Motor-Forum

Select Forum

Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Africa Twin - RD03

Reg. datum:
13 apr. 2008
Ik heb zelf de afgelopen dagen de nieuwe myroute navigatie app geprobeerd, ik ben eerlijk gezegd best wel positief verrast. Zeker als je bedenkt dat deze app nog geen week uit is.

Dingen die ik heb uitgeprobeerd:
- Bestaande GPX bestanden importeren (dit heb ik in de website op de computer gedaan)
- Die ge´mporteerde routes zijn daarna in de myroute navigatie app meteen zichtbaar, daar ben ik ze nagelopen en kon in de navigatie app zelfs de route nog corrigeren waar nodig. Pin verplaatsen was even zoeken, maar een pin ingedrukt houden en daarna met het kruisje aangeven waar je hem wilt hebben werkt fijn als je eenmaal weet hoe.

Het belangrijkste, de routes die ik daarna heb gereden werkte goed. Duidelijke stem, herberekenen werkte ook goed.

Voor het rijden van een "snelle" niet geplande route blijf ik voorlopig nog wel Garmin Cruiser gebruiken. Zeker de optie om met 2 sliders de route wat te finetunen (lengte en hoeveelheid bochten) werkt leuk. De rondrit optie ook (vanaf startpunt een eindpunt ingeven, hij maakt dan een rondje). Die app werkt nog een stukje sneller/makkelijker dan myroute navigation. Maar daar heb ik niets aan voor het rijden van vooraf gemaakte routes.

Voor mij is mijn iPhone inmiddels zeker een goed alternatief geworden voor de losse navigatie apparaten!

Reg. datum:
16 aug. 2012
Net zoals boven omschreven: de nieuwe MyRoute-app heeft mij positief verrast. Ik was eerder ontzettend kritiek op de versie die er toen was. Het past totaal niet binnen de hedendaagse ontwerpen, waar ik niet tegen kan. Het was allemaal totaal niet vloeiden. Maar ze hebben onlangs de MyRoute Navigation (voor iOS en Android) uitgebracht en ik ga ben dik tevreden.

Ik gebruikte altijd 'REVER'. Die was veel moderner, maar die heeft alleen niet een goede navigatie van GPX bestanden. MyRoute-app heeft dat wel en hun nieuwe versie ziet er stukken beter uit. :Y

als't maar hard gaat

Reg. datum:
11 jul. 2008
Het is afgelopen met de navigatie-apps van Navigon.

De Garmin-dochter trekt op 14 mei de stekker uit bijna alle apps.

https://www.iculture.nl/n...n-navigatie-apps-stoppen/
vanishingpoint wijzigde dit bericht op donderdag 19 april 2018 21:44 (50%)

Africa Twin - RD03

Reg. datum:
13 apr. 2008
Erg jammer om Garmin Cruiser te zien gaan,.. blijft nog wel een tijd werken (2 jaar geloof ik) maar doorontwikkelingen stoppen.
Voor de "gewone" navigatie snap ik het ergens wel, de gratis alternatieven zijn inmiddels goed bruikbaar. Maar gericht op motorrijden vond ik Cruiser fijner dan TomTom.

Nu hopen dat ze die MyRoute Navigation goed blijven doorontwikkelen, voor het rijden van routes werkt hij prettig. Maar snel een kronkelige route maken zit er nu nog niet in. Maar ook zo'n functie als in Cruiser met een "rondje" rijden aan de hand van alleen een start en "eind"punt zou ook welkom zijn!

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.