Balhoofdpen past niet GSXR1100 kroonplaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Genestealer

Die hard MF'er
7 okt 2010
811
44
Gelderland
Hallo,

Ik heb een GSXR1100 USD voorvork die ik in mijn Bandit 1200 wil plaatsen. Balhoofdpen van Bandit om laten persen. Kroonplaat onlangs aangeschaft, lijkt niet te passen. Heb ik de verkeerde kroonplaat? Ik heb even geen idee hoe ik nu verder moet.

Verkoper gaf aan USD uit 91 te komen. Echter de lengte van USD doet verraden dat deze uit 93 komt volgens technische gegevens.

full
 
Als deze foto recht van boven gemaakt is komen de balhoofdplaten niet overeen (dan komen ze van 2 verschillende types af). Als de foto niet recht van boven genomen is snap ik niet wat het probleem is (waarom ze niet passen)
 
Als deze foto recht van boven gemaakt is komen de balhoofdplaten niet overeen (dan komen ze van 2 verschillende types af). Als de foto niet recht van boven genomen is snap ik niet wat het probleem is (waarom ze niet passen)

Ja, recht van boven.

is de offset van de poten tov de pen gelijk bij het t-stuk en kroonplaat?
zo ja dan zit de pen scheef.

zo niet dan heb je een andere kroonplaat nodig

Hoe meet ik de 'offset'? Ik heb inderdaad nu idee dat ik de 93 kroonplaat heb maar van de 91-92 moet zijn.

M5Np2cpw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Offset uitmeten dus. Lineaal langs de voorpoten en maat opnemen naar de balhoofdpen (bij bovenste kroonplaat het gat). Let wel op de verschillende diameters van de poten en pen (kan ook boven en onder verschil in zitten
 
Laatst bewerkt:
Offset uitmeten dus. Lineaal langs de voorpoten en maat opnemen naar de balhoofdpen (bij bovenste kroonplaat het gat).Let wel op de verschillende diameters van de poten en pen (kan ook boven en onder verschil in zitten

Nice, thanks zo simpel kan het zijn. Ik ga het opmeten. Poot aan kroonplaat is inderdaad smaller als bij t-stuk.
 
Gemeten. Ik ben er nog niet helemaal zeker van maar het lijkt erop dat ik verkeerde kroonplaat heb helaas. Wellicht dat iemand, kan bevestigen dat gsxr1100 voor '93 afwijkt?

Geen ervaring met kotteren kroonplaten en pasbussen. Kan dus niet bepalen of genoeg 'vlees' aanwezig is om dit proces te laten uitvoeren.
 
Normaal gesproken word dit onbelast (uitgeveerd) gemeten.

Misschien kun je nog andere uiterlijke kenmerken onderscheiden. Ik ben zelf meer thuis in de Honda's en kan inmiddels vrij gauw zien van welk jaar/model iets af komt op deze manier..
 
Ik heb hier nog wel een kroonplaat liggen. Volgens mij van een gsxr750 '91
Maten zijn: h.o.h. poten 215 mm
Ø poten 50 mm
Ø gat stuurpen 22 mm
offset hart poten/hart stuurpen 35 mm
Mocht je hier iets mee kunnen dan laat het maar weten.

Gr. Bjorn
 
Ik heb hier nog wel een kroonplaat liggen. Volgens mij van een gsxr750 '91
Maten zijn: h.o.h. poten 215 mm
Ø poten 50 mm
Ø gat stuurpen 22 mm
offset hart poten/hart stuurpen 35 mm
Mocht je hier iets mee kunnen dan laat het maar weten.

Gr. Bjorn

Alles goed behalve poten, van mij zijn Ø 52 mm

T-stuk offset 35 mm
Kroonplaat die ik heb is offset 32 mm

Nu is de vraag, van welke jaar heb ik nu nodig?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan