KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe reset je de omvalsensor in de koplamp?
Mijn tank lijkt ook een beetje te zijn ontzet na een poosje rechtop te hebben gestaan. Ik kan 'm wel helemaal horizontaal krijgen, maar het voorste gat komt niet meer mooi uit. Moet ik het scharnier lossen om dit weer op z'n plek te krijgen?
 
Zodra de die sensor weer recht hangt, kan je de motor weer gewoon starten.
Hoef je verder niks aan te doen.

Voor de tank zijn er verschillende mogenlijkheden.
Ik draai zelf altijd de achterste bouten er ook uit, en doe dan eerste de voorste bout erin.
Dat werkt voor mij altijd prima.
Er zijn ook mensen die de achterste bouten laten zitten, en met een spanbandje voorzichtig de tank naar achteren trekken. (Wel even een poetslap tussen de voorkant van de tank en die spanband doen tegen het krassen)
Dan is er ook nog de optie om in de achterste tanksteunen (die 2 Alu beugeltjes) de gaten wat te sleuven, zodat de tank wat verder naar achteren ligt.
 
Laatst bewerkt:
Hoe reset je de omvalsensor in de koplamp?
Mijn tank lijkt ook een beetje te zijn ontzet na een poosje rechtop te hebben gestaan. Ik kan 'm wel helemaal horizontaal krijgen, maar het voorste gat komt niet meer mooi uit. Moet ik het scharnier lossen om dit weer op z'n plek te krijgen?

De tank er weer op zetten en de gaten overeen laten komen is echt een drama. Ik heb in de achterste plaatjes ook de gaten wat opgeruimd maar dan ben je er nog niet. Ik draai zelf de bouten van het subframe een paar slagen los en dit werkt voor mij wel aardig. Het is en blijft een vreemde constructie
 
kantelsensor omvalsensor killswitch... man man man, mode woorden zeg.. :+ _O- :X

Ik heb heel voorzichtig een hard kunstof wig er tussen geduwd.... en daar ging ie.
Niks aangepast, niks geruimd. Dat doen ze bij een dealer ook niet...
 
Laatst bewerkt:
Bij mij ging de tank er (gelukkig) zonder moeite (na aantal weken ernaast te hebben gelegen) er weer op...
 
Zit er verschil tussen de rem- en koppelingspomp van de sd en sdr? Ik dacht dat ze hetzelfde waren.
Iemand die dit kan bevestigen?
Heipaal? Jij hebt beide gehad, zat er verschil tussen de pompen van de sd en sdr?
 
Zit er verschil tussen de rem- en koppelingspomp van de sd en sdr? Ik dacht dat ze hetzelfde waren.
Iemand die dit kan bevestigen?
Heipaal? Jij hebt beide gehad, zat er verschil tussen de pompen van de sd en sdr?

Is het niet het veiligste om dat op de ktm fichefinder op te zoeken, dan weet je het 100% zeker...
 
Dat is waar.
Rem: 61013001000, later vervangen door 61013001100.
Koppeling: 61002030000 later vervangen door 61002030100.
Zowel voor de gewone SD als de sdr.
 
Is het niet het veiligste om dat op de ktm fichefinder op te zoeken, dan weet je het 100% zeker...

@toktok hmmmm had ik ook kunnen bedenken :(

@nampus bedankt voor het checken, zijn gewoon dezelfde rem/koppelings hendels/pompen

@danfoksan ebay-sellers zijn niet altijd even betrouwbaar in de informatie. kwam daar jaren geleden al achter met m'n RD YPVS-en die ken ik van binnen en buiten, daar zouden onderdelen uitwisselbaar zijn voor alle bouwjaren, mooi niet dus, verkeerd zuigertje erin en de hele rommel loopt je wel naar de kloten, om maar iets te noemen :+
 
@FolkieS : eens hoor, maar ik moet zeggen... ik vertrouw het eerder als ze zeggen dat het NIET past als andersom :)

Was overigens ook een beetje flauw bedoeld hoor, dat ik 123 dat ff teste op eBay zelf ;)
 
De mijne zit op een zwart geverfd alu stripje
IMG_20160905_163917_zpsnco1rehg_edit_1488024783156_zpsgtq2jky3.jpg
 
Dat is een mooi plekkie.

Ik ben ook nog van plan om zo'n ding aan te schaffen. Is het voor KTM plug-and-play?
Bij de Honda van m'n vrouw moest ik toch nog een kabeltje strippen uit de kabelboom namelijk en daar ben ik niet zo'n voorstander van.
 
Bij deze moet je ook op het kabeltje van het snelheidssignaal (of het toerental) een aftakking maken.
 
Laatst bewerkt:
Alle credits gaan naar de vorige eigenaar. Ding zat er al op.
Eigenlijk eerst aan de andere kant, daar volgde het beugeltje mooi de contouren van de teller.
Maar ivm mijn navi op links heb ik de indicator naar rechts verplaatst.
 
Alle credits gaan naar de vorige eigenaar. Ding zat er al op.
Eigenlijk eerst aan de andere kant, daar volgde het beugeltje mooi de contouren van de teller.
Maar ivm mijn navi op links heb ik de indicator naar rechts verplaatst.

Waarvoor moet je zo'n ding eigenlijk hebben? Je voelt toch aan je motor of je moet schakelen?
 
Nooit meer naar de 7e versnelling zoeken vind ik zelf erg fijn! |(
Ding geeft niet aan wanneer je moet schakelen, maar geeft aan in welke versnelling je zit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan