Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Hoi allemaal even een vraag voor de mensen die de motor ook voor woon/werk gebruiken. Ik moet nieuwe banden hebben wat zijn nou een beetje goede banden met lange levensduur en goede grip? Ik weet het het is ook een beetje persoonlijk maar ik hoor graag jullie ervaringen.
 
Michelin Pilot Road, Dunlop RoadSmart, Bridgestone T31. Michelin is een bewezen regenband, onverslaanbaar maar niet echt een hele sportieve band, T30 EVO had er ook een klein beetje last van qua stuurgevoel edg maar de T31 is echt serieus een goeie band (ik doe er 24dkm mee eer ie vierkant is en nog niet helemaal glad), stuurt behoorlijk sportief en scherp en straat uit en je hebt het volste vertrouwen erin, Dunlop gaat het langste mee maar is ook niet echt sportief, en heeft wat meer opwarming nodig eer ie vertrouwen geeft.

Michelin vind ik qua profiel ook té onder een Gixxer, zelfde eigen met Dunlop, T31 is een mooi bandje. :)
 
Laatst bewerkt:
Michelin Pilot Road, Dunlop RoadSmart, Bridgestone T31. Michelin is een bewezen regenband, onverslaanbaar maar niet echt een hele sportieve band, T30 EVO had er ook een klein beetje last van qua stuurgevoel edg maar de T31 is echt serieus een goeie band (ik doe er 24dkm mee eer ie vierkant is en nog niet helemaal glad), stuurt behoorlijk sportief en scherp en straat uit en je hebt het volste vertrouwen erin, Dunlop gaat het langste mee maar is ook niet echt sportief, en heeft wat meer opwarming nodig eer ie vertrouwen geeft.

Michelin vind ik qua profiel ook té onder een Gixxer, zelfde eigen met Dunlop, T31 is een mooi bandje. :)
Thanks hier kan ik wat mee👍
 
Michelin Pilot Road, Dunlop RoadSmart, Bridgestone T31. Michelin is een bewezen regenband, onverslaanbaar maar niet echt een hele sportieve band, T30 EVO had er ook een klein beetje last van qua stuurgevoel edg maar de T31 is echt serieus een goeie band (ik doe er 24dkm mee eer ie vierkant is en nog niet helemaal glad), stuurt behoorlijk sportief en scherp en straat uit en je hebt het volste vertrouwen erin, Dunlop gaat het langste mee maar is ook niet echt sportief, en heeft wat meer opwarming nodig eer ie vertrouwen geeft.

Michelin vind ik qua profiel ook té onder een Gixxer, zelfde eigen met Dunlop, T31 is een mooi bandje. :)


Dunlop is niet sportief :?
Ik rij ermee op het circuit en je kan ernee de weg op GP 212 racer.
 
Pilot Roads onder een superbike is absurd, zelfs als het je woon werk motor is. Leg er gewoon sportbanden op, daar stuurt ie goed en scherp mee. Is gewoon zonde om het niet te doen. Dat je iets vaker je bandjes moet wisselen? Tsja, dan moet je geen 1000 cc sportfiets kopen.
Wat is er mis met Pilot Powers?
 
Waarom ik dan de BS T31 sporttour banden heb? Simpel... Zodat als ik in de Eifel of Zwarte Woud ben niet al vierkante banden heb en met de koude ochtend met een fijn gevoel lekker kan sturen zonder dat ik op eieren rijd (zoals met de BT016's). Met 20dkm per jaar en nog wat beetjes vind ik een band per jaar wel goed zat. :P
Dunlop is niet sportief :?
Ik rij ermee op het circuit en je kan ernee de weg op GP 212 racer.
Roadsmart ;) Sportmax zoals jij wss hebt is heel andere koek, moeten ook even warm worden maar zijn best leuk dan.
 
Laatst bewerkt:
Pilot Roads onder een superbike is absurd, zelfs als het je woon werk motor is. Leg er gewoon sportbanden op, daar stuurt ie goed en scherp mee. Is gewoon zonde om het niet te doen. Dat je iets vaker je bandjes moet wisselen? Tsja, dan moet je geen 1000 cc sportfiets kopen.
Wat is er mis met Pilot Powers?
Vind ik ook, rij met S21 evo's en bevallen super.
Gaan geen 10.000 km uiteraard maar als je niet bij elk stoplicht als eerste weg wilt zijn hou je ze vrij lang rond en wil je een keer lekker sturen dan plakken ze ook goed genoeg.
 
Heb er een 1000 L5 bijgekocht, Belgse motor die nu in circit trim staat.

Zit er aan te denken om de L4 weg te doen volgend voorjaar en een iets meet toer gerichte fiets voor op straat te kopen, Bandit oid.
De QS en de GB racing deksels kunnen mooi naar de L5, :)

Miste het circuit rijden wel een beetje, en heb de knoop maar doorgehakt om dar in ieder geval terug mee te starten, dagje of 5 per jaar.

Foto´s volgen nog wel, zit wel al leuk spul op.
TTX schokdemper, Ohlins cardridge en stuurdemper, RCS pompje, vol akra van een 2009-2011 dus met dubbele dempers, PC5 :)
 
full

Deze mss voor startpost?
 
Laatst bewerkt:
Ik was graag nog naar de eifel/ring geweest dit jaar maar denk dat het door omstandigheden niet door gaat ga in de plaats nog een extra dagje circuit bij boeken anders is het motorjaar wel erg vroeg voorbj.
laatste donderdag van september zolder :]
 
Technische vraag:

Het zadel van mijn K8 zit vast met twee bouten. Zo'n bout zit in een moer die in een frame-onderdeel zit geklemd. De draad in de moer is dol. Weet iemand hoe die moer vast zit en hoe ik die eruit krijg? Haynes helpt me daar niet bij.
 
@ Xtine,

Die moer is eigenlijk een soort busje met schroefdraad erin. dat busje wordt in het gaatje gestoken en dan vastgezet. ( Dit gebeurd door het aandraaien van de bout in de bus, en zo klemt ze(busje wordt korter) uiteindelijk en blijft ze ook zitten bij het verwijderen van de bout.)

Kan het zijn dat de bout draad van m8 is?
dan heb ik misschien wel een busje liggen maar wel in rvs ipv aluminium.
 
M8 ja, ik heb een nieuw origineel boutje (via tip eerder hier op MF). Je zou mij zeer verplichten met een busje. Ik stuur je een PM.
 
Iemand nog een mooi uitlaatsysteempje kopen voor een k5 k6? Past ook op een k1-k4 maar dan moet je zelf een ophang beugel maken.

Volledig titanium, weegt echt niks! Geluid is nog redelijk beschaaft.

$_86.JPG
 
Afgelopen maandag toch nog een dagje zolder kunnen rijden met de L5
Liep als een kogel, beter dan verwacht zelfs.

Eerste keer met een 1000 op het circuit na 6 jaar geen circuit te hebben gereden, viel me niet tegen.
Moet de souplesse wel nog wat terug vinden om ronde na ronde hetzelfde te rijden maar aan de motor ligt het niet
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Terug
Bovenaan Onderaan