Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Mijn vraag was meer, waarom is dat knopje er?

A mode - Full Power (not withstanding the existing timing retardation programmed into the ECU for the first three gears and the top of 6th gear)

B mode - Reduced Power until full throttle is used, then full power, same as A mode. Basically it softens the "hit" but doesn't peak any different than Mode A. This would be difficult to illustrate on a dyno graph because it is throttle dependent.

C mode - Reduced Power, regardless of throttle opening or rpm

Dit is wat ik zo snel kan vinden
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heeft mijn bike al die onzin nog niet.

Tijdje terug op paar nieuwe triumphs gereden. Bocht uit, gas erop grijpt de traction control in en gooit de power dicht. Wtf. Dingen staan belachelijk safe afgesteld. No fun en zover van de limiet af.

Morgen weekje Duitsland. Nurburgring staat wel op de planning, maar nog niet zeker of ik erop ga. We zien wel.
 
Gelukkig heeft mijn bike al die onzin nog niet.

Tijdje terug op paar nieuwe triumphs gereden. Bocht uit, gas erop grijpt de traction control in en gooit de power dicht. Wtf. Dingen staan belachelijk safe afgesteld. No fun en zover van de limiet af.

Dat is dan wel een foute traction control, lijkt me. Mijn traction control zit in mijn pols. Soms faalt 'ie, en dan stel ik 'm wat bij. Je rijdt motor of je rijdt niet motor. Al dat gefoezel vind ik maar niks.
 
Ja, dat begrijp ik, dat had ik ook gevonden. Maar dan koop je een snelle fiets, en dan ga je een knopje indrukken om 'm langzamer te maken. Ik had liever dat knopje niet gehad zodat de fiets €100 goedkoper was.

Misschien wat rustiger kunnen doen in de regen of met een nieuwe achterband?
 
Misschien wat rustiger kunnen doen in de regen of met een nieuwe achterband?

Dat zei ik, "dan stel ik 'm wat bij". Was in de regen op een kruispunt, ik denk dat ik een te gladde witte lijn raakte. Dan ga je zo driftend het kruispunt over, wat op zich ook wel spectaculair is.
 
Dat is dan wel een foute traction control, lijkt me. Mijn traction control zit in mijn pols. Soms faalt 'ie, en dan stel ik 'm wat bij. Je rijdt motor of je rijdt niet motor. Al dat gefoezel vind ik maar niks.
Je bent gelukkig een mens, en die kunnen fouten maken, beetje zonde om je machine door een momentje van onoplettendheid of enthousiastheid op de straat te leggen. Idd met nat weer bijvoorbeeld kan het je redding zijn, gasrespons wordt wat afgeroomd en minder heftig.

Als je alleen maar mooi weer met 30+ graden rijdt en zon dan zul je het niet snel gebruiken. Op mijn K4 met minder vermogen maar wel 22dkm per jaar zou het af en toe wel handig zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook eens testrit gedaan op een superduke 1290 en ik zag een plas water en wou de achterkant lekker doen uitbreken met volgas als ik erover reed in 2e gebeurde niets....
En wheelys ook al niet ik wist nie hoe je alles moest af zetten maar zo vond ik het maar een saai ding 😂 vanaf het spannend zou worden vermogen weg...
 
Als je alleen maar mooi weer met 30+ graden rijdt en zon dan zul je het niet snel gebruiken. Op mijn K4 met minder vermogen maar wel 22dkm per jaar zou het af en toe wel handig zijn. ;)

Ik rij alleen woon-werk. En 20k+ per jaar. Dus vaak als het nat is. Je went er aan.
 
Het gaat prima maar het kan je echt wel een keer redden. Zelfde met abs bij auto's, veel mensen vonden dat ook onzin en bemoeienis maar de hoeveelheid kop-staart aanrijdingen was wel een behoorlijk stuk gedaald. Doet toch kennelijk iets. ;)
 
Dag, ik zelf heb een gsxr1000 L5 die ook de A, B en C modus heeft.
Afgelopen zondag had ik een motortoertocht, met ook wat choppers erbij, en ik was toen toch heel blij met mijn C modus. De A modus is voor zo'n rit gewoon niet fijn en te aggresief. O-)

Gr Tom.

Ja, dat begrijp ik, dat had ik ook gevonden. Maar dan koop je een snelle fiets, en dan ga je een knopje indrukken om 'm langzamer te maken. Ik had liever dat knopje niet gehad zodat de fiets €100 goedkoper was.
full
 
Laatst bewerkt:
Ja, kijk, daar heb je het al. Ik doe alleen toertochten met gixxers en fireblades.


:P snap ik ook wel.....

Maar ook in een drukke stad is A soms kut, iig die van mij verslikt zich dan regelmatig. Schakel veel tussen A en B modus tijdens sommige ritten.
Heeft die van jou er geen last van dan?
 
Drinkt die meer dan zijn baasje? :P

Ik zeg altijd mijne zuipt meer dan een dakloze achter het station. :+

Moet trouwens zeggen, ik heb dan wel een 750, maar sinds de grote beurt, kleppenstellen, andere uitlaat en laten afstellen is op lange rechte stukken 100 rijden in Nederland de 1 op 15 makkelijk haalbaar tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
De enige keer dat ik destijds de C modus gebruikte wat op een doorweekt circuitdag op Assen. Zelfs met de sportieve straatbanden (geen regenbanden) was de grip bocht uit gewoon laag. Eerst paar rondjes in de A modus en na een paar kleine uitstapjes toch overgezet naar de C en vanaf dat moment reed ik veel prettiger rond ondanks dat regen aan bleef. Alles verloopt net even wat geleidelijker

Op straat nooit de B of C aangeraakt, rain or shine.
 
Okee, lange ritten in de Eifel 1 op 17 soms zelfs 18..
Buitenspelen hier in de regio is 1 op 15..
En ja volgens de dynobank staat hij netjes.

En welke modus :P de volgas modus natuurlijk..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook eens testrit gedaan op een superduke 1290 en ik zag een plas water en wou de achterkant lekker doen uitbreken met volgas als ik erover reed in 2e gebeurde niets....
En wheelys ook al niet ik wist nie hoe je alles moest af zetten maar zo vond ik het maar een saai ding 😂 vanaf het spannend zou worden vermogen weg...

Die 1290 is een grote farce. Mega bruut blok en vervolgens de hele zooi via electronica aan de ketting leggen. :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan