Yamaha T-max 530 model 2017

Tot 1600 km in T-mode gereden. Vanaf 1600 km alleen nog maar S-mode. Rijdt fantastisch. Tank wel systematisch super 98. Teller nu op 2800 km.
Zal alleen T-mode rijden bij nat weer, ofschoon ik dan meestal niet rijd.
 
Is even een vraag, wie rijdt er zijn tank wel eens bijna helemaal leeg?
Of is iemand al bekend met het gebruik van de Max 1 op ????
Ik schat in dat je zo'n 270 km kan rijden op een volle tank, maar we vinden de betrouwbaarheid van de Tank indicator en ook de indicator die aangeeft hoeveel je nog zou kunnen rijden zeer onbetrouwbaar.
Vanmiddag getankt,toen toen zeg maar 210 km op en de tank volgedaan en toen ging er iets meer als 10 liter in, dus zeg maar bijna 5 liter over. De indicator gaf toen aan dat we nog 40 km zouden kunnen rijden, dus voordat we gingen tanken
We denken eraan om een fles van 2 liter benzine mee te nemen, ja of dat verstandig is dat is een tweede en dan te rijden tot ie stopt, maar ja dat is ook weer niet goed, maar dan kan je wel goed zien hoeveel km je op één tank kunt rijden
Gr, Rob
 
Ja Rob...heb het ook al gemerkt dat bij het tanken er minder in gaat als je soms denkt...ik rij meestal tot je de km ziet verschijnen en dan nog max 30km...verder durf ik niet...weet ook niet als je hem helemaal leeg rijd gewoon terug kunt starten...en is dat goed ???

grtz
Danny
 
Hoi Danny, verschijnt de KM dan als de blokjes alle vier weg zijn?
Hij knippert bij het laatste blokje en gaat ie dan over in KM?
gr
Rob
 
Ik heb afgelopen weekend getankt, kort nadat de tripmeter omsprong. Er ging precies 12 liter in, verbruik sinds de vorige keer was 1:19. Alles is nog vrij nieuw, nu 500km op de teller.

Maar... Mijn Ermax hugger is binnen, zondag ga ik eens knutselen.
 
Rob..precies zoals je zegt...als de blokjes weg zijn na het knipperen gaat hij over in KM.....dan rij ik nog max 30km.

Dirk...veel knutsel plezier maar dat valt best mee hoor

grtz
Danny
 
ok een standaard 400 model tmax doet er om en nabij de 7,5 sec erover van 0-100
een tmax 500 met een malossie of polini of de 530 doet er om en nabij de 6,5 a 7 sec over
een 530 met malossie of jcosta etc 6 sec en lager dus die sh300 is echt wel snel geworden voor een 1 cillinder 279cc en dan 6,5 sec
Een tmax 530 met malossi overrange ( vario+ torqeu driver) doet o-100 in 5 sec op de teller. De nieuwe model 2017 zou daar onder moeten zitten. Plaats nog een ketting en laat je het afstellen ga jeik toch richting de 4
 
100 op de teller is 90 gps dus je moety naar de 110 voor een aqurate beeld van de tijd moet je dus van 110 op de teller gaan of je gps in de gaten houden.
overigens is de tmax 560 van moallosie met de bijhorende nokkenassen nog altijd sneller met ook een vario uiteraard

maar ik kan je vertellen dat ik naast de tmax 560 gereden hebt met de vartio en uitlaat en hele mikmak .
ik was zonder de 1000 maar met de 50 achtertandwiel en 21 voortandwiel en de grotere gasklephuis jcosta en bmc luchtfilter hitchclutche achter was ik met de gp800 nog altijd velen malen sneller ook al was het mij ook wel duidelijk dat die tmax echt wel uitzonderlijk aan vermogen had gewonnen.

hij was ook heel verbaasd want hij verwachte duidelijk dat hij met zijn setup me wel voorbij zou komen wist hij veel wat ik eronder had.
 
Iedereen nog blij met zijn T-Max 2017?
Hier wel al de nodige maanden gereden en nog steeds met volle tevredenheid, binnenkort maar eens bezien hoe we de T-Max zo goed mogelijk de herfst en winter periode doorhelpen
Wij blijven rijden tot het echt niet anders kan, dus de gevoelige onderdelen wel even goed afschermen.
Enigste wat een klein beetje tegenvalt is het gebruik, meer als dat we hadden verwacht
gr
Rob
 
Ik ben nog steeds zeer tevreden maar maak niet zoveel kilometers, nu totaal ruim 600km. Af en toe een boodschap of een ritje voor de lol.
 
Het is wel zo dat mijn vorige scoot (Beverley 350) tevreden was met een 3 liter per 100km...bij de Tmax op de display zelf kom ik aan 4,3 l /100km ... met de Tmax wordt er sneller :] gereden en dat vraagt natuurlijk ook meer benzine ..meer gewicht (30-40 kg) zal ook wel een verklaring hebben...zouden andere scooters van dit kaliber ook niet hetzelfde verbruiken????
grts Danny
 
Laatst bewerkt:
Mijn teller staat nu bijna op 4000 km. Probleemloos alles. Verbruik boeit me niet zo en tank uitsluitend 98. Loopt als een zonnetje .... Laatst lange tocht van bijna 6 uur gemaakt langs Overijsselse Vecht etc. Afgestapt na bijna 6 uur, O,O rugpijn of ander soort pijn. Mooi toch ?
 
Bij mij met de Integra varieert het nogal,
als ik lekker los ga en flink op de snelweg door kachel kom ik op 1:20 uit, doen we het rustig aan is 1:25 / 1:30 prima haalbaar, maar meestal kom ik toch tussen de 1:20 / 1:25 uit :)

Het is wel zo dat mijn vorige scoot (Beverley 350) tevreden was met een 3 liter per 100km...bij de Tmax op de display zelf kom ik aan 4,3 l /100km ... met de Tmax wordt er sneller :] gereden en dat vraagt natuurlijk ook meer benzine ..meer gewicht (30-40 kg) zal ook wel een verklaring hebben...zouden andere scooters van dit kaliber ook niet hetzelfde verbruiken????
grts Danny
 
Wat is je verbruik en hoe ver rij je met n tank voordat je gaat tanken
@ferry34, we rijden 270 km met een volle tank, maar dan is ie niet helemaal leeg, dus om hem helemaal leeg te rijden, dienen we een reserve fles benzine mee te nemen.
Dus aftanken rijden tot ie echt leeg is en dan weet je het vermoed ik maar zo
 
270 km voordat je gaat tanken is erg netjes toch?
Net als 1:23 voor zo'n snelle scoot.

Mn SR300 doet 1:30 maar dan hebben we t over 1 cilinder 278 cc met 22 pk, dus zo'n tmax doet dat goed toch?
Ook ik ga bij 300 km tanken.

Ik gooi vanaf volgende keer ook shell v power erin. Nooit aan gedacht eigenlijk.
 
Let wel op dat super98 niet altijd beter is in een motor met relatief lage compressie. Ron98 benzine is voor motoren met hoge compressie en evt kans op pingelen bij euro95. In de SH300 geeft super 98 een wat mooiere/rusiger loop vd motor, maar de power zit er niet meer in als bij euro95. Ook loopt de SH300 onzuiniger met euro98. Luxe brandstof is dus wel duurder maar lang niet altijd beter... Alleen de klopvastheid is beter van super98/ulimate/v-power98 daar betaal je dus onnodig voor bij een motor die euro95 geschikt is. Check it out! :)
 
Laatst bewerkt:
Hm, mn scoot loopt al trillingsvrij en mooi.
Dus met die 98 loopt die minder snel en verbruikt hij meer? -O-
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen 4700 km en ik zit aan een verbruik volgens den boordcomputer van 4,6liter gemiddeld,hoofdzakelijk snelweg aan een tempo van ongeveer 130km.
Verbruik ook meer als ik op 98 rijd in plaats van 95,das toch raar!!
 
Mijn verbruik 4,3l is met weinig snelweg...zou het misschien goed zijn om beide te tanken..Zowel 95 als 98?? Ik wil gewoon het beste voor mijn scoot
 
Super 98 verbrand langzamer door meer verbindingen te leggen tussen de koolstofatomen door een toevoeging (en die kost geld). Kwaliteit is van euro 95 en ron 98 brandstof hetzelfde. Dus het beste voor een tmax? Die maakt het niet uit, het gaat dus om de portomonee en het gevoel dat als je meer betaald het beter zou zijn...
 
@ Bulldozer...das een hele deskundige uitleg maar goed om weten

is er hier iemand die met zijn scoot al sneller dan 170km/u heeft gehaald ..op de teller bedoel ik...ik dacht dat hij 170 echte kilometers zou lopen en op de teller om en bij de 180km/u...niet dat het harder moet maar gewoon om weten.
Danny
 
Terug
Bovenaan Onderaan