze succescampagne aan te gaan pakken?
 
En welke (relatief kleine en duidelijk herkenbare) groep zondaars denk je na deze succescampagne aan te gaan pakken?

Je hebt gelijk dat het waarschijnlijk een minderheid is van de motorrijders. Het is echter dan wel een minderheid die het gruwelijk kan verpesten voor de meerderheid.

Ik snap dan ook oprecht niet waarom men het gedrag van deze zeer irritante groep goed zou willen praten.

Veel gebruikte excuses voor open- en brulpijpen is dat men toch ook wel een pleziertje mag hebben en dat het zo veilig zou zijn omdat ze je horen aankomen.

Beide argumenten zijn regelrechte onzin.
Als je kunt rijden en enig verkeersinzicht hebt, dan zie je de "fouten" van andere weggebruikers al nog voor dat ze deze maken.
Voor het hebben van je pleziertje geldt eenvoudig weg dat dit pleziertje nooit ten kosten van een ander mag gaan.

Het belangrijkste is toch dat je plezier kunt hebben en blijven houden met je motor. Waarom zou je dit in de waagschaal willen leggen door doelbewust een meerderheid van de mensen te willen provoceren. Een minderheid die een meerderheid provoceert is, op de lange duur, nog nooit goedgekomen voor de minderheid.

Dus doe iedereen een plezier en ga lekker rijden :] maar veroorzaak geen overlast.
Je zult zien dat iedereen een motor ineens heel leuk vindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan