Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Ik ben een boutje kwijt uit mijn zadel. Het zadel zit met twee boutjes vast, eentje ben ik verloren. Kan ik ergens online zo'n boutje bestellen, of moet ik naar de motorzaak, of is er een generiek boutje dat past?
 
Hoi allemaal ik zou me even voorstellen ik ben Edwin 43 jaar en kom uit de Hoeksche Waard net onder Rotterdam. Ik rij al een tijdje motor begonnen met een Fazer 600 en na een Ducati monster 1100 en een 1200 S beland op een Husqvarna 701 supermoto waar ik nog altijd heel veel plezier mee heb. Nu wil ik voor woon/werk een gsxr 1000 aanschaffen ik weet het zal niet de ideale motor zijn daarvoor maar het is maar 35 km waarvan 32 km snelweg. Nu heb ik er 1 op het oog van 2003 met 42000 km en de persoon vraagt 3650 euro is dat een redelijke prijs? En zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten of zijn er kwaaltjes van dat jaar? Ik hoor het graag van jullie.
 
Nu wil ik voor woon/werk een gsxr 1000 aanschaffen ik weet het zal niet de ideale motor zijn daarvoor

Pardon?? Hoe kom je daarbij?

Ik rij een gixxer voor woon-werk, een deel van het jaar van Amsterdam naar Waalwijk. Gaat prima, de beste motor om vlot door het filerende verkeer te rijden. Zeg nooit meer dat een gixxer niet goed is voor woon-werk.

Potverdriedubbeltjes....
 
Pardon?? Hoe kom je daarbij?

Ik rij een gixxer voor woon-werk, een deel van het jaar van Amsterdam naar Waalwijk. Gaat prima, de beste motor om vlot door het filerende verkeer te rijden. Zeg nooit meer dat een gixxer niet goed is voor woon-werk.

Potverdriedubbeltjes....
Ok :+
 
Pardon?? Hoe kom je daarbij?

Ik rij een gixxer voor woon-werk, een deel van het jaar van Amsterdam naar Waalwijk. Gaat prima, de beste motor om vlot door het filerende verkeer te rijden. Zeg nooit meer dat een gixxer niet goed is voor woon-werk.

Potverdriedubbeltjes....

Idd! Helemaal mee eens. Supermotor voor woon-werk.
Ik rij woon-werk Castricum-A’dam, ook ongeveer 35 km. De motor is klein, wendbaar, snel, betrouwbaar, makkelijk te rijden en hij zorgt op elke werkdag voor de twee mooiste halfuurtjes van de dag.
 
Zou dan liever gaan voor een K5 met minder kilometers. Kost je 1000 meer en je hebt een veel betere motor. Plus houdt zijn waarde beter vast, want is vanaf dat jaar het nieuwe type. Nu thoughts
 
Minder kilometers is niet per see beter. 15 jaar oud en 42.000km, dat is minder dan 3000 per jaar. Als er zo weinig op een motor wordt gereden, kun je je afvragen of er wel goed op is gereden. Waarschijnlijk veel kleine stukjes zonder dat 'ie warm wordt maar wel heel hard.
 
mijn k5 gekocht met maar een goeie 8000km op de teller was toen ook al 8jaar oud prima motor hij heeft er nu een dikke 12 rij alleen circuit :P (voor ik hem had straatmotor geweest.)

Als je op een circuitdag 250 km doet is het veel dus loopt niet snel op tenzij je bijna elke week op het circuit zit :P gemiddelde circuitmotor rijd maar een 1000-1500km per jaar.

Heb ook nog een straatmotor en die rijd eigenlijk niet veel meer km's!
Woon werk doe ik niet met de motor maar motor word echt niet gebruikt voor kleine stukjes te doen :N
Gwn weinig tijd-zin om veel op straat te rijden word een keer om de zoveel weken mss uitgehaald voor een ritje ALS het mooi weer is :P
 
Laatst bewerkt:
Minder kilometers is niet per see beter. 15 jaar oud en 42.000km, dat is minder dan 3000 per jaar. Als er zo weinig op een motor wordt gereden, kun je je afvragen of er wel goed op is gereden. Waarschijnlijk veel kleine stukjes zonder dat 'ie warm wordt maar wel heel hard.

Bedoel betere motor in de zin van het model type. Hoe er mee om gegaan is weet je nooit.
Een motor kan gloednieuw zijn en in de soep draaien, maar ook een prima behandelde motor kan ineens de geest geven.
 
K5 is wel een veel mooiere motor,stuurt beter,loopt harder dan een K3.
Kan het weten want ik heb zowel de K3,K4 en K5 gehad.
 
K5 is wel een veel mooiere motor,stuurt beter,loopt harder dan een K3.
Kan het weten want ik heb zowel de K3,K4 en K5 gehad.
Ja dat snap ik wel maar ik zit ook wel een beetje met een budget -O-
K5 gaat gewoon teveel kosten
En voor het echte plezier pak ik de supermoto. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik rij woon-werk Castricum-A’dam, ook ongeveer 35 km. De motor is klein, wendbaar, snel, betrouwbaar, makkelijk te rijden en hij zorgt op elke werkdag voor de twee mooiste halfuurtjes van de dag.

Dat dus. Pas goed tussen de files, en als er weer iemand aan het oenen is ben je heel snel weg. Goede uitlaat erop zodat ze je tijdig horen aankomen. En remt goed als het nodig is. Maar ik denk dat alle motoren wel goed remmen, toch?
 
Ja dat snap ik wel maar ik zit ook wel een beetje met een budget -O-
K5 gaat gewoon teveel kosten
En voor het echte plezier pak ik de supermoto. *O*

Kan niet in je portemonnee kijken, maar hij houdt beter ze waarde vast, het model is geliefder en fijnere motor. De supermoto gaat de deur uit dan.

Tijdje terug op een husky sm570r proef gereden. Nog nooit zo gelukkig geweest toen ik weer op mijn eigen motor stapte. Maar is niet te vergelijken met de 701 natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik wel maar ik zit ook wel een beetje met een budget -O-
K5 gaat gewoon teveel kosten
En voor het echte plezier pak ik de supermoto. *O*

Ach een K3 is geen slechte motor,je kan er ook goed hard mee gaan als het moet :]
 
Laatst bewerkt:
De K3 is een fantastische motor. Totdat je daarna op een K5 rijdt.
Zo ging het letterlijk bij mij. Proefrijden op een K3. Geweldig, fantastisch, machtig, prachtig. Dag erna, proefrijden op een K5. Aaah, oke, dus DIT is wat je moet hebben. Opeens snap je alle lovende verhalen en de legendarische status van de K5. Echt een heel ander verhaal.
 
Kan niet in je portemonnee kijken, maar hij houdt beter ze waarde vast, het model is geliefder en fijnere motor. De supermoto gaat de deur uit dan.

Tijdje terug op een husky sm570r proef gereden. Nog nooit zo gelukkig geweest toen ik weer op mijn eigen motor stapte. Maar is niet te vergelijken met de 701 natuurlijk.
Nee de supermoto blijft echt zoveel plezier mee toch weer een teken dat je met weinig pk's heel veel plezier kan beleven. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan