LED Indicatoren

supervaags

( ͡👁️͜ʖ 👁️͡ )
26 mrt 2006
987
467
Backcorner
Ik wil een aantal ledjes gebruiken als indicator voor neutraal/grootlicht enz.. Gewoon van die goedkope simpele dingen van ebay/ali:




Mijn vraag: Kan ik deze gewoon zonder weerstand monteren? En als er wel één nodig is, hoeveel ohm moet die zijn?

Ik wil ze namelijk in mijn km teller bouwen die ik vandaag al uit elkaar heb gehaald. Als er één kapot gaat moet ik weer dat hele ding uit elkaar slopen en dat doe ik dus liever niet :) .
 
Die 12VDC ledjes kun je gewoon aansluiten voor dingen als een zijstandaard schakelaar, neutraal, grootlicht etc. Wel moet je oppassen als je ze wil gebruiken voor iets als je benzinelampje, dat werkt namelijk niet altijd (bij een Aprilia in elk geval niet).

Edit: Wel even letten op de richting, je zult niet de eerste zijn waarbij het niet werkt doordat ze vergeten zijn dat een led een diode is.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het aanbod, maar op het brik in kwestie zit allang geen dashboard meer. Ik rijd met dat ding al jaren 'indicatorloos'.

Maar nu ik een nieuwe kabelboom aan het maken ben wil toch wat indicators in de bestaande tellerbehuizing prutsen. Scheelt weer dat ik die dingen zo aan kan sluiten.

Het was wel de bedoeling de tankvlotter weer aan te sluiten, dan ga ik dat igg eerst ff goed nalopen voordat ik het inbouw.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan