Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Wat een gezeik. Ik hoop dat de objectieve metingen uitwijzen dat er nu nog steeds te hard wordt gereden (goede reden om er in het weekend met de auto even snoeihard te gaan scheuren) en nog steeds geluidsoverlast is, en het verbod geen verandering brengt in de situatie.
Ik snap dit niet:
Een inwoner van Uitweg schrijft dat hij wegenbelasting betaalt en af en toe rond wil toeren op zijn motor. Hier is geen sprake van een 'specifiek, objectief bepaalbaar belang', aldus het college.
Recreatief gebruik maken van de weg is een erg algemeen belang, en zeker niet specifiek. Dat bepaalde stukken weg zich daar specifieker voor lenen maakt dat misschien wat begrijpelijker voor het college, en nee dat is niet objectief bepaalbaar. Maar mits de genieters van dat belang geen specifieke wetten overtreden (nee een motorverbod is lekker specifiek en doelgericht?) snap ik niet dat dit niet serieus wordt genomen.
 
Holland op zijn best. Wat kost deze hele escapade?

Ze zetten alleen wat borden neer. Voor dat berag koop je die mensen niet af. Het hele beslissingsmechanisme met vergaderingen en ambtenaren kost wel heel veel, net zoals de metingen, maar dat doen ze ook als ze het niet gaan afsluiten.

Dat zijn de kosten van het serieus nemen van een klacht. Zou je daar een rekening voor willen ontvangen? Dan houden mensen wel iets langer hun muil, maar dat is niet per se handig. Wat me meer verbaast is dat er (volgens dezelfde statistiekjes in dit krantenstukje) maar 1 de andere kant op zijn bek open trekt. :?
 
Laatst bewerkt:
Kan de lokale macdonaldparkeerplaats niet even een toer doen over de dijk met hun "getunede" autos? Even laten horen dat het niet de motoren zijn maar ook de auto's...

Maar aankomend weekend zal het niet zo veel te merken zijn aangezien het toch gaat regenen en niemand even een toer gaat maken
 
Dan heb ik afgelopen zondag toch wat anders gehoord tijdens de ALV van de MAG.
Heeft iemand van de gemeente Lopik dit naar jou gecommuniceerd?



Nou, het Ad schrijft:

De motorbonden MAG en KNMV hebben laten weten graag betrokken te blijven bij de proef en de metingen. De bonden zijn geen voorstander van afsluitingen, maar zeggen begrip te hebben voor de lokale situatie.


Is dit dan ook fake news?


Er is een "nulmeting gedaan... hahahahahahaha mijn 30 jaar oude motor mag pas sinds gisteren weer de weg op.
 
Ze zouden beter wat meer kunnen handhaven op motoren die teveel geluid maken ipv hele wegen afsluiten voor alle motoren. Vind het in Amsterdam ook schijtirritant die gastjes die met een keihard geluid met 11.000 toeren door de stad rijden, bij voorkeur langs terrasjes natuurlijk. Geef daar lekker duizenden euro's boetes voor vanwege het in gevaar brengen van de volksgezondheid oid (gehoorbeschadigingen!)
Nu worden de fatsoenlijke motorrijders de dupe.
 
Laatst bewerkt:
Ze zouden beter wat meer kunnen handhaven op motoren die teveel geluid maken ipv hele wegen afsluiten voor alle motoren. Vind het in Amsterdam ook schijtirritant die gastjes die met een keihard geluid met 11.000 toeren door de stad rijden, bij voorkeur langs terrasjes natuurlijk. Geef daar lekker duizenden euro's boetes voor vanwege het in gevaar brengen van de volksgezondheid oid (gehoorbeschadigingen!)
Nu worden de fatsoenlijke motorrijders de dupe.

:^

Handhaven van geluids en snelheid lukt kennelijk niet.
zou een rijverbod handhaven dan wel lukken ?
 
Zal ik de proef op de som nemen en dit weekend lekker rebels over de lekdijk knallen (met db killer)?
 
Ik ben er aan het begin van de middag nog overheen gereden en heb (nog) nergens borden zien staan die een verbod voor motoren aangeven.
 
Laatst bewerkt:
Nou, het Ad schrijft:

De motorbonden MAG en KNMV hebben laten weten graag betrokken te blijven bij de proef en de metingen. De bonden zijn geen voorstander van afsluitingen, maar zeggen begrip te hebben voor de lokale situatie.


Is dit dan ook fake news?


Er is een "nulmeting gedaan... hahahahahahaha mijn 30 jaar oude motor mag pas sinds gisteren weer de weg op.


Het zal me niet verbazen, als een spindocter van de gemeente het nieuws een beetje verdraaid heeft, de website van de mag geeft toch een andere lezing.
 
Het zal me niet verbazen, als een spindocter van de gemeente het nieuws een beetje verdraaid heeft, de website van de mag geeft toch een andere lezing.

Het zal me niet verbazen als de MAG ook de waarheid wat verdraait. Gemeentes worden ook vaak door hun verzekeraars verplicht stukken weg af te sluiten voor motoren. En de acties van de MAG versterken dat.
 
Het zal me niet verbazen als de MAG ook de waarheid wat verdraait. Gemeentes worden ook vaak door hun verzekeraars verplicht stukken weg af te sluiten voor motoren. En de acties van de MAG versterken dat.
Het is mij duidelijk dat jij geen grote fan van de MAG bent.
Het heeft hier niets te maken met verzekeraars. Het zijn 'gewoon' een aantal nieuwe bewoners van de Lekdijk, die voor hun rust aan de Lek zijn komen wonen. Die willen in het weekend lekker rustig in hun tuin van de rust genieten. Dat gaat niet als er allerlei verkeer over de dijk gaat. De voertuigen die het eerst de schuld krijgen zijn de motoren (hoogtoerig, dus vallen op). Over een paar jaar zullen de auto's het ook wel moeten ontgelden (excl. bestemmingsverkeer). Die nieuwe bewoners zullen nooit tevreden zijn totdat zij hun rust hebben.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, kijk maar naar de klagers over Schiphol.

Totaal 210.000 klachten in 2016.

Waarvan 158.000 klachten van 5 klagers!!!!!!
Die stumperds hebben dus, letterlijk, een dagtaak aan klachten sturen...



Nu zullen ze Schiphol niet zo snel sluiten voor vliegtuigen, maar motorrijders op de lekdijk zijn natuurlijk een gemakkelijk slachtoffer om een paar zeurpieten voorlopig stil te krijgen.
 
Waarvan 158.000 klachten van 5 klagers!!!!!!
Die stumperds hebben dus, letterlijk, een dagtaak aan klachten sturen...

Even offtopic hoor, maar ik mag toch hopen dat dit een vergissing is, 158.000 van 5 klagers.

31600 per klager gemiddeld dus, k neem aan per jaar.
Dat zijn dan dus 608 klachten per persoon per week gemiddeld....
Dus als je over 7 dagen rekend 87 klachten gemiddeld per dag....... O-)

Dat moet je of met pensioen zijn, of afgekeurd.....
 
Even offtopic hoor, maar ik mag toch hopen dat dit een vergissing is, 158.000 van 5 klagers.

31600 per klager gemiddeld dus, k neem aan per jaar.
Dat zijn dan dus 608 klachten per persoon per week gemiddeld....
Dus als je over 7 dagen rekend 87 klachten gemiddeld per dag....... O-)

Dat moet je of met pensioen zijn, of afgekeurd.....

Of ICT'r :P

Scriptje maken, koppelen aan Flightradar elke kist binnen een bepaalde straal van je huis, hop bezwaar in de mail.

Zo gemaak hoor :+
 
Zo stom..
Als er echt zo vaak geluidsoverlast is, waarom staan ze daar dan niet te controleren met wat politie?
Altijd prijs als ik die verhalen zo mag geloven.. En ze verdienen er nog geld mee voor de roverheid ook! Kunnen ze naast geluidscontrole ook snelheidsboetes uitschrijven etc. Lijkt mij een stuk betere oplossing...

De goeden mogen niet onder de kwaden lijden..
 
Ben er gisteren geweest, heb geen borden gezien dus op basis daarvan alleen al kunnen ze geen boete uitschrijven. Wat een idioot beleid _O- Reed nog een politie golfje voorbij die in een parkeerhaven stond, die hadden er blijkbaar ook geen probleem mee :]
 
Is idd ook een optie ja, maar bizar blijft het

Eens, zeer bizar dat mensen zo ver gaan :X :X

Die leven in het idee dat een democratie perfect werkt zolang iedereen hun mening enz uitvoert B|
Want de rest begrijpt het niet goed....

Daar kun je niets mee, met die gasten, volledig los van de werkelijkheid en alleen instaat tot een monoloog over hun gelijk, heel triest eigenlijk.
 
De gemeente gaat eerst nog een "nultelling laten doen" (stond in de krant dat die gedaan was maar dat klopt niet) dus de borden staan/komen er nog niet.

Waren er in 2015 nog iets van 90 zienswijzen ingediend (tegen het plan om er "alleen Bestemmingsverkeer" van te maken; en die keutel werd vervolgens ingetrokken), nu zijn er slechts 9 ingediend... dus slechts 8 anderen hebben besloten niet alleen te klagen hoe NL naar de klote gaat, maar ook iets te doen...

Ik dacht (dom dom dom) dat er een hele vracht MAG leden in actie zouden komen om op persoonlijke titel een zienswijze in te dienen. Vaudje..
Die denken misschien dat "de MAG" wel voor hun rechten opkomt. We shall see.
 
Terug
Bovenaan Onderaan