Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

S1000rr is een superfiets maar door de microswitch schakelaars wel storing gevoelig,mijne heeft ook 3 dagen bij de bmw dealer gestaan, hield in boven de 5000rpm,zelf al het mogelijke geprobeerd maar kwam er zelf niet uit, na lang zoeken bleek de jiffyschakelaar de boosdoener,vanaf een bepaald kwam er teveel trilling met de storing tot gevolg,voor de betrouwbaarheid zou ik ook voor de gsxr gaan
[afbeelding]


Had er vanmorgen nog met een collega erover Ruud . Hij heeft dan een nieuwe S1000rr gekocht voor op het circuit en ik zou dan daarvoor gekozen hebben voor de L7 of L5.Met een andere shifter en voorrem partij.

Alhoewel ik de S1000rr 10 keer mooier vind ;) Hij straalt degelijkheid uit en ook hebben de soezen last van jiffyschakelaar. :P
 
Laatst bewerkt:
Had er vanmorgen nog met een collega erover Ruud . Hij heeft dan een nieuwe S1000rr gekocht voor op het circuit en ik zou dan daarvoor gekozen hebben voor de L7 of L5.Met een andere shifter en voorrem partij.

Alhoewel ik de S1000rr 10 keer mooier vind ;) Hij straalt degelijkheid uit en ook hebben de soezen last van jiffyschakelaar. :P

Je bedoelt stoer? Gelukkig smaken verschillen ;) vind de bmw wel ruig maar mooi :? Oké mooi van lelijkheid :+
Gixxer is mooier :Y
 
Misschien is het wennen, ik heb ook heel lang moeten wennen aan het uiterlijk van de nieuwe R1, en daarvoor aan de KTM RC8. Die vind ik nu allebei prachtig.
Maar mijn eerste reactie was hetzelfde. Mooie kleurstelling, maar koplamp en uitlaat zijn niet helemaal mijn smaak.

Mijn 2013 Suzuki GSX 650 F staat gewassen en gepoetst klaar om zijn laatste missie te rijden... Terugweg straks op mijn nieuwe K5 *O*
 
full

full

full

Gisteren opgehaald, wat een feest
 
Mijn eerste motor was een GSX 650 F, een prima motor om op te beginnen. Ik ben er met de vrienden van het GSX 650 F topic mee naar Normandië geweest, naar de Eifel en naar de Alpen. Met zijkoffers en alles.

Ik zat al een tijdje na te denken over de Kawasaki Z1000SX als eventuele opvolger. Ook een beetje sport toer, wat meer power, lekker koppelrijk blok, aantrekkelijke fiets. Ik had de Kawa een jaar of twee geleden al een keer een uurtje mee gekregen van mijn dealer. Hij bleef in mijn hoofd op 1 staan. Ik wilde immers zijkoffers, sportief, en mijn wensenlijstje dwong me eigenlijk naar die Kawa toe.

Nu had ik hem twee weken geleden anderhalve dag mee (gehuurd) om hem uitgebreid te testen. Ik ging rijden met drie andere jongens, twee van het GSX 650 F topic (waarvan 1 inmiddels overgestapt op een GSX-R 750) en een op de nieuwe MT-10. Een lekker dagje rijden langs Linge en Waaldijk. Ik was blij dat ik de Z1000SX mee had en niet mijn eigen F, ik kon nu gewoon lekker meekomen natuurlijk, en genoot van het rijden. Wel merkte ik dat aan het eind van de dag ENORME zadelpijn had. Je zit nog meer rechtop dan op de GSX-F en dat zadel is keihard. En op de snelweg krijg je dan toch die wind vol in je gezicht en op je schouders.
Ook werd ie aan de rechterkant van de motor ontzettend heet, ondoenlijk.

Ondertussen keek ik met een schuin oog naar de MT-10 en vooral de GSX-R 750.
Cool ding, die MT-10. Aangepast crossplane R1 blok, super geluid, 170 pk.
Maar ik wilde juist geen naked, en die dingen zijn natuurlijk sowieso peperduur.
De Kawa was vanaf ongeveer 7000 tweedehands te vinden. Maar ik was niet superenthousiast meer, hij had ook nadelen.

Ik dacht, waarom doe ik niet als Johan en ga ik gewoon lekker voor een sportmotor? Is toch wat ik het gaafste vind.
In volgorde van prijs vielen motoren als de Panigale, S1000RR, RC8R en de RSV4 af, tien mille wilde en kon ik niet dit voorjaar neerleggen. Toen kwam ik toch weer bij Suzuki uit. Ik wist dat de K5 GSX-R1000 bekend stond als de beste van zijn tijd.
 
Proefrijden was een snelle bevestiging: eigenlijk vind ik die sportieve houding juist FIJNER dan zo rechtop. Scherp sturen en maximale feeling met je voorwiel, en een meer natuurlijke houding op snelheid.

Wat mij over de streep trok was het geluid en het karakter van het motorblok. De GSX 650 F was een zijdezachte naaimachine, maar ook de Z1000SX was een naaimachientje vergeleken met de wild grommende GSX-R 1000.
Dit wilde ik, hier ging de benzine in mijn aderen sneller van stromen.

Na 1 proefrit van 20 minuten op mijn inmiddels nieuwe motor was ik eruit. Hier wilde ik dolgraag op rijden de komende jaren.

De afgelopen twee dagen heb ik veel gereden, het ding voorzichtig een beetje leren kennen. Het open Akra systeem klinkt bij stationair al als een Ferrari of Lamborghini. Boven de 7000, 8000 toeren ben ik nog niet echt geweest. Hij is daaronder al zo ontzettend snel en sterk. 1 keer heb ik even volgas gegeven, rollende acceleratie in zijn vijf vanaf een snelheid van 140 km/u. Hij spoot er vandoor en boven de 8000 toeren kwam er even een partij geweld los, daar had ik toch niet op gerekend...

Nog even een vraagje, wat verbruiken jullie eigenlijk gemiddeld?
 
Erg enthousiast zo met je quaddrippel post Willem, leuk hoe je gereageerd heb op mijn vraag waarom heb jij geen gixxer? :+ Mooie machine!
 
Laatst bewerkt:
Moet je gewoon gehad hebben in je leven :Y

Alleen koopt er hier iemand gewoon gelijk een duizend :+

Groot gelijk, geniet ervan ;)
 
Proefrijden was een snelle bevestiging: eigenlijk vind ik die sportieve houding juist FIJNER dan zo rechtop. Scherp sturen en maximale feeling met je voorwiel, en een meer natuurlijke houding op snelheid.

Wat mij over de streep trok was het geluid en het karakter van het motorblok. De GSX 650 F was een zijdezachte naaimachine, maar ook de Z1000SX was een naaimachientje vergeleken met de wild grommende GSX-R 1000.
Dit wilde ik, hier ging de benzine in mijn aderen sneller van stromen.

Na 1 proefrit van 20 minuten op mijn inmiddels nieuwe motor was ik eruit. Hier wilde ik dolgraag op rijden de komende jaren.

De afgelopen twee dagen heb ik veel gereden, het ding voorzichtig een beetje leren kennen. Het open Akra systeem klinkt bij stationair al als een Ferrari of Lamborghini. Boven de 7000, 8000 toeren ben ik nog niet echt geweest. Hij is daaronder al zo ontzettend snel en sterk. 1 keer heb ik even volgas gegeven, rollende acceleratie in zijn vijf vanaf een snelheid van 140 km/u. Hij spoot er vandoor en boven de 8000 toeren kwam er even een partij geweld los, daar had ik toch niet op gerekend...

Nog even een vraagje, wat verbruiken jullie eigenlijk gemiddeld?

Leuk zo enthousiast :)
Maar een proefrit zonder dat je hem doorgetrokken hebt tot het rode gebied :? :+
 
Proefrijden was een snelle bevestiging: eigenlijk vind ik die sportieve houding juist FIJNER dan zo rechtop.

Dat dus. Iedereen vertelt me altijd dat een racer zo vermoeiende is en dat je op een naked bike veel relaxter rijdt, maar als ik mijn motor voor een beurt wegbreng een een rechtop vervangende motor meekrijg, heb ik aan het eind van de dag rugpijn.

1 op 11.
 
Laatst bewerkt:
Erg dikke bike Willem! Die akra staat ook super, een van de mooiste pijpen voor deze fiets wat mij betreft. En dank voor je toelichting, leuk om te lezen. Denk inderdaad dat je een goede keuze hebt gemaakt, want helemaal als je het geld meerekent is er denk ik niet veel leukers te koop.
 
Kom je dan wel boven de 80km/uur uit _O- :+

Van zulke getallen droom ik :P

Ik snap dat ook niet. Ik rij wel 's heel voorzichtig, dan rij ik in de vierde versnelling als ik boven de 150 kom, maar ook dan blijft het 1 op 11. Maar het wordt ook niet anders als ik gewoon lekker rij zonder aan de benzine te denken.
 
Ik snap dat ook niet. Ik rij wel 's heel voorzichtig, dan rij ik in de vierde versnelling als ik boven de 150 kom, maar ook dan blijft het 1 op 11. Maar het wordt ook niet anders als ik gewoon lekker rij zonder aan de benzine te denken.


Wij zullen denk ik teveel gassen })

Ik haal 1:16 ook niet.

Eindhoven Assen volledig gevulde tank moet ik heen al tanken.

Da's ook 1:11

Met de nakend 1400 rustig rijden 1:14 maar rij ik door 1:10

De auto doet 1:7

Alles wat ik rij zuipt kennelijk :+
 
Voor Amsterdam-Waalwijk-Amsterdam-Waalwijk moet ik twee keer tanken. Is handig, ik tank bij huis, dan halverwege de terugweg, en dan weer in Waalwijk bij het werk.
 
Voor Amsterdam-Waalwijk-Amsterdam-Waalwijk moet ik twee keer tanken. Is handig, ik tank bij huis, dan halverwege de terugweg, en dan weer in Waalwijk bij het werk.


Waalwijk ben ik vlakbij geboren , uit de klei getrokken zogezegd :P

Werk je daar ?

Zal voortaan eens exact bijhouden wat ik op het circuit Assen verstook?
 
Terug
Bovenaan Onderaan